Zwanger worden zomer 2015

08-02-2015 15:19 2054 berichten
Voor alle dames die rond de zomer van 2015 zwanger willen worden, naar aanleiding van een eerder topic.



Mocht je je graag mee willen schrijven, dan ben je van harte welkom!



Gebruikersnaam: zomer2015

Wachtwoord: zwanger2015



Alle baby's zijn geboren!



NaamLeeftijdLeeftijd partnerU.D.BijzonderhedenChantelle20153334Dochter geboren op 02-07-2016 1e kindjeJomi3036Zoon geboren op 5-11-2016 2e kindjeCantate2631Dochter geboren op 31-7-2016 mk 17-09-2015

1e kindjeElko3035Dochter geboren op 06-02-2016 2e kindje83angel3236Dochter geboren op 5-10-2016 1e kindje Mamavansa2737Baby geboren 2e kindjeMabelle2931Zoon geboren op 25-06-2016 , 2e kindje, poppoliViet_012831Zoon geboren op 21-02-2016 1e kindjeRinkiee2325Dochter geboren , 1e kindje 1Nikje19912433Baby geboren 1e kindje RietjeRanja3637Baby geboren 2de kindje
Alle reacties Link kopieren
Jippie daar is ze dan! Gefeliciteerd Elko!!!
Alle reacties Link kopieren
Jooeee Elko gefeliciteerd!!!! Lekker genieten samen!!
Alle reacties Link kopieren
Van harte gefeliciteerd elko! Veel geluk samen, hopelijk kun je dit keer genieten! Ik stuur alle roze wolken jullie kant op!



@nikje: ronde 10 hier. En vandaag is cyclusdag 7, dus de pretweek gaat weer beginnen idd. Jij ook veel succes!



@ cantate: hoever ben jij nu?
Alle reacties Link kopieren
Thx meiden!

Nou, vanaf het moment dat wij wilden gaan slapen bedacht ons meisje dat ze dan wel elke 1-1,5u de borst wil. Ze ligt nu tegen me aan te slapen, hoop dat ik ze zo weggelegd krijg.

Gisterochtend dus ingeleid en na een turbobevalling van nog geen 3,5u is, nog net voor de lunch, ons 2e meisje geboren. Kort maar heftig was het: het laatste uur van 4cm naar baby op mijn buik! De vorige keer ging het laatste stuk ontsluiting ook heel snel, nu was ik daar meer op voorbereid en kon ik die (hele hevige) weeën ook veel beter opvangen. Minder in paniek, meer gefocust en in control. Ik kan er nu ook best positief op terugkijken, wat denk ik ook het maximaal haalbare voor mij zal zijn want echt dolle boel wordt zo'n bevalling ook niet haha. En ben er zelf ook zonder hechtingen en met weinig bloedverlies vanaf gekomen.

Bloeddruk was na de bevalling al meteen weer prima en nadat dochter op temp was gekomen mochten we eind vd middag alweer naar huis.

Nu dus lekker thuis genieten. Ik ben al weer redelijk op de been, maar laat het me heerlijk aanleunen met ontbijt op bed en fruitsalades gemaakt door de kraamhulp

Borstvoeding komt ook al goed op gang, hoewel de kleine pitbull (als ik beet heb laat ik niet meer los, ook als ik niet helemaal lekker aangehapt heb) me wel al 2 bloedblaartjes bezorgd heeft

De oudste (gek om te zeggen) vindt het nog een beetje spannend en moet nog wel wat wennen, maar is wel heel lief voor haar zusje. Komt regelmatig even kijken of een kusje geven en vanmiddag meegeholpen met in badje doen (ze gaf de kleertjes aan bij het aankleden).

Maar merken wel dat ze heel wat te verwerken heeft. Ach, begrijpelijk want haar wereld staat ook ineens ondersteboven.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de geboorde van jullie dochter elko.

In een uur van 4cm naar baby op de buik klinkt best pittig. Gelukkig dat je het nu beter onder controle had.

Laat je nu idd maar lekker verwennen door de kraamhulp.
Alle reacties Link kopieren
He Elko dat klinkt wel heftig zeg! Aan de ene kant fijn dat het zo snel ging, maar ook pittig! Heerlijk dat jullie eind vd middag al weer naar huis mochten!

Kan me heel goed voorstellen dat jullie oudste ook echt even moet wennen, in 1x zo'n kleine baby erbij die veel aandacht nodig heeft!

Lekker genieten van elkaar en fijn dat je je verhaal wilde delen!
Alle reacties Link kopieren
Zo Elko, je hebt een pittige ervaring achter de rug! En wat bijzonder dat je dochtertje al zo fanatiek is met drinken. Heb je nog tips voor de dames die nog moeten bevallen??



Hier gaat alles goed. Ik voel de baby heel veel bewegen, dat is leuk, maar verder merk ik niks van het zwanger zijn. Ik voel me niet anders, ik doe niet anders en als je niet weet dat ik zwanger ben, zie je het eigenlijk ook niet. Terwijl ik al 21 weken ben!

Mabelle, hoe is dat bij jou? Een tweede zie je sneller, toch? Deze week heb ik de 20 weken echo, spannend.



Viet, ben jij je al een beetje aan het klaarmaken voor de bevalling? Jij bent volgens mij de volgende op ons lijstje!
Alle reacties Link kopieren
Elko topper! Want wat een turbo bevalling.



Viet hoeveel weken ben je nu?



Chantelle fijn dat je je goed voelt! Hier al een mooie bolle buik. Verder elke dag even dutten. Verder gaat het goed. Gelukkig maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 38+1.. Spannend, kindje kan eigenlijk al elk moment komen! Viel me nog redelijk goed, nachten zijn het moeilijkst met vooral veel maagzuur. Verder gaat het wel prima nog!



Fijn dat het goed gaat Mabelle en Chantelle!



Nog een opmerking voor de zwangere dames: bij mij in de provincie (Flevoland) zijn er afgelopen jaar behoorlijk wat kinkhoest-gevallen geconstateerd. Er is een advies gegeven om alle zwangere vrouwen tussen 28-38 weken (dacht ik) in te enten tegen kinkhoest, zodat de baby nog antistoffen mee gaat krijgen. http://www.rivm.nl/Onderw ... Kinkhoest_en_zwangerschap



Mijn verloskundige adviseerde het ook dus ik heb het vanochtend alsnog laten doen, moest er wel zelf voor betalen (30euro).

Misschien een idee om bij jullie verloskundige na te vragen hoe zij daar in staan?
Alle reacties Link kopieren
Zie nu dat Angel ook alweer een aantal weken zwanger is. Wat leuk! Gefeliciteerd!
Vergeet vandaag niet te lachen!
Alle reacties Link kopieren
Jomi en Nikje, ik duim nog steeds!!!
Vergeet vandaag niet te lachen!
Alle reacties Link kopieren
Elko, wat een verhaal! Fijn dat het goed is gegaan. Wat betreft hoop ik dat iedereen op zon bevalling wacht! Geniet er lekker van met z'n viertjes



Viet, jij succes met de laatste loodjes en hopelijk gaat het bij jou ook goed komen! Maar dat zal vast wel.



Jomi, ik ga heel hard duimen voor je! Laten we zorgen dat we toch snel een krijgen. Ik zit nu op dag 12. En nog geen positieve ovulatietest gehad. Als het (goed is) woensdag.. Dus we wachten af en tot die tijd maken we het gezellig. We hebben ook vakantie dus dat is heel fijn nu!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Jippie we hebben onze eerste echo gehad. Over 2 weken de volgende.

Vruchtje was 4.6mm en het hartje klopte. Alles zag er goed uit. Ik begin nu toch echt te geloven dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Super!! Gefeliciteerd Angel!!!! Kan me voorstellen dat je behoorlijk opgelucht bent! Was je erg zenuwachtig?
anoniem_229075 wijzigde dit bericht op 09-02-2016 12:01
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik was super zenuwachtig. EN ik had ook echt zoiets van net voordat ze gingen kijken van ze zien helemaal niets ik ben gewoon niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Angel, wat fijn! Wat zul je opgelucht zijn!!! Ik kan me je spanning heel goed voorstellen, maar je bent gewoon zwanger, top! Cheerleader verdiend ha ha:



Nikje en Jomi, succes en veel plezier in de pretweek. Hopelijk over twee weken mooi nieuws voor/van jullie!



Rietje, hoe is het met jou eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd, Angel!!!!



Met mij gaat het wel goed, maar alleen supervermoeid. Morgen 10 weken en zit nu naar mijn idee bovenop de HCG-piek. Dus het kan alleen maar beter worden.



We hebben al een kloppend hartje gezien gelukkig en vrijdag is de termijnecho. Vind het nog steeds wel heel spannend, maar kans dat het mis is, is maar zo klein dat ik heel erg mijn best doe van het positieve uit te gaan.
Vergeet vandaag niet te lachen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd angel wat leuk!!! Fijn hoor. Hopelijk kun je nu meer genieten!!!



Rietje leuk om weer wat van je te horen! Lekker je rust pakken hoor. Veel plezier vrijdag. Zo leuk de termijnecho! Al een hele baby dan!!!



Nikje en Jomi veel succes!! Hopelijk veel pret deze week met het gewenste resultaat natuurlijk!



Hier vrijdag 20 weken echo. Spannend. Daarna met man avondje uit. Dochter gaat bij oma en opa logeren. Alvast voor Valentijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je angel.. Dat zal een geruststelling zijn lijkt me zo! Hopelijk kun je ervan genieten.



Rietranja, wat fijn dat alles goed gaat! Ik duim voor je voor een goede echo!

Wat lekker mabelle! Wat een fijn vooruitzicht. Geniet ervan!



Even vraagje (misschien een logische..) paar maanden terug had ik een positieve ovulatie test in handen, alleen 2 dagen later als normaal. Die maand was ik ook 2 dagen overtijd. Nu had ik vandaag eigenlijk ook zon test verwacht maar helaas. Zou m'n menstruatie dan nu ook een dag langer (of meer natuurlijk) opzich laten wachten? Bedoel meer is dat een logische verklaring?!, snap dat jullie geen helderziende zijn haha.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Elko met je dochtertje!

Klinkt als een relatief fijne bevalling (voor zover dat fijn kan zijn natuurlijk). Hopelijk kan je nu lekker genieten! Lief dat je oudste kusjes komt geven maar het is natuurlijk wel heel spannend allemaal want zij is ook nog zo klein eigenlijk, ook al is ze nu grote zus.



Gefeliciteerd Angel met de goede echo!



Wij hebben zaterdag de geslachtsecho en kijken daar heel erg naar uit! Mijn voorgevoel zegt een meisje, eens zien of dat klopt. Een echte voorkeur heb ik niet, ben met beide heel blij.



Veel plezier bij de echo vrijdag Mabelle en Rietje!



En succes Nikje en Jomi! Ik zou 14 dagen na een positieve ovulatietest in gedachte houden. Dat klopte bij mij precies, ben maar 1 dag teruggezet door de verloskundige.
Alle reacties Link kopieren
Cantate wat leuk!!! Spannend hoor.



Nikje 14 dagen na ei menstrueer je. Dus menstruatie kan later komen. Hopelijk niet meer voor jou haha. En ovulatietesten werkten bij mij niet altijd hoor. Succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
@angel: gefeliciteerd met de goede echo, wat fijn! Geen klachten dus verder als je het eerder nog niet geloofde?



@nikje: Ja, als je eisprong later Is word je ook later ongesteld. Gemiddeld word een vrouw 14 dagen na de eisprong ongesteld (bij mij iw dat 16) misschien morgen een positieve ovulatietest? In elk geval dus nog even doorgaan met de pret in de slaapkamer!



@cantate: alvast veel plezier bij de geslachtsecho zaterdag! Kom je even melden of je gevoel goed Was?!



@mabelle: veel plezier en succes met de 20 weken echo!



Ik zit op cyclusdag 10 nu, ben weer begonnen met ovulatietesten. Ik denk dat mn eisprong niet heel lang op zich gaat laten wachten dus We doen ons best :-)
Alle reacties Link kopieren
Angel gefeliciteerd met je goede echo!



Chantelle, tips.... best lastig! Mij hielp het nu om zoveel mogelijk te (proberen te) blijven ontspannen. Hoofd/nek/buik/rug ontspannen en recht houden (niet in elkaar kruipen of dubbelklappen), de spanning had ik in armen en handen door te knijpen in iets wat ik vast had.

Tussen de weeën door afleiding zoeken (ik zat tijdschriften te lezen/bladeren), vooral als ze nog niet al te hevig zijn. Vpk dacht daardoor dat ik maar amper weeën had in het begin, tot ze ff wat langer bleef eb het ook zag haha. En tijdens een wee de focus juist weer op jezelf leggen. Man zei dat hij me nog nooit zo zen had gezien als toen (bij de lichtere weeën).

En waar ik vorige keer bij de hevige weeën elke keer dacht 'oh neeee auw auw komt er weer een kutkutkut' was dat nu meer 'ok kom maar op, I can do this' (auw en kut bleven ook wel terugkomen hoor). Vorige keer netjes aan het puffen, maar nu de tip gebruikt om geluid (laag, dus niet gillen) te maken bij weeën en dat vond ik zelf fijner.



Moet zeggen dat de meeste dingen vooral voortkomen uit wat er minder lekker ging tijdens de eerste bevalling. Toen minder de focus op mezelf maar meer op wat er om me heen gebeurde, ik voelde me overvallen door de snelheid en hevigheid en daardoor in paniek.



Mijn man vond overigens dat hij zelf de 1e bevalling beter trok. Hij kan heel slecht tegen medische dingen, wordt misselijk en gevoel flauw te vallen. Vorige keer was hij veel meer met mij bezig om mij er doorheen te slepen en omdat ik dat nu beter zelf kon, had hij teveel tijd om stil te staan bij zijn eigen sores toen baby er was en ik weer op bed lag (op baarkruk bevallen) zag hij serieus bijna groen
Alle reacties Link kopieren
Cancate, spannend. Ga je t dan ook iedereen vertellen of houd jullie t voor jullie zelf?

Elko, wat fijn zeg.. Heb je een cursus oid gevolgd?? Lijkt me wel lastig om het gevoel vast te houden.. Knap van je!



Nog geen positieve test in handen.. Dus we wachten nog even hihi
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Elko wat fijn dat je je verhaal deelt! Heel knap dat je zo rustig en in jezelf gekeerd kan blijven met de weeën. Ik hoop zo dat mij dat ook lukt!

Gezien het tijdstip van je berichtje.. Was je aan het voeden? Hoe gaan de nachten en het voeden? Kan je oudste een beetje haar rust pakken?



Wanneer ga je testen Nikje? Spannend hoor...!



Ik ben vandaag 38+4. Straks weer een afspraak bij de verloskundige. Heb een paar keer wat gerommel en kramp gehad, maar vooralsnog blijft alles rustig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven