Dingen waar je BLIJ van wordt gezocht!

20-04-2012 08:31 1979 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na een zware periode ben ik nu aan de beterende hand; het lichamelijke deel vd depressie is met medicijnen aangepakt, maar nu zal ik ook kritisch naar mijn leven moeten kijken en naar de prioriteiten die ik stel.



Ik wil om te beginnen minder 'moetjes' in m'n leven, en weer meer in contact komen met LEUKE dingetjes. Iets waar ik me weer fijn bij voel. Een soort geestelijke reanimatie; om weer 'leven' in mijn in slaap gesukkelde 'leven' te pompen.



Hoeft niet hoogdravend, parasurvival-bungee-jump-freestyle-ingewikkelds, maar....Gewoon. Iets positiefs in m'n leven toevoegen .



Wie heeft er tips?

Waar word jij BLIJ van...?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikbenik, klinkt goed, die ontmoeting En fijn dat je een goede klik hebt met je partner.



Hier: blij met m'n mupje die vanochtend naast ons bed stond: mijn tand is er uit! (dat ding zit al weken los, maar het is haar eerste tand dus uiteraard doodeng )

Blij met datzelfde mupje dat lekker onder de douche heeft gestaan en die ik lekker in een deken gewikkeld op de bank mocht leggen.



Blij met het vooruitzicht morgen met jongste naar de bioscoop te gaan (voor mezelf een 'zomaar vrije dag' geregeld, omdat ie bijna 4 is).
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk; zo samen naar de bioscoop.

Ik heb dat ook ooit een keer gedaan toen m'n dochter (toen 11 jaar ongeveer) heel erg verdrietig was (liefdesverdriet). Wij zijn altijd van de regelmaat, rust en reinheid. Maar die dag heb ik haar een keer ziek gemeld en zijn we lekker samen midden op de dag naar de bioscoop gegaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vandaag blij met:



-Mijn vrije dag. Ik heb mezelf vandaag vrij gegeven. Had meer dan genoeg uren gewerkt, en dan kan ik in de computer zelf invullen wanneer ik vrij wil zijn. Vandaag dus! En komende week ben ik ook lekker vrij. Heerlijk! Dat zelf controle hebben over mijn tijd maakt me blij.



- Vandaag toegestaan dat jongste (groep 8) thuis blijft van school. Er zou de hele dag carnaval gevierd worden, en daar zag hij als een berg tegenop. Harde muziek, veel prikkels, de hele dag met meerdere klassen in een gymzaal, verplicht moeten hossen en 'lollig doen'. Prima. Blijf maar een keer een dagje thuis, zo voor de vakantie. Hij had de hele week alle lollige carnavals grappen al moeten handelen. Ik begrijp dat wel. (Elke dag moest er iets anders 'omdat het nu eenmaal bijna carnaval is!', op maandag moest iedereen de kleding achterstevoren aan, op dinsdag moest iedereen in korte broek naar school, op woensdag moesten er minstens 20 stickers op je gezicht, etc etc. )

Een hele opgave voor iemand met adhd en wat licht autistische trekjes.



Dus nu lekker in pyjama een hangdagje
Klinkt goed ikbenik, geniet maar lekker van deze vrije dag!
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ikbenik schreef op 05 februari 2016 @ 10:13:

- Vandaag toegestaan dat jongste (groep 8) thuis blijft van school. Er zou de hele dag carnaval gevierd worden, en daar zag hij als een berg tegenop. Harde muziek, veel prikkels, de hele dag met meerdere klassen in een gymzaal, verplicht moeten hossen en 'lollig doen'. Prima. Blijf maar een keer een dagje thuis, zo voor de vakantie. Hij had de hele week alle lollige carnavals grappen al moeten handelen. Ik begrijp dat wel. (Elke dag moest er iets anders 'omdat het nu eenmaal bijna carnaval is!', op maandag moest iedereen de kleding achterstevoren aan, op dinsdag moest iedereen in korte broek naar school, op woensdag moesten er minstens 20 stickers op je gezicht, etc etc. )

Een hele opgave voor iemand met adhd en wat licht autistische trekjes.

Wat ongelofelijk herkenbaar!

Ik (met autismespectrumstoornis) heb de laatste twee jaar van de basisschool op een katholieke school gezeten (wegens verhuizing), en vond het carnavalsgebeuren toen ook de hel! Groot gelijk dat je hem thuishoudt, niets zo erg als 'leuk moeten doen' terwijl je dat helemaal niet wilt.



Ik ben vandaag blij met mijn nieuwe laptop.

Die heb ik twee weken geleden al gekocht, maar gisteren heb ik hem meegenomen naar mijn werk, en heeft mijn collega er van alles en nog wat op geïnstalleerd (Word, Excel, PowerPoint, dat soort dingen).

Onwijs gelukkig mee!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren Quote
Gaaf, Lotte35! Vandaag zeker de hele dag met je 'vernieuwde' laptop zitten spelen..?
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt wel
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren Quote
Mooi! En ik heb dus heerlijk schandalig lang netflix gekeken..!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar ik blij van word (ondanks een werkdag om te huilen):

- warme douche

- knuffel- en stoeisessie met zoon

-ik hou van je sessie met dochter

- echtgenoot naar de markt geschopt met een hint voor chocolade (hint is begrepen)

- met echtgenoot, deken en chocolade op de bank een film kijken
Alle reacties Link kopieren Quote
Marc-marie huijbregts cabaret voorstelling gekeken: erg leuk!



Genoten van puber dochter die vandaag erg mild en vrolijk gestemd was.



Mijn gezicht lekker royaal ingesmeerd met een crème die ik normaal eigenlijk te duur vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
(Punk-) dochter van 15 is al 2 maanden aan het wachten op een t shirt dat ze ergens in Amerika besteld heeft. Kosten t shirt 5 dollar, verzendkosten 14 dollar , maar goed, ze wilde het graag, het is háár geld, dus, oké.

Vandaag kwam Het Shirt binnen.

Een zwart, gekreukeld shirt dat haar veel te groot is, vage print erop van een mij onbekende band.

Maar, ZOOOOOO BLIJ! !!

Zo vertederend zoals ze dan voor me komt staan, trots als een pauw en tegelijkertijd zenuwachtig over hoe ik het vind...!

Dan weet ik in één keer dat het allemaal nog goed zit tussen ons. Dat ze weliswaar puberaal en eigenzinnig kan doen, met haar ogen rolt bij alles wat ik zeg, en de hele dag sarcastisch commentaar mompelt vanachter haar paars geverfde, voor haar ogen hangende haar.

Maar dat ze diep van binnen nog steeds mijn kleine kwetsbare meisje is, die gewoon heel heel heel erg blij is met een zelf - besteld t shirt, die ze als eerste meteen aan haar mama wil laten zien...!

Ik doe er nog toe...! (Voor haar)
quote:ikbenik schreef op 06 februari 2016 @ 15:08:

(Punk-) dochter van 15 is al 2 maanden aan het wachten op een t shirt dat ze ergens in Amerika besteld heeft. Kosten t shirt 5 dollar, verzendkosten 14 dollar , maar goed, ze wilde het graag, het is háár geld, dus, oké.

Vandaag kwam Het Shirt binnen.

Een zwart, gekreukeld shirt dat haar veel te groot is, vage print erop van een mij onbekende band.

Er zijn nog jongelui punk tegenwoordig? Wauw! Daar word ik vandaag blij van
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:pimpampum schreef op 06 februari 2016 @ 15:16:

[...]





Er zijn nog jongelui punk tegenwoordig? Wauw! Daar word ik vandaag blij van

Hahaha, IK noem het 'punk', omdat ik dus net zo'n ouwe sok ben als jij, waarschijnlijk. Zij noemt het anders. Het is ook niet helemaal 'Gotic', ook niet helemaal 'punk', ook niet helemaal 'emo', ze wil liever geen hokje

Nouja. Dan noem ik het maar even voor het gemak 'punk'.

Mama heeft een hokje nodig, met haar beperkte geest.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ikbenik schreef op 06 februari 2016 @ 15:08:

(Punk-) dochter van 15 is al 2 maanden aan het wachten op een t shirt dat ze ergens in Amerika besteld heeft. Kosten t shirt 5 dollar, verzendkosten 14 dollar , maar goed, ze wilde het graag, het is háár geld, dus, oké.

Vandaag kwam Het Shirt binnen.

Een zwart, gekreukeld shirt dat haar veel te groot is, vage print erop van een mij onbekende band.

Maar, ZOOOOOO BLIJ! !!

Zo vertederend zoals ze dan voor me komt staan, trots als een pauw en tegelijkertijd zenuwachtig over hoe ik het vind...!

Dan weet ik in één keer dat het allemaal nog goed zit tussen ons. Dat ze weliswaar puberaal en eigenzinnig kan doen, met haar ogen rolt bij alles wat ik zeg, en de hele dag sarcastisch commentaar mompelt vanachter haar paars geverfde, voor haar ogen hangende haar.

Maar dat ze diep van binnen nog steeds mijn kleine kwetsbare meisje is, die gewoon heel heel heel erg blij is met een zelf - besteld t shirt, die ze als eerste meteen aan haar mama wil laten zien...!

Ik doe er nog toe...! (Voor haar) Wauw, dat klinkt liefdevol mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Enne, rollende ogen kun je ook heel goed van een zesjarige krijgen mevrouwtje zat enorm te bokken vanochtend, maar ik heb haar uiteindelijk toch aan het lachen gekregen
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:ikbenik schreef op 06 februari 2016 @ 15:08:

Een zwart, gekreukeld shirt dat haar veel te groot is, vage print erop van een mij onbekende band.

Maar, ZOOOOOO BLIJ! !! Wat lief.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, hè..?

Vandaag een heerlijke rustige netflix dag..!

Lang leve de series!
Momenteel heb ik vakantie en ik heb voor mezelf bloemen gekocht. Twee bosjes bont gekleurde, vrolijke lenteachtige tulpen en een bos zachtroze lelies. Heerlijk, het hele huis fleurt ervan op en de lelies zijn prachtig.

Daar word ik blij van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed idee, woll. ..,!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren heb ik mijn nogal emotionele moeder te woord gestaan, die zorgen had over mijn dochter. Normaal zou ik hier helemaal overstuur van raken, me onzeker voelen, een slechte moeder, denken dat ik het zelf fout zie etc.



Maar ik kon haar eigenlijk zonder al teveel aan het wankelen gebracht te zijn, uitleggen dat ik haar zorgen niet deel. Dat was een persoonlijke overwinning.



Het doet me pijn dat ik merk dat ze zo overstuur is. En dat ze al langere tijd niet meer de sterke vrouw is die ze ooit was; mijn rots in de branding, als kind. Dat is niet meer zo. En in groeiende mate merk ik dat zij het ook wel eens fout ziet. Vaak zelfs.

En dat maakt me bang. Want mama wist ooit ALLES. (In mijn beleving.)

En nu ik meer en meer merk hoe labiel ze is, vraag ik me af of IK nou zo veranderd ben, of ZIJ.



Maar voor nu, ben ik blij dat ik niet mee hoef te deinen op de golven die zij maakt.

En voel ik mezelf -even- de rots.

(Voor zo lang het duurt, maar nu voelt het rustig en geaard. En dat is fijn. Heel fijn.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ikbenik, ik zie op tegen dat moment, dat ik erachter kom dat mijn vader niet altijd gelijk heeft, al vraag ik me soms ook af wanneer dat moment dan komt en hoe je dat weet. Groei je daar niet toch wat in mee? Los van dat het besef ervan soms ineens extra tot je door dringt.



Het klinkt alsof je een soort rust in jezelf gevonden hebt, niet alleen door je laatste post, maar ook door wat ik in de posts ervoor lees. Niet van 'buitengewoon goed' in je vel, maar, 'gewoon' goed, en vooral met rust. Lijkt me fijn en goed voor je



Maar goed, dit topic was niet bedoeld om te filosoferen



Ik werd vanmiddag blij van een overzichtelijk bureau en vanavond van een gevoel 'niets moet' zonder dat ik dat nare gevoel 'shit, hoe werkt dat ook weer, vrije tijd?!' heb. Blij met een avondje niksen zonder schuldgevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word anders ook vaak heel blij van lekker wat filosoferen hoor..!

Mag best!

In antwoord op je vraag, hoe je dat dan weet, dat is niet één moment denk ik, maar meer een heel geleidelijk proces. (Er even van uitgaand dat je ouders niet ineens bijvoorbeeld alzheimer krijgen ofzo.) Het voelt dubbel, want enerzijds is het een stukje rouwen om de verloren veiligheid van de gedachte aan de alleswetende beschermende ouder, maar anderzijds geeft het ook wat meer vrijheid om op jezelf te kunnen vertrouwen. Zoiets. Denk ik.



Maar goed.

Dat gezegd hebbende...



Vandaag blij met kind dat helemaal blij terug thuis kwam na logeerpartijtje.

Dat werkte aanstekelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
blij... ik hoop dat ik zo weer blij ben, dan heb ik de wekelijkse sessie met m'n directeur achter de rug, krijg ik normaal gesproken veel energie van.

Ben vandaag gewoon super moe, m'n oren piepen aan alle kanten, ik hoor zowat niets, begon met hoofdpijn, dus heb maar een klein beetje genoten van de twee muppies die bij me in bed waren gekropen. Maar toen ik net naar m'n werk ging en gedag zei, kreeg ik als reactie: 'dag lieve mama!', en 'dag mijn lieve mamamama', dus ja, dat maakt de start van de dag toch wat beter Waarschijnlijk kijk ik daar over een uurtje of wat nog wat verliefder naar terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik hoop het voor je lieve femke09

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven