Adults only zon bestemming in Maart

05-02-2016 19:42 93 berichten
Man en ik willen heel erg kinderloos lekker luxe een paar dagen naar de zon.

Zit de godganse dag tussen de stinkende pubers en wil nu eens 'keihard los' (als in investeren in elkáár ipv in onze bv het gezin) met mijn man in een tropisch resort. Waar moet ik zijn?



Ik dacht zelf aan Kaapverdië, Dubai, of de Canarische eilanden.



Ik wil geen 8 uur tijdverschil want we kunnen geen weken weg ivm gezin en werk. En heb geen zin in een jetlag ( dus Amerika, en de bovenwindse eilanden en de Maladiven en Bali etc vallen af (helaas)

Dus vlieg-afstand binnen 6 uur en niet meer dan 3 uur tijdsverschil.



En als het heel even kan: geeeeen gezinnen met kleine kinderen!!!!!



WIe heeft er goede ideeen of gafe locaties. Voorkeur: warm/tropisch/luxe
Jaaaa DANK!!!



Ik ben er bijna uit!!
Alle reacties Link kopieren
di 25 nov 2014, 10:53 | 23 reacties



Top 6



De warmste plekken van Europa





In de zomer vind je in het zuiden van Europa genoeg plekken waar de temperatuur kan oplopen tot 39 graden. Die hitte is met het koude weer dat deze dagen zijn intrede doet nauwelijks voor te stellen. Toch zijn er in de winter nog steeds plekjes te vinden zijn in Europa, waar de 39 graden ruimschoots wordt gehaald. In natuurlijke warmwaterbronnen! Hier een top zes...





Thermen di Saturnia - Italië - 43 graden



Ergens 150 kilometer onder Florence ligt dit eeuwenoude warmwaterpareltje. Paus Pius II poedelde er in deze warmwaterbron in de zestiende eeuw al flink op los. Het water van de Thermen di Saturnia heeft een heerlijke temperatuur van 43 graden. De sterke zwavelgeur die je ruikt als je in het water ligt, schijnt een therapeutisch effect op de luchtwegen te hebben. In de herfst en de winter, wanneer de bladeren van de bomen zijn gevallen en de Toscaanse lucht ruikt naar houtvuurtjes en nat gras, is er niks lekkerders dan je onder te dompelen in dit warme, natuurlijke bad. Daarnaast is het simpelweg een prachtige bron: een cadeautje voor je ogen!





Blue Lagoon - IJsland - 40 graden



Midden in een met mossen begroeid lavaveld bevindt zich dit prachtige bad. De lagune is gevuld met anderhalf miljoen liter zeewater. Als je vanaf de kant over het water kijkt, en de damp tot in de verte uit het water omhoog ziet kringelen, heb je het gevoel je in een sprookje terecht bent gekomen. Het meer heeft een zeer prettige temperatuur van tegen de 40 graden. Het water heeft een prachtige blauwe kleur die soms zo fel is, dat deze wordt vergeleken met de kleur van een sportdrankje.





Blue Lagoon

Blue Lagoon



Foto: Wikipedia





De Santorini Hot Springs - Griekenland - 33 graden



Om deze warmwaterbron te bereiken, maak je eerst een boottochtje. Santorini Hot Springs ligt namelijk voor de kust van Santorini, op het vulkanische eiland Nea Kameni. Het water is hier geel en oranje en heeft volgens de bewoners uit de buurt een waar therapeutisch effect. Het water is zo’n 33 graden. Ook genieten in de winter dus!





Santorini Hot Springs

Santorini Hot Springs



Foto: Zoover





Cross Bath - Engeland - 46 graden



Engeland…daar is het toch net zo koud en regenachtig als hier? Dat klopt, maar in het plaatsje Bath vind je deze prachtige en enige warmwaterbron die het land rijk is. Zowel mensen die last hebben van pijntjes en zich willen laten genezen, als mensen die gewoon lekker willen genieten van een middag ontspannen in water van 46 graden, worden aangetrokken door dit heerlijke Bath, eh bad!





Cross Bath

Cross Bath



Foto: bathdailyphoto.wordpress.com





De Széchenyibaden - Boedapest - 75 graden



In het stadspark van Boedapest vind je de grootste warmwaterbron van Europa. Het bad is vernoemd naar graaf Ivstán Széchenyi en bestaat uit drie buitenbaden en vijftien binnenbaden. De Széchenyibaden krijgen hun water van twee natuurlijke bronnen, die beiden een temperatuur hebben van rond de 75 graden. Geen verbrande tenen bij de Hongaren: het water is afgekoeld tot een aangename temperatuur als het in de zwembaden terecht komt.





Széchenyibaden by night

Széchenyibaden by night



Foto: Wikimedia Commons





En een pareltje buiten Europa:



De Hammamat Ma’In - Jordanië - 45-60 graden



Verstopt tussen de rotsen vind je aan de rand van de Dode Zee een aantal verrukkelijke warmwaterbronnen. Een daarvan is de Hammamat Ma’In. Duik in een van de Romeinse baden of laat je masseren.. door een waterval! De temperatuur van het water schommelt tussen de 45 en 60 graden. Loeitje heet dus! De omgeving hier is schitterend en in de winter vaak nog lekker zonnig. Zowel onder, als boven water is het hier volop genieten geblazen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kijk eens bij Lani's suites op Lanzarote. Het is een only couples hotel. Super de luxe en nieuw , aan het strand, geweldige service en fantastisch eten.
Jaaa, ik ga kijken!!!
Hahahahah BGB
quote:Evien schreef op 06 februari 2016 @ 18:40:

Kijk eens bij Lani's suites op Lanzarote. Het is een only couples hotel. Super de luxe en nieuw , aan het strand, geweldige service en fantastisch eten.



Alleen gemiddeld maar 21 graden in maart (22 in april).

Te dichtbij voor echt warm weer in maart.
quote:Miss-Pippilotta schreef op 06 februari 2016 @ 19:49:

[...]





Alleen gemiddeld maar 21 graden in maart (22 in april).

Te dichtbij voor echt warm weer in maart.Inderdaad dat is niet echt warm. Wij waren er met de jaarwisseling en toen was het al warm genoeg om in je bikini te liggen. Zal in maart nog wel warmer zijn.
Es kijken welk weer het is in Aqaba (Jordanië)?

En eventueel een daguitstap naar de woestijn of naar Petra.
Kaapverdië heeft behalve je inentingen als kind geen bijzondere voorschriften (site vaccinatie op reis.nl) aangeraden wordt hepatitis A (dktp en bmr dus maar die hebben we al gehad, neem aan dat die nu nog werken?) fora zeggen dat het weinig tot geen meerwaarde is die hep A injectie.



Markko jaren gewoond en nog nooit ingeënt, aanbevolen wordt de basis dus en hep A.

Behalve de basis heb ik geen hep A resistentie.



Canarische eilanden : niks



Zanzibar: geen inentingen buiten de normale. Wel malaria tabletten slikken.





we hoeven geen cholera stempel te halen als we vliegend maar Gambia gaan. Geen inentingen.
Alle reacties Link kopieren
Difterie, tetanus en polio

De meeste mensen die na 1950 in Nederland zijn geboren, zijn in het kader van het Rijksvaccinatieprogramma als kind tegen deze ziektes gevaccineerd. Deze vaccinatie beschermt 10 tot 15 jaar. Wanneer de laatste DKTP-vaccinatie meer dan 10 jaar geleden is, wordt een herhalingsvaccinatie aanbevolen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hepatitis A is een zeer besmettelijke leverontsteking veroorzaakt door het hepatitis A-virus (HAV). Het virus wordt voornamelijk overgedragen via (met feces) besmet voedsel of drinkwater of door een rechtstreekse fecaal-orale besmetting.





Dus een kok met hep. A die zijn handen niet zo goed gewassen heeft na een fijne poepsessie en je bent de pineut.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kaapverdië is hartstikke leuk. Niet veel te doen, maar prima relaxen. Ga zelf in maart naar de malediven, maar dat is inderdaad qua prijs niet te vergelijken Maar is ook totaal andere belevenis van een " bounty" eiland.

Mauritius en Curaçao zijn ook goede opties! Isla margarita vond ik zelf wat minder.

Gambia wil ook nog een keertje zien. Veel plezier met boeken!!
quote:Stokstaartjenl schreef op 06 februari 2016 @ 15:39:

[...]





En daarin staan zowel Jerzualem als Eilat op geel. Net zoals heel veel landen.Precies, net als Gambia wat TO eerder in het topic nog een goed idee lijkt. Zoals echt heel erg veel landen.
Een land of gebied dat op geel staat is nog één ding en dat staan inderdaad erg veel gebieden. Maar ik zou wel kijken naar de oorzaak daarvan en de plek/omgeving/situatie van het betreffende gebied.

Sommige gebieden staan op geel omdat er soms berovingen/gewapende overvallen plaatsvinden.



Eilat staat op geel omdat er in het verleden raketten zijn ontploft... Dat vind ik dus persoonlijk al wel een wereld van verschil.

En dan gaat het niet over 10 of zelfs 5 jaar geleden.

Met die wetenschap en de situatie in gebieden daar niet enorm ver vandaan snap ik niet dat mensen nu voor dit soort gebieden kiezen.

Hetzelfde als Turkije overigens nu, of Egypte.
Ja, eens!



Dank Bgb, ik ga het serieus meenemen in de keuze.



X
Alle reacties Link kopieren
Canarische eilanden
Alle reacties Link kopieren
La Réunion is ook super mooi en het tijdsverschil is maar is drie uur.

Ik weet niet hoe het klimaat in maart is maar het koud is het er nooit. Bovendien ligt het op zuidelijk halfrond.

Er is echt prachtige natuur, mooie stranden en veel te doen.
quote:linjmh schreef op 05 februari 2016 @ 20:34:

Jamaica! Wij zijn naar Couples geweest. Exclusief resort zónder kinderen! En geen swingersdigen, gewoon veel stellen (veel Amerikanen) die in de zon willen luieren en cocktails drinken.

Er zaten geloof ik wel meer resorts daar alleen voor volwassen.

Wel te ver weg denk ik...



+1,

we zijn een paar jaar geleden in Couples negril geweest, heerlijk luxe resort inclusief snorkeltripjes huur van een zeilbootje, elkedar een booze-cruise. Maar wel een dag vliegen en ook een behoorlijk tijdsverschil. Zanzibar is op zich ook erg mooi. Wel 10 uur vliegen, maar idd geen tijdsverschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven