Geld & Recht alle pijlers

Samen of ieder voor zich?

06-02-2016 18:59 265 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een flinke discussie met mijn vriend, ben ik benieuwd naar jullie mening over het volgende:



Als je een relatie hebt en graag samen een toekomst op wilt bouwen, is het dan redelijk om te verwachten van je partner dat hij je financieel steunt als dit op de langere termijn een goede investering blijkt (ook voor hem)?



Mijn vriend heeft een hele goede baan en ik studeer nog. Wij wonen samen (dragen nu beide bij aan de kosten), maar mijn master zal ik zelf moeten betalen omdat ik tegen die tijd geen recht meer heb op studiefinanciering. Dit heeft niet te maken met studievertraging of laksheid, maar ik heb een volledige HBO gedaan en vervolgens een WO bachelor in een andere studierichting. Ik ben van plan om in de zomervakantie te werken zodat ik het collegegeld + geld voor de boeken kan betalen, maar ik zal dan niet genoeg hebben voor de huur, vaste lasten, etc. Ik had gedacht dat mijn vriend mij financieel wel zou helpen om dit jaartje door te komen door meer bij te dragen aan de vaste lasten, etc. Hij heeft een royaal salaris en kan prima in zijn eentje de vaste lasten betalen (dit deed hij ook voordat ik bij hem kwam wonen), en dan is er nog meer dan genoeg over voor leuke dingen. Nu blijkt tot mijn verbazing dat hij dit niet wil, en ik krijg het gevoel dat hij 'voor zichzelf gaat'. Ik zie mijn opleiding als een goede investering en ik zal later een goede baan krijgen met een goed salaris. Hier zal hij uiteindelijk ook van profiteren.



Ik ben zelf een onafhankelijke vrouw en heb altijd voor mijzelf gezorgd zonder problemen. Ik vind het gewoon onnodig en niet logisch om mijzelf in de schulden te steken terwijl hij meer dan genoeg geld heeft, hij is alleen niet bereid om dat met mij te delen (althans, zo voelt het nu..). Zie ik het verkeerd of..?