Stel hier je 'gekke vraag'..

12-12-2015 16:11 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb regelmatig dat ik me kleine dingen afvraag.

Geen grote wereldse vragen, maar gewoon dingetjes die ik me dan afvraag terwijl ik bijvoorbeeld onder de douche sta ofzo.



Ik vraag me bijvoorbeeld af of je haren net ietsje harder groeien als je eraan trekt. (Dit omdat ik een moeder ken die haar dochtertje van 2 jaar dagelijks vrij strakke staartjes indoet omdat ze zo hoopt dat haar haren sneller groeien )



En ik vraag me af of het zo kan zijn dat iedereen andere kleuren waarneemt. Dat mijn definitie van 'blauw' behoort bij een plaatje 'blauw', dat mss niet overeenkomt met jouw plaatje 'blauw'. Dat jij mss een andere kleur waarneemt. Want hoe kun je dat nou checken? Jij doet als baby je ogen open, en ziet een kleur X, je ouders wijzen naar die kleur en leren je dat het woordje 'blauw' daarbij hoort. Maar mss zien jouw ouders wel een hele andere tint.

Nouja, dat soort vragen.



En droomt een blinde in beelden?



En, als iemand heel erg scheel ziet, (dat je duidelijk ziet dat beide irissen richting neus staan), ziet die dan net zo dubbel als ik, als ik probeer met mijn ogen (zonder afwijking) bewust scheel te kijken?



En, als je in een bootje op zee dobbert, en je droogt bijna uit van de dorst, kun je dan beter wel of niet een slok zeewater nemen..?



En, als ik droom, dan voelt mijn droom vaak heel vanzelfsprekend en normaal, tot de wekker gaat. Dan schakel ik binnen 2 seconden over naar de 'werkelijkheid', parkeer de droom en 'weet' dat dit een illusie was.

Maar wat nu als er nog meer 'lagen' zijn. Dat er dadelijk NOG een soort van wekker gaat, ik uit mijn zo vanzelfsprekende leventje stap, en dit dus OOK niet 'de' werkelijkheid is..?

(Droom ik mijn droom of droomt mijn droom mij..? )





Antwoorden, en nog meer gekke vragen zijn welkom!
Een theezakje voor 1 kop thee laat ik een minuut of 5 zitten. En ik koop thee met goed veel smaak. Niks zo goor als slappe thee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 07 februari 2016 @ 01:37:

[...]



Gatver, dat is gewoon gekleurd water.



Ik laat het ei er zo'n minuut of 5 in zitten.Dat valt reuze mee. Ik vind thee echt niet te pruimen als ie zo enorm sterk is maar dr moet wel een smaakje aan het water zitten. Ik pak dan meestal vruchtenthee.
Alle reacties Link kopieren
Snoepjes/koekjes (en chips), ik at dat vroeger met verpakkingen tegelijk weg. Sinds mijn eerste zwangerschap heb ik hiervan een afkeer gekregen (gelukkig maar, kan me voorstellen dat vanaf een bepaalde leeftijd de kilo's eraan vliegen op die manier). Een snoepje is wel heel weinig (winegums of zo worden er meestal drie) maar 1 koekje of schaaltje chips is prima. Vroeger wilde ik ook altijd van elke smaak iets proeven, die neiging heb ik ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Thee, ik ken iemand die standaard een plens koud water in zijn thee doet (voordat het theezakje erin gaat ) omdat ie bang is dat zijn slokdarm of zo verbrand. Je kunt toch ook thee inschenken en even wachten met opdrinken??
Alle reacties Link kopieren
quote:matroesjka_ schreef op 07 februari 2016 @ 01:39:

Een theezakje voor 1 kop thee laat ik een minuut of 5 zitten. En ik koop thee met goed veel smaak. Niks zo goor als slappe thee.Neeeeee bah, juist niks zo goor als die sterke thee waar je bek van samen trekt! Ik laat een theezakje er maar zo'n drie seconden in of zo. Ik hang em er vaak niet eens in, maar plons twee of drie keer. Bij nader inzien denk ik dus dat 1,5 seconden meer in de buurt komt Ik vind het heerlijk. Zie steeds meer mensen die geen thee drinken maar gewoon gekookt water zonder smaakje. Ik denk dat ik dat misschien ook wel lekker zou vinden.
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:Boomheide schreef op 07 februari 2016 @ 02:12:

[...]





Dat valt reuze mee. Ik vind thee echt niet te pruimen als ie zo enorm sterk is maar dr moet wel een smaakje aan het water zitten. Ik pak dan meestal vruchtenthee.vruchtenthee uit een zakje is sowieso al niet te drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gewoon een paar keer soppen met het zakje en dan blob, de prullenbak in. Dan is hij sterk genoeg. Gewone thee trekt heel snel, als ik die erin hang en laat trekken is hij snel veel te sterk. Niet te drinken, zo'n donkerbruine bak, met van die olie achtige velletjes

Als ik haast heb doe ik er ook wel eens een scheutje koud water bij. Maar dan wel pas NA het trekken.
quote:fietsie schreef op 07 februari 2016 @ 11:21:

[afbeelding]

Dit gebeurt mij gelukkig zelden. Thee (en vooral koffie) drink ik als het heet is.

En beetje lauw vind ik al smerig
quote:ikbenik schreef op 07 februari 2016 @ 11:24:

Hier ook gewoon een paar keer soppen met het zakje en dan blob, de prullenbak in. Dan is hij sterk genoeg. Gewone thee trekt heel snel, als ik die erin hang en laat trekken is hij snel veel te sterk. Niet te drinken, zo'n donkerbruine bak, met van die olie achtige velletjes

Als ik haast heb doe ik er ook wel eens een scheutje koud water bij. Maar dan wel pas NA het trekken.Als je zo een "kan-zakje" in 1 kopje doet gaat het hard, dan inderdaad paar keer soppen en niet langer. Sterke thee vind ik echt niet lekker
quote:Corona67 schreef op 07 februari 2016 @ 11:31:

[...]



Dit gebeurt mij gelukkig zelden. Thee (en vooral koffie) drink ik als het heet is.

En beetje lauw vind ik al smerigHet gebeurt mij thuis ook niet snel, dan ga ik echt effe ztten. In mijn werk wel. Dan zet ik de thee op de kast en 100 vragen later, spoel ik de thee door het putje.
Alle reacties Link kopieren
Hihi, vind die afbeelding wel een goeie

Is mij al HEEL vaak overkomen. Dat je dan na een paar uur een droge bek krijgt en bedenkt van 'Goh, ik had toch ergens een kop thee staan..?'
quote:femke09 schreef op 03 februari 2016 @ 19:22:

[...]



Ze hebben weleens uitgeprobeerd (in de zorg) of het handiger zou zijn om 9-daagse 'weken' te hebben, dus 7 werkdagen, 2 dagen weekend. En andere samenstellingen. Maar 5 werkdagen, 2 weekenddagen bleek toch het minst slopend te zijn.

Gek onderzoek, denk ik dan, want 'vroeger' werkten mensen ook op zaterdag de hele dag, en later op z'n minst een halve dag. (en waarom ook niet). Dat gold ook voor scholing.

er zijn bedrijven met een rooster van 9 dagen (6 dagen werk, 3 dagen weekend)



Ik denk dat dat prima kan hoor, het is maar net wat je gewend bent.

Als je altijd 3 dagen werkt, voelt 4 of 5 dagen werken ook ineens als veel.
Alle reacties Link kopieren
Tja, en vroeger was het 6 dagen werken en 1 dag vrij.



Net wat je gewend bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik theezakjes voor 1-kop zelfs 2 of 3 keer 😂😂
Alle reacties Link kopieren
Waarom staat er op Linkedin zo vaak 'student bij de/het hogeschool blabla'? Het is toch de hogeschool? Of als functie 'controller bei bedrijf blabla'? Of waarom niet gewoon bij?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Is bei niet gewoon Duits?



Andere vraag; hoe 'heur' je een augurk te eten? Ik eet het kontje mee op, vriend snijt hem er af. Ik eet 't kontje ook vaak als laatst, dus daar hou ik hem vast. Of mag je hem eigenlijk niet met je handen te eten? En bij welke gerechten hoor je augurken te eten? Wij eten het bij boerenkool en ook bij wokgerechten.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Bij de borrel met een blokje kaas. Als garnituur. Gewoon zo als je trek hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet het kontje ook niet op. Bij een wortel trouwens ook niet.

Verder vind ik ze heel lekker, maar weet nooit zo goed waar ik ze bij moet eten. Bij de sla, en als garnering bij huzarensalade. Verder kom ik niet.
nou, je kan er augurkensoep van maken

http://allrecipes.nl/recept/11304/stevi ... nsoep.aspx



verder vind ik zo gauw alleen recepten waarin de augurk als garnituur gebruikt wordt inderdaad.

Geeft niks vind ik.
Wij eten het altijd standaard bij nasi, bij nasi 'heurt' sambal, atjar en augurk. Overigens zonder kontje. En bij bitterballen of blokjes kaas
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk doet iedereen maar wat dus . Gekke dingen eigenlijk, die augurken.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
quote:bumbly schreef op 08 februari 2016 @ 10:15:

Eigenlijk doet iedereen maar wat dus . Gekke dingen eigenlijk, die augurken.

Ja, hè. .? Zo'n hele onschuldige terloopse 'kijk-maar-of-je-er-wat-mee-kan' groente. Je kunt hem gebruiken, maar als je hem weglaat zal er niemand vragen over stellen.



Doet me denken aan een kattenfilmpje op YouTube, waarin ze komkommers achter nietsvermoedende katten leggen. Hilarisch!

Het beestje zit dan gewoon te eten ofzo, er wordt een komkommer stiekem vlak achter hem gelegd, hij draait zich dan om om weg te lopen en springt dan een meter de lucht in van de schrik vd komkommer Geweldig! Dat vind ik nou humor. Lekker onschuldige simpele humor. (Je moet ook maar op het idee komen )
Alle reacties Link kopieren
Wie zou de ALLEREERSTE persoon zijn geweest die dacht: "Goh, ik zou mijn anus wel iets bleker willen hebben..? Waar kan ik dit laten doen? Dat anus-bleken?"

En hoe zou die persoon dat aangepakt hebben..?
Alle reacties Link kopieren
Waarom hebben tenen geen 'naam' en vingers wel.

(Ik heb vandaag mijn pinkteen en ringteen vreselijkhard gestoten)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven