vreemde kat in huis

19-09-2015 10:50 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een probleem.. Ik heb een kater van 2 jaar. Een leuk, lief beest. Ik heb een kattenluikje(omdat ik 5 dagen werk) en mijn kat gaat dan ook graag naar buiten. Maar nu is er in de buurt een jong poesje komen wonen. Hij kwam steeds vaker mee en ik zag de twee katten dan lekker spelen en achter elkaar aanrennen. Het zag er heel gezellig uit. Tot ik een keer thuis kwam en ik dat jonge katje ook in mijn huis vond. Ik heb hem meteen naar buiten gedaan(dat doe ik steeds als hij binnen is). Maar omdat ik zelf weinig thuis ben, weet ik natuurlijk niet hoeveel hij binnen komt. Nu heeft hij gisteren toen ik van mijn werk kwam op de kattenbak van mijn kat gepoept (dit weet ik, omdat mijn kat nooit op die bak poept).

Nu kwamen ze vanmorgen ook binnen en heb ik het even gelaten om te kijken wat er gebeurde tussen de katten. En de kat at gelijk het hele bakje leeg van mijn kat. Mijn kat deed niks en keek toe. Ik had niet het idee dat mijn kat het erg vond. Daarna gingen ze met elkaar spelen in de kamer, wild achter elkaar aanrennen. Mijn kat loopt af en toe weg uit het gevecht maar komt niet onderdanig over. Het jonge beestje is heel enthousiast en springt continue op mijn kat. Af en toe blaast en miauwt mijn kat tegen de kleine. Maar ik heb niet het idee dat hij het echt erg vindt dat de kleine er is.

Toch kan ik me niet voorstellen dat mijn kat het fijn vindt dat de kleine op zijn bak poept, binnenkomt (hier misschien wel slaapt overdag) en al zijn eten op eet. Ik heb hem dus weer de deur uit gezet en het kattenluik tijdelijk even dicht gedaan. Mijn kat gaat voor het raam zitten en houdt de kleine in de gaten, maar laat niet merken dat hij ook naar buiten wil.



Ik ben benieuwd of iemand uit dit gedrag haalt dat mijn kat onderdanig is en de kleine nu de baas is in mijn huis. Verder vraag ik me af hoe ik het voor elkaar krijg dat de kleine niet meer binnen komt....? Ik hoor het graag! Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 19 september 2015 @ 14:32:

Klinkt alsof jouw kat toch liever niet de hele dag alleen is.



Dat kan ook nog! Zo solitair zijn ze nou ook weer niet.

Blazen is niet vriendelijk. De kleintjes krijgen hier ook vaker een mep of een beetje van de grotere katten. Dat hoort gewoon bij de opvoeding.



De oudste van onze drie is veel op sjouw. In het vorige huis kwam de buurvrouw hem dan thuis brengen. Had hij daar de hele middag op de bank liggen pitten. Dit gebeurde regelmatig.

We verdenken hem ook van een tweede adres in het nieuwe huis. Het is fijn om te weten waar je kat uithangt, bijvoorbeeld als hij speciaal voer krijgt.



(Ondertussen zie ik een poezenpootje van onze jongste boven de badrand uitkomen )
Alle reacties Link kopieren
Mijn beste maatje, kat van toen 6,5 jaar oud, was ontsnapt na een verhuizing en we konden hem niet meer vinden. Toen een nieuwe kat gehaald, want onze poes kon niet alleen blijven vond ik. Die twee zijn niet hele gecharmeerd van elkaar. En de nieuwe kater blaast en vecht alle andere katten hier uit de buurt weg. Nu wil het dat mijn beste maatje na 11(!!!) maanden is teruggekomen. Ik was voorbereid op een huis met alleen maar vechtende katten en gepis overal. Maar het tegendeel is waar. De twee katers zijn elkaars beste maten en rauzen het hele huis door. En de poes die zit erbij en kijkt ernaar. Super gezellig. Maar... O wee als er andere katten in de buurt komen, dan gaan ze er nu met zijn 3en op af 😂

Wat ik hiermee wil zeggen weet ik niet, en eigenlijk doet het er niet toe.

Maar zolang jouw eigen kat nog steeds netjes op de bak blijft plassen en buiten blijft poepen zal het goed zijn, en voelt die zich niet in een hoek gedreven door het kleine katje. Als het baasje het oke vindt en jij bent er ook oke mee, dan kan het soms best gezellig zijn. En ander moet je idd het raampje dicht laten!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
Onze jongste komt ook bij een familie vandaan waar ze een derde (kater) hadden geintroduceerd omdat de andere twee poezen elkaar niet vriendelijk meer benaderden. Er is nu weer meer evenwicht.



Meer dan 1 kat vind ik ook leuker, juist door de interactie.



Wauw na 11 maanden weer terug! Zelf aan komen lopen?

(Katers zijn ook veeel liever dan poezen)



Er liggen er nu twee voor bad
Alle reacties Link kopieren
Haha ja he Juubje! Katers zijn wat aanhankelijker op de een of andere manier. Mijn kater was ontsnapt na 2 dagen te wonen op ons nieuwe adres in een nieuwe stad. We hebben er toen alles aan gedaan om hem te vinden ( flyeren, zelf zoeken, fb, posters in de supermarkten, amivedi ) niets hielp. En bij toeval liep mijn vriend op 150 meter van ons huis vandaan toen er een kater tegen zijn been aan kwam kroelen. En dat was ie! Bleek dus dat ie al die maanden zo dichtbij ons huis voer kreeg en dat dus wel kon waarderen...

In mijn oude huis kwam hij ook altijd op de badrand zitten. Gezellig "keuvelen" ofzo... Vreemde beesten die katten 😉
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hormonster1982 schreef op 19 september 2015 @ 21:17:

Haha ja he Juubje! Katers zijn wat aanhankelijker op de een of andere manier. Mijn kater was ontsnapt na 2 dagen te wonen op ons nieuwe adres in een nieuwe stad. We hebben er toen alles aan gedaan om hem te vinden ( flyeren, zelf zoeken, fb, posters in de supermarkten, amivedi ) niets hielp. En bij toeval liep mijn vriend op 150 meter van ons huis vandaan toen er een kater tegen zijn been aan kwam kroelen. En dat was ie! Bleek dus dat ie al die maanden zo dichtbij ons huis voer kreeg en dat dus wel kon waarderen...

In mijn oude huis kwam hij ook altijd op de badrand zitten. Gezellig "keuvelen" ofzo... Vreemde beesten die katten 😉



Wauw!



Poesjes zijn nukkig. Net vrouwen
Alle reacties Link kopieren
Ik denk gewoon dat jouw huis geadopteerd is door de buurpoes. Jouw huis is gezelliger. Er staat lekker voer en er zijn vriendje woont er. Ik weet niet of je het een probleem vindt. Ik vind het voor de katten eigenlijk juist heel leuk. Verder is het een probleem dat je buren moeten oplossen en niet jij. Het is namelijk hún kat die bij jou binnen komt en niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Wat een reacties! Leuk om te lezen!



@ Hormonster, wat fijn dat hij na 11 maanden terug is gekomen! Wat zul je blij zijn geweest!



Nee, ik denk niet dat mijn kat eenzaam is. Mijn buren vinden het allemaal een leuke kat, dus hij wordt door iedereen aangehaald als ik er niet ben. Er is een sloot naast mijn huis, waar hij heel wat muizen en andere dieren vandaan tovert (en mee naar huis neemt.....)

Er zijn genoeg katten in de buurt om mee te vechten (ook honden trouwens) en blijkbaar zijn er dus ook vriendjes in de buurt. s Avonds als ik thuis ben is hij ook gerust de hele avond buiten en snachts komt hij lekker naast me liggen. Dus volgens mij vindt hij het leven prima zo.

Normaal wil hij altijd (ook in het weekend)om 7 uur s ochtends naar buiten (dat is door de week ook de tijd dat ik de deur uit ga). Vandaag blijft hij op bed liggen. Heb het raam maar even dicht gelaten voor de rust. Vind het toch een beetje vreemd dat hij nu niet naar buiten wil.. Misschien vindt hij vriendje toch niet zo leuk!?
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk leven!
Alle reacties Link kopieren
quote:yesorno schreef op 20 september 2015 @ 09:44:

Nee, ik denk niet dat mijn kat eenzaam is. Mijn buren vinden het allemaal een leuke kat, dus hij wordt door iedereen aangehaald als ik er niet ben.

Vergeet niet dat mensen soortgenoten niet kunnen vervangen.

En katten zijn niet zo solitair als gesteld wordt. Vaak stellen ze gezelschap toch wel op prijs. En net als bij elk dier hebben ze bij de een een klik en bij de ander totaal niet.

Verder kunnen ze net zo verschillen als mensen. Hoewel iedereen wel eens op zichzelf wil zijn of juist behoefte aan gezelschap, geldt het voor de een in meerdere mate dan bij de ander. En voor alles is een tijd. Het is net hoe je je voelt op dat moment.



IK denk dat jouw kat het goed naar de zin heeft en ik zou het daarbij laten.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik denk dat katten ook behoefte aan gezelschap hebben. Daarom vind ik het ook belangrijk dat mijn kat naar buiten kan om soortgenoten te ontmoeten. Maar ik denk ook dat mijn kat het wel fijn vindt om een eigen plekje te hebben en niet alles te hoeven delen met zijn vriendje. Bovendien, vind ik mijn huis te klein voor twee katten. Daarnaast breken ze het huis hier ook echt af met zijn tweeën. In sommige reacties staat dat het wel gezellig is twee van die katten in huis. Ik vind het verder ook niet heel erg als dat beestje hier af en toe binnen komt (het is een heel leuk beestje) maar ik merk ook wel aan mijn kat dat hij af en toe even rust wil en vriendje wil eigenlijk altijd maar doorspelen. Dus als ik thuis ben zet ik de kleine er uit. Ook omdat ik het voor zijn baasjes niet zo leuk vindt dat hij steeds hier is.



Ze zijn nu al 3 uur achter elkaar aan aan t hollen in de tuin. Ik word al moe als ik er naar kijk

.. ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat is de leeftijd. als je jong bent wordt je nu eenmaal niet zo snel moe. Het is wel leuk om naar te kijken! Ik denk dat je gewoon je huidige aanpak moet handhaven. Volgens mij werkt dat het fijnst, ook voor je kat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou toch de baasjes van het beestje inlichten. Mss zit die van jou ook wel eens daar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van het weekend langs geweest. Mijn kat zat daar niet;)
Alle reacties Link kopieren
Volgende dilemma.. De kat heeft duidelijk vlooien.. Ik behandel mijn kat daar voor. Maar nu heb ik straks door deze vreemde kat een huis vol vlooien. En ik wil dat raampje toch echt eigenlijk wel graag open houden voor mijn eigen kat..
Alle reacties Link kopieren
Buren toch maar eens verplichten om óf hun kat te ontvlooien óf bij zich te houden. Zit niets anders op. Die mensen moeten wél een keer wat verantwoordelijkheid nemen voor hun huisdier.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als mijn kat en de kat van de buren. Mijn kat verdedigt zijn huis goed, andere katers vindt ie maar niks en zal deze ook weren. Poes van de buren daarintegen van harte welkom bij onze kat. Eten samen, mag op zijn bak etc. Andersom komt onze kat ook bij de buren. Zolang mijn eigen kat het prima lijkt te vinden, vindt ik het ook goed. Als ze maar niet gaan sproeien ofzo.



Mijn kat is alleen en lijkt het een stuk gezelliger te hebben met de kat van de buren.
Alle reacties Link kopieren
Zijn vriendje is dood.. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik las je verhaal en meteen daarna dat zijn vriendje dood is weet je ook hoe het komt dat het beestje is overleden ik ken veel van dit soort verhalen en vaak als katten elkaar tolereren is het oké tot je eigen grenzen. Wel zou je een kattenluikje op chip kunnen plaatsen dan kan je kat naar binnen en buiten en vreemde katten kunnen je huis niet in wel handig als je niet thuis bent om toezicht te houden op welke kat er binnenkomt. Zo kan jou kat gewoon vriendjes maken en er lekker mee spelen alleen dan wel buiten 😉
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven