Alleen nog maar internet?

07-02-2016 00:01 41 berichten
De laatste tijd merk dat we eigenlijk nog maar nauwelijks "gewoon" tv kijken.

Idem voor telefoon, De enige die ik nog bel met de vaste lijn is mijn moeder, en zij is ook de enige die mij nog belt via dezelfde lijn .



Aanwezig zijn tablet, mobiele telefoon, chromecast.



Iemand ervaring met het alleen nog maar hebben van een internetabonnement via de gebruikelijke providers en telefonie en tv niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Dolfje,



Wij zetten de laptop op de salontafel en zitten samen knus op de bank. Een beamer staat nog wel op het wensenlijstje van mijn man.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de PC kast op de televisie aangesloten, dus dat gaat uitstekend. Ook de Surface sluiten we aan op de TV als we Netflix willen kijken.
quote:kelso schreef op 07 februari 2016 @ 12:01:

Dolfje,



Wij zetten de laptop op de salontafel en zitten samen knus op de bank. Een beamer staat nog wel op het wensenlijstje van mijn man.





En gewoon een chromekast van 35 euro, kan je ook alles wat je online kijkt gewoon op je tv kijken.



Apps op je tablet of je telefoon ( dat heb ik voor boven) kan je dan streamen naar de tv. Supermakkelijk en kost bijna niks en lijkt me beter dan kijken samen naar een laptop schermpje.
Alle reacties Link kopieren
Mij lijkt het echt niks zonder gewone tv, vind samen op de tablet kijken op vakantie prima maar voor zo thuis lekker met groot beeld veel comfortabeler.

Kan me wel voorstellen dat je veel bewuster kijkt,hier staat hij toch vaak aan en dan ga ik in een andere kamer even iets anders doen. Meestal om snel weer terug te komen maar soms vergeet ik dat de tv aan staat.
Mijn man kijkt soms via het tv-scherm, maar meestal wordt hier op de tablets gekeken. De kinderen kijken Netflix sowieso altijd op de tablet, meestal met koptelefoon op. Heerlijk, want ik vind die kinderseries al snel heel schreeuwerig.
Heeft iemand ervaring met NLziet?
Ik gebruik de tv an sich wel hoor, alleen kijk ik vrijwel alles via apps en dus niet via het omroepprogramma.

Vandaar dat ik denk dat de kabel en telefonie er wel uitkan.
quote:Enn schreef op 07 februari 2016 @ 01:31:

[...]



Radio online

http://www.radioluisteren ... O-cwZKz5MoCFUu6GwodqlwLew

Comp/tel/lap/tablet verbinden met de soundbar en luisteren maar.Doe ik ook hoor maar minder als wanneer de radio eigenlijk standaard aanstond.
Ik heb al jaren geen vaste telefoon meer en ook al een jaar of 4 geen tv meer, kijk alles op de laptop. Gaat prima in je eentje, maar met meer mensen een programma kijken op een laptop lijkt me niet zo handig.
Alle reacties Link kopieren
Al zeker 10 jaar geen vaste telefoon meer en zes jaar geen televisie. Mis het totaal niet. Dingen die ik wil zien, kan ik wel op internet vinden. Overigens wel een televisietoestel in huis, voor het geval we zin hebben om met de Wii te spelen.



Ooit eens een tijdje geen tv-aansluiting gehad omdat op mijn toenmalige stekje dat niet mogelijk was (oud kantoorpand), daarna nooit meer tv overwogen.
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 07 februari 2016 @ 00:26:

@kelso: bij welke provider heb je je Internet-only? De meeste providers bieden het liefst alleen 3P aan ...O.a. KPN biedt internet aan zonder TV en telefoon, maar het prijsverschil tussen dat en een 3-in-1 pakket is erg klein. Het haast de moeite niet om een internet-only pakket te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Echt helemaal geen televisie meer (het apparaat) lijkt me niks. Ik vind het gezellig om samen op de bank iets te kijken, er is bijv. een programma dat ik elke week samen met mijn dochter kijk en we kijken in het weekend met zijn allen een film, mijn man en ik een serie of soms voetbal met familie of vrienden. Dat vind ik veel gezelliger dan in je eentje op de iPad (met koptelefoon is nog erger). En je gaat ook niet met meerdere mensen om een tablet of computerscherm zitten.



De kabelaansluiting zou van mij best weg mogen, maar ik wil toch nog wel ergens een televisie hebben staan, ook al wordt er tegenwoordig niet zoveel meer naar gekeken. Als ik alleen zou wonen, zou het mij niet uitmaken als ik geen tv meer had.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pink-Ink schreef op 07 februari 2016 @ 12:52:

Mijn man kijkt soms via het tv-scherm, maar meestal wordt hier op de tablets gekeken. De kinderen kijken Netflix sowieso altijd op de tablet, meestal met koptelefoon op. Heerlijk, want ik vind die kinderseries al snel heel schreeuwerig.Kijken jullie dan nooit iets samen? Ik vond het toen ik klein was gezellig om met mijn vader, moeder en broertje samen iets te kijken.
quote:pamelacourson schreef op 07 februari 2016 @ 16:11:

[...]





Kijken jullie dan nooit iets samen? Ik vond het toen ik klein was gezellig om met mijn vader, moeder en broertje samen iets te kijken.Nee, wij kijken bijna nooit als gezin tv . Van het afgelopen jaar kan ik me alleen de intocht van de Sint en de Sintjournaals voor de geest halen. Dat komt vooral door mij. Ik houd helemaal niet van televisie kijken. Als ik al kijk, zijn het actualiteiten of een documentaire maar ik doe echt liever iets anders. Ik herken op zich wel wat je zegt, als kind vond ik het ook gezellig om met het gezin iets te kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:pamelacourson schreef op 07 februari 2016 @ 16:11:

[...]





Kijken jullie dan nooit iets samen? Ik vond het toen ik klein was gezellig om met mijn vader, moeder en broertje samen iets te kijken.Het "avondje AVRO" bestaat niet meer. Volgens mij deden we dat vroeger ook alleen maar omdat er weinig keuze was en er maximaal 1 beeldscherm in huis aanwezig was.
quote:viva1966 schreef op 07 februari 2016 @ 19:02:

[...]





Het "avondje AVRO" bestaat niet meer. Volgens mij deden we dat vroeger ook alleen maar omdat er weinig keuze was en er maximaal 1 beeldscherm in huis aanwezig was.Wij hadden boven nog een zwart-wit tv'tje, daar keken we als kinderen naar als mijn vader Studio Sport keek. Met zo'n antenne die een van ons dan de hele tijd in een bepaalde positie moest houden, anders was er geen beeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven