het leed dat kabels en snoeren heet

06-02-2016 12:18 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n gruwelijke hekel aan al die kabels en snoeren in mijn huis. Het draadloze huis van de toekomst is wel een beetje mijn droom. Probeer dan ook zoveel mogelijk draadloos te kopen. Maaarrr je komt er toch niet helemaal omheen. En wat irriteer ik me aan van die kabels en snoeren van lampen en andere apparatuur in mijn verder zo met zorg ingerichte huis. En het toppunt van irritatie zijn van die constructies die vriend maakt met verlengsnoer in verlengsnoer met allerlei snoeren, knoppen en draden. Arghhh echt zooo lelijk! Vriend kijkt me vreemd aan als ik klaag, want tsja het moet toch vooral functioneel zijn??

Voor bureau heb ik inmiddels zo'n handige opbergdoos van ikea. Maar de hele trossen zooi in de rest van het huis, probeer ik wel wat weg te moffelen achter kastjes enzo, maar blijft gewoon een doorn in het oog.

Hoe doen jullie dat eigenlijk?

(Of ben ik gewoon n beetje een neuroot dat ik hier gek van kan worden? )
Alle reacties Link kopieren
Wat een gezeik zeg om een paar kabeltjes, tssskkkk.





Zo beter?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:KessAgain schreef op 06 februari 2016 @ 13:05:

[...]





Nee, hoor. Waarom zou je dat alleen in het begin doen? Wij hebben best wel heul veul apparaten, maar geen snoer te zien hier. Ideaal!

Disclaimer: vriend is hier Chef Kabel. Heb er dus zelf niets aan hoeven doen.

Geen zin om +8 kabels erachter te herorganiseren alleen omdat je een nieuwe tv-kabel hebt moeten kopen? Of de tv verplaatst, of je hele kamer omgegooid hebt?



En dan heb je net de kabels er weer ingepropt, of je bent toch weer uitgekeken op de nieuwe opstelling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beneden de tv-kast ervoor geschoven inmiddels, dat scheelt. Maar die kabels zijn dus de hele reden dat ik geen tv op de slaapkamer wil. Dan moet die kabel zeker door de lucht? Nee dankje.
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt overigens best als je een kabel koopt in de kleur van de vloer.



Misschien dat de industrie sierkabels zou kunnen verzinnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ja, losse kabels zijn vreselijk. Zo mogelijk nog erger: kabelgootjes meters over de muur laten lopen.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 06 februari 2016 @ 13:59:

[...]



Geen zin om +8 kabels erachter te herorganiseren alleen omdat je een nieuwe tv-kabel hebt moeten kopen? Of de tv verplaatst, of je hele kamer omgegooid hebt?



En dan heb je net de kabels er weer ingepropt, of je bent toch weer uitgekeken op de nieuwe opstelling.Tja, dan heb je dus kabelzooi. Het is kiezen of delen...
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of het al voorbij is gekomen.



Ik heb met dubbelzijdige tape haakjes (voor je jas) achter de tv kast geplakt en daar alle snoeren omheen gewikkeld.



Nu heb ik alleen een lampsnoer loshangen/liggen
Alle reacties Link kopieren
Mijn man (ook chef kabel) heeft alles wat bij de tv hoort in de lade van het tv-kastje gepropt. Ziet er niks meer van.

Moet er wel bij zeggen dat het hem meer stoorde dan dat ik me eraan stoorde.



(Ooit had een kat over de kabels gekotst toen we nog alles los hadden, dat was echt heeeeeel goor!)
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 06 februari 2016 @ 14:07:

Het scheelt overigens best als je een kabel koopt in de kleur van de vloer.



Misschien dat de industrie sierkabels zou kunnen verzinnen.



Dat is bij mij een ergernis. Ik heb een witte tv, supermooi. En dan komen daar zwarte kabels uit! Welke designer heeft toen zitten slapen zeg

Ik vind snoeren ook lelijk trouwens. En ik ben verder best chaotisch en niet zo erg opgeruimd. Maar die dingen zijn toch gewoon niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 06 februari 2016 @ 13:47:

Wat een gezeik zeg om een paar kabetjes, tssskkkk.





Zo beter?



Zo, en nou niet meer doen he!
Ik word er ook best gestoord van. Maar ik vind het nog veel minder niks dat ik al maanden geen televisie heb op de slaapkamer omdat man (chef kabel) geen kabel meer langs de trap wil. Zit ik met een ongebruikt gat bij de muur langs de trap, want ooit was die kabel geen probleem.



Ik vind het zo fijn om met Humberto of Pauw of trashtv in slaap te vallen. En 's ochtends ff het nieuws meenemen terwijl ik mijn toilet maak. Dus ik heb laatst heel stoer gezegd dat ik het dan zelf wel ging regelen, ik dacht koop gewoon een extra kastje bij Ziggo ofzo, maar zo eenvoudig is dat allemaal niet blijkt. Wat een armoe, anno 2016.



En chef kabel vindt het dan weer geen probleem om spuuglelijke gigantische boxen in de woonkamer te stallen. Daarvoor mag er gerust een kabel door de woonkamer lopen. Kortom, het is hier op meerdere manieren ook ergernis nummer 1.
quote:Frizz schreef op 06 februari 2016 @ 14:04:

Ik heb beneden de tv-kast ervoor geschoven inmiddels, dat scheelt. Maar die kabels zijn dus de hele reden dat ik geen tv op de slaapkamer wil. Dan moet die kabel zeker door de lucht? Nee dankje.Hier tv aan de muur en 1 kabel naar het stopcontact eronder. Ik kan me er op de slaapkamer echt niet druk om maken. De 2 dingen die ik daar doe, zijn tv kijken of slapen. Dan zijn mijn ogen op iets anders gericht dan die ene kabel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven