Het huis opruimen, wie doet er mee!

30-12-2013 16:05 2947 berichten
Jep, zo rond de jaarwisseling klinkt het als een goed voornemen voor 2014... maar nee hoor, het huis is nu op het moment zo'n zooi dat ik er niet meer tegenaan kan kijken en nu genoodzaakt ben er wat mee te gaan doen.



In juni ga ik bevallen van mijn eerste kind en dat vond ik wel een goede motivatie om het huis eens goed aan te pakken. Ik ben vijf jaar geleden uit huis gegaan, de spullen zijn er neergezet en veel dingen zijn geeneens meer uitgepakt sindsdien. Ook is er een hoop bijgekocht wat achteraf niet nodig was of kapot is gegaan.



Voor de discipline leek het mij een fijn idee om met anderen er over te praten. Wellicht kunnen we een leuke club vormen.



Dus: toekomstige opruimers, wie doet er mee?
Oh Shenandoah, dat herken Ik echt dat het soms geen doen is met een peuter erbij. Vandaag goed bezig geweest met slaapkamer opruimen, en voor ik t door had had kleuter al mn armbanden om. Wel schattig, maar zo schiet t niet op natuurlijk.

Hier peuter' steeds kleine kleding uitgezocht en naar zolder gedaan. De kleding die nog wel past alvast in de kast in z'n nieuwe kamer ingeruimd.

Verder wat ander huishoudelijk werk gedaan (tuin, veel was, bulk koken etc). En gelukkig had man ook een schoonmaakwoede, dus dat hielp fijn mee.



Verder probeer ik nu ook een soort van kastje voor kastje te doen. Vervelend is wel dat man nogal graag overal troepjes laat liggen. Dus het bijhouden. Is lastig, als ik niet al zijn troep steeds op wil ruimen...iemand hier goede tips voor? Ik probeer het nu steeds allemaal op een plek te leggen, uit t zicht aan zijn kant naast t bed, maar dat wordt zo stoffig en daar ben ik dan weer allergisch voor.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi, hier ben ik ook weer eens. De laatste tijd vooral meegelezen. Leuk dat iedereen nog zo lekker actief is. En ik vind het erg fijn te lezen dat ik niet de enige ben waarbij dingen altijd maar weer versloffen . Maar dit jaar wordt een groot opruimjaar (hoop ik...) Onze keuken valt een beetje uit elkaar dus we hebben besloten een nieuwe te plaatsen. En die wordt helemaal anders, dus een boel zooi straks. Nu dus maar vast kasten uitruimen en er mogen nu zelfs dingen weg die mijn man achter mijn rug altijd weer terugzette in de kast .

Vorig jaar schreef ik ook over een geërfd bureau. Ik erger me er kapot aan, dus op zolder moet ik nu ruimte gaan maken voor alles wat inmiddels in het bureau terecht is gekomen (administratie enzo, moet ik ook nog steeds uitzoeken ) en dan gaat het toch echt weg. Iemand interesse?

Plannen voor vandaag: was vouwen en strijken en beginnen met mijn kast op zolder.
quote:tiramisuusje schreef op 08 februari 2016 @ 08:08:

Oh Shenandoah, dat herken Ik echt dat het soms geen doen is met een peuter erbij. Vandaag goed bezig geweest met slaapkamer opruimen, en voor ik t door had had kleuter al mn armbanden om. Wel schattig, maar zo schiet t niet op natuurlijk.

Hier peuter' steeds kleine kleding uitgezocht en naar zolder gedaan. De kleding die nog wel past alvast in de kast in z'n nieuwe kamer ingeruimd.

Verder wat ander huishoudelijk werk gedaan (tuin, veel was, bulk koken etc). En gelukkig had man ook een schoonmaakwoede, dus dat hielp fijn mee.



Verder probeer ik nu ook een soort van kastje voor kastje te doen. Vervelend is wel dat man nogal graag overal troepjes laat liggen. Dus het bijhouden. Is lastig, als ik niet al zijn troep steeds op wil ruimen...iemand hier goede tips voor? Ik probeer het nu steeds allemaal op een plek te leggen, uit t zicht aan zijn kant naast t bed, maar dat wordt zo stoffig en daar ben ik dan weer allergisch voor.Ik pleur het allemaal in een bak met deksel op zolder. Vind hij niet leuk maar hij weet dat hij het zelf moet opruimen anders gooi ik het daarin of in de prullenbak. Nu zoekt hij daar als eerste als hij wat zoekt en soms ruimt hij dan die bak leeg.
Alle reacties Link kopieren
Haha goede fee. Contrasteert leuk met je naam 😊



Ik laat morgen weer wat gratis en verkochte spullen ophalen en breng een tas met speelgoed naar de goededoelenwinkel. Al mijn studieboeken en goede leesboeken op bol.com gezet en de rest op Facebook. Ben benieuwd. ..






Wij hebben een oude mega grote picknicktafel weggebracht, hout was aan het rotten, kapotte stukken ect. Meteen meer ruimte in tuin.



Ik ga deze week mijn babyspullen die ik nog niet weg heb gedaan voor weinig weg doen.

Ik heb nog dozen vol met dvd's en boeken die ik naar een weggeefwinkel ga brengen, denk ook wat kinderkleding.



En ik ruim nog steedsje af en aan een kastje op, ergste zooi is bij. Nu nog flink een keer echt poetsen ( buiten de dagelijkse dingen om) en dan weer met een maandschema bijhouden ofzo.
Doe je nog aan Flylady? Ik kan me herinneren dat ik dat jaren geleden eens gedaan heb maardat de klussen niet zo aansloten bij mijn huis en ritme ofzo. Ik weet niet meer wat, maar moest ik de garage opruimen ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
Nog opruimplannen?



Ik heb de grote klappers wel gemaakt maar het ziet er nog niet minimalistisch uit hier. Dus ik wil wel verder maar weet niet precies waar en hoe. Hoe is dat bij jullie?



Verder veel boeken op bol.com gezet. Alleen echt mooie in nieuwstaat met kans op verkoop. Vorige week twee verkocht en nu niks. Maar dan ligt er toch een stapel van 20 boeken die weg mogen maar niet voor nop in de weg. Tsja.



Wel 20¤ verdiend met Little people waar niet mee werd gespeeld. Zelf voor 25¤ aangeschaft en de leukste dingen gehouden dus goede deal!
Afgelopen weekend het washok opgeruimd en schoongemaakt.



Verder zit het meeste speelgoed nu in afaluitbare bakken in de kast. Dan haalt peuter alleen de bak eruit met het speelgoed waar hij mee wil spelen. Scheelt al een hoop opruimen!

Vanavond brengt man wat oude meubels weg naar de kringloop. Dat ruimt hopelijk ook lekker op.

We komen er wel!
Alle reacties Link kopieren
quote:JanneJip schreef op 17 februari 2016 @ 06:57:

Nog opruimplannen?



Ik heb de grote klappers wel gemaakt maar het ziet er nog niet minimalistisch uit hier. Dus ik wil wel verder maar weet niet precies waar en hoe. Hoe is dat bij jullie?



Verder veel boeken op bol.com gezet. Alleen echt mooie in nieuwstaat met kans op verkoop. Vorige week twee verkocht en nu niks. Maar dan ligt er toch een stapel van 20 boeken die weg mogen maar niet voor nop in de weg. Tsja.



Wel 20¤ verdiend met Little people waar niet mee werd gespeeld. Zelf voor 25¤ aangeschaft en de leukste dingen gehouden dus goede deal!



Hier vooral kinderkleding aan het opruimen, en probeer van nog wat speelgoed en spelletjes af te komen maar dat gaat niet zo snel.

Echt grote dingen heb ik niet
Ik doe half flyen



Ik ga morgen de badkamer kasjes doen, er staat toch veel halfvolle flesjes met spul en het is echt een zooitje.

En ik wil nog een doos van zolder uitzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er juist een bende van aan het maken, haha! Druk aan het verven :D . Alhoewel het resultaat echt mooi wordt, kan ik niet wachten tot ik letterlijk en figuurlijk overal de bezem door kan halen. Wordt onrustig van die troep, haha.
Succes huismusje!!

Ga volgende week het kantoor opruimen en 'gezelliger' maken. Is nu een donker hok met veel zooi. Ook even naar Ikea voor wat bakken voor het papier / plastic.
Alle reacties Link kopieren
Dankje!! Jij ook volgende week! Hopelijk ben ik tegen die tijd klaar, haha tijdelijk dan, want er staat nog meer op de planning
Alle reacties Link kopieren
Geeft onrust hè huismusje.



Wij gaan binnenkort de zolder uitbouwen. Eerste verdieping doet mee, eigenlijk gaan we in alle kamers wel iets (laten) doen. Dat gaat vast prachtig worden maar eerst een afgrijselijke teringzooi. Kunnen er waarschijnlijk niet blijven wonen. Bleh! Voor die tijd maar weer zo veel mogelijk wegdoen...
Alle reacties Link kopieren
Klopt! Ik doe het gelukkig ruimte voor ruimte, maar dan alsnog komt dat stof toch wel overal terecht.. Van tevoren eerst uitzoeken wat kan blijven en wat weg kan, scheelt een hele hoop denk ik! Succes, (en sterkte? hihi)
Alle reacties Link kopieren
Dankje ☺

Eindresultaat wordt vast prachtig. Weinig zin in proces. Vind het ook echt lastig te bedenken wat er nog weg kan maar vind het nog te vol 😞

Wel vandaag weer boek verkocht via bol.com 😊
Alle reacties Link kopieren
Is vaak zo he, vooral omdat het in dit geval even duurt voordat dat eindresultaat zichtbaar is... Ik heb zelf eerst de grotere dingen gedaan, zodat ik snel resultaat zag. Daardoor bleef ik erg gemotiveerd. Nu moeten de kleinere dingen en merk ik dat mijn motivatie ook wegzakt, het is zo'n bende (of eigenlijk valt het best mee, maar het voelt als een extreme puinhoop)!!



Super dat je weer een boek verkocht hebt! Scheelt weer wat ! Succes met bedenken wat verder nog weg kan, haha, is ook moeilijk..
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier het briljante plan om elke zondag een grotere klus aan te pakken naast het wekelijkse huishoudlijstje. Prachtig plan maar de uitvoering...



En ik baal ervan want er zijn nog 101 zaken te regelen hier.

Moet mezelf denk ik even een schop onder mijn kont geven.
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik ben ook aan het opruimen, eigenlijk altijd. Ben zelf nogal slordig en heb daarnaast drie kinderen in huis. Vriend ruimt wel op, maar op het oog. Ik wil gewoon alles kunnen vinden en pakken zonder eerst tien dingen opzij te moeten zetten. Ons huis is vol. We hebben veel spullen, ik hou ook wel van mijn spullen. Ook hou ik soms van waar de spullen voor staan. Voorbeeld: spelletjes. We doen ze niet vaak, maar de gezelligheid en kneuterigheid waar ze voor staan maakt dat ze blijven. Boeken: ik hou van lezen maar ook van boeken. Een boek weg doen vind ik dus echt heel moeilijk!



Ik kijk vol verlangen naar die Tiny house trend momenteel. Heerlijk lijkt me dat, snel gepoetst, alles netjes, geen overbodige meuk. Maar: Ik heb een gezin van 5 personen, zie ons niet in een Tiny house. Het principe moet toch ook door te voeren zijn in een 'gewoon' huis? Je ontdoen van de ballast, van de overbodige spullen?



Dat is mijn streven dus. Zodat het huis me energie geeft, in plaats van dat er altijd nog zo veel te doen is. Vriend is trouwens van het bewaren, dus dat is nog wel een lastige bijkomstigheid.
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Bij ons hebben ze besloten dat we gft en plastic moeten scheiden en de restafvalbak minder legen. Prima maar nu kan ik dus niet elke week zomaar kastjes gaan uitmesten. Ik moet een auto hebben om alles weg te kunnen brengen naar onze milieustraat.



Vind niet handig, begin dus met uitstellen of het staat een aantal dagen in de gang, kinderen gaan er aan zitten enz. GRR.



Dus nu gaan we eerst ruimte maken voor een bak met 2 vakken in de schuur. Milieustraat en plastic afval. En dan maar weer verder. Ik wil van de zomer in een rommel vrij huis zitten.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we nu drie kliko's: papier, plastic en blik en gft. Een ondergrondse container voor restafval, daar betaal je per keer voor en er past maar weinig in. Ik breng zoveel mogelijk naar de kringloop, tenzij het echt kapot is.

Ik beschik wel over een auto, dat helpt natuurlijk wel! (Al staat het hier soms ook best lang in een hoekje! )
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
quote:Pauwenveer schreef op 06 maart 2016 @ 09:28:

Hier hebben we nu drie kliko's: papier, plastic en blik en gft. Een ondergrondse container voor restafval, daar betaal je per keer voor en er past maar weinig in. Ik breng zoveel mogelijk naar de kringloop, tenzij het echt kapot is.

Ik beschik wel over een auto, dat helpt natuurlijk wel! (Al staat het hier soms ook best lang in een hoekje! )



Ze hadden bij ons ook beter een plastic bak kunnen geven.



We hadden eerst een container met schot, rest aan de ene kant en gft aan de andere kant. Dat was prima. Zeker met een bak voor plastic want dat is echt veel.

Maar we hebben nu aparte bak voor restafaval, gft en papier.

En elke bak word maar 1x per 2 weken geleegd en de gft zit nooit voller dan 1/6 van de bak.



Hij het buiten zetten staan er ook altijd maar 3 gft bakken buiten. Ipv 25.

Ook word gft en het restafaval gewoon op zelfde plek bewerkt. Is gewoon zonde van de bak en iedereens tijd.



Soms denk ik zal ik maar zo'n mega container huren voor een weekend en dan een weekend alleen maar weggooien.

Dan begin je heerlijk leeg en dan alles opnieuw inrichten.



Maar man vind dat slecht plan.
Ik ga vandaag de kinderkamers weer eens doorspitten en dan heb ik een heleboel Little people enz die ik voor weinig op zo'n fb hoek en mpo ga zetten. Doe ik dat ik de spaarpotjes van de meisjes.
Dan doe je t toch als je man er niet is?? .

Die van mij is vrijdag weg en komt zaterdag pas terug. Geeft mij de gelegenheid om het kantoor eens flink uit te mesten. Nu is dat een verzamelhok van 'zoek ik later wel uit'.

Ga nu al het spul voor MP in een doos doen. Zet alles erop en is het binnen 2 weken niet weg gaat het de verkoophoek op of naar de kringloop.

Het is de bedoeling dat zijn kantoor weer in het kantoor is in plaats van op de eetkamertafel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pauwenveer schreef op 06 maart 2016 @ 09:07:

Leuk topic! Ik ben ook aan het opruimen, eigenlijk altijd. Ben zelf nogal slordig en heb daarnaast drie kinderen in huis. Vriend ruimt wel op, maar op het oog. Ik wil gewoon alles kunnen vinden en pakken zonder eerst tien dingen opzij te moeten zetten. Ons huis is vol. We hebben veel spullen, ik hou ook wel van mijn spullen. Ook hou ik soms van waar de spullen voor staan. Voorbeeld: spelletjes. We doen ze niet vaak, maar de gezelligheid en kneuterigheid waar ze voor staan maakt dat ze blijven. Boeken: ik hou van lezen maar ook van boeken. Een boek weg doen vind ik dus echt heel moeilijk!



Ik kijk vol verlangen naar die Tiny house trend momenteel. Heerlijk lijkt me dat, snel gepoetst, alles netjes, geen overbodige meuk. Maar: Ik heb een gezin van 5 personen, zie ons niet in een Tiny house. Het principe moet toch ook door te voeren zijn in een 'gewoon' huis? Je ontdoen van de ballast, van de overbodige spullen?



Dat is mijn streven dus. Zodat het huis me energie geeft, in plaats van dat er altijd nog zo veel te doen is. Vriend is trouwens van het bewaren, dus dat is nog wel een lastige bijkomstigheid.

Hoi! Welkom



Natuurlijk is zoiets door te voeren in een groot huis(houden). Het helpt alleen wel als iedereen daarin zijn steentje bijdraagt. Kinderen kunnen helpen met spullen uitzoeken en beslissen of ze bepaalde dingen van hunzelf willen behouden of dat die weg mogen. Een man die alles wil bewaren is een lastig probleem. Doortastend zijn helpt wel! Als we hier tegen het 'hoarders' probleem aanlopen dan stel ik vragen als 'wat wil je ermee doen dan' en 'wanneer heb je er voor het laatst naar gekeken?' Meestal kan het dan de prullenbak in. Twijfelgevallen leg ik bijvoorbeeld in de kelder, als ik het een x tijd niet gemist heb dan kan het gewoon weg.



Zaken zoals boeken en spelletjes vind ik ook moeilijk. Ze liggen niet in de weg dus hoeven ze niet weg. Als ik ruimte tekort zou komen door zulke spullen, dan zou ik heel gericht uitzoeken wat je wel leest/speelt en wat eigenlijk niet. En als je ze doneert aan een goed doel/kringloop dan komt het ook nog ergens goed terecht. Dat helpt misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven