Een eigen (gratis) website maken, waar?

10-07-2013 21:22 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik van plan om een eigen website te gaan maken, en vroeg me af of iemand een idee/ervaring heeft waar je dat het beste kan doen.

Ik ben als op een site bezig maar daar vindt ik de lay outs niet mooi en ik kan geen nieuwe pagina's toevoegen. (heb al een help mail verzonden).

Ik heb geen kennis met html codes, wil beginnen met een gratis site. En geen stiekeme dingen waar je dan toch weer aan vast zit of voor moet betalen. En het liefste natuurlijk geen reclame op mijn site die ik er niet op wil hebben.



Iemand tips?



Oh op google heb ik natuurlijk zelf al gekeken maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer, daarom graag mensen met ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Voor 25 euro per jaar vind ik het nog prima te doen. Die zgn. gratis website bleek ineens zo'n 20 euro per maand te kosten. Dat vind ik veel en veel te veel.



Iemand enig idee welke websites betaalbaar zijn, maar waar je wel de optie hebt om delen af te kunnen schermen?
Alle reacties Link kopieren
omhoog
Alle reacties Link kopieren
Iets wat eigenlijk (uit mijn herrinering dan) zo goed als zonder HTML werkt is weebly.com. Het nadeel van gratis websites vind ik altijd dat er bijv. Weebly.com of tix.nl of weet ik het achter staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu inderdaad op weebly aan het kijken. Het lijkt er op dat je pagina´s kunt verbergen. Dat is wat ik zoek. Nu nog even kijken of het allemaal werkbaar is.
Alle reacties Link kopieren
www.one.com -> 1.50 euro per maand.

Zij hebben een Wordpress 'wizard' dat nagenoeg automatisch voor jou een Wordpress site aanmaakt.

Eigen domein registratie komt daar eventueel nog bij... ik ben ongeveer 20 euro per jaar kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan tegenwoordig heel makkelijk een gratis website maken bij vele bedrijven. Wel moet je weten dat als je een gratis website maakt dit geheel in de handen ligt van het bedrijf zelf. Vindt je dit niet erg en wil je toch een gratis website proberen? Kijk hier dan eens naar, misschien zet het je een stap verder. Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:aapie schreef op 10 juli 2013 @ 21:54:

Mag ik vragen hoe je dat weet dat je geen prijzen mag noemen als je hobby bakster bent? Want ik heb een paar keer met de kvk gemaild voor de regels en daar zeiden ze niks over.



Natuurlijk mag je wel prijzen noemen.

Bedenk wel dat de belastingdienst ook erg veel interesse heeft in dit soort site's en dan heel graag even je boekhouding wil bekijken of de opgave van de inkomsten wel correct gedaan is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Heb je Squarespace al geprobeerd? Makkelijker in gebruik dan Wordpress, is echt een beetje 'drag en drop'.



EDIT: Sorry, met gratis dacht ik dat je bedoelde 'gratis' qua ontwerp en ontwikkeling. Je zal altijd voor hosting etc moeten betalen, zo zit de world wide web in elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Hey schouderklopje,

Als je nog steeds op zoek bent kan je bij jouwweb.nl een gratis website maken. Daar ben ik uiteindelijk ook terrecht gekomen. Erg duidelijk, goede hulp en de reclame is niet storend, je kan zelf kiezen of je die boven of onder je pagina wilt hebben. Ik heb gekozen voor onder, als je na je tekst gewoon een paar enters doet dan zie je het bijna niet. Vind je het nog storend dan kan je het wel afkopen.

Ook kan je pagina's afschermen. Je kan kiezen te zien voor publiek of niet te zien voor publiek. Dit is per pagina in te stellen maar voor zover ik weet niet per deel van de pagina.

Ook kan je lekker werken zonder html codes wat ik weer heel fijn vind. En wil je uiteindelijk toch een eigen domein dan kan het daar ook. Als je nog dingen wilt weten hoor ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-02-2016 16:51
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-07-2016 16:49
Reden: spam
% gewijzigd
Gratis website maken met www.kors-soft.nl
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-04-2017 16:48
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alsjeblieft:

https://miss-legal.nl/de- ... tplaats-ebay-en-facebook/



Als je bovendien thuis bakt om te verkopen, moet je voldoen aan regels van de voedsel- en warenautoriteit.

Een artikel daarover vind je hier: https://www.deondernemer. ... n-ondernemen-vanuit-huis/



Succes ermee.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden voor een taartenbedrijfje een site gemaakt via Wix. Was ook gratis, wel betalen voor de domeinnaam natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook Yola.com eens checken. Google Sites ziet er - naar mijn smaak - nogal basic uit. Da's meer iets voor een sportteam, niet zo leuk voor een handeltje.



Hier is een overzicht van dit soort diensten: http://www.webwijzer.nl/website-maken/g ... bsite.html
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit nog van toepassing is maar toch...
Ik ben zelf ook een website aan het bouwen. Ik heb een aantal verschillende providers geprobeerd zoals wix, jimdo,..., maar ik ben uiteindelijk gebleven bij webnode. Het is gemakkelijk om met deze te werken en hun klantendienst is echt goed. Ik vind het ook prettig dat ze instructievideos hebben en niet enkel artikels met tekst.
https://www.youtube.com/watch?v=pcPx7pOPOnM
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-12-2017 12:53
Reden: spam
98.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven