Het grote knutseltopic - deel 3

19-12-2013 19:54 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij verklaar ik deel 3 voor geopend.



Iedereen is welkom!

Het is hier geen besloten geheim genootschap; integendeel!

Juist het delen van wat we zoal maken, knutselen, breien, haken, glasblazen en wat al niet meer, is zo leuk.

Delen is inspirerend.



Dus voel je vrij om mee te schrijven en mee te kletsen.

Ontopic, offtopic: alles mag.

En met foto's zijn we helemáál blij.



Om te laten zien dat knutselen van alle tijden is, dat het er altijd is geweest en dat het er ook altijd zal zijn, trap ik af met deze foto van mijn voorouderen:



Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Ohhhh excuus.

Leuke gehaakte deken Birdie!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
thnx Akakia ;)



Ik had eerst ook geen geduld voor haken, maar toen kwam ik thuis te zitten nadat ik van de trap was gevallen (oopsie)

Dan wil je wel wat doen en als je slecht kunt lopen... tjsah!



Ik heb het haakwerk as we speak ook naast me liggen, dus ik ga weer ff verder frunniken.
Alle reacties Link kopieren
quote:birdieh83 schreef op 06 februari 2016 @ 17:20:

thnx Akakia ;)



Ik had eerst ook geen geduld voor haken, maar toen kwam ik thuis te zitten nadat ik van de trap was gevallen (oopsie)

Dan wil je wel wat doen en als je slecht kunt lopen... tjsah!



Ik heb het haakwerk as we speak ook naast me liggen, dus ik ga weer ff verder frunniken.

Birdie, mooi haakwerk zeg.

Ikzelf heb leren haken op een, hoe comisch, breiclub. Waar het nu haken/breien is. Sinds maart vorig jaar haak ik oa ook knuffels.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Vasteloavend is weer voorbij (voor ons, boerenbruiloft is niets voor ons), kleding is alweer in de was. En andere attributen/sminck is opgeruimd.

Optocht was gisteren, net als op vele andere plaatsen, aflast.



Nu weer haken...
zwaait even naar iedereen



Wat een leuke foto's zag ik vd week voorbij komen! Leuk hoor.



Ik moet nodig weer beginnen met iets, maar weet nog niet goed wat... *zwijgt over jurkje van smarttje dat een ufo dreigt te worden*
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 09 februari 2016 @ 13:28:

zwaait even naar iedereen



Wat een leuke foto's zag ik vd week voorbij komen! Leuk hoor.



Ik moet nodig weer beginnen met iets, maar weet nog niet goed wat... *zwijgt over jurkje van smarttje dat een ufo dreigt te worden* Smart, denk eraan niet te veel Ufo's. En zeker niet voor de grote,kleine meid foei.
*mompelt schuldbewust* Nee, Steph.



Heb bedacht dat ik een deken ga breien voor de zomer als een dekbed te warm is. Uiteraard voor smarttje



Zal ik gewone strepen breien of diagonale strepen? Wat lijkt jullie leuk?
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 09 februari 2016 @ 18:41:

*mompelt schuldbewust* Nee, Steph.



Heb bedacht dat ik een deken ga breien voor de zomer als een dekbed te warm is. Uiteraard voor smarttje



Zal ik gewone strepen breien of diagonale strepen? Wat lijkt jullie leuk?Wat ik persoonlijk leuk vind zijn gewone strepen maar tevens zie ik weleens diagonale strepen voorbij (facebook) bijkomen en die zijn ook mooi. Google anders eens.
Er zijn zoveel leuke dat ik door de strepen de strepen niet meer zie
Alle reacties Link kopieren
Zal ik het even ingewikkeld maken? Ik zou diagonale strepen doen 😆
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Al uitslag over je examen trouwens??
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Hahaha, de tussenstand is dus 1-1.

Ik ben gister stiekem al begonnen met rechte strepen



De eerste kleur/streep is klaar. Het dekentje wordt 120x150 cm dus heb nog even te gaan.

Twijfel nog over de volgorde van de kleuren, het patroon heeft 6 kleuren maar een wisselende volgorde. Dikke en dunne strepen afgewisseld. Moet ook even kijken naar de hoeveelheid bollen in mijn stash, want er gaan veel, heel veel bollen in deze deken zitten.



De uitslag van het examen kan nog 3 weken duren dus nog even afwachten.



Wat zijn jullie momenteel aan het knutselen?
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 10 februari 2016 @ 08:15:

Hahaha, de tussenstand is dus 1-1.

Ik ben gister stiekem al begonnen met rechte strepen



De eerste kleur/streep is klaar. Het dekentje wordt 120x150 cm dus heb nog even te gaan.

Twijfel nog over de volgorde van de kleuren, het patroon heeft 6 kleuren maar een wisselende volgorde. Dikke en dunne strepen afgewisseld. Moet ook even kijken naar de hoeveelheid bollen in mijn stash, want er gaan veel, heel veel bollen in deze deken zitten.



De uitslag van het examen kan nog 3 weken duren dus nog even afwachten.



Wat zijn jullie momenteel aan het knutselen?

Hier word aan een kussen en kerstboom (word enorm groot met in totaal 108 takken) gehaakt.

Misschien morgen afwisselen kussen naar tas, ook een ufo.
Alle reacties Link kopieren
@smart79: ik ben zelf 'golfjes' aan het maken. (er is vast een naam voor, maar die weet ik niet )

Er ligt een haakbolletje naast om de grootte te laten zien. Ik ben er nog lang niet, want hij moet over een bed komen te liggen.



Haakdeken



Daarnaast ben ik met een jasje bezig. Alleen de onderkant nog en dan is hij (eindelijk) af!



Jasje



Steph: kerstboom? dan heb je nog ff om die af te maken Heb je al en foto?
Alle reacties Link kopieren
quote:birdieh83 schreef op 10 februari 2016 @ 13:06:

@smart79: ik ben zelf 'golfjes' aan het maken. (er is vast een naam voor, maar die weet ik niet )

Er ligt een haakbolletje naast om de grootte te laten zien. Ik ben er nog lang niet, want hij moet over een bed komen te liggen.



Haakdeken



Daarnaast ben ik met een jasje bezig. Alleen de onderkant nog en dan is hij (eindelijk) af!



Jasje



Steph: kerstboom? dan heb je nog ff om die af te maken Heb je al en foto?

Birdie, mooie deken en jasje zeg. Er is idd een naam voor die deken maar hij is mij ook ontschoten.

Dit is de kerstboom die ik aan het haken ben. Wat een werk...........

Alle reacties Link kopieren




Deze wil ik voor mijn ouders en schoonmoeder haken. Alleen de kerstboom.
Alle reacties Link kopieren
oh superleuk! Die muizen zijn ook cute! :D Waar heb je dat patroon vandaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:birdieh83 schreef op 10 februari 2016 @ 19:23:

oh superleuk! Die muizen zijn ook cute! :D Waar heb je dat patroon vandaan?

De eerste is een kooppatroon van Mala Design, als je daar besteld en geen engels of duits kunt lezen in haakterm dus voor opletten. Er zijn wel nederlandse patronen en dan kijk je naar de titel of vlag.



De tweede is van Aminnettes world alleen zei mag ze niet meer verkopen omdat het ging onder de naam Dickens kerstboom. En Dickens is een beschermde naam.
Alle reacties Link kopieren
*steph moet leren lezen*

De muizen staan ook niet meer op internet dacht ik. Maar google eens op Aminette's world, daar staat er eentje, en met aanpassingen kun je de anderen maken.
Birdie, wat een leuke foto's! Kan me voorstellen dat je met de deken nog wel even bezig bent.



Steph, wat een project die kerstboom. Ga je voor kerst 2016 of kerst 2017?



Ik begin aardig op weg te raken met de deken. Het is niet moeilijk maar voornamelijk heel veel werk.
Alle reacties Link kopieren
quote:smart79 schreef op 11 februari 2016 @ 07:28:

Birdie, wat een leuke foto's! Kan me voorstellen dat je met de deken nog wel even bezig bent.



Steph, wat een project die kerstboom. Ga je voor kerst 2016 of kerst 2017?



Ik begin aardig op weg te raken met de deken. Het is niet moeilijk maar voornamelijk heel veel werk.Grapja,s of ken je mij gewoon? Het is de bedoeling dat het voor 2016 gaat worden. Anders heb ik vier veel werk UFO'S. Het vijfde project mag een makkelijke knuffel zijn. (vijf haakwerken Steph zei vriend
Steph,Nog 10.5 maanden te gaan. Je kan het!



Ik zag net dat de sjaal van smarttje stuk is. Baal ik van want ik ben druk met de deken. Zal dus even moeten onderbreken ben ik bang.



De deken is wel leuk om te breien vanwege de afwisseling in strepen. Je kan elke kleur aftellen zeg maar.



Nog leuke plannen voor het weekend?
Alle reacties Link kopieren
WEEEEKEND



Het gaat mij ook lukken die kerstboom. Nadeel is dat ik nu niet kan haken ivm slecht avondlicht. Elk nadeel heeft zijn voordeel: Mijn verjaardagskado komt een maand eerder (zelf besteld)......

Vandaag 10 toeren gehaakt van de kerstboom. Al worden ze wel groter die toeren.



Smart, gewoon eerst de sjaal van je kleine maken daarna weer de deken. Je gaat zo hard.



Plannen voor het weekend: haken, kleuren en op zondag de uitgestelde optocht kijken!!!!!!!!!!!!! Heerlijk een beetje verkleed. Helaas kan vriend er niet bijzijn omdat hij moet werken.
Alle reacties Link kopieren
WEEKEND!!!



Geen grootse plannen hier. Allereerst uitslapen morgen. En dan afspraak met vrienden. Nog geen concrete plannen, maar dat komt wel. Veel luieren.



Ben bezig één kant van 9 granny's aan elkaar te haken voor kussentje. Wordt leuk! Denk zomaar eens dat dit geen UFO wordt
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Weekend! ja!

Ik ben net terug van een date.. niet mr right helaas. Wel ff lekker een avondje bios gehad



Akakia: weekend is toch om lekker te luieren? En om lekker te haken/prutsen.

Nu maar naar bed.

Morgen weer fris en fruitig wakker worden om de rest van mijn weekend maar eens in te delen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven