Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.



(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 06 februari 2016 @ 14:26:

'Like dit als je kleinkinderen je alles zijn' - ik vind het wat ziekelijk hoor, maar er zijn duizenden die het liken.

Ach, dat is toch best lief?

Mijn moeder heeft geen kleinkinderen, want ik ben enig kind en kinderloos.

Als ik echter wel kinderen zou hebben, zou mijn moeder dit bericht als trotse oma mogen liken hoor.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lala1979 schreef op 06 februari 2016 @ 21:35:

Ow ja, vreselijk dat soort plaatjes op fb. Ik like ze nooit, maar denk weleens stiekem; zouden mijn dochter later denken dat ik niet van ze houd omdat ik aan die onzin niet mee doe? Terwijl ik er niet aan moet denken dat mijn moeder zulke onzinnige teksten zou posten.



Oma strijd; check! Alleen doet mijn moeder er niet aan mee. Zo leuk om mijn schoonmoeder te horen opscheppen, aandacht trekken en mijn moeder die dan totaal geen reactie geeft. Overigens zijn mijn dochters niet van het knuffelige en sociale met anderen. Dus je vangt echt bot als je ze probeerd op schoot te krijgen etc. Vinden wij prima. We vinden hallo en dag meer dan voldoende, en eigenlijk dwing ik dat met name af omdat de buitenwereld het verwacht. Mij persoonlijk maakt het niet zoveel uit of ze wel of niet iets zeggen.Het lijkt mij toch bij de opvoeding horen om je kinderen aan te leren om visite te begroeten. Als schoonmoeder langskomt en je kinderen nemen niet eens de moeite om haar te begroeten, zou ik dat behoorlijk onbeleefd vinden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 07 februari 2016 @ 08:53:

[...]





Ik zal wel een azijnpisser zijn maar waarom moet iedereen dan wijken voor een brullende dreumes? Onverwachte situaties zijn er nu eenmaal vaker en zo kweek je niet bepaald flexibele kinderen. Als dit dan al een reden is om opa en oma niet op te laten passen....Nou hier nog een azijnpisser dan, omdat het wondertje huilt moeten mensen zelfs de deur uit??? Hou op schei uit zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Maleficent schreef op 07 februari 2016 @ 08:53:

[...]





Ik zal wel een azijnpisser zijn maar waarom moet iedereen dan wijken voor een brullende dreumes? Onverwachte situaties zijn er nu eenmaal vaker en zo kweek je niet bepaald flexibele kinderen. Als dit dan al een reden is om opa en oma niet op te laten passen....



Nee, hun gedrag was een symptoom van de onderliggende reden. Niet dé reden.



En je hebt een onverwachte situatie (opa en oma komen ineens) en wat ik dan bijna treiteren noem (expres blijven staan terwijl je ziet dat kind het niet leuk vindt). Je krijgt geen flexibele kinderen als je ze treitert, maar kinderen die jou niet leuk vinden.
quote:Nouschi schreef op 07 februari 2016 @ 11:08:

[...]





Nou hier nog een azijnpisser dan, omdat het wondertje huilt moeten mensen zelfs de deur uit??? Hou op schei uit zeg.



Nee, even doorlopen naar de kamer en vast op de bank gaan zitten



Of zou jij ook in de deuropening van de keuken blijven staan en genietend gaan roepen "o kijk, hij vindt het niet leuk dat wij kijken! We blijven lekker staan hoor!" ?



Mag iedereen doen hoor, maar dan moeten ze niet vreemd opkijken als ze nooit de favoriete personen van het kind worden. Logisch toch. Heeft niks met "wondertjes" te maken, maar gewoon met gezond verstand en kinderen serieus nemen.
Alle reacties Link kopieren
2koffie : het is toch vooral ook wel de frequentie denk ik. Mijn moeder kan namelijk ook heel hartelijk en geïnteresseerd doen. Het is alleen een moeilijk mens, die snel dingen oploopt, zich snel afgewezen voelt. Dat maakt haar lastig om mee om te gaan. Als ze één op één op de koffie is, dan is ze veel beter te hebben. Dan stroomt ze niet zo over. Mijn moeder voelt iets snel als 'teveel'. Beide kleinkinderen een keer daar logeren? Dat ervaart ze als een PROJECT.



Schoonmoeder is het tegenovergestelde, die is heel nuchter, en staat onvoorwaardelijk voor de kleinkinderen klaar. Hoe meer herrie, hoe beter. (Dat maakt de feestjes bij hun thuis ook tot een ramp, omdat IEDEREEN dan schreeuwt ) Maar als oma is ze geweldig, omdat zij ze fysiek mist als ze ze een week niet gezien heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 07 februari 2016 @ 11:10:

[...]





Nee, hun gedrag was een symptoom van de onderliggende reden. Niet dé reden.



En je hebt een onverwachte situatie (opa en oma komen ineens) en wat ik dan bijna treiteren noem (expres blijven staan terwijl je ziet dat kind het niet leuk vindt). Je krijgt geen flexibele kinderen als je ze treitert, maar kinderen die jou niet leuk vinden.



O god, onverwacht langskomen en niet meteen uit beeld gaan als het kind huilt, is een kind treiteren?

Ik kan me zomaar voorstellen dat ze stonden te lachen omdat ze zichzelf ook ongemakkelijk voelden.

En wat geef je een kind mee als boodschap als het gaat huilen en je stuurt opa en oma weg?

Je hebt gelijk kind, opa en oma zijn ook heel erg eng.



Mijn ouders waren echt niet weggegaan, dus dat zullen dan ook wel geen weldenkende mensen zijn.

Sterker nog, ik had ze even erbij gezet aan tafel, want het is toch van de zotte dat een dreumes bang is van opa en oma.

Kom op zeg. Ik vind het gewoon sneu voor de opa en oma die waarschijnlijk gewoon super enthousiast zijn. Dat treiteren noemen.

Zegt ook wel veel over jezelf.



dat opa en oma nu wat meer afstand nemen (en dus leuker omgaan met andere oudere koppeltjes) snap ik ook wel weer als je zo weinig goed kan doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 07 februari 2016 @ 11:16:

2koffie : het is toch vooral ook wel de frequentie denk ik. Mijn moeder kan namelijk ook heel hartelijk en geïnteresseerd doen. Het is alleen een moeilijk mens, die snel dingen oploopt, zich snel afgewezen voelt. Dat maakt haar lastig om mee om te gaan. Als ze één op één op de koffie is, dan is ze veel beter te hebben. Dan stroomt ze niet zo over. Mijn moeder voelt iets snel als 'teveel'. Beide kleinkinderen een keer daar logeren? Dat ervaart ze als een PROJECT.



Schoonmoeder is het tegenovergestelde, die is heel nuchter, en staat onvoorwaardelijk voor de kleinkinderen klaar. Hoe meer herrie, hoe beter. (Dat maakt de feestjes bij hun thuis ook tot een ramp, omdat IEDEREEN dan schreeuwt ) Maar als oma is ze geweldig, omdat zij ze fysiek mist als ze ze een week niet gezien heeft.





Maar zelf heb je ook een hekel aan groepen, herrie, etc. Misschien lijk je meer op je moeder dan je denkt?



Wat voor soort oma zou jij zelf worden, denk je?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Maleficent schreef op 07 februari 2016 @ 11:19:

[...]

want het is toch van de zotte dat een dreumes bang is van opa en oma.

.



Je oogst wat je zaait, ook als opa en oma. Een dreumes ziet geen familieband, die ziet alleen mensen waar hij het wel of niet goed mee kan vinden.



Ik kan je helaas niet meer uitnodigen zodat je het zelf kon zien op een verjaardag, want ik heb geen hele kleine kinderen meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eerlijkgezegd enorm overdreven.

Alle mensen zijn nu eenmaal anders en natuurlijk hoeft een kind niet alles leuk te vinden maar wennen aan verschillende persoonlijkheden hoort er gewoon bij.

Gedrag van mensen die super enthousiast zijn (daar ga ik vanuit dan) benoemen als treiteren?

Ik denk dat je de definitie van treiteren dan niet helemaal begrijpt.



en als jij als ouder die afkeuring goed laat blijken zal het er helemaal niet beter op worden.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 februari 2016 @ 11:22:

[...]





Maar zelf heb je ook een hekel aan groepen, herrie, etc. Misschien lijk je meer op je moeder dan je denkt?



Wat voor soort oma zou jij zelf worden, denk je?

Ben bang dat je hier een punt hebt, bgb. Dat snel 'overstromen' herken ik helaas in haar. Dat overgevoelige voor teveel prikkels. Maar ik zou dan juist liever me terugtrekken in een hoekje, terwijl zij er dan sneller een theatraal toneelstuk van maakt, ruzie gaat maken etc.

Bovendien ben ik iets beter -denk ik- in mentaliseren; hoe k#t ik iets ook vind, ik kan wel inzien wat de drijfveer vd ander is. (Ja, het is een enorme herrie nu, maar nee, dat is gewoon omdat ze blijkbaar zo met elkaar communiceren, ja, die persoon is irritant, maar zo is hij in gezelschap vaker, dat is niet om mij persoonlijk te treiteren.) Mijn moeder heeft vaak de neiging om zichzelf in het middelpunt van haar gedachtegang zetten, dat anderen dingen doen met het doel om haar bewust te kwetsen/buiten te sluiten etc. Dat stukje heb ik dan weer niet.



Ik heb geen idee wat voor oma ik zal worden. Als ik het dan net zo druk heb als nu (met werk), dan zal ik er ook niet alle dagen onvoorwaardelijk voor ze kunnen zijn. Maar het lijkt me wel heel erg leuk om (ooit, nu nog niet, oudste is 15 jaar! ) Oma te mogen worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maleficent schreef op 07 februari 2016 @ 11:19:

Ik kan me zomaar voorstellen dat ze stonden te lachen omdat ze zichzelf ook ongemakkelijk voelden.Dat was ook mijn gedachte.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Jullie zullen mij wel de tante from hell vinden Ik heb een stuk of 20 neefjes en nichtjes en deed alles met die ukkies en daar hoort plagen en een beetje pushen ook bij. En niet toegeven aan tere kinderzieltjes en al helemaaaaaaaal niet aan de tere ouderzieltjes. Ben je gek.

Ze kwamen altijd aanhollen om te spelen en nu ze groot zijn, zijn ze nog gek op me. Ook al heb ik heus weleens aan het huilen gemaakt
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 07 februari 2016 @ 12:56:

Ze kwamen altijd aanhollen om te spelen en nu ze groot zijn, zijn ze nog gek op me.

Ze willen je te vriend houden.

Ze zijn scared as hell voor je
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 07 februari 2016 @ 13:04:

[...]



Ze willen je te vriend houden.

Ze zijn scared as hell voor je En zo hoort het!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog eens een keertje met kerst alle sokken bij de aanwezige kids uitgetrokken en de kerstversiering ermee opgeleukt. Sokjes in de boom, in de kerststukjes, tussen de mistletoe. Was bij mijn ouders thuis, loeiwarm daar altijd en vloerbedekking. Schoonzus over de rooie want o o o o blote voetjes dat is zooooooo zielig. Dus ik dat kind van haar de sokken weer aangetrokken, trekt ze die net zo hard weer uit en deponeert ze in de boom hahahahaha.

En in de zomer, op de kop boven de regenton houden. Kids gieren (en soms ook een beetje bang ;) ) Maar die ouders, sjeeses, hysterisch konden die worden.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, je klinkt als een geweldige tante om lol mee te hebben..!

"Lekker stout doen!"

Heerlijk toch..?

(En mss een tikje passief agressief..? )
quote:Nouschi schreef op 07 februari 2016 @ 11:05:

[...]





Het lijkt mij toch bij de opvoeding horen om je kinderen aan te leren om visite te begroeten. Als schoonmoeder langskomt en je kinderen nemen niet eens de moeite om haar te begroeten, zou ik dat behoorlijk onbeleefd vinden.Ben ik niet met je eens, ik heb behoorlijk verlegen kinderen, die hebben gewoon een half uur nodig om te ontdooien en afscheid nemen vinden ze ook lastig. En zo zie ik wel vaker kindjes, ik heb liever dat ze uit zichzelf leren iemand begroeten dan dat het moet omdat het zo zou horen. Maar goed voor de buitenwereld laat ik ze braaf mee doen aan het sociaal gewenst gedrag. Voor intimi doe ik het niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoorde net via via dat er een feestje is binnen de familie komend weekend. Ik heb geen uitnodiging gehad.

Zit nu paranoïde te fantaseren of ze mss meelezen op dit forum en me daarom niet (meer) uitnodigen
Het werpt zijn vruchten af dan :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 09 februari 2016 @ 14:58:

Het werpt zijn vruchten af dan :-)



Inmiddels even geappt, blijkbaar zijn er een heleboel uitnodigingen niet aangekomen. Ingewikkeld verhaal over een te zware bijlage. Dankzij mijn berichtje stuurt feestvarken de uitnodiging nogmaals naar iedereen via de app. Mysterie opgelost.

(En komend weekend dus idd een feestje.)



Na alle tips op dit forum heb ik besloten dat ik met één vd kinderen ga, als afgevaardigden van ons gezin. Dan heeft mijn man tenminste zijn vrije dag nog. En kan hij de volgende keer met 'naam v ander kind' naar een ander verplicht feestje zodat ik die dag lekker vrij ben.

Zo verdelen we de lasten.

Scheelt de helft aan feestjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 09 februari 2016 @ 16:55:

Dankzij mijn berichtje stuurt feestvarken de uitnodiging nogmaals naar iedereen via de app.

Neeee, waarom DOE je dat nou?!



Had het lekker zo gelaten, dan was je sámen met je man dit weekend lekker vrij geweest
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 09 februari 2016 @ 19:07:

[...]



Neeee, waarom DOE je dat nou?!



Had het lekker zo gelaten, dan was je sámen met je man dit weekend lekker vrij geweest

Haha, ja dat was wel verleidelijk, en kwam idd ook even in me op, maar iemand had het me al verteld, dat dat feestje kwam, en hoe laat etc.

Hmm, ik bedenk nu wel dat als ik niets gezegd had, dat het dan wel een heel stuk rustiger was geweest.... (Maarja, voel me ook wel verantwoordelijk, als ik wéét dat die uitnodiging niet aankomt, en straks 3 kwart van de geplande visite niet komt opdagen, en ze met een koelkast vol slagroomtaart zitten )
Alle reacties Link kopieren
Jij bent echt te goed voor deez' (feestvierende) wereld.
You don't have to fit into the format
quote:ikbenik schreef op 09 februari 2016 @ 19:24:

Maarja, voel me ook wel verantwoordelijk, als ik wéét dat die uitnodiging niet aankomt, en straks 3 kwart van de geplande visite niet komt opdagen, en ze met een koelkast vol slagroomtaart zitten )Da's heel sympathiek, maar het is niet jouw verantwoordelijkheid en niet jouw probleem. Da's overigens heel makkelijk gezegd hoor, en minder makkelijk gedaan, ik weet het. Ik zou me daar ook een beetje druk om kunnen maken. Maar ik had het denk ik anders gespeeld. Ik zou de jarige gezegd hebben: "klopt het dat je komend weekend feest viert? Ik hoorde het zojuist via X. Als ik het eerder had geweten, hadden we kunnen komen, maar nu hebben we helaas al wat anders gepland." Dan heb je toch een beetje die verantwoordelijkheid genomen, de jarige weet dan dat zijn uitnodiging niet is aangekomen. En je hebt een reden om af te kunnen zeggen, want je hoorde het vandaag pas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven