Vinden jullie het ook niet bizar...

09-02-2016 19:35 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel alleen al op dit forum zittende vrouwen in een gewelddadige relatie zitten? Bijna dagelijks komt er wel een topic voorbij. De cijfers die er soms voor bijkomen in de media zijn volgens mij maar een tipje van de ijsberg. Vraag me af of er echt wat aan te doen is. Vind het zo triest als ik die verhalen lees.
Dat aantrekken is een eigen gevoel van falen voelen. Dat je nog niet hard genoeg hebt geprobeerd. En als je nu opgeeft gaat een andere vrouw er met je ex vandoor en leven zij het leven wat jij voor ogen had. Redder en project.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doreia schreef op 09 februari 2016 @ 21:55:

En je gaat geloven dat je het er zelf naar hebt gemaakt. De eerste klap telde niet bij mij want ik had hem uitgelokt. Ik wist toch dat hij vanwege zijn verleden automatisch uithaalt als je hem van achteren agressief benadert? Dus weggaan na de eerste klap kom niet, want deze telde niet als eerste klap.







Doordat je het zo zegt, denk ik dat jij hem nu wel doorziet. Vind ik echt knap van je, want je bent erg gemanipuleerd om de schuld bij jou te leggen en niet bij hem.
Fietsboer, het is inmiddels al 10jaar geleden en soms is het alsof ik het over een ander heb zo ben ik er overheen. Tot ik soms opeens flashback heb, nu met muziek als trigger en dan denk ik oh ja dat was ik ook. Ik heb mezelf goed leren kennen daarna en niet meer in die valkuil getrapt.
Alle reacties Link kopieren
@Cilly2: Loslaten is inderdaad heel erg moeilijk.



@Lailtje: De rust en geluk nog niet gevonden. Ik ben eerst alles aan het verwerken en kijken of het eventueel mogelijk is oude "vriendschappen" op te pakken, maar wil mij niet weer laten gebruiken.



@Het-groepje: Hij is ook degene die mij niet in zijn huis wilde hebben toen ik dakloos werd, omdat hij dan niet tot rust kwam en wilde hij niet. Ja klopt dat weet ik nog, hij gaf veel aan dat hij alleen aan mij dacht enzo, want hij heeft me met veel dingen geholpen hoor, maar soms wil je geen hulp soms wil je een knuffel. Ah dankjewel!!



@Valentinamaria: Ja het ventje was dol op mij en vond het altijd erg leuk als ik er was. Deed die vaker hoor op telefoon spelen en dan zag tie foto op whatsapp en ging hij spraakmemo's sturen (ja leren ze al zo jong....... ) maar goed, op zulke momenten is het niet leuk en speel je inderdaad echt in op mijn gevoel. Je hoorde hem ook altijd zeggen van "Zeg maar Nijntje kom hier spelen", en daarna maakte het ventje zn eigen draai er ook aan maar toch weet je..



@aaaaanne: Dat klopt enigsins ook wel. Hij blijft alleen aangeven dat ik het zelf uitlok door niet te luisteren wat hij zegt, door commentaar te geven en boos te worden als hij gemeen was. Ja als hij iedere dag kut opmerkingen plaats ga ik dat niet wegslikken onder het mom van "oh ja wacht hij wilt geen gezeur". Het manneke was dolblij en hoorde van verschillende hoeken dat ie vaak naar mij riep wat ik aan het doen was, werken bijv. boodschappen halen.

Tuurlijk ik ben ook fout geweest, maar geeft nooit het recht om dan zo door het lint te gaan en te slaan. Iedere keer dat het gebeurde had ik spijt, spijt dat ik hem niet gewoon een knal terug verkocht, dat ie besefte wat ie deed. En niet dat "had je maar niet moeten doorzeuren en gewoon er over opgehouden dan was er niks aan de hand", ja makkelijkste weg kiezen dus. Behalve als het over mij ging ja dan moest alles er uit gooien en moest ik maar alles aanhoren en toegeven.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat mijn valkuil altijd is geweest, het hopen op hoe het eerst was. Want eerst was het toch goed, dus waarom zou dat niet terug kunnen komen.. Want wat als ik dit of dat doe dan komt het toch goed? Ja we proberen het weer, en zo ging het vaak bij mij.



Ben op mijn 16e ook mishandeld, en die ouders hebben hem zelf x betrapt maar deden geen fuck, ja als onzeker meisje ben je dan echt het padje af als je zo gemanipuleerd word.. Maar daar ben ik wel sterk uit gekomen!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je op een forum al gauw de negatieve gevallen leest. Een vrouw in een gelukkige relatie opent er in principe geen topic over.



Echter is het natuurlijk wel gewoon zo dat huiselijk geweld helaas verschrikkelijk veel voorkomt. Erg triest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven