Persoon waar ik verliefd op ben, fijne feestdagen wensen

22-12-2015 20:00 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Misschien een beetje rare titel, maar het zit zo:

We hebben 6 maanden gepraat via Messenger (facebook chat), toen begon ze me te negeren.

Ergens in Oktober kwam ik haar weer voor het eerst tegen en keek ze me van een afstand met een vriendelijke welkoms blik aan, ik ben toen doorgelopen omdat ik niet zo 1,2,3 doorhad dat zij het was. Sinds dien negeert ze me ook als ze me heeft egzien, neemt andere uitwegen uit de trein , etc. Ik loop haar soms gewoon voorbij omdat ik geen idee meer heb hoe ze eruit ziet (op gezicht na dan) (Volgnes mij is ze aantal kilo afgevalen, heeft het haar anders, etc), en dit maakt het negeren van haar kant alleen maar logischer.



Nu vind ik haar nog steeds leuk, en als ik haar ooit tegenkomt spreek ik haar wel aan. Maar nu dacht ik zo als je van iemand 6 maanden niks meer hebt gehoord, en hij lijkt jou te negeren. Zou je het dan leuk vinden om nog een berichtje van hem te krijgen met Beste wensen / Fijne feestdagen , etc ?
Alle reacties Link kopieren
Liefde: Ik wil met jou zijn, maar als jij dat niet wilt dan laat ik je (ECHT) met rust.



Obsessie: Ik wil met jou zijn, en als jij dat niet wilt dan accepteer ik dat niet en laat ik jou niet met rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 06 februari 2016 @ 16:46:

Dank voor het antwoorden.



Heb nog 1 andere vraag:

Wanneer is het liefde en wanneer is het een obsessie ?



Het is liefde als je geadviseerd word om een psycholoog te bezoeken.



Het is een obsessie als je het vervolgens niet doet
i've got places to go
Alle reacties Link kopieren
quote:Plankgas schreef op 07 februari 2016 @ 00:31:

[...]





Het is liefde als je geadviseerd word om een psycholoog te bezoeken.



Het is een obsessie als je het vervolgens niet doet

Dan heeft een psycholoog veel bezoeken op een dag, hoeveel mensen zijn er in Nederland wel niet verliefd?



quote:mieke88 schreef op 06 februari 2016 @ 18:37:

Liefde: Ik wil met jou zijn, maar als jij dat niet wilt dan laat ik je (ECHT) met rust.



Obsessie: Ik wil met jou zijn, en als jij dat niet wilt dan accepteer ik dat niet en laat ik jou niet met rust.Niet wat rust laten in het dagelijks leven, of niet wat rust laten in je gedachten ?
Alle reacties Link kopieren
Stop eerst met het checken van haar facebook en dat soort dingen, dan verdwijnt ze uiteindelijk ook uit je gedachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 06 februari 2016 @ 16:46:

Dank voor het antwoorden.



Heb nog 1 andere vraag:

Wanneer is het liefde en wanneer is het een obsessie ?

Box, het duurt gewoon te lang, echt, ik weet dat je verliefd bent, maar dit kan toch zo niet?

Dus,...kom op, niet meer vragen, doorlopen,en doorgaan, en niet meer achterom kijken, oke?

Recht voorruit, en dan keihard!, met een vaart van 180!

.

Het is een obsessie aan het worden, en dat....dat moet je niet willen, toch?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 07 februari 2016 @ 19:16:

Stop eerst met het checken van haar facebook en dat soort dingen, dan verdwijnt ze uiteindelijk ook uit je gedachten.

ik check haar facebook al lang niet meer, ik volg haar niet (dus dan verschijnt er niks van haar op je facebook feed) en heb de chat geblokt (dan zie je haar ook niet meer in de balk rechts in je scherm staan)



quote:elle5460 schreef op 07 februari 2016 @ 19:31:

[...]



Box, het duurt gewoon te lang, echt, ik weet dat je verliefd bent, maar dit kan toch zo niet?

Dus,...kom op, niet meer vragen, doorlopen,en doorgaan, en niet meer achterom kijken, oke?

Recht voorruit, en dan keihard!, met een vaart van 180!

.

Het is een obsessie aan het worden, en dat....dat moet je niet willen, toch?

Het was een obessie, dat is waardoor ik haar ben verloren. In de tijd dat ik niet hier antwoord, zoek ik andere dingen op om zo te leren van deze gebeurtenis.



Daaruit ben ik tot de conclusie gekomen dat ze mij misschien ooit leuk heeft gevonden, maar ik dat verspild heb omdat ik te bang was om haar kwijt te raken. Je moet het zien als een hand met zand: knijp er te hard in het slipt door je vingers , maar te zacht en het waait weg. Alleen dit had ik toen niet door. Iets met een roze wolk en daardoor de realiteit niet meer zien.. terwijl daar juist te fout zit.



Waar ik dacht haar altijd te respecteren, heb ik dat eigenlijk niet gedaan. Iets wat ik mezelf moeilijk kan vergeven, maar ja..

Ik probeer uit deze ervaring mijn lessen te halen, en mocht ik ooit een andere meid tegenkomen dat ik niet dezelfde fouten maak als ik bij haar heb gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 08 februari 2016 @ 17:23:

[...]



Waar ik dacht haar altijd te respecteren, heb ik dat eigenlijk niet gedaan. Iets wat ik mezelf moeilijk kan vergeven, maar ja..

Ik probeer uit deze ervaring mijn lessen te halen, en mocht ik ooit een andere meid tegenkomen dat ik niet dezelfde fouten maak als ik bij haar heb gemaakt.Heel goed van je dat je je dat nu realiseert! Beter laat dan nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:millennial schreef op 09 februari 2016 @ 13:10:

[...]





Heel goed van je dat je je dat nu realiseert! Beter laat dan nooit.Om eerlijk te zijn vind ik dat een van de belangrijkste dingen, daarom baal ik ook dat ik het nooit inzag...
Alle reacties Link kopieren
quote:mieke88 schreef op 06 februari 2016 @ 18:37:

Liefde: Ik wil met jou zijn, maar als jij dat niet wilt dan laat ik je (ECHT) met rust.



Obsessie: Ik wil met jou zijn, en als jij dat niet wilt dan accepteer ik dat niet en laat ik jou niet met rust.Amen!
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 09 februari 2016 @ 21:27:

[...]



Om eerlijk te zijn vind ik dat een van de belangrijkste dingen, daarom baal ik ook dat ik het nooit inzag...Hoort bij het leven, wees blij dat je het nu wel leert.
Alle reacties Link kopieren
Dus bijna twee weken verder, en ik zit nog steeds met de vraag waarom negeert ze me.



Laatst kwam ik haar 2 keer tegen bij de fietsenstalling van het station.



1ste keer)

Ik liep met klasgenoten en had het over van alles en nog wat, ze gingen verder met de bus en ik met de fiets, dus daar bij de fietsenstalling liep ze 10 meter voor me. Alleen mijn fiets stond aan het begin van de fietsenstal en haar fiets aan het einde. Dus die 10 meter werd uiteindelijk 15-20 meter. Nu denk ik omdat ze wist dat ik achter haar liep dat ze een kennis die ze kende maar ging aanspreken zodat ze ingesprek was., maar het kan ook zijn dat het iemand is die ze kent Dus ik ben die 15 meter niet afgaan, omdat ze in gesprek was. Volgende keer beter



2de keer is wat opmerkelijker)

Ik kwam me neef tegen in de trein en daar stond ik even mee te praten, en ze stond (bleek later) bij dezelfde deur te wachten als ik, maar toch ze ze niks. Op dat moment had ik haar nog niet gezien, ik zag haar pas bij de fietsenstalling. Ze liep een meter of 3-4 voor me. Toen kwam ik bij me fiets en liep een vriend achter me die dus mijn naam zegt en vraagt hoe het er mee gaat. Nadat ik mijn fiets heb fiets ik naar zijn fiets toe, die 2-5 meter van haar fiets stond. Toen zag ik haar staan en was benieuwd hoe ze zal reageren, en ze deed er toen 2-5 min over om een tas in een mandje te krijgen, wat makkelijk in 10 sec kan.



Nadat ik en die vriend dus wegfietsen en we de bocht om waren, stopte we even zodat ik iets uit mijn tas kon pakken. En toen ik achter om keek zag ik haar ook ineens wegfietsen. (sinds nu weet ik ook wat van kleur jas ze aanheeft, dus voorbij lopen gebeurd niet meer)



Nu kun je zeggen dat dit allemaal toeval is, en die eerste lijkt mij ook gewoon toeval. Maar die tweede niet. Toen begon ik na te denken waarom zal ze mij negeren. Na wat research werk ben ik tot de volgende conclusie gekomen:

Ze vond mij leuk dit zal 1 a 2 maanden hebben geduurd (aangezien jullie zeggen dat het normaal is om na 1 maand te gaan daten), na die 2 maanden was er een contact stop van 5 dagen. Daarna gingen we verder met praten, uiteindelijk barstte ze uit van woede 6 maand later. Dus de vraag is nu waarom barstte ze uit van woede, en naar mijn research weet ik het bijna zeker: ik was te passive , te bang om haar kwijt te raken en tja dan raak je een persoon kwijt.



Dus ik denk dat ze een soort van heartbroken is(was), en dat dat ze reden is dat ze me negeert. Zoals ik ooit heb gezegd, moet er iets erg zijn om een persoon te negeren en te ontwijken. En dit is de enige reden die ik zie.



Als ik nu terug kijk op het gesprek zie ik ook dat het maar twee kanten op kon: ze werd uiteindelijk mijn vriendin of deze kant. Alleen de kant die ik het op wou hebben zat er nooit tussen. Dus dat met te passief zijn hebben (denk ik) gezorgd voor deze gang van zaken.



Mochten jullie alles hebben gelezen, mijn dank, denken jullie dat het nog mogelijk is om iets met haar te krijgen? Mijn ene gevoel zegt "Nee, laat haar hier hebben we geen zin meer in " en andere gevoel zegt :" Ja, Probeer het je weet nooit wat er uitkomt"



Maar wat is jullie advies?
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies is: ik zou wat diepgravendere analyses gaan maken van haar gedrag. Ik zou daar een speciaal Excel sheet voor openen, zodat je precies kunt weergeven wat voor reacties waarbij zouden kunnen passen. En de verschillende theorieen hier posten zodat wij ook allemaal mee kunnen denken. Ook zou ik een poll opzetten zodat verschillende mensen zowel in real life als hier op het forum hun mening kunnen doen gelden.

Misschien moeten we zelfs wel een landelijk referendum organiseren over haar gedrag. Dat schept in ieder geval helderheid.





Of je kunt het laten gaan en je ergens anders op focussen. Dat kan ook.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Het is bijna pasen. Mooie gelegenheid om een ander meisje "fijne feestdagen "te wensen.
Alle reacties Link kopieren
Laat het los, dit wordt niks. Ga daten met andere meiden en stop met het analyseren, het helpt je niet verder.



Doe ook wat aan je taal, iemand die schrijft 'me fiets' in plaats van 'mijn fiets' vind ik behoorlijk onaantrekkelijk.
quote:pinchos schreef op 23 februari 2016 @ 20:59:

Laat het los, dit wordt niks. Ga daten met andere meiden en stop met het analyseren, het helpt je niet verder.



Doe ook wat aan je taal, iemand die schrijft 'me fiets' in plaats van 'mijn fiets' vind ik behoorlijk onaantrekkelijk.Geen fijne feestdagen voor jou!
Alle reacties Link kopieren
quote:ana_isabel schreef op 23 februari 2016 @ 21:00:

[...]





Geen fijne feestdagen voor jou!







Gelukkig zit ik dan in Oostenrijk.
quote:pinchos schreef op 23 februari 2016 @ 21:02:

[...]









Gelukkig zit ik dan in Oostenrijk.Nog fijner! (geniet ervan)
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 23 februari 2016 @ 20:03:

Zoals ik ooit heb gezegd, moet er iets erg zijn om een persoon te negeren en te ontwijken. En dit is de enige reden die ik zie.



Dat is JOUW denkwijze. Dat JIJ zo denkt, betekent niet dat een ander ook zo denkt. Ik zou iemand ook negeren als die persoon af en toe vervelend is, of iemand die maar blijft doorkletsen terwijl ik daar geen behoefte aan hebt. Er hoeft niet per se iets ergs gebeurd te zijn. Iemand die me duidelijk blijft volgen en bij vrienden informatie inwint over roosters, vind ik ook vervelend en zou ik ook negeren.
Alle keren dat zij jou zogenaamd negeerde, negeerde je haar ook keihard.



Ze heeft geen interesse in jou. Ze maakt geen oogcontact, geeft totaal geen andere indruk dan dat jullie toevallig in dezelfde omgeving zijn vanwege noodzakelijkheid.



Maar goed, blijf vooral nog zo niet geobsedeerd loslaten dan ben je op je 78e nog net zover als nu met je leven.
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Nog steeds? Je moet echt even nagaan wat je aan het doen bent. Volgens jou heb je geen autisme-achtige stoornis, maar dit is niet helemaal gezond. Ik bedoel het nu niet negatief, meer dat je misschien hulp moet zoeken! Zo obsessief bezig zijn gaat latere dingen kapot maken, volgens mij ben je nog jong dus kan je makkelijk leren je obsessieve gedachtes te beheersen:)
Alle reacties Link kopieren
quote:Je moet echt even nagaan wat je aan het doen bent.

Wat ik aan het doen ben is te snappen waarom dingen gebeurd zijn zoals ze gebeurd zijn, zodat ik mijn lessen er van kan leren en het niet nog is gebeurd. Alleen als dit volgens jullie niet kan, wat kan het dan wel zijn?



quote:Er hoeft niet per se iets ergs gebeurd te zijn.

Ja, ik zal ook mensen out of nowhere negeren. Zit er best geldig uit!



En mensen die beweren dat mijn gedrag haar zo laat doen: Zij heeft 0 weet van enig iets. Voor haar is het alsof ik haar voorbij loop en als ik haar zie dat ik haar aanspreek (daar begon het topic mee).
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 06 maart 2016 @ 22:51:

[...]



Wat ik aan het doen ben is te snappen waarom dingen gebeurd zijn zoals ze gebeurd zijn, zodat ik mijn lessen er van kan leren en het niet nog is gebeurd. Alleen als dit volgens jullie niet kan, wat kan het dan wel zijn?



Je begint met analyseren van wat er gebeurd is, maakt conclusies.

En vervolgens begin je weer met momenten op te sommen (te zoeken) om die weer te gaan analyseren.

Daarbij is overduidelijk dat ze er alles aan doet om je te ontlopen.

Ze speelt echt geen hard to get, dan is het een kwestie van aantrekken en afstoten, zij is vooral bezig met afstoten omdat .. ze jou niet interessant genoeg vindt. En als zij een paar minuten erover doet om haar tas in de mand te leggen terwijl dat in 10 seconden had gekund, lijkt me dat ze je héél erg wilt ontlopen.

Wanneer een meisje je leuk vindt geeft ze heel andere signalen af dan dralen om maar geen contact met je te hebben.





[...]



Ja, ik zal ook mensen out of nowhere negeren. Zit er best geldig uit!



En mensen die beweren dat mijn gedrag haar zo laat doen: Zij heeft 0 weet van enig iets. Voor haar is het alsof ik haar voorbij loop en als ik haar zie dat ik haar aanspreek (daar begon het topic mee).



Dus ze is maar een dom schepsel dat helemaal niks doorheeft aangezien jij stelt dat zij van 0 weet van enig iets en je vult ook nog eens voor haar in wat het voor haar betekent.



Alles wat hier tegen je gezegd wordt weerleg je.. ja maar ja maar.. nee, het zit zo.. maar toen.. En krijg je een eventueel antwoord dan gooi je daar weer een vraag overheen om het vervolgens wéér helemaal uit te kauwen, uit te spugen en het nog eens te herkauwen.

HOUD

ER

MEE

OP

Je maakt jezelf helemaal gek!
..ben bij letter i ....I`m cool.
Laat dat meisje alsjeblieft met rust. Je doet eng, daarom negeert ze je.
Alle reacties Link kopieren
Ze wil niks van je weten!



1: ze ging met iemand praten omdat ze niet alleen durft te zijn met jou in de buurt. Ze heeft een stukje veiligheid nodig omdat ze bang is van haar stalker (DAT BEN JIJ).



2: ze wilde niet als eerste wegfietsen omdat ze bang is dat jij haar gaat volgen. Dus ze wilde zeker weten dat jij als eerste wegfietste, daardoor stond ze zo lang met haar tas wat te klungelen.



Ze is bang van je. Ze negeert je omdat ze het liefst onzichtbaar zou willen zijn voor jou. Ze praat niet met je omdat ze dat niet wil.



STOP HIERMEE.
Alle reacties Link kopieren
quote:2: ze wilde niet als eerste wegfietsen omdat ze bang is dat jij haar gaat volgen. Dus ze wilde zeker weten dat jij als eerste wegfietste, daardoor stond ze zo lang met haar tas wat te klungelen.

Ik stond op een persoon te wachten, beetje raar als ik op hem wacht ik niet met deze persoon mee fiets.



quote:Dus ze is maar een dom schepsel dat helemaal niks doorheeft aangezien jij stelt dat zij van 0 weet van enig iets en je vult ook nog eens voor haar in wat het voor haar betekent.

Ik zeg alleen dat zij geen weet kan hebben van het feit dat ik haar rooster voor een paar weken had. En nog een paar andere dingen.



quote:Je doet eng, daarom negeert ze je.Iemand die met een reden komt, kan je uitleggen wat je onder eng verstaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven