Onbelangrijk zonder relatie en gesetteld leven

11-01-2016 22:01 179 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie single meiden bij - met name je vrienden - wel eens het idee dat je als 'onbelangrijk' wordt gezien omdat je geen relatie en gesetteld leven hebt?



Ik klink misschien zuur, maar zo is het niet bedoeld. Ik heb veel leuke en goede (gesettelde) vrienden om me heen. Maar toch merk ik vaak in gesprekken etc dat ze minder interesse in mijn leven tonen omdat ik vrijgezel ben, op mezelf woon en veel vrijheid heb, waar ik ook dankbaar gebruik van maak (ik ben 31 overigens). Natuurlijk hebben bepaalde vriendinnen meer gemeen met elkaar. Ze hebben een relatie, sommige al kinderen en wonen samen. Ik niet. Het lijkt alsof er steeds meer onbegrip heerst over mijn manier van leven, alsof ik niet 'serieus' meedoe in deze maatschappij ofzo.



Het klinkt misschien erger dan het is, maar zo voel ik dat. En dat voelt soms best eenzaam. Herkent iemand dit?
Wat lullig zeg Daantje. Krijg de indruk dat zij meer voor jou betekenen dan jij voor hen. Slim idee om andere contacten te leggen. Soms groei je om wat voor reden dan ook uit elkaar met vriendinnen maar als het je enige contacten zijn is dat nog eens extra moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 09 februari 2016 @ 23:46:

Wat lullig zeg Daantje. Krijg de indruk dat zij meer voor jou betekenen dan jij voor hen. Slim idee om andere contacten te leggen. Soms groei je om wat voor reden dan ook uit elkaar met vriendinnen maar als het je enige contacten zijn is dat nog eens extra moeilijk.



Tja ergens is het ook mijn eigen schuld, want dit had ik al ver van tevoren kunnen voelen aankomen. De laatste jaren werd het al steeds oppervlakkiger tussen ons. Niemand meer bereid om nog al te veel moeite te doen om iets te ondernemen. Alleen op vrijdagavond in de plaatselijke brasserie iets drinken, en niet te laat weer naar huis. (En toen hadden de meesten nog niet eens een baan en een relatie), dus het viel te verwachten dat zodra ze zouden settelen, ze al helemaal weinig meer van zich zouden laten horen..



Vind het wel erg moeilijk hoor om nu weer nieuwe contacten op te doen. Op mijn leeftijd (26) zijn mensen meer op zoek naar een vaste relatie dan naar nieuwe vriendschappen heb ik vaak het idee. Heb nog wel twee losse contacten, maar door de één heb ik ook een beetje het idee dat ik word gebruikt in die zin dat ik alleen nodig ben als het haar uitkomt... Maargoed we gaan eens kijken...
Ja als volwassene is het soms moeilijker om nieuwe vrienden te vinden, dat klopt. Toch kan het wel, bijv via dit forum, of een leesclub, nieuwemensenlerenkennen.nl etc

Gewoon nieuwsgierig blijven en wie weet ontmoet je je nieuwe goede vriendin wel gewoon in de supermarkt dat kan ook nog he
Alle reacties Link kopieren
quote:Stormkraft schreef op 10 februari 2016 @ 09:52:

Ja als volwassene is het soms moeilijker om nieuwe vrienden te vinden, dat klopt. Toch kan het wel, bijv via dit forum, of een leesclub, nieuwemensenlerenkennen.nl etc

Gewoon nieuwsgierig blijven en wie weet ontmoet je je nieuwe goede vriendin wel gewoon in de supermarkt dat kan ook nog he Een teamsport blijft ook vaak een hele goede manier om nieuwe mensen te leren kennen heb ik bevonden... Of een team - hobby, lokale buurthuis (ook verrassend veel jongeren)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven