Een roos sturen?

09-02-2016 13:39 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,



Misschien vreemd dat ik als man een forum voor vrouwen bezoek, maar ik wil graag weten hoe jullie hierover denken. Het is alweer bijna zover; valentijnsdag. Al een lange tijd heb ik een oogje op een meisje uit mijn klas en ik zou haar graag beter willen leren kennen. Alleen zie ik haar niet vaak, laat staan dat ik haar spreek. Ik heb haar nog vrijwel nooit echt goed gesproken, een paar keer kort, maar meer niet. Zij loopt altijd met haar vrienden en ik met de mijne.



Ik zoek al een tijdje naar een juist moment om een keer beter met haar in contact te komen en bijvoorbeeld wat te gaan drinken. Het komt er alleen niet van. Moet ook eerlijk toegeven dat ik wel is de mogelijkheid gehad heb, alleen op zo’n moment zakt de moed me wel eens in de schoenen. Ik ben ook niet een persoon die heel makkelijk op een meid afstapt. Met een vriend heb ik het er ook over gehad en die zei dat ik gewoon een roos of iets dergelijks moest sturen met Valentijnsdag. Ik moest volgens hem niet te moeilijk doen en gewoon een gokje wagen; niet geschoten, is altijd mis. Gewoon om te laten weten dat je haar leuk vind.



Zou ik dit wel doen? Ik twijfel heel erg. We zitten namelijk al een paar jaar bij elkaar, maar ik spreek haar verder helemaal niet eigenlijk. En ik heb haar ook eigenlijk nooit echt het gevoel gegeven dat ze mij een leuke meid lijkt. Wel eens wat oogcontact, of wat lachen maar dat is het ook wel. En dat zegt ook niet alles. Is het dan niet misschien een beetje raar om een roos te sturen? Of ze vind het heel leuk en wordt nieuwsgierig, maar aan de andere kant kan het haar ook overvallen en verknal ik het voor goed. Daar ben ik dus zo bang voor. Misschien doe ik ook wel te moeilijk. Kan het ook anoniem doen met een hint erbij of iets, en een roos vinden dames altijd leuk om te krijgen, toch ;)? Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren
quote:Meisjemetdeparel schreef op 09 februari 2016 @ 14:28:

Ik zou het juist wel stoer vinden als je dat deed. Ongeacht of het van de grootste sukkel afkomt die je kent, je voelt je toch altijd wel gevleid. Anoniem is een lastig iets vind ik. Het is heel lastig om te ontdekken van wie het komt (o de schaamte als je het aan de verkeerde hebt gevraagd of het van hem afkomt!) maar anderzijds ken ik wel dat hele prille wat je ook juist kapot kunt maken door te voortvarend van start te gaan. Ik ben er zelf ook helemaal nog niet uit voor dit jaar hoor!



Misschien ben ik wel ouderwets, Valentijnsdag was 'in mijn tijd' bedoeld om anoniem je liefde te verklaren.

Elke andere dag kan je je naam eronder zetten.



Volgens mij was dit de insteek van Valentijnsdag voordat de commercie er mee vandoor is gegaan.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 09 februari 2016 @ 14:31:

Iemand hierboven tipte om te kijken of je via FB contact kunt leggen, of om gewoon eens te proberen een praatje aan te knopen.

Nou is dat ook een ellende hoor, dat interpreteren zonder dat je iemands gezicht ziet. Stapelgek word je ervan.

Ik heb ook al tig berichten gestuurd waarvan ik denk: Dat zèg je toch niet tegen iemand die je niet speciaal leuk vindt dus dat moet hij echt wel snappen, maar ik heb echt geen idee of het kwartje gevallen is want de berichten blijven over en weer gaan maar niks speciaals, wat ook tenenkrommend is op een gegeven moment. Wat dat betreft is zo'n Valentijnsactie dan wel gelijk duidelijk: of je loopt een blauwtje of je kunt samen op date.
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 15:01:

[...]





Misschien ben ik wel ouderwets, Valentijnsdag was 'in mijn tijd' bedoeld om anoniem je liefde te verklaren.

Elke andere dag kan je je naam eronder zetten.



Volgens mij was dit de insteek van Valentijnsdag voordat de commercie er mee vandoor is gegaan.Valentijnsdag is verzonnen door de commercie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 15:01:

[...]





Misschien ben ik wel ouderwets, Valentijnsdag was 'in mijn tijd' bedoeld om anoniem je liefde te verklaren.

Elke andere dag kan je je naam eronder zetten.



Volgens mij was dit de insteek van Valentijnsdag voordat de commercie er mee vandoor is gegaan.Gelijk heb je, maar blijkbaar is een van de grootste irritaties van Valentijnsdag dat mensen het anoniem doen. Beetje sneu ook als iemand je best een kanshebber vond, maar omdat je romantisch anoniem ging doen is afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Meisjemetdeparel schreef op 09 februari 2016 @ 15:05:

[...]



Gelijk heb je, maar blijkbaar is een van de grootste irritaties van Valentijnsdag dat mensen het anoniem doen. Beetje sneu ook als iemand je best een kanshebber vond, maar omdat je romantisch anoniem ging doen is afgehaakt.True, maar daar heb je dan weer 363 andere dagen weer voor
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 09 februari 2016 @ 15:05:

[...]





Valentijnsdag is verzonnen door de commercie.



Het bestaat sinds 500 na Christus.

In de Verenigde Staten is men, uit commercieel oogpunt, begonnen met het verleggen van de nadruk van anonieme liefde naar liefde.



https://nl.wikipedia.org/wiki/Valentijnsdag
Love bubbles....
Doen en dragen. Het is erger om achteraf spijt te hebben van iets wat je niet gedaan hebt in 'de liefde'. En wees trots erop. Zet je naam en nummer erbij en knipoog desnoods bij de overhandiging. Met een beetje zelfverzekerdheid en humor is dat drankje zo in the pocket.
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 13:59:

Het is een teken dat je anoniem kan laten weten dat je iets voor een ander voelt. En dat maakt het juist zo leuk en frustrerend (voor de ontvanger haha)

Maar wat je er wel mee bereikt is je dat 'er op af stapt' weliswaar met een anonieme inslag.

Later (weekje of paar dagen erna) kan je misschien een stille hint geven dat jij het was die die roos stuurde.



Beetje man stapt toch gewoon op de vrouw die hij leuk vindt af, niet dat watterige gedoe. Dat soort jongens vond ik als tiener al niks, als ie me leuk vindt moet ie het laten merken.

TO zegt dat hij haar niet durft aan te spreken, dus een stille hint na een week gaat echt niet gebeuren, en dan heeft zij allang een date met de leuke kerel waarvan zij dacht dat de anonieme roos was 😉.
Alle reacties Link kopieren
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 15:09:

[...]





Het bestaat sinds 500 na Christus.

In de Verenigde Staten is men, uit commercieel oogpunt, begonnen met het verleggen van de nadruk van anonieme liefde naar liefde.



https://nl.wikipedia.org/wiki/ValentijnsdagHet eerste dat ik op die wikipagina zie is een advertentie voor valentijnskaarten, hoezo geen commercie. Heb niet verder gelezen, maar volgens mij is er geen sint valentijn die de grondslag vormt voor het feest. In Nederland is het pas ontstaan nadat de commercie er mee aan de haal ging, daarvoor kenden wij het niet. Geen oorspronkelijk nederlands volksfeest dus.
Alle reacties Link kopieren
Wat schattig. Weinig vrouwen meisjes die het niet leuk vinden om iets te krijgen hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 09 februari 2016 @ 15:12:

[...]





Beetje man stapt toch gewoon op de vrouw die hij leuk vindt af, niet dat watterige gedoe. Dat soort jongens vond ik als tiener al niks, als ie me leuk vindt moet ie het laten merken.

TO zegt dat hij haar niet durft aan te spreken, dus een stille hint na een week gaat echt niet gebeuren, en dan heeft zij allang een date met de leuke kerel waarvan zij dacht dat de anonieme roos was 😉.



Dat noem ik een glazen bol. Dat kan je wel zeggen. Misschien is de dame ook wel nerveus. Misschien wacht zij wel op die subtiele hint.

Ik ben het met je eens, ik ben denk ik ouderwets, want 'in mijn tijd' was deze dag juist om anoniem je liefde te laten weten. Het kan ook zijn aan een verboden liefde. Daar is deze dag voor.



Je hebt voor de rest heel het jaar om niet aan deze commerciële troep mee te doen en als een man zijnde gewoon op de vrouw af stappen, of andersom.
Love bubbles....
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 09 februari 2016 @ 15:17:

[...]





Het eerste dat ik op die wikipagina zie is een advertentie voor valentijnskaarten, hoezo geen commercie. Heb niet verder gelezen, maar volgens mij is er geen sint valentijn die de grondslag vormt voor het feest. In Nederland is het pas ontstaan nadat de commercie er mee aan de haal ging, daarvoor kenden wij het niet. Geen oorspronkelijk nederlands volksfeest dus.Het eerste wat ik zag was de nieuwe BMW 4 serie als reclame.
Love bubbles....
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 15:51:

[...]





Het eerste wat ik zag was de nieuwe BMW 4 serie als reclame.Als TO die Beemer aan haar geeft met z'n naam erbij, wil ze vast wel een date
quote:Focus4life schreef op 09 februari 2016 @ 15:50:

[...]





Dat noem ik een glazen bol. Dat kan je wel zeggen. Misschien is de dame ook wel nerveus. Misschien wacht zij wel op die subtiele hint.

Ik ben het met je eens, ik ben denk ik ouderwets, want 'in mijn tijd' was deze dag juist om anoniem je liefde te laten weten. Het kan ook zijn aan een verboden liefde. Daar is deze dag voor.



Je hebt voor de rest heel het jaar om niet aan deze commerciële troep mee te doen en als een man zijnde gewoon op de vrouw af stappen, of andersom.

+1

Lijkt me sterk dat je net die vrouw misloopt ol die ene dag in het jaar waarop je het anoniem doet.



Iets anoniem sturen kan net het leuke "voorspel" zijn als je het daarna een goed vervolg geeft.

De vrouwen die dit niks vinden stralen dat misschien ook wel uit en krijgen ook geen Valentijnskado.
Alle reacties Link kopieren
Och.. als je genoeg postzegels hebt.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 09 februari 2016 @ 18:21:

Och.. als je genoeg postzegels hebt. Antwoordnummer toch?
Love bubbles....
quote:Rooss4.0 schreef op 09 februari 2016 @ 18:21:

Och.. als je genoeg postzegels hebt.

In een enveloppe die zgn naar jezelf is gestuurd. Met als afzender je valentijn.

En dan retour afzender.

Als ze wil daten betaalt ze de postzegelkosten wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pinkiepink schreef op 09 februari 2016 @ 13:46:

Een roos krijgen is leuk!



Alleen stel je zet er wel op dat het van jou is, denk je niet dat het dan heel ongemakkelijk is als je haar weer ziet? Je zult wel niet haar tel. nr. hebben?



Want wat gaat er dan verder gebeuren, dan moet zij dus a.d.h.v. die gekregen roos contact met jou opnemen ofzo? Of jij moet nadat je die roos hebt gestuurd ineens wel durven en op haar af stappen?Ja, dat zou vervelend zijn. Misschien dat ik het dan juist beter anoniem kan doen, maar wel met een hint ofzo.Het gaat er om dat ik er dan een goed vervolg aan geef. Ik heb haar telefoonnummer wel en ze is vlak daarna jarig, dus misschien dat ik daar nog wat leuks mee kan doen dacht ik al. Leuke ideeen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 09 februari 2016 @ 14:31:

Lastig.....ik kreeg het ooit, met liefdesbrief erbij, terwijl ik totaal niet op die jongen viel. Destijds baalde ik er enorm van dat hij mij in een lastig parket bracht (moest natuurlijk wel reageren, terwijl ik hem nooit had zien staan en nu steeds het gevoel had bekeken te worden, wat ook zo was). Achteraf vond ik het ook wel weer stoer van hem, dat moest ik hem nageven. Maar toen was ik 'not amused'.

Weet je, zo'n Valentijnsactie maakt het denk ik meteen te groot, te beladen. Iemand hierboven tipte om te kijken of je via FB contact kunt leggen, of om gewoon eens te proberen een praatje aan te knopen. Maar ik zou Valentijn erbuiten laten, eerlijk gezegd.Precies. En daar ben ik dus een beetje bang voor, dat het haar overvalt. Alleen zou ik het ook weer niet zo uitgebreid dan gaan doen met een liefdesbrief erbij. Dan zou ik toch eerder voor de anonieme manier kiezen. En ja, ik heb haar ook op FB. Like wel eens wat van haar en andersom doet ze dat bij mij ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dragisa schreef op 09 februari 2016 @ 14:29:

[...]





waarom zou omslachtig doen? Hij kan toch gewoon zijn naam en telefoonnummer op een kaartje schrijven "Hoi Marietje, zou je het leuk vinden om eens iets te gaan drinken samen, ik zou je graag beter willen leren kennen, Groetjes Piet uit klas B2 + telefoonnummer"

Lijkt mij een heel stuk effectieverMaar soms kan je door te direct te zijn misschien juist wel afschrikken. Als ik het anoniem houdt met een hint erbij of iets, blijft het spannend. Ze is vlak daarna jarig en ik heb haar nummer, dus ik zou daar wel mooi op kunnen inspelen.
quote:STWV97 schreef op 09 februari 2016 @ 20:01:

[...]





Precies. En daar ben ik dus een beetje bang voor, dat het haar overvalt. Alleen zou ik het ook weer niet zo uitgebreid dan gaan doen met een liefdesbrief erbij. Dan zou ik toch eerder voor de anonieme manier kiezen. En ja, ik heb haar ook op FB. Like wel eens wat van haar en andersom doet ze dat bij mij ook.Stuur haar dan eens een apart berichtje, over een onderwerp wat jullie beiden bezighoudt oid? Dan kun je ms aan de praat raken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven