Eerste dates

10-02-2016 10:46 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lange tijd las ik alleen mee, nu toch een account aangemaakt. Via de welbekende datingapp heb ik (21) een heel leuk iemand (24) ontmoet. Voor hem voelde het gelijk heel goed en vertrouwd via whatsapp, bij mij ook maar ik ben nogal een groentje op date/relatie gebied. Daarnaast was m'n vorige date echt rampzalig dus ik ging gisteren heel verwachtingsloos op eerste date. Het klikte eigenlijk direct goed. De date was erg gezellig, maar hij was wel iets te knuffelig/kusserig voor een eerste date naar mijn idee. Dus dit wat afgehouden ondanks dat het wel goed voelde, maar een stemmetje zei toch dat we rustig aan moesten doen. Wat zijn jullie ervaringen/gedachtes bij eerste dates, wel/niet een kus/zoenen/knuffelen? Vind het lastig om te bedenken wat 'normaal' is?
Alle reacties Link kopieren
Er is geen standaard, maar alleen datgene waar jij je goed bij voelt. Als het niet comfortabel voelt, doe je het niet, simpel. Wel leuk dat het goed klikte! Ga samen leuke dingen doen, leer elkaar beter kennen. En dat aanraken komt dan vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Normaal is waar jij je goed bij voelt. Het vervelende van uitgebreid Whatsapp contact voor de eerste date is dat je bepaalde verwachtingen creëert. Dat levert soms aparte situaties op.
Alle reacties Link kopieren
er is niks 'normaal', jij geeft jouw grenzen aan.

En dat kan bij de ene zoenen op de eerste date zijn en bij de ander pas na 3x

Je hoeft er geen verantwoording over af te leggen
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf wel de 1e date altijd rustig aan gedaan, maar misschien ook om te laten zien dat ik serieus was. Uiteindelijk na de 2e date gezoend aan het einde.



Bij een 1e date ken je elkaar nog nauwelijks, dus als iemand dan al wil zoenen vind ik dat persoonlijk wel snel. Zo kan je ook niet zien of iemand een serieuze relatie wilt of alleen uit is op seks.



Maar zoals de rest al zegt, er is geen standaard voor, zullen vast dates zijn die bij hun 1e date al zoenen en bij date 2 het bed induiken. Ik heb het met mijn huidige vriendin rustig aan gedaan. Daardoor voelde het meer speciaal aan toen het eenmaal zover was ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind op de eerste date al zo aanrakerig doen iets te veel van het goede. Luister naar dat stemmetje dat zegt het rustig aan te willen doen. Hardlopers zijn doodlopers.
Alle reacties Link kopieren
Doen wat goed voelt. Soms heb ik seks op de eerste date, maar soms zoen ik niet eens. Moet wel zeggen dat dat alleen is als ik de man in kwestie niets vond. Wanneer ik iemand aantrekkelijk vind, zoen ik eigenlijk altijd wel. Ik houd er gewoon van.



Maar je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Bedenk wel dat Tinder vaker als seksdating-app wordt gebruikt dan voor relaties, al rollen die er natuurlijk ook uit.
Luister naar je intuïtie (naar dat stemmetje in je hoofd). Als je iemand heel leuk en aantrekkelijk vindt, is het logisch dat fysiek contact goed voelt. Maar wat zegt jouw intuïtie? Ik heb geleerd dat ik ALTIJD naar dat laatste moet luisteren omdat mijn eerste intuïtie altijd goed is.



En.. Normaal bestaat niet. Iedereen is anders!
Alle reacties Link kopieren
Doe waar jij je zelf comfortabel bij voelt. Als je het iets te snel vind gaan, zelfs al voelt het goed, dan rem je het af, dat goed voelen zal er de volgende keer ook misschien nog wel zijn en dan sta je er weer anders tegenover.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Nooit geen sex, op tenminste de eerste zes date,s..

En dan hou ik het nog Krap aan.

.

Liefst acht dus, en volop he?!....niet een paar uurtjes,nee, hele avonden, nachten, en dagen.

En dan mischien een keer sex.

.

Beetje zoenen oke, maar daar moet het bij blijven.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Hele avonden, nachten en dagen bij iemand zijn die je heel erg leuk vindt (ik neem dat toch aan, als je zulke lange dates hebt) en dan toch van iemand af kunnen blijven. Dat vind ik nou knap
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaaa schreef op 10 februari 2016 @ 17:09:

Hele avonden, nachten en dagen bij iemand zijn die je heel erg leuk vindt (ik neem dat toch aan, als je zulke lange dates hebt) en dan toch van iemand af kunnen blijven. Dat vind ik nou knap Och, helemaal niet, wanneer je zo'n ethiek hebt dat je als man van vrouwen afblijft als ze je niet uitnodigen, terwijl de vrouw de ethiek heeft te wachten tot de man initiatief neemt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 10 februari 2016 @ 11:35:

Ik vind op de eerste date al zo aanrakerig doen iets te veel van het goede. Luister naar dat stemmetje dat zegt het rustig aan te willen doen. Hardlopers zijn doodlopers.Hier ben ik het wel mee eens. Voor mij een alarmbel voor 'just seks'. Als jij dat oke vindt, is daar niets mis mee. Hoe dan ook volg je eigen tempo en laat je niet overhaasten. Als iemand geen geduld heeft, dan zag hij jou toch niet als relatiemateriaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven