Lampe berger, hoe werkt dat precies?

16-01-2014 11:04 153 berichten
Ik zag wel een topic, maar dat ging vooral over ervaringen. Ik ben benieuwd hoe het nou precies werkt. In het boekje zie ik dat je hem 2 minuten aansteekt, dan uitblaast en dan? Iets met 20 minuten per 8m2? En dan moet je hem uit doen ofzo? Hoe doe je dat?

En moet je die vloeistof zo in het flesje gieten? Niet verdunnen? Doe je lang met zo'n fles van 500ml (normale woonkamer)? En als je dan een andere geur wil, moet je dan eerst die ene geur in je flesje helemaal opmaken of giet je dat terug in de grote fles om daarna een ander geurtje erin te doen? En heb je voor elke geur een andere lont nodig of ruik je dan niet de 2 geuren door elkaar?



Ik heb nu een scentchip brander, en vind het daarbij heel prettig dat ik vaak een andere geur kan nemen. Net waar ik op dat moment zin in heb. Maar een lampe berger lijkt me ook wel fijn ivm nare geurtjes in huis na het koken (open keuken) of gourmetten ofzo.



Iemand die me wat meer erover kan uitleggen, want op de site zie ik alleen maar verkooppunten en een facebook-pagina.
Alle reacties Link kopieren
quote:layla1969 schreef op 24 december 2015 @ 17:01:

Heeft iemand van jullie ervaring met de geuren van Scentoils? Ik zag nl. Bij een webshop van een tuincentrum een aanbieding van een brander incl. een fles vloeistof voor 19,95. Ik ken de geuren niet, maar vond het wel aantrekkelijk.





Welk tuincentrum was dat ?

Ik hik nog steeds tegen de prijs aan, misschien dat die aanbieding interessant is.

Ik wil in eerste instantie voor neutraal gaan.



Mijn pedicure heeft ook zo'n dure lamp, die gebruikt ze als ze met acryl (stinken) heeft gewerkt. Je ruikt niets meer, zegt ze.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://www.doityourself.c ... o-make-lampe-berger-oil#b



Ik heb vijf liter isopropylalcohol gevonden op internet voor nog geen 25 euro.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 23 januari 2016 @ 19:35:

[...]





Welk tuincentrum was dat ?

Ik hik nog steeds tegen de prijs aan, misschien dat die aanbieding interessant is.

Ik wil in eerste instantie voor neutraal gaan.



Mijn pedicure heeft ook zo'n dure lamp, die gebruikt ze als ze met acryl (stinken) heeft gewerkt. Je ruikt niets meer, zegt ze.Was bij Staelduinsebos in Vlaardingen, ik zie dat de actie is verlengd, dus misschien dat ik er toch nog 1 bestel. Die vloeistof van Lampe had ik ook gezien, ik ga eens naar de link van de vorige post kijken.
Alle reacties Link kopieren
Beetje ver weg. Ik woon in Noord-Groningen.

Ik zit inmiddels te googelen en Intratuin lijkt ook zoiets te hebben.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 23 januari 2016 @ 19:49:

http://www.doityourself.c ... o-make-lampe-berger-oil#b



Ik heb vijf liter isopropylalcohol gevonden op internet voor nog geen 25 euro.Was dat incl. Verzenden? Ben wel geneigd om het te proberen, vind die vloeistoffen best prijzig en de geuren niet altijd even lekker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 23 januari 2016 @ 21:49:

Beetje ver weg. Ik woon in Noord-Groningen.

Ik zit inmiddels te googelen en Intratuin lijkt ook zoiets te hebben.Je kunt ook online bestellen, ik had ook gekeken of het bij Intratuin te koop was, maar volgens mij heeft niet iedere vestiging het, wel de scentchips, maar dat vind ik niet zo lekker.
Alle reacties Link kopieren
linkje 5 liter



linkje 6 en 15 liter
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 23 januari 2016 @ 21:49:

Beetje ver weg. Ik woon in Noord-Groningen.

Ik zit inmiddels te googelen en Intratuin lijkt ook zoiets te hebben.Mijn moeder heeft die brander en de olie van Intratuin maar die maskeren de luchtjes tijdelijk, dat spul werkt dus niet hetzelfde als de Lampe Berger. Niet aan beginnen dus
Alle reacties Link kopieren
Okee, dank je
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Hmm heb op de fles van Ashleigh & Burwood gekeken en op de fles van Scentoils, maar de ingrediënten zijn exact hetzelfde. Kan me niet voorstellen dat de werking dan anders zou zijn. Dat gezegd hebbende, heb ik wel spijt van mijn aankoop van Orangeflower & Sandalwood van Scentoils, vind de geur te zwaar (wierook achtig). Kan pech zijn dat de geur niet bij me past. Kan ook zo zijn dat de A&B geuroliën gewoon het lekkerst zijn.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Nou door al jullie positieve verhalen heb ik er ook eentje besteld.Vooral als ik hutspot heb gekookt vind ik het huis zo stinken en de dag erna ook nog.dus ik ben benieuwd.Ik heb een starters pakket besteld.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
En heb je het al ontvangen? Ik vind het met de juiste geur (niet te zwaar) heerlijk, krijg normaal gesproken koppijn van geurkaarzen ed. Maar niet bij gebruik Ashleigh & Burwood.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ben erachter dat ik van fris/zoet en niet te zwaar houd. In dat genre, wie heeft er een vab de volgende geuren uitgeprobeerd van Ashleigh & Burwood en wil haar ervaring delen :

- wild mint

- ice spa

- sicilian lemon

- fresh linen

- clarity

- sea breeze



Zou zeer het liefst allemaal willen bestellen 😁 maar om een keuze te maken voor één of twee van bovenstaande zou ik het fijn vinden ervaringen te horen!
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'm ook, ik heb 'm ook!

Het is wel een groot ding, zeg. Op de plaatjes afgaand dacht ik dat het een heel klein flesje zou zijn. Hij staat nu in te weken voor het eerste gebruik en ik ben razend nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier ook ontvangen en echt het werkt.Super blij mee.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Miranda, er zijn flessen in verschillende maten. Ze zien er hetzelfde uit, alleen de maat is anders.

Ik heb twee kleintjes. Die zijn denk ik 15 cm hoog.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonkeyTown schreef op 26 januari 2016 @ 09:20:

Ben erachter dat ik van fris/zoet en niet te zwaar houd. In dat genre, wie heeft er een vab de volgende geuren uitgeprobeerd van Ashleigh & Burwood en wil haar ervaring delen :

- wild mint

- ice spa

- sicilian lemon

- fresh linen

- clarity

- sea breeze



Zou zeer het liefst allemaal willen bestellen 😁 maar om een keuze te maken voor één of twee van bovenstaande zou ik het fijn vinden ervaringen te horen! Fresh Linen associeer ik echt met frisgewassen lakens, wel zou ik deze verdunnen met neutral want het is behoorlijk geconcentreerd. Daarnaast heb ik er één die niet op je lijstje staat, maar wel valt in de categorie fris/zacht en dat is Haven van Greenleaf, komt uit dezelfde stal als A&B (om je keuze nog even te bemoeilijken )
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Missfitz voor de tip! Heb meer goede verhalen gehoord over Greenleaf, nl ckassic linen. Heb je die toevallig ook geroken? Zal wel lijken op fresh linen van A&B. Inmiddels heb ik Ice Spa, die is wel lekker in het begin maar daarna gaat de gember overheersen. Ter afwisseling is die ok. Verder Black Cherry, die is heel licht maar voor mij dus perfect. Die en Water Melon cucumber blijf ik het lekkerst vinden van A&B.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de geuren altijd vrij sterk en meng ze daarom met de Pure neutrale olie. Dan zijn de geuren minder en je doet veel langer met een fles aangezien die "Pure" goedkoper is dan de andere merken.

Ik ben al jaren fan!
Alle reacties Link kopieren
Ha Dizzylizzy, bedoel je de Pure Lampe-olie? want ik ben wel benieuwd naar deze olie, aangezien je dan zelf een aroma kunt toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Me too! zou graag een eigen olie maken met grapefruit en munt...net als mijn favoriete douchegel maar 'durf' dat dus niet
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ja die bedoel ik, en als je even goed op google zoekt vind je zelfs een adres waarbij je nu geen verzendkosten hoeft te betalen.

Zelf mengen kan ook goed, ik heb het al met verschillende flesjes geprobeerd. De hele goedkope (1 euro) flesjes zijn niet goed, moet veel van in en rookt vreselijk. Die van Pure zelf werken prima.

Ik koop eens in de zoveel tijd een aantal flessen van die "Pure" neutrale olie en verdun daar dan de Scentoil, Lampe Berger of Ashley en Burwood geuren mee. De geuren ruiken dan niet zo sterk en je doet er veel langer mee !
Alle reacties Link kopieren
ik heb inmiddels een fles pure besteld, en een flesje met een geur, de frisse was-luft . Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
En laat t even weten hoe het zich verhoudt to de originele geuren 😊
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het wel weten, de geur cappuccino van Ashleigh & Burwood vind ik ook echt heel lekker. Past goed bij de naam. Is een zoete geur zonder te overheersen.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven