Het lief en leed dat 'weggeefhoek' heet...

16-10-2015 23:45 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enorm narcistisch heb ik mezelf zojuist geïnspireerd.



Het fenomeen 'weggeefhoek' op Facebook.

Prachtig concept, werkelijk waar. Ik maak er regelmatig gebruik van om dingen weg te geven, of om te reageren met 'belangstelling' of 'interesse' ( Geen andere mogelijkheid, daar staat - vaak - terecht de doodstraf ene ban op )



maar soms... soms zie ik dingen voorbij komen. Of krijg ik mailtjes in mijn inbox waar ik heul opstandig van kan worden.



Bijvoorbeeld:





Schoenen: Gebruikt maar goed voor ene tweede ronde ( met een foto van hele vieze afgetrapte schoenen, neuzen kaal, zolen weggesleten. )

Of: Zak kleding, zelf even wassen. En als je dan goed kijkt op de foto's zie je kleding met hele vieze gore vlekken.

Of: Doos met keuken spullen. ( En dan zie je aangekoekte meuk die 8x in de vaatwasser nog niet schoon gaan worden .. )



Maar ook ( en dat vind ik helemaal erg.. ) als er iets aangeboden wordt, dat iedereen over elkaar heen valt om maar zo zielig mogelijk over te komen om zo het enorm gewilde object te willen krijgen. En dan hebben we het over een knoflookpers ofzo.



Aangeboden : Knoflookpers.

Reacties: Oooooh, heel graag, hier ben ik al járen naar op zoek.

* Ik loot graag mee voor de moeder van mijn buurvrouw ze nicht, want ze moet naar de voedselbank

* Graag, want de mijnes is net kapot,en ik kan geen nieuwe kopen

* Ik wil graag meeloten,want die van mijn moedertje, die in de wia zit, is kapot gegaan en kan geen nieuwe kopen door die malle eppo van een Rutte. ( echt waar, ooit gelezen, in deze richting )





Kom maar op met jullie voorbeelden en ervaringen.
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op de weggeefgroep hier: Heeft er iemand interesse in een wasmachine? Reactie er onder: Heb je ook een droger?
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 10 februari 2016 @ 20:37:

[...]



Snap dat eigenlijk wel. Als er specifiek gezegd wordt dat ze het wil geven aan iemand die het goed kan gebruiken, ga je het niet weggeven aan iemand die eten bestelt in een restaurant en dat laat bezorgen. Er zijn genoeg mensen die dat dolgraag zouden willen, maar niet eens euros hebben om zelf een warme maaltijd met vlees aan dr kinderen voor te schotelen.Ik begrijp niet dat je dan bemoeierig gaat klikken. Dat weggeven is een geste van de gever en een transactie tussen de gever en ontvanger. Degene die het niet heeft gekregen heeft daar niks mee te maken, want de reageerders in een weggeefhoek hebben nergens recht op. Je mag reageren, maar er valt niks te claimen. WBT de ontvanger, misschien zijn ze wel getrakteerd op de bezorgbeer. Weet jij veel. Zo'n buitenstaander weet er niks van, en waarom zou je jezelf dan gaan kwellen met zulke klikmailtjes (en de gever er mee lastigvallen)? Ga dan je energie positief gebruiken en achter de computer en weggeefhoek vandaan voor een lekker wandelingetje buiten of zo.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 10 februari 2016 @ 20:37:

[...]



Snap dat eigenlijk wel. Als er specifiek gezegd wordt dat ze het wil geven aan iemand die het goed kan gebruiken, ga je het niet weggeven aan iemand die eten bestelt in een restaurant en dat laat bezorgen. Er zijn genoeg mensen die dat dolgraag zouden willen, maar niet eens euros hebben om zelf een warme maaltijd met vlees aan dr kinderen voor te schotelen.





Ook iemand die krap bij kas zit mag eten bestellen. Gewoon zomaar of omdat degene dat als traktatie ziet voor een keer enz.



Te triest voor woorden om dan 1 blijkbaar geen leven te hebben dat je van anderen gaat bekijken of en wanneer deze eten vesteld en dan 2 ook nog heel triest dit te gaan doorgeven omdat je zelf de weggeefactie niet gewonnen hebt.

Dat siert deze persoon niet en zo'n persoon zou ik nooit iets geven.



Nu wordt ik sowieso niet zo goed van spullen waarbij staat: voor iemand die het goed kan gebruiken.



Ik kan sommige dingen heel goed gebruiken maar ik weet dat ze dan bedoelen dat je geen geld hebt.

Tja we hebben het krap maar niet zo krap dat we geen cent te makken hebben. Dus dan reageer ik maar niet.

Terwijl ik het dus wel goed gebruiken kan.

In mijn ogen is goed kunnen gebruiken dan ook eigenlijk niet: geen geld. Maar: oprechte belangstelling.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 17 oktober 2015 @ 00:04:

Ik vind het toch gek, dan ben je gescheiden en moet je opnieuw beginnen en dan ook nog kieskeurig zijn. Zelf zou ik zoiets hebben van alles is welkom en als je eenmaal gesetteld bent weer verder kijken. Zeker als er kinderen bij betrokken zijn.Je zal ze de kost moeten geven. Ik kende jaren geleden een alleenstaande aanstaande moeder. Geen nagel om haar kont te krabben. Ik had nog een en ander in goede staat van mijn kind en dat mocht ze van mij zo hebben. Het antwoord? Nee, ik wil alles in blank hout
Alle reacties Link kopieren
quote:Suikerbroodje schreef op 10 februari 2016 @ 22:43:

Vandaag op de weggeefgroep hier: Heeft er iemand interesse in een wasmachine? Reactie er onder: Heb je ook een droger? en doe er ook meteen even een vaatwasser bij. Nu we toch vragen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:titato schreef op 10 februari 2016 @ 21:39:

Hier ook een verkoopgroep, 1 van de beheerders zette onder "elke" advertentie die iemand ander plaatste

"Hoi wil je even op mijn neefje stemmen , zo en zo *met link"



Tot 1 adverteerder er wat van zei, dat ze maar zelf een post moest plaatsen en niet onder haar advertentie

"Nou toen kwam een reactie van de beheerder terug "nou het is mijn groep dus ik bepaal zelf wel wat ik doe, en ik ga jou nu verwijderen"



Yep heel volwassen Best bizar dit. Beheer zelf ook een verkoopgroep op fb maar dit zou nou nooit bij mij opkomen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 10 februari 2016 @ 21:49:

[...]





Misschien had die mevrouw wel bezoek, dat aanbood om eten te bestellen. En hadden ze ontzettend zin in friet met

Ja, of hadden ze een bezorgmaaltijd gewoon op facebook. Geen idee.

Ik zou het niet verklikken, maar snap wel dat mensen het zien als misbruik maken van de goedheid van een ander. Zo zie ik het een beetje namelijk als ze echt gewoon bezorgmaaltijden bestelt.



Vraag me alleen wel af hoe die mevrouw dat allemaal wist. Die zit zeker de hele dag achter de geraniums naar buiten te kijken?
"Gezocht gratis 1 persoon ijzer bed liefst iemand uit b*** die het even kan brengen wel met allea erbij tegen morgen voor middag liefst alvast merci"



Gisterenavond gepost, lekker op tijd ook als ze het deze voormiddag nodig heeft en nog kieskeurig ook, een houten bed is blijkbaar niet goed genoeg?
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 10 februari 2016 @ 23:51:

[...]



Ja, of hadden ze een bezorgmaaltijd gewoon op facebook. Geen idee.

Ik zou het niet verklikken, maar snap wel dat mensen het zien als misbruik maken van de goedheid van een ander. Zo zie ik het een beetje namelijk als ze echt gewoon bezorgmaaltijden bestelt.



Vraag me alleen wel af hoe die mevrouw dat allemaal wist. Die zit zeker de hele dag achter de geraniums naar buiten te kijken?Je weet het soms niet,heb die vrouw het pakket gewoon gegeven..ik kan moeilijk vragen om een rekening afschrift om te zien hoeveel geld ze hebben..misshien heeft die vrouw wel weken gespaard om met haar kinderen zoiets te eten..ik weet het niet en kom er ook nooit achter
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 10 februari 2016 @ 23:51:

[...]



Ja, of hadden ze een bezorgmaaltijd gewoon op facebook. Geen idee.

Ik zou het niet verklikken, maar snap wel dat mensen het zien als misbruik maken van de goedheid van een ander. Zo zie ik het een beetje namelijk als ze echt gewoon bezorgmaaltijden bestelt.



Vraag me alleen wel af hoe die mevrouw dat allemaal wist. Die zit zeker de hele dag achter de geraniums naar buiten te kijken?



Misbruik omdat iemand wel eens een bezorgmaaltijd besteld?

Waarom?



Genoeg mensen die meeloten die misschien geen bezorgmaaltijden bestellen maar wel hele bakken geld aan bv roken of andere ongezonde hobby's.



Iemand kan gelukkig zelf bepalen of ze het goed kunnen gebruiken, de reden waarom maakt eigenlijk niet uit.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaGeller schreef op 11 februari 2016 @ 06:49:

"Gezocht gratis 1 persoon ijzer bed liefst iemand uit b*** die het even kan brengen wel met allea erbij tegen morgen voor middag liefst alvast merci"



Gisterenavond gepost, lekker op tijd ook als ze het deze voormiddag nodig heeft en nog kieskeurig ook, een houten bed is blijkbaar niet goed genoeg?



En brengen met alles erbij.

Te veel eisen en ik lees niks over een evt kleine vergoeding voor het brengen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 11 februari 2016 @ 08:12:

[...]





Misbruik omdat iemand wel eens een bezorgmaaltijd besteld?

Waarom?



Genoeg mensen die meeloten die misschien geen bezorgmaaltijden bestellen maar wel hele bakken geld aan bv roken of andere ongezonde hobby's.



Iemand kan gelukkig zelf bepalen of ze het goed kunnen gebruiken, de reden waarom maakt eigenlijk niet uit.juist ik rook gelukkig niet maar als ik zie wat dat kost. kan van twee pakjes sigaretten( en de meesten roken echt geen 1 pakje per week maar meer) al twee pizza,s bestellen bij domino.s bij wijs van spreken..(nou ja ongeveer. )maar bedoel diegene dat mailt zou ik vragen of ze toevallig rookt. zoja heeft zij ook geen recht want ook onzinnige uitgave dan wat niet noodzakelijk is.
I love you,because you join on my weirdness
http://www.2dehands.be/hu ... -stapelbed-276773483.html



"Gratis af te halen. Stapelbed



Zonder lattenbodem en matrassen.

Enkel het stapelbed. Schroeven incl.



Voorwaarde dat je ook volgende meeneemt!



2 wegwerppaletten

Wc-pot van cars nieuw!

Steentjes voor buiten

Kapstokken

Kindertafel

Paar Stukken glas

Hogedrukreiniger kabel moet gemaakt worden.

Linoleum vloer nieuwe rollen.

Alles op foto....



Alles meenemen. Hier niet komen kiezen en geen gezeur.



Dringend af te halen! ENkel VANDAAG afhalen !!!

Reageer als je echt kan komen."



Iemand een gratis stapelbed hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het storm gaat lopen
Alle reacties Link kopieren
quote:tasminiondevil76 schreef op 11 februari 2016 @ 10:41:

[...]





juist ik rook gelukkig niet maar als ik zie wat dat kost. kan van twee pakjes sigaretten( en de meesten roken echt geen 1 pakje per week maar meer) al twee pizza,s bestellen bij domino.s bij wijs van spreken..(nou ja ongeveer. )maar bedoel diegene dat mailt zou ik vragen of ze toevallig rookt. zoja heeft zij ook geen recht want ook onzinnige uitgave dan wat niet noodzakelijk is.



Precies. Ik heb deze discussie al eens gehad met mijn broertje.

Onder bewind, voedselbank en steen en been klagen dat ze nooit iets leuks kunnen doen.

Maar wel allebei flink roken.

Tja, pioriteiten. Dat geld had je dan ook kunnen uitgeven aan iets leuks.

En ja stoppen met roken is heel zwaar en moeilijk weet ik uit ervaring.

Maar het is soms kiezen want je kunt het maar 1x uitgeven.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonicaGeller schreef op 11 februari 2016 @ 11:47:

http://www.2dehands.be/hu ... -stapelbed-276773483.html



"Gratis af te halen. Stapelbed



Zonder lattenbodem en matrassen.

Enkel het stapelbed. Schroeven incl.



Voorwaarde dat je ook volgende meeneemt!



2 wegwerppaletten

Wc-pot van cars nieuw!

Steentjes voor buiten

Kapstokken

Kindertafel

Paar Stukken glas

Hogedrukreiniger kabel moet gemaakt worden.

Linoleum vloer nieuwe rollen.

Alles op foto....



Alles meenemen. Hier niet komen kiezen en geen gezeur.



Dringend af te halen! ENkel VANDAAG afhalen !!!

Reageer als je echt kan komen."



Iemand een gratis stapelbed hebben?



oh erg.

De stort zou wel geen tijd hebben gehad om het op te halen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MonicaGeller schreef op 11 februari 2016 @ 11:47:

http://www.2dehands.be/hu ... -stapelbed-276773483.html



"Gratis af te halen. Stapelbed



Zonder lattenbodem en matrassen.

Enkel het stapelbed. Schroeven incl.



Voorwaarde dat je ook volgende meeneemt!



2 wegwerppaletten

Wc-pot van cars nieuw!

Steentjes voor buiten

Kapstokken

Kindertafel

Paar Stukken glas

Hogedrukreiniger kabel moet gemaakt worden.

Linoleum vloer nieuwe rollen.

Alles op foto....



Alles meenemen. Hier niet komen kiezen en geen gezeur.



Dringend af te halen! ENkel VANDAAG afhalen !!!

Reageer als je echt kan komen."



Iemand een gratis stapelbed hebben? Echt he, wat denk je dan als je zo'n advertentie plaatst
Geweldig! Als ik binnenkort weer eens wat op de weggeefhoek zet, zal ik meteen zeggen dat dat inclusief hond uitlaten, vuilnis buitenzetten, een rondje stofzuigen en het onkruid wieden is! Dat ik daar nou niet eerder op ben gekomen
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 11 februari 2016 @ 08:12:

[...]





Misbruik omdat iemand wel eens een bezorgmaaltijd besteld?

Waarom?



Genoeg mensen die meeloten die misschien geen bezorgmaaltijden bestellen maar wel hele bakken geld aan bv roken of andere ongezonde hobby's.



Iemand kan gelukkig zelf bepalen of ze het goed kunnen gebruiken, de reden waarom maakt eigenlijk niet uit.



Ze geeft aan dat ze het wil geven aan iemand die het goed kan gebruiken. Dan denk ik aan iemand die krap bij kas zit en steeds de eindjes aan elkaar moet knopen, niet aan iemand die gerust een bestelmaaltijd bestelt. Dat is mijn mening erover, hoeft een ander het niet mee eens te zijn. Die mag gerust iets anders denken, maar als ik de keuze heb tussen meerdere personen zou ik deze keuze skippen denk ik.



En zo vind ik ook dat voedselbanken gerust klanten zouden mogen weigeren als deze bijv. roken. Geen geld voor voedsel, maar wel voor sigaretten vind ik een beetje dubbel namelijk. Iets met prioriteiten stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 10 februari 2016 @ 23:51:

[...]



Ja, of hadden ze een bezorgmaaltijd gewoon op facebook. Geen idee.

Ik zou het niet verklikken, maar snap wel dat mensen het zien als misbruik maken van de goedheid van een ander. Zo zie ik het een beetje namelijk als ze echt gewoon bezorgmaaltijden bestelt.



Vraag me alleen wel af hoe die mevrouw dat allemaal wist. Die zit zeker de hele dag achter de geraniums naar buiten te kijken?





Wat is er misbruik maken aan iets aannemen wat een ander gratis weggeeft? Het is niet dat het bijstandsfruade is oid. Je weet nooit wat er in het leven van de ander speelt. Daarom is gratis dingen van een vreemde aannemen ook zo verneukeratief. Voor je het weet ben je niet dankbaar genoeg of er achteraf gezien niet arm genoeg voor of zo. Kan me nog goed een topic op viva herrinneren waarbij een jong meisje een reis van een forummer kado had gehad, en die werd toen ze wat foto's plaatste compleet door sommige forummers door de mangel gehaald. Vreselijk sommige commentaren, echt hysterisch vond ik het.



Ik vind zelf dat wanneer je iets weggeeft het dan klaar is. Je kan geen dankbaarheid eisen of eisen dat iemand het niet zwaar genoeg heeft. Wil je er wat voor terug, verkoop het dan.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:Boomheide schreef op 11 februari 2016 @ 13:46:

[...]





En zo vind ik ook dat voedselbanken gerust klanten zouden mogen weigeren als deze bijv. roken. Geen geld voor voedsel, maar wel voor sigaretten vind ik een beetje dubbel namelijk. Iets met prioriteiten stellen.Dat zou ik echt zwaar onetisch vinden. Hulp is hulp. Meestal zitten zulke mensen al met de billen bloot bij een schuldsanering. Hoeft niet de voedselbank als een moraalridder rokers te weigeren. Gelukkig gebeurd dat ook niet.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 11 februari 2016 @ 14:00:

[...]





Dat zou ik echt zwaar onetisch vinden. Hulp is hulp. Meestal zitten zulke mensen al met de billen bloot bij een schuldsanering. Hoeft niet de voedselbank als een moraalridder rokers te weigeren. Gelukkig gebeurd dat ook niet.Hulp is hulp, maar keuzes moeten er gemaakt kunnen worden. Ook als deze onethisch zijn..

Net als Nederland ook asielverzoeken moet kunnen afwijzen. Is ook onethisch soms, maar ja, je kan niet iedereen altijd maar helpen. En ik vind het onethisch dat iemand wel euro's over heeft voor sigaretten maar vervolgens aanklopt bij de voedselbank voor een voedselpakket.
Alle reacties Link kopieren
quote:boebezoebe schreef op 11 februari 2016 @ 13:58:

[...]





Wat is er misbruik maken aan iets aannemen wat een ander gratis weggeeft? Het is niet dat het bijstandsfruade is oid. Je weet nooit wat er in het leven van de ander speelt. Daarom is gratis dingen van een vreemde aannemen ook zo verneukeratief. Voor je het weet ben je niet dankbaar genoeg of er achteraf gezien niet arm genoeg voor of zo. Kan me nog goed een topic op viva herrinneren waarbij een jong meisje een reis van een forummer kado had gehad, en die werd toen ze wat foto's plaatste compleet door sommige forummers door de mangel gehaald. Vreselijk sommige commentaren, echt hysterisch vond ik het.



Ik vind zelf dat wanneer je iets weggeeft het dan klaar is. Je kan geen dankbaarheid eisen of eisen dat iemand het niet zwaar genoeg heeft. Wil je er wat voor terug, verkoop het dan.





Zie mn eerdere bericht. Eerste zin.

Het gaat niet om het aannemen. Maar goed, is verder niet mijn probleem en idd aan de gever aan wie ze het geeft. Dat is weer haar goed recht. Evenals dat ik dankbaarheid vanzelfsprekend vind en ik best kwaad kan worden (zonder dat te uiten) als je iets weggeeft maar er geen klein bedankje vanaf kan. Het woordje dus, het stukje vriendelijkheid.



Linkje naar het topic van het reisje? Ben wel benieuwd daarnaar.
quote:Boomheide schreef op 11 februari 2016 @ 13:46:

[...]





Ze geeft aan dat ze het wil geven aan iemand die het goed kan gebruiken. Dan denk ik aan iemand die krap bij kas zit en steeds de eindjes aan elkaar moet knopen, niet aan iemand die gerust een bestelmaaltijd bestelt. Dat is mijn mening erover, hoeft een ander het niet mee eens te zijn. Die mag gerust iets anders denken, maar als ik de keuze heb tussen meerdere personen zou ik deze keuze skippen denk ik.

(...)



Die keuze kun je zelf maken als je iets weg wil geven aan iemand die het goed kan gebruiken, dat is je goed recht.



Maar vind jij het oké dat als jij iemand op die voorwaarde iets geeft, en vervolgens komt er een reactie van iemand anders die roept: "Maar ze bestelt wel wat bij die bestelbeer!"?



Klikspanen vind ik nog veel erger. Want vandaag heeft ze over een ander een mening, maar morgen ben jij misschien aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren
quote:cumulus schreef op 11 februari 2016 @ 15:13:

[...]





Die keuze kun je zelf maken als je iets weg wil geven aan iemand die het goed kan gebruiken, dat is je goed recht.



Maar vind jij het oké dat als jij iemand op die voorwaarde iets geeft, en vervolgens komt er een reactie van iemand anders die roept: "Maar ze bestelt wel wat bij die bestelbeer!"?



Klikspanen vind ik nog veel erger. Want vandaag heeft ze over een ander een mening, maar morgen ben jij misschien aan de beurt.



Ik vind dat prima. Het is aan de gever om te beslissen wat die ermee doet.

Klikspanen vind ik ook niets mis mee. Mits gefundeerd. Ligt geheelaan de situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven