Nog een kat erbij?

10-02-2016 20:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Wij hebben een ontzettend lieve Noorse boskat van 3 jaar oud.



Nu is het zo dat hij zich af en toe lijkt te vervelen...? Krabben aan het bed, "stampen" in mijn haar, kopjes geven etc. Hij lijkt dan echt aandacht te willen.

Dat aan het bed krabben (boxspring) blijft hij doen tot ik half m'n bed uit stap, daarna stopt hij pas en gaat direct spinnen. Wel lijkt hij echt te begrijpen dat het niet mag.



Dit alles doet hij pas sinds een paar maanden. Voor de zekerheid naar dierenarts geweest of hij geen last had van z'n nagels of andere pijn oid, maar dit was niet het geval.



Voor we naar bed gaan geef ik hem altijd nog wat lekkers en genoeg voer en vers water etc, ook daar kan het dus niet aan liggen. Probeer zo veel mogelijk met hem te spelen en er ligt heel veel divers speelgoed voor hem.



Zou hij zich dan toch echt vervelen oid? Vind het zo sneu... Overdag is hij gemiddeld 5/6 uur alleen thuis. Soms wat langer ivm sport 's avonds. Maar.... Doen we er goed aan om er eventueel nog een kat bij te nemen? Hij is gewend alleen te zijn en wij zijn alles voor hem, zeggen zijn fokkers... (Hier met hen ook contact over gehad.) andere kant dan heeft hij wel waarschijnlijk(!) een maatje. (Ook niet gegarandeerd natuurlijk.)



Het kan natuurlijk twee kanten op gaan, maar toch ben ik benieuwd naar mensen met ervaring. Kon hij maar praten, zou een stuk makkelijker zijn!



Graag hoor ik van jullie en wat jullie zouden doen in deze situatie... Tips, ideeën, kom maar op!
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel echt heel schattig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook 2. Ik begon met 1 Siamees maar als nel bleek hij echt een maatje te missen .. Hij speelde wel met onze hond maar die snapte daar niets van. En aangezien onze labrador 25 kilo is en onze poes 4 .. Nou ja.. Dat was wat onhandig . Dus maatje er bij .. Dikke pret. .. Eten slapen spelen klieren alles samen .. Nu zijn. Oosterse sowieso wel aandacht vragers maar hij kan zich nu ook richten op zijn maatje ..



Informeer is bij de ras vereniging , die hebben vaak wel herplaatsers . Die van mij zijn ook twee herplaatsers

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven