Welk onderhoudscontract CV ketel van 5 jaar oud

20-10-2015 09:50 14 berichten
Wij willen een onderhoudscontract afsluiten voor onze 5 jaar oude HR-CV ketel.

Maar we weten niet wat verstandig is.



Optie 1:¤ 6,- incl. onderhoud maar excl. voorrijdkosten / materiaalkosten indien storing

Optie 2: ¤ 13,- incl. onderhoud / voorrijdkosten en materiaalkosten.

Optie 3: eenmalige onderhouds / inspectie



Wij twijfelen tussen optie 1 en 2. We verwachten niet dat er iets mis is met de ketel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor optie 1 gaan. De kans dat ' ie stuk gaat lijkt me klein.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heb je zelf geld voor onderhoud en reparatie indien nodig? Over het algemeen gaan die dingen niet vaak stuk gelukkig dus ik zou er als je wat geld voor noodgevallen hebt geen abonnement voor afsluiten. Ik laat de mijne eens per jaar onderhouden en betaal dat gewoon op dat moment. Zit ik ook niet aan een bedrijf vast mocht het niet bevallen. Ik zou ook even heel goed de "kleine lettertjes" lezen, soms zijn er beperkingen qua leeftijd van een apparaat of een maximaal bedrag aan materiaal.
Wij hebben zo'n optie 2 contract. Ik vind het fijn, want je hebt nooit extra kosten.
Alle reacties Link kopieren
Geen gewoon eens in de 3 jaar nalaten kijken/ beurt is echt goedkoopste.
Laten we zeggen dat de ketel nog 10 jaar meegaat en je twee keer een onderdeel moet vervangen à 200 euro.



Optie 1: 6*12*10=720 euro. Plus 2*200=400. Totaal 1120.

Optie 2: 13*12*10=1560

Optie 3: geen abonnement maar jaarlijks onderhoud voor laten we zeggen 65 euro per keer (zal wel over die tien jaar duurder worden)

10*65=650. Plus die 2*200=400. Totaal 1050.



Bij optie 2 moet je inderdaad kijken wat er dan precies aan materiaalkosten inclusief is, of er niet bepaalde dingen worden uitgesloten. Ik ben er nu vanuit gegaan dat je alles vergoed krijgt en zelfs dan kan het al niet uit.

Qua kosten ontlopen 1 en 3 elkaar weinig, maar bij 3 heb je wel het risico dat als je een keer een storing hebt, je als laatste wordt geholpen omdat mensen met een onderhoudsabonnement voor gaan. Dus ik zou voor optie 1 gaan.
Dank voor de berekening .@ lechatrose.



We hebben de middelen om een nieuwe ketel te kopen of onderhoud is aanwezig.

Ga zo even overleggen maar denk dat het optie 1 wordt.
quote:slobberbone schreef op 20 oktober 2015 @ 10:23:

Geen gewoon eens in de 3 jaar nalaten kijken/ beurt is echt goedkoopste.



Dit! Hier CV ketel van inmiddels vijftien jaar. Twee keer laten onderhouden, één keer stuk geweest.



We hebben geld op de bank om onderhoud of reparatie te laten uitvoeren, dat scheelt natuurlijk wel.



15 x 12 x 6 = 1080 euro, en dan nog materiaal en voorrijdkosten. Ik heb de afgelopen jaren nog niet de helft uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:fietsie schreef op 20 oktober 2015 @ 11:28:

[...]





Dit! Hier CV ketel van inmiddels vijftien jaar. Twee keer laten onderhouden, één keer stuk geweest.



We hebben geld op de bank om onderhoud of reparatie te laten uitvoeren, dat scheelt natuurlijk wel.



15 x 12 x 6 = 1080 euro, en dan nog materiaal en voorrijdkosten. Ik heb de afgelopen jaren nog niet de helft uitgeven.





Ik heb zelf in de 25 jaar nog nooit meegemaakt dat ketel kapot is gegaan bij mijn moeder 2x in ruim 40 jaar. ik vindt het gewoon van de zotte dat je ruim 1000 euro betaald in 10 jaar, terwijl de ketel hier nieuw iets over de 700 euro kost.



En als hij stuk gaat is vaak een ding van niks ontluchten of water op peil brengen. Hier is ketel 6 jaar oud en heeft net zijn 2e beurtje gehad.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-03-2017 12:31
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zou voor de Intergas gaan (ik heb oudere variant hangen hangen) is lager instelbaar qua vermogen maken geen gebruik van driewegklep (lees duur onderdeel) is ook veel stiller, bovendien zijn intergas ketels erg goed in te stellen veel variabelen. Die remeha heeft mijn moeder hangen en is al een keer defect geweest.
quote:fietsie schreef op 20 oktober 2015 @ 11:28:

[...]Dit! Hier CV ketel van inmiddels vijftien jaar. Twee keer laten onderhouden,

2x onderhoud in 15 jaar? Wij verbruiken 250 kuub gas per jaar (alleen warm water voor douche en afwas, verwarming hoeft nooit aan). En voor onze ketel zijn onderhoudspakketjes te koop met een doe-het-zelf uitleg. Twijfel hoe vaak we onderhoud zouden moeten laten plegen.

Eist een opstal- en inboedelverzekering in het algemeen een frequentie en bewijs van erkend onderhoudsmonteur?
Alle reacties Link kopieren
Wij laten de ketel ieder jaar in september nakijken. Kosten ¤75,- excl eventueel te vervangen onderdelen.

Gaat prima zo, en we weten dan iig ook dat de koolstofmonoxide uitstoot e.d. allemaal weer even gecheckt is.



Mocht het ding tussendoor dan een keer raar doen of er mee ophouden, hebben we genoeg geld achter de hand om een reparatie te betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:petragraaff schreef op 11 januari 2016 @ 15:20:

[...] Intergas is een kwaliteitsketel, Remeha is meer Zeeman kwaliteit.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-03-2017 12:32
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven