huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.







Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?







Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!



You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Alle reacties Link kopieren
Had een broek te lang gekocht. Precies opgemeten hoeveel ik van de broek moest afknippen. Ik heel geconcentreerd met een centimeter aan het werk. Twee precies even lange stukken van de broek afgeknipt. Van dezelfde pijp. Ik kon wel janken, want die broek kon ik uiteraard weggooien.
In het diepst van de winter ontdekte ik dat er diep in mij een oneindige zomer was.
Ik heb een hele mooie nieuwe keuken, met een mooi, duur, sterk zwart granieten aanrecht. En een afwasmachine, die ik vanaf het aanrecht vulde. Ik pakte een lievelingsmok van mijn zoon, een witte met een mooie oude trein erop afgebeeld, en tik met deze mok tegen het granieten aanrecht aan en hoor iets stukgaan. Ik denk nog, ojee, ik hoop dat de mok niet te erg kapot is want mijn zoon is zo gesteld op zijn mok... Maar dan zie ik een grote zwaret schilfer op de grond liggen. Ja hoor, heb ik weer, heb ik met de mok een stukje van mijn mooie granieten aanrecht afgeslagen! De mok was nog heel, mijn zoon hoefde niet boos op me te zijn maar ik ben wel boos op mezelf en dat is nog veel erger! Mijn mooie gloednieuwe granieten aanrecht...
Alle reacties Link kopieren
quote:Polymeer schreef op 28 januari 2016 @ 12:50:

Ik heb ook een keer zo'n plastic spatel in een pan laten zitten, die vervolgens dus compleet gesmolten was.

Ha, n.a.v. dit bericht moest ik ineens weer denken aan mijn blunder, wij hadden een elektrisch fornuis, die 'pitten' blijven dus nog even warm als je ze uit zet. Ik wou netjes wat eten in van die plastic bakjes van de Chinees scheppen om in te vriezen, niet zo handig als je zo'n bakje dan op zo'n warme pit zet, we hadden ineens een wit fornuis
Alle reacties Link kopieren
quote:renske1975 schreef op 02 februari 2016 @ 18:23:

Ik vond het vooral heel dom van ons dat het in 10 jaar tijd ons niet was opgevallen dat er een tweede brander in zat.

Ook raar dat niemand dat ooit eerder gezegd heeft. Haard wordt elk jaar schoongemaakt!Maar die schoonmaker weet toch niet wat jullie wel en niet gebruiken? Als je je auto wegbrengt voor z'n APK gaan ze je toch ook niet uitleggen dat er op de achterruit ook een ruitenwisser zit?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
quote:aviv_13 schreef op 06 februari 2016 @ 21:14:

Ik heb een hele mooie nieuwe keuken, met een mooi, duur, sterk zwart granieten aanrecht. En een afwasmachine, die ik vanaf het aanrecht vulde. Ik pakte een lievelingsmok van mijn zoon, een witte met een mooie oude trein erop afgebeeld, en tik met deze mok tegen het granieten aanrecht aan en hoor iets stukgaan. Ik denk nog, ojee, ik hoop dat de mok niet te erg kapot is want mijn zoon is zo gesteld op zijn mok... Maar dan zie ik een grote zwaret schilfer op de grond liggen. Ja hoor, heb ik weer, heb ik met de mok een stukje van mijn mooie granieten aanrecht afgeslagen! De mok was nog heel, mijn zoon hoefde niet boos op me te zijn maar ik ben wel boos op mezelf en dat is nog veel erger! Mijn mooie gloednieuwe granieten aanrecht...Daarvoor zou ik toch eens contact opnemen met de keukenboer / leverancier, het kan toch niet dat er zomaar een schilfer graniet van je nieuwe dure aanrecht springt?!
Alle reacties Link kopieren
quote:deodata schreef op 06 februari 2016 @ 21:11:

Had een broek te lang gekocht. Precies opgemeten hoeveel ik van de broek moest afknippen. Ik heel geconcentreerd met een centimeter aan het werk. Twee precies even lange stukken van de broek afgeknipt. Van dezelfde pijp. Ik kon wel janken, want die broek kon ik uiteraard weggooien.



Dit doet me denken.. had een soortgelijke situatie.

Familielid ging op zichzelf wonen met klein budget. Kon luxaflex krijgen, maar die waren niet precies de juiste maat voor de ramen. Maar geen nood! Met een handige luxaflex knipper zou ik ze wel eens even op maat knippen. Dus op de grond met een bult luxaflex op mn schoot strip voor strip korter geknipt.



Halve middag mee bezig geweest, vervolgens vol trots opgehangen.. om erachter te komen dat ik middenin, zo'n beetje op ooghoogte uiteraard, een keertje dubbel geknipt had. Oftewel.. daar was geen 1,5 cm vanaf geknipt maar 3 en daar zat dus een gat.



Uiteindelijk maar een nieuwe gekocht voor dat raam, en deze set nog 10 cm smaller geknipt voor een raam in de gang. (uiteraard heb ik de nieuwe gekocht)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik net op kamers woonde ging ik samen met mijn beste vriend frikadellen bakken in de keuken. Olie in een koekenpan, frikadellen erin en zelf weer terug naar mijn kamer lopen. Lekker lui samen op de bank en na tien minuten merkte een van ons op dat die frikadellen nu wel klaar zouden zijn. Maar beiden gewoon te lui om op te staan. En maar uitstellen en uitstellen. Uiteindelijk staat mijn vriend op en komt met een verschrikt gezicht terug. Ik vroeg wat er aan de hand was. Ga zelf maar even kijken zei hij. Dus ik sta op en loop naar de keuken. Ik doe die keukendeur open en wist niet wat me overkwam. De hele keuken stond zwart van de rook! Je zag geen hand voor ogen meer! Frikadellen zwaar verband. Pff, hoe naïef konden we zijn om bij een pan weg te lopen en ook nog denken dat het niet uit maakt hoe lang je het eten in de pan laat liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kd121113 schreef op 08 februari 2016 @ 16:28:

Toen ik net op kamers woonde ging ik samen met mijn beste vriend frikadellen bakken in de keuken. Olie in een koekenpan, frikadellen erin en zelf weer terug naar mijn kamer lopen. Lekker lui samen op de bank en na tien minuten merkte een van ons op dat die frikadellen nu wel klaar zouden zijn. Maar beiden gewoon te lui om op te staan. En maar uitstellen en uitstellen. Uiteindelijk staat mijn vriend op en komt met een verschrikt gezicht terug. Ik vroeg wat er aan de hand was. Ga zelf maar even kijken zei hij. Dus ik sta op en loop naar de keuken. Ik doe die keukendeur open en wist niet wat me overkwam. De hele keuken stond zwart van de rook! Je zag geen hand voor ogen meer! Frikadellen zwaar verband. Pff, hoe naïef konden we zijn om bij een pan weg te lopen en ook nog denken dat het niet uit maakt hoe lang je het eten in de pan laat liggen.Nog mazzel gehad. Voor hetzelfde geld krijg je vlam in de pan en slaan de vlammen na een kwartiertje uit je keuken......
Oh dear, how sad, never mind.
quote:kd121113 schreef op 08 februari 2016 @ 16:28:

Toen ik net op kamers woonde ging ik samen met mijn beste vriend frikadellen bakken in de keuken. Olie in een koekenpan, frikadellen erin en zelf weer terug naar mijn kamer lopen. Lekker lui samen op de bank en na tien minuten merkte een van ons op dat die frikadellen nu wel klaar zouden zijn. Maar beiden gewoon te lui om op te staan. En maar uitstellen en uitstellen. Uiteindelijk staat mijn vriend op en komt met een verschrikt gezicht terug. Ik vroeg wat er aan de hand was. Ga zelf maar even kijken zei hij. Dus ik sta op en loop naar de keuken. Ik doe die keukendeur open en wist niet wat me overkwam. De hele keuken stond zwart van de rook! Je zag geen hand voor ogen meer! Frikadellen zwaar verband. Pff, hoe naïef konden we zijn om bij een pan weg te lopen en ook nog denken dat het niet uit maakt hoe lang je het eten in de pan laat liggen.



Oei! Hier schrik ik wel van, het is niet alleen je eigen huis wat afbrandt maar je brengt ook je huisgenoten (en hun spullen) in gevaar



Heb jaren op kamers gewoond en niemand die het in zijn hoofd haalde eten op te laten staan en dan weer naar zijn/haar kamer te vetrekken. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 08 februari 2016 @ 15:19:

[...]





Daarvoor zou ik toch eens contact opnemen met de keukenboer / leverancier, het kan toch niet dat er zomaar een schilfer graniet van je nieuwe dure aanrecht springt?!Dit dacht ik ook direct, van een simpele mok nog wel!
quote:kd121113 schreef op 08 februari 2016 @ 16:28:

Toen ik net op kamers woonde ging ik samen met mijn beste vriend frikadellen bakken in de keuken. Olie in een koekenpan, frikadellen erin en zelf weer terug naar mijn kamer lopen. Lekker lui samen op de bank en na tien minuten merkte een van ons op dat die frikadellen nu wel klaar zouden zijn. Maar beiden gewoon te lui om op te staan. En maar uitstellen en uitstellen. Uiteindelijk staat mijn vriend op en komt met een verschrikt gezicht terug. Ik vroeg wat er aan de hand was. Ga zelf maar even kijken zei hij. Dus ik sta op en loop naar de keuken. Ik doe die keukendeur open en wist niet wat me overkwam. De hele keuken stond zwart van de rook! Je zag geen hand voor ogen meer! Frikadellen zwaar verband. Pff, hoe naïef konden we zijn om bij een pan weg te lopen en ook nog denken dat het niet uit maakt hoe lang je het eten in de pan laat liggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:aviv_13 schreef op 06 februari 2016 @ 21:14:

Ik heb een hele mooie nieuwe keuken, met een mooi, duur, sterk zwart granieten aanrecht. En een afwasmachine, die ik vanaf het aanrecht vulde. Ik pakte een lievelingsmok van mijn zoon, een witte met een mooie oude trein erop afgebeeld, en tik met deze mok tegen het granieten aanrecht aan en hoor iets stukgaan. Ik denk nog, ojee, ik hoop dat de mok niet te erg kapot is want mijn zoon is zo gesteld op zijn mok... Maar dan zie ik een grote zwaret schilfer op de grond liggen. Ja hoor, heb ik weer, heb ik met de mok een stukje van mijn mooie granieten aanrecht afgeslagen! De mok was nog heel, mijn zoon hoefde niet boos op me te zijn maar ik ben wel boos op mezelf en dat is nog veel erger! Mijn mooie gloednieuwe granieten aanrecht...Is dat dan wel echt graniet, geen composiet graniet? Dat zou bij echt graniet eigenlijk niet moeten namelijk.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:Flashy schreef op 27 januari 2016 @ 17:24:

[...]



Mijn vader heeft een keer een hele boel chinees besteld met tomatensoep.

De tomatensoep werd verdeeld onder de gasten.

Op een gegeven moment kwam iemand er achter dat hij ko yo luk saus zat te eten ipv soep......Herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
quote:suzyqfive schreef op 08 februari 2016 @ 20:42:

[...]





Is dat dan wel echt graniet, geen composiet graniet? Dat zou bij echt graniet eigenlijk niet moeten namelijk.Andersom, volgens mij. Graniet is een natuurproduct, en daar kunnen altijd onzichtbare defecten in zitten. Vaak heb je wel garantie op scheuren, maar niet op kleine schilfers. Composiet is eerst vermalen en daarna weer aan elkaar geplakt, en daardoor veel homogener van structuur. Sterker en harder, maar ook iets duurder vaak. De tijd dat echt graniet beter was dan composiet is echt al 20 jaar geleden toen de prut waarmee ze dat spul aan elkaar plakken nog niet zo goed was.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Het is echt geïmpregneerd graniet. De keukenboer komt binnenkort langs, maar het is wel exemplarisch voor mijn "handigheid". De eerste schilfers zijn ook al van mijn keramiek ovenbakplaat gesprongen omdat ik deze te snel uit de oven trok omdat ik me brandde. Ook van heel wat servies zijn er splinters af, behalve dan van de mok van mijn zoon die dus nog helemaal heel is en ook die bakjes die ik te hoog gestapeld had en uit de kast liet flikkeren was wat meer dan splinters, die zijn helemaal stukgevallen. En dan zijn er hier en daar ook beschadigingen in mijn plavuizen van alle dingen die ik uit mijn handen laat vallen.

Ik zei dus nog zo tegen die keukenboer, geef me een keuken van stevig materiaal die wat hebben kan. Maar ik had mijn onhandigheislevel nog even wat duidelijker naar voren moeten brengen...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het! Hartstikke dom, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren! Maar het is goed afgelopen en we zijn ondertussen zes jaar verder en mijn kookkunsten zijn enorm verbeterd haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 08 februari 2016 @ 15:04:

[...]



Maar die schoonmaker weet toch niet wat jullie wel en niet gebruiken? Als je je auto wegbrengt voor z'n APK gaan ze je toch ook niet uitleggen dat er op de achterruit ook een ruitenwisser zit?



Nee klopt. heb je helemaal gelijk in.

Maar ik bedoel het meer als; wat raar dat het in die 10 jaar nooit eerder ter sprake is gekomen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste staafmixer had geen roestvrijstalen onderkant, maar een van hardplastic, net als het bovengedeelte. Ik had hem cadeau gekregen en wilde hem voor het eerst uitproberen door er mijn verse tomatensoep mee te pureren, terwijl de pan nog op de hete keramische plaats stond. Enthousiast zag ik hoe de tomaten inderdaad heel makkelijk gepureerd werden en ik een mooie gladde soep kreeg. Toen haalde ik de staafmixer uit de soep. Bleek de onderkant helemaal verwrongen te zijn, gesmolten doordat ik hem op de bodem van de hele hete pan had gehouden...... Ik kon hem meteen weggooien.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Beetje jammer dat alle handvatten al van zowat mijn hele pannenset af waren geschroeid voor ik erachter kwam dat vriend enorme fan was van de wokbrander op het fornuis. Er brokkelden steeds meer stukjes af, ook al deed ik ze niet meer in de vaatwasser. Maar goed, het duurde sowieso al maanden voordat ik die vreemde, chemische verbrande plastic-lucht koppelde aan de keren dat hij in de keuken stond. Het kwartje viel toch pas toen ik een keer de keuken inliep waar vriend vrolijk een klein steelpannetje met 3 eitjes op het hoogste vuur van de wokbrander had gezet. De bodem was al kleiner dan de pit. Maar hij dacht dat het dan lekker snel zou gaan.
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder was ernstig ziek en werd overgeplaatst van het ziekenhuis naar een palliatief centrum. Mijn zussen en ik waren daar om haar op te vangen en mochten daar sowieso veel zijn.



Moeders was onderweg en wij gingen nog even gauw een broodje eten in het restaurant. Ohh lekker roept mijn zus, heksenkaas! Dus die neemt zo`n bakje heksenkaas en zit dat heerlijk op haar broodje te smeren. Ja zegt ze tegen mij, heb je dat nou nog nooit op, moet je eens proeven. Dus ik neem een hap en mompel nog iets van nou, lekker hoor, t is net remoulade saus.



Toen ik allerlei mensen om ons heen ineens met een lekkerbekje zag lopen wist ik al hoe laat het was alhoewel mijn zus bij hoog en laag bleef volhouden dat het heksenkaas was. Toen ik navraag ging doen bij de kassa bleek het idd remoulade saus te zijn. En had mijn zus 2 broodjes met flink belegde saus gegeten ipv heksenkaas :-)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
quote:handigmetgeld schreef op 08 februari 2016 @ 21:49:

[...]



Andersom, volgens mij. Graniet is een natuurproduct, en daar kunnen altijd onzichtbare defecten in zitten. Vaak heb je wel garantie op scheuren, maar niet op kleine schilfers. Composiet is eerst vermalen en daarna weer aan elkaar geplakt, en daardoor veel homogener van structuur. Sterker en harder, maar ook iets duurder vaak. De tijd dat echt graniet beter was dan composiet is echt al 20 jaar geleden toen de prut waarmee ze dat spul aan elkaar plakken nog niet zo goed was.Ah! Dat zou kunnen ;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:typfoudt schreef op 11 februari 2016 @ 10:17:

Beetje jammer dat alle handvatten al van zowat mijn hele pannenset af waren geschroeid voor ik erachter kwam dat vriend enorme fan was van de wokbrander op het fornuis. Er brokkelden steeds meer stukjes af, ook al deed ik ze niet meer in de vaatwasser. Maar goed, het duurde sowieso al maanden voordat ik die vreemde, chemische verbrande plastic-lucht koppelde aan de keren dat hij in de keuken stond. Het kwartje viel toch pas toen ik een keer de keuken inliep waar vriend vrolijk een klein steelpannetje met 3 eitjes op het hoogste vuur van de wokbrander had gezet. De bodem was al kleiner dan de pit. Maar hij dacht dat het dan lekker snel zou gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Sorende schreef op 02 februari 2016 @ 08:36:

Valt je kleding maken/aanpassen ook onder huishoudelijk? Ik wilde pasgeleden een broek korter maken, en meteen smaller maken aan de onderkant. Ik heel goed m'n enkels en onderbeen gemeten, want meten is weten. Ben ik klaar, passen m'n voeten er niet doorheen







quote:biol schreef op 02 februari 2016 @ 09:36:

[...]

er zit in het midden van het bakje ( achter het bakje voor de wasverzachter) een soort half rondje dat je in kan drukken. Bij sommige wasmachines is dat stukje ook een andere kleur. Als je dat in drukt "ontgrendel" je het bakje.

ahaa, ik zal eens kijken



quote:irene35 schreef op 02 februari 2016 @ 17:30:

Het water uit de centrale verwarming willen halen ,En verwachten dat je dat met een steelpannetje op kan vangen,zonder ook eerst het water af te sluiten .

Er komt dan zoveel enorm heet water uit dat je een fontein tot het plafond hebt net zolang tot elke centrale verwarming in je huis leeg is .

Ohw dat is ook nog van dat stinkend zwarte water altijd, brrrr.



Ik heb gisteren (weer ja) mijn pannelap in de fik gezet... maar die is niet origineel meer hier he?
Ik heb gisteren toevallig ook (weer) een handdoek in de fik gezet. Wilde de pan pakken maar was vergeten dat het gas nog aan stond. Nu zit er een gat in mijn handdoek . De zoveelste al



Ik gebruik trouwens handdoeken als pannenlappen, dus dat verklaart misschien wel het een en ander
Alle reacties Link kopieren
Oja, pannelappen.

Ik heb nu siliconen pannenlappen en ovenhandschoenen van de Ikea, die vatten gelukkig geen vlam.



Al heeft het nu geen zin meer, we koken keramisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven