nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
Alle reacties Link kopieren
Zonder zolder dan he...
Alle reacties Link kopieren
Ah oke
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel ietsje meer ja . Maar ik heb eerder gelezen dat Easy Stuc op ongeveer ¤14 de m2 zit (bij ons was het wat meer, maar heeft misschien ook met aantal m2 te maken). Ik denk dat je voor jullie oppervlak een heel eind in de richting van ¤5000 komt hoor. De moeite waard om even een offerte op te vragen. Ze reageren heel snel.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer wezen kijken bij ons huis. Laatste kijkmoment voor de oplevering. Blij verrast dat ze al bezig waren met de vloerverwarming opstoken. Dat hoeft dus straks niet meer bij ons. Verder zat de keuken er bijna in, was iemand mee bezig. Al een demonstratie gekregen van het gasfornuis en de spotjes, dat deze werken.

Muren zien er mooi glad uit bij ons, we gaan dan ook hier gewoon op verven. Wel met voorstrijk etc.

Nu nog even 2 weken geduld hebben en dan mogen we los. Ondertussen maar een planning maken voor alles wat gedaan moet worden en mensen die langs moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fffiene schreef op 11 februari 2016 @ 10:00:

Wat bedoel je met gunstige kosteloze extra's?

Gratis beschermende vernis op keukenmuren en gratis accentkleur op één wand bij iedere 100m2 die je afneemt.
Alle reacties Link kopieren
@Amby, dat klinkt goed! We gaan er dit weekend eens voor zitten en offertes opvragen.



@Galleta, leuk dat jullie weer zijn wezen kijken en dat gaat snel! Fijn dat ze de vloerverwarming al vast doen. Doen jullie dan niks op de muren? Ben je niet bang dat er dan op een gegeven moment wat beton afbrokkelt als je er tegenaan stoot bijv? Dat heeft een vriendin van mij, best zonde..
Alle reacties Link kopieren
@Fffiene: wij zijn ook van plan om de muren zelf te schilderen. Ik heb nog nooit gehoord van beton dat afbrokkelt. Het lijkt me eigenlijk dat stucwerk eerder afbrokkelt dan vast beton. Of zie ik dat verkeerd? Twee vrienden van mij hebben het ook gedaan en daar is het ook prima. Wel veel werk, want je moet eerst alles schuren, eventueel gaten opvullen, nog een keer schuren, dan voorstrijken (want betonnen muren zuigen vreselijk) en dan schilderen. Maar dus wel goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk dat muren zo kwetsbaar zijn, maar renovlies biedt wel een extra sterke beschermingslaag, het verhecht zich zo dusdanig sterk met de muur dat je er zelfs rustig je plinten tegenaan kan plakken.



Ik twijfel trouwens of onze wanden van beton zijn of van gips. Ze gaan er ook nog (een soort van) stucwerk op aanbrengen om te egaliseren...dus geen idee hoe het er uiteindelijk uit komt te zien. Ik ga ook nog maar even geen offertes tekenen voor renovlies eer ik de muren heb gezien, misschien valt het wel mee...
Alle reacties Link kopieren
Ik zei beton maar het zal wel gips zijn inderdaad . Bij de hoekjes enzo was wat afgebrokkeld of als ze er met de stofzuiger tegenaan komen dan zitten er van die gaatjes in de muur. Maar misschien hebben zij de muur wel niet zo goed voorbehandeld, dan zal het wel meevallen. Het scheelt in ieder geval wel veel geld als je het op die manier doet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in onze huidige woning wel wanden van gewapend beton, als je daar verkeerd een gat in boort dan kunnen er wel hele stukken uit je muur komen.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren ging bij ons het dak van het huis af we kregen geheel onverwacht een telefoontje dat er in mei gestart wordt met de bouw van onze woning?! Wij hadden echt het najaar van 2016 in het hoofd. Dit werd zelfs vorige week nog gezegd.

Vrijdagmiddag om 16:30 kregen we een telefoontje dat de bouw gaat starten in mei. Woohoo
Alle reacties Link kopieren
Wat een gaaf nieuws kaartje, dat scheelt echt een heleboel maanden!!!



Wat betreft de wanden: zijn jullie niet bang dat het zo oneffen is dat het super veel tijd kost om alles glad te maken? Ik ben namelijk bang dat we altijd oneffenheden blijven zien. We zijn nu aan het kijken naar een spacker, die gaat alles spuiten. Zoals het nu lijkt aardig binnen ons budget in de begroting.



Wij wachten op de datum voor de vooroplevering en de eindoplevering, zo spannend. Zijn nu druk met alles uitzoeken en definitief maken. Daarnaast moet er een planning gemaakt worden wie/wat/wanneer komt plaatsen

Vandaag weer op meubel-jacht!
Alle reacties Link kopieren
@sneeuwitje: het is inderdaad heel erg afwachten wat de kwaliteit van de muren is. Als die slecht is, kost het je veel tijd... beetje mazzel hebben dus.



Hoe werkt spuiten precies? Moeten ze dat niet ook van tevoren egaliseren? En geeft dat geen kans op scheuren?
Wij hebben een nieuwbouwhuis sinds een aantal jaar. Wij hebben alle muren wit laten spuiten. Is hetzelfde als standaard op het plafond zit. Voor het hele huis hebben we EUR2000 betaald om dat te laten doen. Het ziet er netjes uit. Inmiddels hebben we de woonkamer alweer een keertje gewit. De verf konden we er gewoon overheen rollen. Veel last van scheuren hebben we niet gehad.



Wat mij financieel het meeste tegenviel was de best redelijke tuin. Tienduizend euro ben je zo kwijt als je een schutting wilt zetten en geen gras wilt. We hadden het plan om de tuin later aan te pakken, maar dat trokken we niet met kinderen en een hond. Die blijven het vuil naar binnen banjeren en het onkruid groeide vrij snel boven de kozijnen uit, daar was niet tegenop te wieden. Bij ons moest er een laag afgegraven worden en zand gestort voordat het bestraat kon worden.
Spuiten hoefde in ons geval niet geegaliseerd te worden. Je hebt dan hetzelfde op de muren als op het plafond zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:kaartje1 schreef op 13 februari 2016 @ 09:24:

Gisteren ging bij ons het dak van het huis af we kregen geheel onverwacht een telefoontje dat er in mei gestart wordt met de bouw van onze woning?! Wij hadden echt het najaar van 2016 in het hoofd. Dit werd zelfs vorige week nog gezegd.

Vrijdagmiddag om 16:30 kregen we een telefoontje dat de bouw gaat starten in mei. WoohooWat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Patty Jupiter, hoe groot is jullie tuin en wat hebben jullie zoal laten doen? Ik heb nu 6000 euro begroot voor de tuin en vermoed ook dat dat niet toereikend is, maar ben benieuwd hoeveel ik dan wel moet sparen
Wij hebben ongeveer 190 m2 grond volgens het kadaster. De benedenverdieping is 5,5 m bij 10,50 m. De bovenverdieping is 5,5 m bij 9,5 m. De plafonds zitten op 2,60 m. Het schuine dak begint boven de tweede verdieping. Op de zolder is ook nog een slaapkamer over de lengte. We hebben alle verticale muren laten spuiten. Het schuine dak hebben we geverfd.

De tuin is 20 centimeter afgegraven en daarna is er zand gestort en schone aarde op de plek waar we planten wilden. De tuin is grotendeels bestraat met stenen van ik schat 20 bij 15 cm. We hebben een meter of 15 schutting gezet met hardhouten palen.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij heeft voor 4000 euro een mooie maar simpele achtertuin kunnen laten maken. Goede schuttingen, de tuin is bestraat, een grasveldje, plantenbakken enz. De rest (mooie planten enz) doen we dan later maar dan hebben we in ieder geval vast een basis voor de achtertuin.



Op sommige websites van hoveniers staan ook voorbeeld tuinen die je kan kiezen met de prijs per m2 erbij. Zo zag ik een mooie basis tuin voor 85 euro per m2. Dan is je tuin bestraat, grasveldje, hier en daar wat planten/boompjes.. Als je iets meer wil dan hebben ze een tuin voor 105 of 115 euro p/m2 of nog duurder (150,- per m2). Je kan het zo gek maken als je wil natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ¤100 p/m2 begroot voor onze tuin van 60m2 (12x5), dus in totaal ¤6000. Eigenlijk willen we graag een tuinkamer, dus we zijn nu aan het kijken of dat nog uit het bouwdepot kan.
Alle reacties Link kopieren
De tuin wordt bij ons ook nog een kostenpost inderdaad, die we eigenlijk nog niet begroot hebben. Belasting- en vakantiegeld zal het wel worden. Wel komt er geel zand achter bij de deuren en staat er een berging. We willen de tuin later gaan aanpakken, helemaal de voortuin aangezien ze de straat nog helemaal gaan beklinkeren over een paar maanden. We kunnen nu dus nog niet precies zien hoe hoog de straat wordt etc. Eerst maar met tijdelijke platen erop.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar volgens mij is de slijtlaag van onze PVC vloer 0.55 mm. Hij is van Quickstep Livyn, Balance Glue heet hij.

Langzaam aan komt de planning hier op gang, ook begint het geld weg te stromen. Al een paar keer bouwmarkten bezocht om gebruik te maken van kortingen.



Kaartje1 wat fijn dat ze eerder beginnen!

Fffiene, we doen idd niks op de muren verder. Ja boven een paar wanden met behang. Ze hebben ze bij ons aardig glad gemaakt al, volgende week maar beoordelen of dit genoeg is. En anders toch maar behangen? Denk dat het afbrokkelen wel mee valt, dat zou wel slecht zijn.
Ik denk dat als je geel zand hebt bij de deuren dat het wel meevalt. Wij hadden alleen de grond die er lag en daar groeide binnen geen tijd van alles van meer dan een meter hoog. Ik dacht dat het veel berenklauw, brandnetels en zevenblad was. Een paar huizen verder heeft iemand geen geld om de tuin te doen en daar komt het in de zomer boven de schutting van twee meter hoog uit. Voordeel van het afgraven is dat wij eigenlijk geen last hebben van onkruid dat tussen de tegels omhoog komt.
Alle reacties Link kopieren
Even een update hier: we hebben gisteren mogen kijken in ons huis! Uiteraard was het er koud, vochtig en kil, maar het is ons huis! En we hadden er een goed gevoel bij. Het viel me alleszins mee in grootte, had me op het ergste voorbereid. Vooral de woonkamer voelt nu al lekker ruim, met dank aan de mooie uitbouw.



Er zaten nog geen trappen in, dus we konden nog niet naar boven. Wel even via de steigers aan de buitenkant naar binnen gegluurd. Je ziet natuurlijk niks, maar toch is het leuk om je realiseren dat dit ONS huis is.



Wel ook meteen een foutje ontdekt: in ons project hebben ze aangeboden om een sleuf in het plafond te maken voor de afvoer van de afzuigkap, zodat we geen koof hoeven te maken. We hadden dus netjes doorgegeven waar deze moest komen en gisteren zagen we: geen afvoer op de juiste plek. Na navraag blijkt dat ze dat dus gewoon vergeten zijn. Gelukkig gaan ze het nu alsnog regelen.

We waren overigens niet de enige waarbij er fouten zijn gemaakt. Bij één van de buren waren ze de hele uitbouw (!) vergeten. Die hebben ze er later nog aan moeten bouwen. Was voor mij wel een leermomentje om alles écht heel goed zelf te checken. In basis zijn we erg te spreken over onze aannemer, maar zo zie je: fouten worden altijd gemaakt.



Onze aannemer geeft nog steeds geen harde deadline af voor wanneer het klaar moet zijn. mei-juni 'gonst' nu rond op de bouw. Aannemer heeft in ieder geval wel de garantie gegeven 'voor de bouwvak'. Toen we het huis kochten was dit nog Q3, dus wij zijn blij!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



De tuin.....die hebben wij ook niet echt begroot.

Onze tuin is ook ongeveer 60m2.



Galleta, ik had dat gevraagd. Dat is netjes zeg die all in prijs. Hoe heet het bedrijf? Ik denk dat wij daar ook een afspraak gaan maken. Zoals ik al aangaf kwam ik op ¤39,95 all in, voor een vloer met een 0,3 toplaag. Dat hebben alle goedkopere pvc vloeren......met een kind(hopelijk meer uiteindelijk) wil ik toch wel een vloer die wat meer slijtvast is!



Suuz,

Wat leuk dat jullie mochten kijken!!! In jullie huisje rondlopen.....ik kan niet wachten tot we dat ook mogen.

Wat slordig dat ze sleuf voor de afvoer zijn vergeten. En de uitbouw van de buren .....

Gelukkig gaan ze het netjes oplossen.

Fijn dat het sowieso voor de bouwvak opgeleverd gaat worden.



All

De fundering ligt er en de kruipruimte is er voor een deel. Gelukkig kunnen wij praktisch voor onze woning gaan staan en dus precies zien wat ze doen. Zo heb ik al gezien dat ze de uitbouw niet vergeten zijn. Deze ziet er wel klein uit, lijkt geen 1,2m, maar het zal vast wel kloppen.

In maart gaan we door het land heen voor het keramisch parket, pvc en de badkamermeubels. Meteen ook wat ideeën opdoen qua tegels voor de wc en badkamer.
Alle reacties Link kopieren
@suuz, da's wel heel slordig hoor, een hele uitbouw vergeten. Mijn ervaring is inmiddels ook wel dat je tijdens kijkdagen heel goed moet checken of alles wel op z'n plek zit, wij misten bijv. ook nog een wandje in de badkamer voor de inloopdouche. Ik blijf me er wel over verbazen dat je als koper van een nieuw huis zoveel geacht bent te doen. Dat zo'n aannemer tegen je zegt tijdens een bezichtiging, loop even na of alles op de goeie plek zit, nu kunnen we het nog makkelijk corrigeren. Uhm...wat denk je zelf...wie is hier nou voor wie aan het werk?



Maar wel fijn dat je het huis al mooi vond, ik vond het echt vreselijk de eerste keer dat ik ging kijken. XD

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven