Welke kleur tafel???

25-10-2008 20:05 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na jaren een bij elkaar geraapt zootje in de woonkamer te hebben, zijn wij bezig de boel op orde te brengen. De muren zijn in een wit tint geschilderd. De vloer is voorzien van eiken laminaat, wij hebben een glazen tafel met zilverkleurige poten. De banken zijn zwart met zilverkleurige poten. En dan nu eindelijk de eethoek. Wij hebben een leuke tafel op de kop getikt, die moeten worden geverf, gebeitst oid. Het was oorspronkelijk een grenen tafel, die nu is voorzien van een white wash. Nu twijfelen wij over wat voor kleur wij de tafel gaan geven, white wash of gaat wij de tafel in een donkere keur verven/beitsen. Maar welke kleur wordt het dan? De stoelen moeten nog gekocht worden, dus daar hoeft nu nog geen rekening mee gehouden te worden. De kleur van de stoelen hangt af van de kleur van de tafel. Ideeën voor de kleur van de tafel graag!
Wit gebeitst grenen vind ik meestal niet zo mooi staan bij een eiken vloer (uitzonderingen daar gelaten). Bij je inrichting staat echt wit of zwart waarschijnlijk het rustigst. Nou wordt zwart erg snel stoffig, dus dat zou ik zelf niet zo snel kiezen. En wit wordt bij die witte muren misschien wel weer wat teveel wit voor het mooie. Wat ook erg mooi zou kunnen zijn, en vaak ook mooi met een eiken vloer combineert, is grijs.



Of je houdt de stoelen moei rustig en laat de tafel er met een ander kleurtje helemaal uitknallen. Dat je hem rood, groen, paars of babyblauw maakt ofzo!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik met jouw inrichting toch voor zwart zou gaan, ondanks het stof. Als je je eettafel redelijk gebruikt, valt het met stof ook wel mee.



Je zou hem donkerbruin-zwart kunnen beitsen, dan heeft hij een matte finish, wat scheelt in stof, of je zou hem hoogglans zwart kunnen schilderen. Dat staat strak en modern, maar daar zie je wel meer op.
Alle reacties Link kopieren
Koloniaal das vrij neutraal en de meeste eetkamerstoelen zijn ook met koloniale poten
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Alle reacties Link kopieren
donkere beits of grijze verf of grijze beits kan ook

Je interieur klinkt vrij strak en modern, dus ik zou een beetje in die trend blijven, is het wel een strak model?

Alle reacties Link kopieren
ja babado mijn interieur is inderdaad vrij strak en modern. dus dat had je helemaal goed. Wij hebben nu besloten om de tafel donker te verven. Nu nog even op zoek naar een goede verf voor een mooi resultaat, en daarna nog even stoelen shoppen
Het klinkt als mijn woonkamer Wij hebben ook glazen tafels met zilveren poten, zwarte bank met zilveren pootjes. Zelf hebben we de muren lichtgrijs en onze eetkamertafel is ook van glas. Je kan de tafel eventueel ook lichtgrijs of zwart maken. En dan grijze stoelen erbij. Zelf hebben wij om en om zwarte/witte stoelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven