Én, wat eten we vandaag?

11-12-2015 12:32 3031 berichten




Dit is deel tig van een langer lopend topic, maar iedereen is welkom, kook en klets gezellig mee!



vorig topic vind je hier
Alle reacties Link kopieren
Ik heb redelijk geslapen, ondanks toch wat hoesten,hopelijk zet het niet door want komende week vrij druk.

Wij gaan straks naar Toko, Turk en markt. Koop alleen niks voor in de diepvries want die moet echt eens leeg. Denk dat ik bij de Turkse slager vlees ga halen voor broodje gyros of zo.

Moet morgen ook zorgen dat er eten voor maandag is want ben dan pas laat thuis want moet naar school.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik ook redelijk geslapen. Voel me weer wat fitter. Dus net toch de sportschool ingedoken. Vanmiddag naar verjaardag van een nichtje. Lief heeft trek in een vette unit dus we rijden op de terugweg langs de snackbar. Ik maak er nog wel een excuussalade bij.



Moos, busy bee. Gelukkig vonden de gasten je eten lekker (kan ook niet anders)



Drift, balen van het gedoe.

Ja, denk dat het spanning is rondom gezondheid van vriend. Meneer heeft er zelf geen enkele last van met slapen gelukkig maar wel veel frustratie en bij vlagen heel verdrietig en dat soort dingen blijven aan mij plakken. Al gaat het goed met de alternatieve behandeling die hij sinds kort is gestart. Hij heeft er hoop door gekregen.

Volgende week eerste metingen dus duimen dat er positief resultaat is.
Balen van het gedoe op je werk, Drift.

Dat klinkt wel lekker, zhoug. En die salade ook trouwens.



Fijn KV, een betere nacht. En ik duim voor je lief (en jou natuurlijk).



Haha, Moos, ik had dat stuk over 'cateringbedrijf' al 3x gelezen en ik snapte er niks van.



Ik heb nog wat gerookte zalm over van gisteren. En ik heb nog rucola, tomaat, avocado en aardappel. Dus mss maak ik daarmee een salade. Klinkt best als een goede combi.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt zeker als een goede combi GB!



Moos, wat een drukke dagen heb je!

Raak je al gewend aan je nieuwe woning? En aan het reizen vanuit een nieuwe woonplek?



Dolf, jij kwakkelt ook al een paar weken met niet helemaal lekker zijn en verkoudheid enzo? Toch?



KV, ik kan me heel goed voorstellen dat de problemen met de gezondheid van je vriend voor spanning zorgen. Zoals je het omschrijft, dat het verdriet en de frustratie aan je blijft plakken, klinkt ook meer als gevoelsmatige spanning en niet zozeer piekerspanning. Dus minder gebaseerd op allerlei gedachten.

De vader van mijn vriend is een aantal jaar geleden zeer plotseling overleden en hij kan echt last hebben van verdriet in zijn lijf. Dan zit er niet specifiek iets in zijn hoofd, maar wel veel spanning in zijn lijf. Hij slaapt dan trouwens wel maar met veel gesnurk (fijn voor mij ) en wordt helemaal verkrampt wakker.



Ik heb vanochtend gesport in het park. Was koud maar heerlijk zonnig. Erg fijn! Daarna wel snel naar huis gefietst om te voorkomen dat ik te veel zou afkoelen.

Ik heb vanmiddag toevallig ook bedacht dat ik heel veel zin heb in friet. In geen tijden wat gehaald dus zojuist vriend overgehaald dat we dat vanavond gaan eten
Alle reacties Link kopieren
Ja, huis went goed! Grappig genoeg moet ik vooral nog aan de geur wennen. Het heeft een beetje een ouwe boerderijen-lucht (goh, gek, dat is het natuurlijk ook ) en dat ben ik niet gewend. Maar over een maand ruikt het vast als thuis Reizen is ook nog wel een beetje wennen, 't is toch wat verder naar de meeste plekken (behalve naar bijna al mijn familie) en ik moet natuurlijk ook nog nieuwe routines aanwennen, heb al wel heel erg zin om binnenkort ns uitgebreid met lief naar het dichtstbijzijndste stadje te gaan. Maar vandaag en gister naar het station gereden en met de trein gegaan aangezien ik in het centrum van een grote stad moest werken, en dat bevalt goed.



KV, helega niet gek natuurlijk, je spanning Echt zo rot voor jullie, ik kan er maar niet over uit hoe een klein stom ongeluk zulke gevolgen kan hebben. Hoop ook heel erg dat er straks enige vooruitgang is te zien.
Alle reacties Link kopieren
Hallo, wat wordt er hier toch goed gegeten vaak!



Ik doe even niet zo mee. Na de kipsate van woensdag werd donderdag een broodje hamburger in de sportkantine.



Vrijdag was kant en klaar en ik ga nu iets halen op het station op weg naar mijn ouders
Alle reacties Link kopieren
quote:Drift schreef op 13 februari 2016 @ 17:20:





Dolf, jij kwakkelt ook al een paar weken met niet helemaal lekker zijn en verkoudheid enzo? Toch?





Ja af en aan maar het zet niet door.
Alle reacties Link kopieren
Ik at mijn gewraakte cateringkikkererwtenstoof. Hij was heerlijk
Ik duim mee Koor!



Moosey, dat viel dus weer alles mee, met die stoof...



Hier ging het allemaal anders dan anders. Vanmiddag lekker met broer en diens dochter op pad, ook buiten de deur geluncht, thuis heeft frut even geslapen en vervolgens mocht ze mee op de fiets naar vrienden. Die nodigden ons uit voor een borrel met hapjes, daarna bami en ijs met koekjes toe. Kijk dat sla je natuurlijk niet af! Heb alsnog wel de zuurkoolschotel gemaakt, maar in bakken ingevroren. Handig voor een avond zonder tijd, of een uitgebreide warme lunch. Ben blij met zo'n makkelijk kindje, ze bleef vrolijk en gezellig, ondanks de toch behoorlijk drukke en vermoeiende dag. En ze eet als een mini-bootwerkertje .
Hé, ben ik nou de laatste en de eerste?



Wat een druilerig grijs weer zeg. Bah. Had nog plannen om met frut een ochtendwandeling op het strand te maken ofzo, maar in de regen is dat niet lekker. Vanavond maak ik een ovenpasta met courgette, feta en amandelschaafsel, recept uit de Delicious dat ik al lang eens wilde maken.
Alle reacties Link kopieren
Mini-bootwerkertje.... ik zie het voor me



Heerlijk geslapen, dus hopelijk werken de pilletjes. Heb flinke spierpijn van de training van gisteren: weer een nieuw schema gehad.

Wil vandaag m'n vriezer ontdooien want er zit zoveel ijs op dat ik de lades amper dichtkrijg, dus het wordt tijd.



Vanavond eten we gebraden kip uit de oven met tabouleh met geroosterde aubergine, pijnboompitten, doperwtjes en munt.



Moos, ja geur is belangrijk. Bij mijn vorige flatje heb ik een tijd wierook gebrand om de vorige geuren te verdrijven. Ik had daar toen veel last van.



Drift, dat is heftig van je vriend. Verdriet kan veel impact hebben.

Friet was lekker. Bij jou ook?



Fijne dag iedereen
Alle reacties Link kopieren
Qua geur helpt het ook niet dat het nu zo vreselijk vochtig is natuurlijk, dat merk je gewoon in een huis als dit.

Wat een prutsweer inderdaad zeg Ik wilde wat aan de tuin gaan doen, maar ik denk dat ik dat maar even uitstel. Misschien maar ns een start aan de tafelzuur-lamp gaan maken Vanmiddag naar de verjaardag van mijn lieve broer, degene die afgelopen zomer weduwnaar is geworden. Ik vind het dapper dat-ie het viert, ben benieuwd of-ie het goed trekt.



Teig, ik zag een foto van je bootwerkertje ja. Echt schattig
Alle reacties Link kopieren
Ja bah wat een baggerweer,wij waren van plan een eindje te gaan fietsen en ergens lunchen maar dat gaan we nu ook maar niet doen. Wilde gaan fietsen omdat ik niet kan sporten nu en heb wel beweging nodig.



We eten vandaag nasi met een gebakken ei.
Alle reacties Link kopieren
KV, hier was de friet ook lekker!



Moos, fijn dat het huis went. Kan me dat met al die routines wel voorstellen. Ik had dat ook toen ik bij vriend kwam wonen. Terwijl ik daarvoor natuurlijk ook al veel bij hem was. Maar het was toch anders, vooral in de ochtend.

En om de catering stoof die heel lekker was.



Leuk dat frut zo lekker eet Teigera!



Ook ik baal van het druilerige weer. Wij hadden het plan om een dagje naar Rotterdam te gaan maar hebben zojuist wat nieuws verzonden. Gaan naar een museum hier in de stad en daarna naar de film, waarschijnlijk The Big Short.

Vanavond eten we quesadillas, want we hebben nog tortilla's en avocado dus dan kunnen we dat opmaken.
Het is echt miserabel. Het sneeuwt. Ik zou ook wel even naar buiten willen, maar gaat 'm niet worden. Ik sluit me op in huis met series en boeken denk ik. Geen idee wat ik ga eten. Als het nog droog wordt loop ik even naar de winkel. En anders bestel ik wel iets ofzo.
Toch gekookt. Pasta met gorgonzolasaus. Was een beetje easy on de groente, afgezien van de excuus-peterselie, maar ik kan het wel hebben gok ik.
Alle reacties Link kopieren




Een stamppot duo met een gehaktbal, ofwel restjes stamppot (boerenkool en andijvie) uit de vriezer
Alle reacties Link kopieren
Altijd fijn om onverwacht ergens voor het eten te kunnen aanschuiven, Teigera. En dat mini-bootwerkertje zie ik helemaal voor me. Fijn toch, een kind dat met smaak eet ? Hier een 13-jarige die me op het moment « arm » eet… Die heeft ook iedere 2 maanden nieuwe kleding nodig…



Vrijdag maakten man en kind bruchetta’s en andere tapas-achtige dingen (o.a. artisjokbodems gevuld met tonijnsla) . Zaterdag werd het een kipcurry met basmatirijst. Gisteren zette man al vroeg een b½uf bourguignon op, die ‘s avonds werkelijk goddelijk bleek te zijn. Peterselie-aardappeltjes erbij en natuurlijk brood om te soppen !



Voor vanavond is er nog een restje b½uf en wat rijst. Maar er moet ook dringend iets met de selderij gedaan worden die er ligt. Ik gok op risotto bianco. Die mag man maken (bij mij mislukt risotto meestal), en dan maak ik er wel weer een verse pesto bij.



En hiep hiep hoera, we hebben de zomervakantie geboekt ! (en hier is zaterdag overigens een enorm pak sneeuw gevallen).
Alle reacties Link kopieren
Voor vandaag moet ik toch maar even hoog inzetten op de groentes. Zaterdag werd het een salade van de appie. Die heb ik vervolgens voor de helft laten staan omdat ik misselijk werd in de trein. Daarna nog maar 2 boterhammen gegeten.



Zondag twee verjaardagen. We aten bij de tweede, maar dat smaakte me helemaal niet. Dus daar met name rijst en naanbrood gegeten. Daarnaast ook niet zo veel fruit gegeten dus dat compenseren we vandaag.



Ik werk thuis en maak zo als lunch een salade met spelt, geroosterde paprika en brocoli. Vanavond eten we Shakshuka. Omdat het vandaag wel heel mooi is wil ik zo even een stuk gaan fietsen of wandelen. Ik heb vanochtend ook al mijn oefeningen voor mijn knie gedaan, dus ik twijfel of dat niet wat te veel is.



Ik ben overigens nog wat verder terug gegaan in uren zodat ik daadwerkelijk kan gaan starten met revalideren, daar had ik de energie nog niet voor. Maar we willen half maart nog een weekje naar Spanje en dan is het wel fijn als ik net wat verder kan lopen dan ik nu kan.



@Teig, frut ziet er altijd zo gezellig uit, en altijd zo blij als ze eet. Dat lijkt me erg prettig.
Ha, Kaat, ik ga ook hoger inzetten op de groente vandaag. Rustig aan met de knie



Gelukkig is het een stuk beter dan gisteren vandaag. Ik voel me ook meteen stukken beter. Boodschappen zijn binnen. Ik heb broccoli en champignons om iets mee te doen vanavond. Misschien iets van een noodle salade ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wij eten bloemkool, gekookte aardappels en een slavink. Lekker Hollands.
Alle reacties Link kopieren
Wat een verademing dat het vandaag weer gewoon ok weer is.

Net wel een flinke stortbui hier met veel wind, natuurlijk precies op het moment dat ik buiten rond liep...



Wij eten vanavond tagliatelle met een 'sausje' van paddestoelen, rode peper, citroen, parmezaanse kaas, wat kookroom en platte peterselie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in de trein onderweg naar huis,was een leuke eerste lesdag. Gelukkig hielden we een half uur eerder op dus ben ik denk ik tegen 18.00 thuis.

Heb gisteren wat extra rijst gestoomd en een bakje chili con carne uit de diepvries gehaald.
Goed om te horen, Dolf. Positief.



Heb jij dat, Drift, prachtig weer, zit jij in een bui.



Ik ben er nog niet over uit. Maar denk wel dat het noodle salade wordt.
Alle reacties Link kopieren
Correctie: de bloemkool schuift naar morgen, vriend had trek in lasagna en dat staat ie nu te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven