Mode & Beauty alle pijlers

Welke BBcream bij een gemengde huid?

13-02-2016 20:54 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot voor kort gebruikte ik de BBcream van de Nivea Pure lijn. Deze vond ik echt perfect; hij had een mooi naturel tintje, maakte mijn huid mooi mat en ook nog eens een leuke prijs voor een creme. Nu is deze bbcream helaas niet meer te verkrijgen ...Ik heb toen de Garnier bbcream geprobeerd, deze is ook voor de gemengde tot vette huid, hier was ik niet tevreden over; heel erg dun om aan te brengen (liep gewoon van m'n vinger af) en ook de kleur was verre van natuurlijk ( ik had de lichte variant).Daarna een gekleurde dagcreme van Nivea gekocht; de kleur is goed (naturel tone) maar bij deze creme krijg ik na een hele korte tijd alweer een glimmend voorhoofd...Dus wie wil haar gouden tip met mij delen??Ik zoek dus een bbcream/dagcreme met een subtiel tintje die mijn huid mooi mat kan houden gedurende de dag, o ja en als het echt een fijne creme is wil ik er best iets meer aan uitgeven dan de gemiddelde Nivea creme.
Ik gebruik de BB van L'Oréal. Super tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook die van L'Oréal fijn. Oogt erg natuurlijk qua kleur.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook die van L'oreal. Wel heel dun maar daar houd je gewoon rekening mee met doseren.
Alle reacties Link kopieren
Nou dan gaan we de L'oreal ook eens uitproberen! Bedankt voor de tips tot zover, meer tips altijd welkom!
Ik ga m ook eens proberen, heb nu Garnier maar die glimt als een malle, moet echt mn hoofd deppen met een papiertje!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gravinnetje schreef op 13 februari 2016 @ 21:45:

Hier ook die van L'oreal. Wel heel dun maar daar houd je gewoon rekening mee met doseren.Zijn BB crèmes niet altijd dunnig? Anders is het toch al gauw een foundation?
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer trouwens wel nog een crème onder de BB cream van L'Oréal, ik vind hem anders niet zo smeerbaar.
Alle reacties Link kopieren
Idealia BB creme van Vichy is erg mooi. Er zit wel een zachte glans in.
Hier ook gemengd huid. Ik vind de Oil of olaz met een vleugje Max factor erg fijn. De cc-cream van OO en als je last heb van roodheid, de redness cream oid van Maybelline.



Missers voor mij: Garnier, te dun en vreemde kleur.



Als je een goede spf bescherming wilt, kan je beter voor een dagcreme gaan met spf 30 bescherming of beter: zonnebrand van factor 50
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook die van L'Oréal voor lichte huid, perfect! Heel naturel en mooi mat ook.



Garnier vind ik te vet en die glimt heel erg.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Idéalia van Vichy vind ik ook erg fijn en die van L'oréal. Daar moest ik wel even aan wenne, omdat hij als dunne witte lotion uit de tube komt. Ik heb er ook een van la Roche Posay, ook mooi. Garnier glimt te veel en die van Nivea is mij te donker en te dik.
Gewoon niet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Een foundation vind ik echt te aanwezig zeg maar...Ik wil graag een subtiel egaal tintje en omdat ik een gemengde huid heb, glim ik vrij snel.Dus een cream die ook het glimmen tegen gaat zou perfect zijn.Die van Garnier doet dat wel, maar ik vind de kleur niet mooi en dus ook te dun.



L'oreal is al vaak genoemd en lovestar noemde de oil of olaz; klinkt ook goed.Lastig is dat als je een product wilt tegen een glimmende huid, je vaak bij iets uitkomt voor de puberende/ jonge huid, terwijl ik daar met mijn 36 toch niet meer onder val
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 13 februari 2016 @ 22:47:

[...]





Zijn BB crèmes niet altijd dunnig? Anders is het toch al gauw een foundation?

Ja maar ik noemde het specifiek omdat het TO het als een nadeel van een andere creme had genoemd.



quote:Goede-Fee schreef op 14 februari 2016 @ 09:13:

Gewoon niet gebruiken.

Want?



Ik vind foundation niet nodig maar een beetje verzorging die er ook nog voor zorgt dat mijn huid er wat mooier/egaler uitziet zonder dat ik mijn gezicht dichtplamuur. Ik vind er niets mis mee.
Ik heb BB crème van Nivea. Fijn smeerbaar. Ik ben alleen op zoek naar iets wat minder glanst. Verder vind ik hem echt fijn. Huid ziet er wat egaler uit, zonder het idd dicht te plamuren.
Alle reacties Link kopieren
Van de Idealia ga je niet glimmen. Ik doe er ook niets onder. Heb ook een gecombineerde huid.

Er zijn trouwens ook hele lichte foundations die je niet ziet of voelt zitten.

Echt verschil zit er niet tussen bb, cc en foundation.

Het zijn allemaal gekleurde cremes.

Je moet alleen de juiste soort voor je huid en de goede kleur zien te vinden.



Het allermooist is minerale poeder in een kleurtje. Is alleen niet in Nederland te koop volgens mij.

Sinds ik dat gebruik, glim ik nooit meer en het blijft de hele dag goed zitten. En je ziet absoluut niet dat je iets op je gezicht hebt. Meestal gebruik ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er nogal een groot verschil zitten tussen een creme en een foundation. Beiden hebben sowieso een ander doel.



En minerale poeder is prima te koop in Nederland.



Die Idealia is trouwens aardig aan de prijs. De bb van L'oreal is mat en heel redelijk geprijsd. Zeker als je hem in de aanbieding koopt.
Ik las dat de BB cream van Garnier ook goed moet zijn. Niet duur, maar wel heel goed en niet zo glanzend (gezonde glans op je gezicht).
Alle reacties Link kopieren
Ik ga altijd nog even met een finishing powder over mijn gezicht, op dit moment gebruik ik die van MAC. Gegarandeerd de hele dag geen glim.



Of een mineraal poeder. Ook mooi.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje12 schreef op 14 februari 2016 @ 13:46:

Ik las dat de BB cream van Garnier ook goed moet zijn. Niet duur, maar wel heel goed en niet zo glanzend (gezonde glans op je gezicht).



Topic niet gelezen?

Er staan meerdere reacties die zeggen dat die juist heel erg glimt.
Alle reacties Link kopieren
Dutchsuzanne; Dat is inderdaad ook een goeie tip om een finishing powder te gebruiken, krijg je dan niet zo'n 'geplamuurd' effect? Morgen even op pad; veel enthousiaste mensen over de BB cream van L'oreal dus die wil ik zeker uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
De BB creme , dream pure, van maybelline voor de vette huid vind ik geweldig. ..goed smeerbaar....mooi mat
quote:S0LEIL schreef op 14 februari 2016 @ 14:31:

[...]





Topic niet gelezen?

Er staan meerdere reacties die zeggen dat die juist heel erg glimt.Oeps, heb het topic wel gelezen, maar blijkbaar weer vergeten! Sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven