Zwanger worden vanaf oktober 2015 - 3.0

14-10-2015 10:22 1332 berichten
Voor de overzichtelijkheid is de tabel op dit moment vol.

Iedereen is natuurlijk wel van harte welkom om gezellig mee te kletsen!



NaamLeeftijdGestopt met ACRondeN.O.D.BijzonderhedenZwanger!BijzonderhedenUitgerekende DatumMamel28Mei 2015163 dec1e kindjeRosekapje27Juli 20155 feb1e kindje21 juli 12 weken echoAardbei-banaan24Aug 201511e kindjeTwilight8431Aug 2015911 juni1e kindjeGiraffe90252014127 okt1e kindje15 feb 20 weken echo04-07-2016Airballoon8827201211 feb1e kindjeKnuffelkat2820156 - maart1e kindjeMoniek2424okt 2015319 jan1e kindje11 mei 20 weken echo29-09-2016Newbridge8431aug 2015315 december2e kindje23 maart 20 weken echo13-08-2016Poosje8134okt 201517 nov2e kindje8 maart 20 weken echo25-07-2016Juultje2833 feb1e kindje1 aug 30w echo08-10-2016Bloem-0123mei 2015510 maart1e kindjePinkLady9025okt 2015715 juni1e kindje12 sept echo20-02-2017





* Aan te passen gegevens voor in de tabel graag vetgedrukt plaatsen! :-)



@Moondancer: we hebben al even geen update van je gezien voor in de tabel. Als je nog meeleest en met recente gegevens weer in de tabel wil dan hoor ik het graag! Dan stop ik je gelijk weer terug ;)
Newbridge: fijn te lezen dat alles er goed uit zag! Voor je het weet de 20 weken echo!! Ik ga je gegevens in de tabel aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Pff vervelend mamel!



Nog even afwachten hoor kan nog alle kanten op. En je kan altijd even bellen naar de huisarts of ze dat weten. Vertellen ze vast niet aan de telefoon maar dan weet je dat je het daar kunt vragen.



Vriendlief is weer heerlijk thuis lekker knuffelen en mijn idee dat mijn borsten groter werden is geen verbeelding geweest. Hij zag het meteen.

misselijkheid valt nog mee, voel het af en toe wel opkomen maar dan zet het niet door gelukkig.

Tel de dagen af tot dinsdag!
Alle reacties Link kopieren
Mamel, wat vervelend! Ik zou zeker de huisarts vragen maar je schoonmoeder ook gewoon, ik bedoel, het lijkt me meer dan handig om te weten. Ik betwijfel namelijk of ze die gegevens nu nog wel beschikbaar hebben, zoveel jaren later.

En hopelijk hoeven jullie geen ellendig lange processen door.



Moniek fijn dat jullie weer samen zijn! En vriendlief vindt het vast niet erg, die groeiende voorgevel ;)



Mamel, bij mij mag je 8 maart neerzetten voor de 20 weken echo!



Hier word ik langzaam maar zeker knetter van de ellendig vake steken in mijn buik, lies en kruis. Echt niet te zuinig. Tikje sjacho erdoor, slecht slapen, cirkeltje is rond. Vriendlief natuurlijk vaak de sjaak.

Maar gisteren wel de meubels naar huis gehaald voor de babykamer, lekker op tijd, maar het moest bij de vorige eigenaar *zusje* gewoon weg.

Dus die kamer is over paar weken spik en span en helemaal af!
Alle reacties Link kopieren
Net even terug gebladerd. Al vanaf begin januari niks meer van rosekapje gehoord.



Nu 5 weken geleden.



Jammer was erg nieuwsgierig, haar NOD is inmiddels geweest
Alle reacties Link kopieren
Lastig poosje!



Helpt een warme kruik (mag dat?) Of lekker warm douchen voor het slapen niet? Verzacht de pijn misschien wat en je raakt er lekker loom van.



Pff ik hen honger maar de winkels zijn dicht :(
Alle reacties Link kopieren
Moniek, douchen helpt zeker, maar slechts eventjes! Dus ik douche elke ochtend en avond nu.

Maar inmiddels (klopt af) is het redelijk rustig, buitenom het fanatieke geschop van de uk. Tis een sterk aanwezig persoontje, nu al, haha.

Een kruik is een goede, maar daar moet ik dan weer om en ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet gaan halen!



Jammer van Rosekapje, hopelijk meldt ze zich nog!
Alle reacties Link kopieren
Ik had tijdje geleden ook vaak steken in mn buik. Vriend maakte toen vaak een kruikje voor me . En als ik het dan een keertje zelf deed, zei hij: maar dat kan je toch ook aan mij vragen? Hihi! Hij wordt nu steeds liever en zorgzamer voor mij. Zo was hij eerst niet.



Ik heb nu sinds een paar dagen vaak steken in mijn borst. Alsof er een naald in zit. Heel vervelend. Niks helpt, gaat wel weer over na een tijdje. Morgen bij de verloskundige maar even ernaar vragen.



En vanavond de echo!! Zoooo spannend
Alle reacties Link kopieren
GIraffe, die steken in je borsten horen er ook gewoon bij :p Die had/heb ik ook.



Waarom is een zwangerschap zo gevuld met allerlei kwaaltjes die totaal geen nut hebben?



Maar wel lief dat je vriend zo zorgzaam is. Mijne ook wel, maar wel met grenzen. Hij ploetert wel heel hard mee in huis EN bij de paarden/stallen.
Alle reacties Link kopieren
Het duurde wel even voordat hij zo lief en zorgzaam werd hoor. In het begin riep hij zelfs 'ik ga echt niet 's nachts iets halen hoor'. Maar laatst stond hij wel bij mn werk met een frappuchino omdat ik daarom (voor de grap) vroeg.



Net terug van de echo. Alles wad in orde, maar kostte wel flink veel moeite. Lag raar met het hoofdje naar beneden en armen later voor de mond. Lag ook heerlijk te duimen haha!

Maar... we krijgen een meisje!!!

Dus nu tijs om écht een naam te gaan kiezen. Zooo lastig. Zijn veel leuke namen. Maar wat is nou de leukste?
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa giraffe wat leuk! Nu kan je echt oriënteren op spulletjes en Namen. Heerlijk!



Hier is vriendlief ook zorgzaam. Al heeft hij zelf ook wat zorg nodig (met training in spanje knie uit de kom gehad en banden nu kapot). Vanavond uit eten geweest en het er over gehad Hoe we dat straks smacht gaaN doen. Heel vastberaden dat hij er ook uit ging en dat we elkaar goed zouden afwisselen. Erg blij mee!

Hier ook brandende/stekende borsten en af en toe steken naar mijn lies zo uit het niets maar valt nog mee.

over 11,5 uur hoop ik ons kleine wondertje voor het eerst te mogen aanschouwen!



Mamel Hoe gaat het bij jou? Is er al meer nieuws?
Alle reacties Link kopieren
Giraffe, een meid, wat enorm leuk!!! En namen, zo moeilijk!



Moniek, fijn dat je wederhelft zo zorgzaam is ook. Beterschap voor zijn knie, ik weet hoe het voelt.

En succes en plezier bij de echo morgen!
Ja ik heb mijn vriend al gezegd dat hij tussen neus en lippen door maar een x moet vragen bij zn ouders hoe dat zit.

Ik ben nog steeds niet ongesteld.. Morgen 1 week over tijd. Super vervelend. Ik snap er niks van. Maar ik kan weinig anders doen dan gewoon wachten...



Giraffe wat leuk dat jullie nu weten wat het wordt!! En wat fijn om te horen dat het er allemaal goed uit zag. En ja... namen, super moeilijk, je moet iets uitkiezen dat de rest van het leven van jullie dochter leuk blijft. Dat is ook niet niets :D



Moniek jij vandaag de intake/echo! Wat spannend en wat leuk! Ga je samen met je vriend?



En voor jou schiet het ook al op zeg Poosje, die 20 weken echo is gewoon al bijna ! :o
Alle reacties Link kopieren
Wel een week overtijd maar niet positief testen? Wellicht inderdaad een keer huisarts bezoeken en laten doorverwijzen. Hopelijk zijn het zijn geen onoverkomelijke dingen.



Ja 20 weken echo komt er inderdaad rap aan, spannend. Ben heel benieuwd. Uk beweegt dagelijks voelbaar en mijn buik begint nu (eindelijk) ook echt te groeien.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog weer een test gedaan mamel? Of alleen die ene keer? Anders misschien inderdaad even naar de huisarts.



Hier was vanochtend alles goed. Mini was gezien de echo toch iets minder ver dan we hadden uitgerekend. Zo'n week minder. Over 3 weken de termijn echo dan zien we het beter. Het hartje klopte dus dat was al heel fijn.

eerste foto van mini is een feit. Erg leuk: verloskundige was ook bij de bevalling toen mijn zusje 23 jaar geleden geboren werd. Ze wist het allemaal nog precies en vroeg hoe het ging en moest de groetjes aan mijn ouders doen. Gaf meteen een fijn gevoel
Ja vreemd toch Poosje.

Ik heb afgelopen zaterdag getest. Toen dus 3 dagen over tijd.

Het kan zijn dat mij eisprong wat later is geweest dan ik dacht.

Ik dacht woensdag 27 jan. mijn eisprong te hebben maar heb geen ovulatie testen gebruikt. Ik had toen zaterdag 30 of zondag 31 januari het zogenoemde "vruchtbare slijm" (ik weet niet meer precies welke dag dat was maar in elk geval dat weekend)

Dat zou betekenen dat ik afgelopen weekend uiterlijk ongesteld had moeten worden toch...? Want de periode in aanloop naar je eisprong kan behoorlijk verschillen in lengte. Maar na een eisprong is het toch standaard bij iedereen 14 dagen tot je menstruatie?

Als ik nou aankomend weekend nog niet ongesteld ben ga ik nog maar een keer testen.
O we posten tegelijk Moniek!



Wat fijn dat er al wel ene hartje klopte! En wat leuk dat de verloskundige al bekent is met je familie en het zelfs nog weet! Dat geeft vast een goed gevoel! Lekker weg zwijmelen nu bij die allereerste foto ;)
Alle reacties Link kopieren
Op welke dag van je cyclus zit je nu mamel?



Haha mini is nog een beetje een boon op de foto valt helaas nog weinig te zien maar het is wel echt super leuk. Vanavond mee naar toekomstige opa en oma als we daar gaan eten. Meteen even de boeken in duiken of ik nog foto's kan vinden van mijn verloskundige
Alle reacties Link kopieren
Ohh Mamel je maakt het wel spannend zo. Wel vreemd dat de test dan niet positief is.

Ik was vorige maand ook 10 dagen overtijd, en negatieve testen. Huisarts gebeld, en prompt uur later toch ongesteld....



Leuk Giraffe een meisje! (jongen net zo leuk :-) )



Wat grappig dat ze dat nog wist Moniek. En fijn dat de echo goed was!
Nou ik ben inmiddels ongesteld! Pff toch een opluchting dat ik nu weet waar ik aan toe ben... Deze ronde maar weer ovulatietesten gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Mamel, ik testte ook pas 8 dagen na mijn oorspronkelijke NOD positief hoor, daarvoor ook nog niet, zelfs geen licht streepje. Die zondag een dun streepje en paar dagen later een dikke streep, dat was dus 1,5 week na mijn NOD.

Bleek uiteindelijk ook dat de gup, net zoals bij Moniek, minder oud was dan vooraf berekend.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je eerste echo zo leuk was Moniek! Ik kan ook niet wachten! Hoeveel weken ben je nu? En was het een inwendige echo? Hoe zag de rest van de afspraak eruit? Sorry voor al mijn vragen maar ik mag volgende week en ven zo benieuwd!



Mamel, wat vervelend dat je toch nog ongesteld geworden bent... Op naar de volgende ronde :hug:!
Alle reacties Link kopieren
Pff mamel wat rot! Hoopte het erg voor je.

Maar nu weet je gelukkig waar je aan toe bent. Negatieve testen en maar niet ongesteld worden is ook niks.



@juultje: geeft niks hoor! Spannend he hihi. Moet nu weer 3 weken wachten op de termijn echo.

eerst ging ze mijn gegevens en die van mijn vriend noteren. Laatste ongesteldheid, wanneer positieve test, bsn en zorgverzekering. Toen gingen we de echo doen. Hij was uitwendig. Je zag erg weinig wang mini was blijkbaar nog niet helemaal 8 weken. Je zag het hartje kloppen, horen kon nog niet. Mocht als ik wilde nog inwendig maar ze zei dat het niet perse nodig was omdat er uitwendig genoeg te zien was.

Daarna kreeg ik nog een hele vragenlijst over erfelijke aandoeningen, allergieën noem het maar. Bloeddruk werd gemeten en mijn gewicht en lengte werden gevraagd.

Als laatste werd er bloed afgenomen (bij ons doet de assistente het in de praktijk), meteen ijzer getest. En toen nieuwe afspraak gemaakt voor de termijn echo en 1 voor de controle

Ohja kreeg ook allemaal folders mee en boekjes met informatie over combinatietest en 20 weken echo.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je informatie! Ben heel benieuwd!! Er staat bij mij in het mailtje van de VKpraktijk dat ik eerst 2 glazen water moet drinken voor ik naar de praktijk kom, dus het zal wel een uitwendige echo worden. (Las op internet dat bij een uitwendige echo het advies wordt gegeven om eerst wat drinken, bij een inwendige echo zit een volle blaas juist in de weg).

Ik ben 7 weken als ik de echo krijg, vanaf 6 weken gaat het hartje kloppen, dus als het goed is zouden we dat moeten kunnen zien.. Ik kan niet wachten.



Hoe is 't met de rest? Wat is iedereen stil
Alle reacties Link kopieren
Met mij is het goed! Denk dat ik afgelopen dagen een beetje mn vruchtbare dagen heb gehad maar zeker weten doe ik het niet. we gaan het zien over 2 weken



Maar nu wel spannend want mn zus gaat waarschijnlijk morgen bevallen van een tweeling dus ik ben heel erg benieuwd. ze is nu 38 weken en kan alleen nog maar zittend slapen, dus is het niet meer te doen. ze gaan haar vanavond inleiden



Tweeling is ook echt weer een vak apart heb ik nu van dichtbij meegemaakt! Met haar eerste zwangerschap was ze nog heel actief tot het einde maar nu al weken thuis en zitten broeden. Kan me niet voorstellen hoe zwaar die baby's zijn om.te dragen!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat spannend airballoon! En wat leuk dat ze een tweeling krijgt! Weet ze al wat het wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven