Internetdaten - Deel 5

03-01-2016 17:36 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
2016 is begonnen. Een nieuw jaar met veelal nieuwe voornemens, en bij velen staat het vinden van een partner hoog op de lijst. Vele van ons schrijven en discussiëren al langer over dit onderwerp, en daardoor zijn we ondertussen alweer beland bij deel 5 van ons topic.



Iedereen is welkom om mee te lezen en te schrijven. Echte regels zijn er niet. Respect voor elkaar is belangrijk! De schrijfsters (en schrijvers) zijn in het algemeen lief voor elkaar, maar ook recht door zee en direct. Dat maakt dit zo'n geweldig topic!



Dus heb je vragen mbt Internetdaten? Of heb je juist twijfels? Is je relatie na vele jaren eraan, of ben je al een dating veteraan? Moet je echt even je verhaal kwijt over die geweldige of misschien wel verschrikkelijke date? Hier kan het allemaal!
Alle reacties Link kopieren
rebec. Wacht het tot morgen nog even af. Anders zou ik inderdaad je conclusie trekken. Je bent duidelijk geweest dat je het contact leuk vind en hem wil zien. Hij is nu aan zet. En ik zou het ook zo voelen als je daarvoor veel contact had. Je situatie lijkt veel op die van mij met buurtvrouw. Eerst veel contact. Leuke dates en daarna heel vaag worden. Eens met fuzzl, als hij echte interesse heeft zou hij moeite doen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben nog niet zo lang vrijgezel ( na een relatie van 14 jaar) en zit nu al aan te denken om me op datingssite in te schrijven. Maar dan voor leuk contact. Is dat haalbaar of zijn de meeste ( na jullie ervaring) uit op serieuze relaties en/of seks. En hoe snel gingen jullie daten naar een relatiebreuk?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm ja misschien heb ik al te snel een mening klaar, komt omdat ik me zo irriteer aan mijn zus die wel heel gemakszuchtig is. Ik weet nog niet veel van hem. Op tinder gematcht en leuke gesprekken dus. Was heel enthousiast. Hij leek me leuk tot nu haha maarja miss een keer afspreken om meer te weten te komen.
Alle reacties Link kopieren
mandjuh, dan kun je beter eens kijken bij NMLK (nieuwe mensen leren kennen). Daar is de insteek om nieuwe contacten op te doen zonder meteen een relatie als doel te hebben.



Ik ging vrij snel daten na mijn scheiding, dacht dat ik eraan toe was, maar dat bleek niet zo te zijn. Ben nu 2 jaar single, zit nu veel beter in mijn vel. Dat is wel handig als je gaat daten, dat je heppie met jezelf bent.



Rebecca, ik zou ook niet zo heel snel conclusies trekken, hoor! Wacht het nog heel even af, wie weet heeft ie wel een drukke werkdag en een vrijmibo gehad en vanavond een verjaardag of zo. Als je van het weekend niks hoort, is dat wel een teken aan de wand. Sterkte met wachten!
Mijn intuïtie klopte. Hij wil niet met mij verder, omdat hij vindt dat onze levens te ver uiteenlopen. Qua geloof (ik ben christen), werk, levenswijze, levensfase. Ik studeer en werk namelijk, terwijl hij al een vaste baan heeft, ook nog in een totaal ander vakgebied. En ik sta ook wel anders in het leven.



Precies dit , was ook met mijn eerste date een breekpunt. Dat ik nog werk/studeer, terwijl zij in een andere 'levensfase' zitten. Maar dan denk ik; dat had je ook op mijn profiel kunnen lezen of daar op de eerste date op af kunnen knappen.



Nou, ik baal er wel erg van hoor. Vooral omdat het iets is waar ik niets aan kan doen. Ik ben nog wel een half jaar aan het studeren. En daarna zoeken naar een baan, dus ik zou pas kunnen daten als ik alles in orde heb op alle terreinen in mijn leven. Kortom, als k perfect ben, en dat word ik toch nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 12 februari 2016 @ 22:48:

Mijn intuïtie klopte. Hij wil niet met mij verder, omdat hij vindt dat onze levens te ver uiteenlopen. Qua geloof (ik ben christen), werk, levenswijze, levensfase. Ik studeer en werk namelijk, terwijl hij al een vaste baan heeft, ook nog in een totaal ander vakgebied. En ik sta ook wel anders in het leven.



Precies dit , was ook met mijn eerste date een breekpunt. Dat ik nog werk/studeer, terwijl zij in een andere 'levensfase' zitten. Maar dan denk ik; dat had je ook op mijn profiel kunnen lezen of daar op de eerste date op af kunnen knappen.



Nou, ik baal er wel erg van hoor. Vooral omdat het iets is waar ik niets aan kan doen. Ik ben nog wel een half jaar aan het studeren. En daarna zoeken naar een baan, dus ik zou pas kunnen daten als ik alles in orde heb op alle terreinen in mijn leven. Kortom, als k perfect ben, en dat word ik toch nooit.Vervelend nieuws voor jou Rebecca. Het zat er wel beetje aan te komen, maar blijft zuur zoiets. Vooral als je zelf dat gevoel niet had. Persoonlijk vind ik het wel vreemde argumenten als je het mij vraagt en ben het ook met je eens dat als het op je profiel staat ze het hadden kunnen weten. Ik weet zeker dat niet iedereen daar problemen mee heeft, dus zou de moet niet opgeven. In mijn vorige relatie werkte ik ook fulltime en zij zat nog op school en werkte ernaast. Zij was ook gelovig en ik niet. Dat maakte mij helemaal niets uit en dat geldt vast voor veel meer mensen. Ik vind het wel raar dat die dan wel met je ging zoenen terwijl de match er niet was volgens hem..... Dat is niet zo netjes...
Hij zei dat hij er later over na ging denken, en toen tot de conclusie kwam dat onze levens te ver uiteenlopen. En dit is nu al de tweede keer, dat een man dit soort argumenten gebruikt, precies hetzelfde. Zal er stiekem toch iets anders achter schuilgaan? Ik vind zelf verschillen niet per se een bezwaar, als je maar bereid bent om je te verdiepen in elkaars leefwereld.



Misschien is het ook de manier waarop ik in het leven sta, te lichtvoetig of zo?Ik werk als zzp'er en het aantal opdrachten (en dus ook inkomsten) fluctueert sterk. Daarnaast studeer ik ook nog en weet ik niet precies wat ik wil voor de toekomst, ben nog hard bezig die op te bouwen. Zou dat mannen afschrikken?

Misschien is het ook dat ik me te kwetsbaar heb opgesteld. Hij vroeg waarom ik nog geen relatie had gehad, ik zei dat ik vroeger te onzeker was over mezelf om mij daarmee bezig te houden, maar dat mijn zelfvertrouwen sterk is toegenomen, met name het laatste jaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:rebecca_90 schreef op 12 februari 2016 @ 23:31:

Hij zei dat hij er later over na ging denken, en toen tot de conclusie kwam dat onze levens te ver uiteenlopen. En dit is nu al de tweede keer, dat een man dit soort argumenten gebruikt, precies hetzelfde. Zal er stiekem toch iets anders achter schuilgaan? Ik vind zelf verschillen niet per se een bezwaar, als je maar bereid bent om je te verdiepen in elkaars leefwereld.



Misschien is het ook de manier waarop ik in het leven sta, te lichtvoetig of zo?Ik werk als zzp'er en het aantal opdrachten (en dus ook inkomsten) fluctueert sterk. Daarnaast studeer ik ook nog en weet ik niet precies wat ik wil voor de toekomst, ben nog hard bezig die op te bouwen. Zou dat mannen afschrikken?

Misschien is het ook dat ik me te kwetsbaar heb opgesteld. Hij vroeg waarom ik nog geen relatie had gehad, ik zei dat ik vroeger te onzeker was over mezelf om mij daarmee bezig te houden, maar dat mijn zelfvertrouwen sterk is toegenomen.

Als je allebei precies hetzelfde bent is het denk ik ook maar saai toch. Er zullen ook altijd wel wat verschillen zijn, maar zolang die niet te groot zijn en je kan daar goed mee om gaan dan moet dat geen enkel probleem zijn. Maar als je niet flexibel bent en je er niet voor open staat tja. Je moet trouwens niet meteen denken dat het aan jou ligt. Je moet gewoon blij zijn met hoe jezelf bent en als zij dat niet kunnen waarderen, dan zijn ze niet goed genoeg voor jou en niet andersom. Of je moet echt hele vreemde eigenschappen hebben die gewoon onprettig zijn voor je omgeving, maar zo te horen is dat het probleem niet geweest.



Hoe oud ben je als ik vragen mag? Er zijn zoveel mensen die niet helemaal hun toekomst hebben uitgestippeld en zoveel mensen die ZZP'er zijn. Dat is wellicht is risicovol, maar een tijdelijk of vast contract bij een bedrijf zegt ook niets. En je werkt en studeert dus dat is alleen maar goed juist toch? Beter dan iemand die niets uitvoert heel de dag. Dus ik zou het juist vanuit de positieve kant bekijken en dat je gewoon goed bezig bent. En je kwetsbaar opstellen, je hebt gewoon vertelt hoe je nog een beetje bent/geweest bent. Dus gewoon jezelf gebleven. Ook dat is alleen maar positief. Je bent gewoon niet de juiste tegengekomen. En beter iemand die niet al tig mensen afgewerkt heeft toch. Ook dat is alleen maar goed.

Ik zou alles niet zo zeer meteen negatief op jezelf betrekken, want al die dingen die je noemt zijn juist positief. Het enige wat je niet moet doen is onzeker zijn over jezelf.
Bedankt voor je fijne reactie Ik blijf het heel jammer vinden. Vooral omdat hij zo lief was, en knap en interessant... eigenlijk alles. Ik heb nu echt het idee dat ik mezelf moet veranderen. Ik klooi maar wat aan, heb geen duidelijke langetermijnvisie. Ik ben trouwens 25, dit jaar word ik 26. Ik loop volgens mij wat achter op leeftijdsgenoten, vanwege de problemen waarmee ik gekampt heb. Waar ik vroeger heel planmatig was, heb ik nu een soort laissez-faire mentaliteit. Tijd om daar toch wat tegen te doen.

Ik heb inderdaad wat minder fijne eigenschappen, die lastig kunnen zijn in een relatie, ik ben vrij chaotisch en kan mij te erg laten meeslepen door mijn eigen enthousiasme. Mij helemaal op iets storten en andere dingen vergeten. Geduld is ook niet mijn sterkste punt... ik wil dat alles vooral snel gaat.
Alle reacties Link kopieren
Geen dank hoor!

Natuurlijk is het jammer, want jij was zo te lezen hier heel erg enthousiast. Dus dan doet het pijn als het niet wederzijds is. Maar ook dat zijn ervaringen die iedereen wel eens een keer heeft. Maar jou tijd komt vast nog wel. Ik zou wel proberen het niet teveel op jezelf te betrekken allemaal. Je bent nog hartstikke jong joh! Het is echt niet zo erg als je nu nog geen duidelijke langetermijnvisie hebt. En je werkt/studeert dus je bent toch serieus bezig. Ik liep ook altijd wel achter op leeftijdsgenoten en dat vond ik ook met sommige dingen wel lastig. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe je daar zelf me om gaat en hoe erg zijn bepaalde dingen nou. Niemand is perfect en bepaalde eigenschappen die jij wellicht niet leuk vindt van jezelf, kunnen anderen aantrekkelijk vinden. Kijk vooral ook naar wat je wel goed doet, leg daar de focus op en die andere dingen zijn aandachtspunten wellicht, maar geen hele erge dingen. Dat enthousiasme is ook juist leuk. Soms gebeuren er ook opeens dingen waardoor je een enorme inhaal slag maakt en je kan wel alles plannen. Maar op heel veel zaken heb je ook geen invloed en lopen uiteindelijk toch anders.
Alle reacties Link kopieren
Rebecca, levens kunnen te ver uiteenlopen, is mij ook een keer gezegd. Toch heb ik contact met die persoon gehouden en is er een superleuke vriendschap + een beetje meer ontstaan. We accepteren elkaar zoals we zijn en maken geintjes over de verschillen. Zo kan het dus ook.
I am an angel, but when you break my wings I will fly on my broom... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer, Rebecca. Dat blijft lastig, een afwijzing als je hem wel zag zitten. Sterkte, probeer het niet te veel op jezelf te betrekken.
Bedankt. Het gaat wel, ik heb mijn hart even gelucht bij meerdere vriendinnen. Vanmiddag even de stad in, als afleiding. Ik vraag mij wel af hoe ik de volgende keer zoiets kan voorkomen. Blijkbaar slaag ik er goed in om een goede eerste indruk te maken, maar knappen mannen af op de tweede date.



Nou ja, ik heb morgen weer een date trouwens.

Ga er gewoon zonder verwachtingen heen.
Alle reacties Link kopieren
Balen Rebec. Vaak voel je het zelf toch goed aan he. En ik denk niet dat zoiets te voorkomen is. Het is niet zo dat wanneer je net iets anders aan had, iets anders gedaan had, iets anders gezegd had etc. het er wel in had gezeten. Soms wil je het een kans geven en ga je op meerdere dates om tot de conclusie te komen dat het toch niks gaat worden. Voor de andere partij wel erg vervelend als die wel verder wil, zeker als er al gezoend is enzo.

En wat voor een date morgen?? Leuk, veel plezier!



ZIjn er nog dates geweest gisteren?



Hier ook een beetje aan het balen. Op moment weinig contact met buitenlandman, heb m gisteren maar eens een appje gestuurd hoe het is daar. NOg niks gehoord. Geen idee waarom. Geen interesse meer, te druk....?! Hoewel ik eigenlijk weet dat het niks kan gaan worden vind ik het toch wel erg jammer hem straks niet meer te zien. Was gewoon zo leuk weer eens iemand tegen te komen met wie het echt klikt en met wie je verder wil daten.

Ondertussen is buurman erg van de small talk en blijft maar contact zoeken. En nodigt me tussen de regels door (heel subtiel) uit voor een borrel. Ben er niet op in gegaan. Had het liever omgekeerd gehad, meer contact vanuit buitenland minder van buurman;-)



Misschien moet ik met toch maar weer even actief in de (online)datingwereld gaan begeven. Helpt misschien:-)
Alle reacties Link kopieren
Ja... heeft iemand nog iets van Fam gehoord??
Oh dat is jammer om te horen Rebecca :( helaas kun je er weinig aan doen. Ik zou het niet teveel bij jezelf betrekken hoor, en ik zou jezelf al helemaal niet veranderen voor iemand anders! Er komt echt nog wel een man langs die je neemt zoals je bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb per mail contact met Fam. Al is de laatste mail twee weken geleden. Toen ging het wel, maar druk. Ik zal haar weer eens een mailtje sturen.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
Rebecca: Het principe daten is weten geldt natuurlijk ook voor de tegenpartij. Hij zal in het begin gedacht hebben dat jullie misschien een match waren, maar blijkbaar niet. Shit happens. Je kan dat denk ik ook niet echt voorkomen. Het kan zijn dat de ander andere verwachtingen had. Ik kan natuurlijk alleen oordelen over hoe je hier schrijft, maar afgaande daarop zou ik je ook eerder rond de 16 schatten dan rond de 26. Dat is niet kwetsend bedoelt, maar je komt nog zo "groen als gras" over. En gezien je verleden ben je dat denk ik ook nog echt. Dat wordt vanzelf minder, maar daarvoor moet je helaas eerst wel wat "deukjes"incaseren.



Ben het wel eens met Cherdie en annanasje dat ik ik 30 en nog thuis wonen een afknapper vind. Als je gaat studeren kun je op kamers, of niet. Zelfs als je dichtbij je ouderlijk huis gaat studeren kun je dat doen omdat je op eigen benen wil staan, niet meer afhankelijk wil zijn. Doe je dat niet dan kun je op jezelf gaan als je een baan hebt. Oké, in sommige sectoren is dat misschien lastig en ik woon ook niet in de Randstad maar ik ontmoet door mijn werk veel mensen in "woningnood" en zelfs als je nog kort ingeschreven staat kunnen mensen soms toch iets vinden. Waar een wil is, is vaak ook wel een weg. Ik vind het vaak ook wel een teken van "lekker makkelijk."



Ik kan zelf trouwens ook best open zijn tegen vreemden, dus zoiets vertellen als een ouder die overleden is aan kanker vind ik nog niet zo vreemd. Een eerste date op de eerste sterfdag van moeder van date vind ik dan weer wel apart. Ik zou me daar ook ongemakkelijk bij voelen.



Mikki en Mok beginnende kriebels: leuk!



Pat: fijn, een eerste leuke date! Nu maar hopen dat het ook een vervolg heeft.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Alle reacties Link kopieren
30 en thuiswonend is voor mij inderdaad ook een afknapper, zeker waar ik woon. (Noord-Brabant itt mijn nickname :p )

In de randstad is het misschien anders ivm te weinig woningen of te duur maar hier in de buurt is echt wel genoeg te vinden en je hoeft maar 4-5 jaar ingeschreven te staan voor een sociale huurwoning om kans te maken.



Ik stond zelf 5.5 jaar ingeschreven toen ik mijn koophuis verkocht en heb nu een sociaal gehuurde hoekwoning met 3 slaapkamers, tuin, inrit en garage... Dus ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik morgen een Valentijns Date met Mr Motorman van vorige week zaterdag.

Hij neemt me mee uit eten, ik heb geen idee waar. Zie het wel gebeuren!



Ik heb er wel erg veel zin in, hij zou goed bij mij passen qua karakter, levensfase, hobby's ....

Fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Wol. Een huurwoning met een tuin zijn er in de randstad niet meer. Die worden nu allemaal verkocht.

Vijf jaar wachten is er in de randstad niet bij. Het dubbele in ernstige geval. Huizen kopen in je eentje ook helemaal niet makkelijk.

Na een relatie breuk komen velen in de problemen door schaarse woningaanbod. Vrije sector begint pas bij 850 euro voor een knappe woning



30 plus is inderdaad een groot vraagteken waarom je dan nog zou thuis wonen. Ik bedoel echt man/vrouw die lang op school moeten en nog geen financiële zekerheid hebben kunnen opbouwen
Alle reacties Link kopieren
Rebec. Verschillende levensfase kan soms wel te groot zijn en soms niet. Hangt ook van de situatie af volgens mij. Redenen waardoor het moeilijker kan zijn is levenservaring, kinderen, de manier van in het leven staan etc.

Als het verschil in levensfase niet te groot is en beide worden verliefd kun je naar elkaar toe groeien.



Dat je nog werkt en studeert is niet echt iets wat een groot verschil hoeft te zijn.

Dit bedoel ik niet rot maar de interesse van beide mannen was denk ik niet groot genoeg. Ze zijn er eerlijk over geweest. Niet eerlijk zou kwalijker en pijnlijker zijn geweest. Laatste date had het echter wel uit zichzelf mogen zeggen.Veel plezier morgen op je date
Ik heb eerlijk gezegd helemaal niet zo'n zin in die date. Ik ben er even "klaar" mee. Maar voor ik het wist had ik ja gezegd.



Volgens mij ben ik gewoon geen interessant persoon en komt dat tijdens rweede dates aan het licht. Ik heb geen verre reizen gemaakr, heb geen bijzondere hobby"s of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Met het gevaar als een hangende plaat te klinken: Je bent zó bezig met wat hij (de date) van jou vindt, dat je vergeet dat jij je moet afvragen of je hem wel leuk vind. Als een ander je niet leuk vind is dat jammer, maar ik lees weinig of je hem uberhaupt wel zag zitten (wbt de laatste date). Dat is jouw 'taak' in het daten (daar achter komen). Wat de ander van jou vind heb je toch niet in de hand.



Ik vind dat zelf ook niet zo aantrekkelijk, als ik de indruk krijg bij een man het hem om het even is wat hij van mij vind, als ik hém maar leuk genoeg vind.



Het daten is meer dan een bevestiging van de ander krijgen dat je leuk/interessant/de moeite waard bent etc. Dat moet je in eerste instantie zelf al vinden. Dan zeg je ook makkelijk 'nee' tegen iemand die je niet zit zttten, want dan heb je die aandacht of bevestiging niet nodig.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Eens met Boe. Mijn laatste date was met een man die erg onzeker was en dat vond ik echt heel erg onaantrekkelijk. Ik heb ook echt wel mijn onzekerheden en vroeger (nu klink ik echt als een ouwe trut) vond ik het ook belangrijker wat de man van mij vond dan wat ik van hem vond. Tot ik inzag dat het wel raar was dat ik de mening van een man zo belangrijk vond terwijl ik die man in kwestie eigenlijk zelf maar stom vond. Het is nooit leuk om afgewezen te worden, maar echt niet nodig om jezelf dan zo de grond in te boren.

Rebecca, kijk naar wat je wel doet (studie, zzp, vrienden, daten, etc) en niet naar wat je niet doet. Wat kan jou het boeien of een ander je oninteressant vindt omdat je geen verre reizen maakt? Dan match je toch gewoon niet? Op naar de volgende zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven