Lijf & Lijn alle pijlers

2016: het jaar van gezond en fit worden

26-01-2016 12:05 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Buddies gezocht om samen af te vallen.
anoniem_272515 wijzigde dit bericht op 21-04-2016 00:47
Reden: Stoppen clubje
% gewijzigd
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Ik moet trouwens even wennen aan wat meer reacties hoor (en dus vaker kijken), komt helemaal goed haha
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Ha dames! Sorry ik had niet gezien dat er weer was geschreven.



Mijn huidige gewicht is 81.7, dus even een gelijkstand deze week. Geen probleem, want ik heb ook wat feestjes en etentjes gehad. Hoop deze week weer een paar onsjes kwijt te raken. Gisteren bij een vriendin wezen eten en wel een toetje genomen, maar de snacks en wijn afgeslagen later op die avond. Beetje de balans houden dus en dat lukt prima.



Leuk dat er ook wat nieuwe mensen meeschrijven! Welkom



@ Alissa: gewicht schommelt inderdaad veel hoor. Het is denk ik heel belangrijk om daar niet je motivatie vanaf te laten hangen. Ik zeg altijd maar zo: de weegschaal vertelt jou niet of je goed bezig bent, dat weet je zelf ook heus wel. Soms ben ik 4 dagen goed bezig zonder snoepen, met extra beweging en dan ben ik ineens aangekomen en soms heb ik een etentje gehad en niet opgelet en ben ik ineens afgevallen. Gewoon consistent blijven met wegen en/of meten en dan zie je over de linie wel zien wat voor effect het heeft hoe je bezig bent. En hoe ik me voel vind ik altijd nog belangrijker dan hoe ik eruit zie eigenlijk. Heb wel een stuk meer energie nu ik wat meer beweeg en minder snoep. Maar eet nog steeds elke avond wat lekkers bij een kopje thee.



@ Korretjes: die kleine stapjes maken samen een grote! Niet onderschatten hoor. Ik ben begonnen met elke dag een rondje te wandelen na het eten. Toen dat structureel werd ging ik de suiker uit mijn yoghurt weglaten etc. en al die veranderingen samen zorgen er nu voor dat ik inmiddels regelmatig beweeg, overdag gezond eet en geen pakjes en zakjes meer gebruik, maar wel 's avonds nog lekker mag genieten van iets van mezelf. Prima vol te houden en die mini stapjes samen hebben er al voor gezorgd dat ik met een stuk meer zekerheid doe wat ik doe.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je ook gelijk in Schuifspeldje, zo moet ik het ook zien. Maar voor het eerst dit jaar was ik even uit het veld geslagen toen ik dit getal op de weegschaal zag. Al heb ik het misschien nog redelijk in de hand gehouden met een weekend met 3 halve glaasjes Port en een half stokbroodje met kruidenboter. Maar nu denk ik er wel weer zo over hoor, op naar een gezond lichaam. Daar gaat het mij uiteindelijk ook om, vandaar ook de titel van dit topic. Morgen ga ik weer eens een hardlooples doen en ik denk dat ik straks als mijn dochter bij oma is even een half uur op de hometrainer stap. Daarna nog wat boodschappen doen, dus ook nog even wat beweging erbij.



Zo, de tabel heb ik ook aangepast dames. Vrijdag hoor ik graag het gewicht van die dag!



Gisteren trouwens even culinair bezig geweest. Al zijn gevulde paprika's niet iets megavreemds om te maken, ik had het nog nooit gedaan. En om de koolhydraten laag te houden heb ik bloemkoolrijst gemaakt: bloemkool in de keukenmachine en versnipperen tot de grote van rijstkorrels en dit even roerbakken in olie met wat knoflook en uit. En ik had nog wat prutje over van het paprika's vullen, dat heb ik er ook door gedaan. We moesten wel aan de smaak wennen en ik maak het denk ik niet wekelijks, maar het feit dat je heel gezond eet doet ook iets met je.
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanpassen van de tabel Alissa!



Kan me voorstellen dat je even uit het veld geslagen was hoor, dat ben ik ook heus wel als ik even denk met mijn gevoel. Maar probeer dan wel altijd de ratio de overhand te laten krijgen (niet dat dat altijd lukt).



Bloemkoolrijst, zal het eens proberen. Heb op Pinterest ook weleens iets gelezen over een bloemkool pizzabodem. Ik ben zelf alleen gek op koolhydraten en zal nooit koolhydraatarm kunnen leven haha. Dus alles maar met mate.



Mijn lijstje vandaag:

O: boterham pindakaas, bakje meloen

T: handje walnoten

L: salade van de V&D (kun je altijd vers scheppen)

T: banaan

D: pasta carbonara met klein stukje stokbrood,

A: bakje appelkwark



Heb dan een half uur gefietst vandaag, wil nog een half uurtje wandelen en een korte yogales doen. Prima dagje dan weer.
@Schuifspeld: ik houd ook van koolhydraten. Maar de bloemkoolvariaties ga ik eens maken. Een collega van me is kilo’s afgevallen. Zij gebruikte bloemkool i.p.v. aardappelpuree in de ovenschotel.



@ Alissa, fijn, een hometrainer. Dan hoef je in de regen niet naar buiten om te fietsen.



@ Knorretje, heb je sportfilmpjes van YouTube? Zo ja, kan je een linkjes geven? Ben nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ook van koolhydraten hoor, maar ze zitten overal in. Dus we proberen ook een aantal avonden zonder pasta, rijst of aardappel te eten. Beetje half om half denk ik.



Hier op zich een goede dag. Vanmorgen een verjaardag en daar wel een klein stukje gebak genomen, maar het past in het dagtotaal. Verder nog hardgelopen en een half uur gewandeld, dus ik ben heel blij. Voel nu wel al m'n spieren en m'n lichaam voelt moe, dus morgen maar even rustig aan doen.



Heb ontbeten met havermout, als lunch 4 rijstwafels met rookvlees en ei en als avondeten boontjes, doperwten/wortels een magere hamburger en wat aardappelschijfjes zonder vet gebakken. Tussendoor dus een klein stukje gebak en een bonbon. Past er niet helemaal bij, maar was wel lekker (en paste in het dagtotaal)
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Een nette dag schuifspeldje, zo moet er vrijdag toch wel resultaat te zien zijn!



Hoe ging het bij de rest?
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
@ Schuifspeldje vind het echt knap dat jij al zo ver bent, hoop ook op den duur te komen waar jij nu bent. Wat je zegt over kleine stapjes maken een grote stap houd ik ook in mijn achterhoofd. Ontstaan bij de training van mijn paard, alle grote veranderingen beginnen bij kleine stapjes. Lekker dagje heb je gehad zeg! Ik vind het knap ben al blij als ik aan een wandeling toe kom (uitlaten van de hond) of even sportief bezig ben met de youtube filmpjes.

@ Alissa bedankt voor het aanpassen! Merk nu al dat het een beetje een stok achter de deur effect op mij heeft om hier mee te posten en bij te houden hoe het gaat.

@ Ange er is op youtube heel veel te vinden, ben lang geleden ooit gestart met de 30 day shred van Jillian Michaels (beste is even googlen) Youtube link naar de 3 levels: https://www.youtube.com/p ... FaSuGVpoPRnqmI2dF8YHLge5G (hoop dat ie het doet). Beviel goed overigens, leuk om te doen! En vond het fijn dat je echt werkt met een schema compleet met rust dagen en alles. Alleen dat gespring wekte wel wat irritatie op hier thuis, dreunde best door -oeps- waardoor ik opzoek ben gegaan naar een alternatief en toen kwam ik bij deze uit: https://www.youtube.com/p ... Ej7a6S6qyYaia6gPNme99v8cV en die werkt voor hier thuis echt prima! Geen gespring en merk dat ik er vooral een stuk leniger van word. Het lijkt heel simpel maar poeh je voelt je spieren wel echt als je zo'n workout hebt gedaan. Ik ben begonnen met deze: https://www.youtube.com/w ... yYaia6gPNme99v8cV&index=8



Op youtube zijn overigens heel wat meer te vinden en als je kijkt op het account van Jessica Smith staan er ook nog heel veel meer op. ;)



------------------



Ik meot zeggen mijn week is ook wel best goed gegaan! Qua eten moet ik gewoon eten wat de pot schaft maar als het goed is woon ik volgend jaar op mezelf dus kan ik qua voeding ook zelf beslissen wat er in huis komt en wat ik 's avonds eet etc. Voor nu gewoon doen met wat er in huis word gehaald.



O: wit bolletje met kaas en een glas optimel drink yoghurt

T: kop koffie

M: bruine boterham met salami en ranja

T: zo'n klein appelcakeje met een kop koffie

A: nassi en als toetje bakje vla-flip

T: kop koffie met ?



Qua beweging: vanmiddag korte wandeling met de hond en wil vanavond nog even half uurtje die barre work out doen.
Mijn nieuwe gewicht voor in de tabel: 80.



Knorretje, bedankt voor de links! Ik had een DVD met te moeilijke yoga-oefeningen, een andere DVD met onmogelijke buikspieroefeningen (je lichaam in V-vorm houden) en exercises met veel gespring. Ik heb zin in de video’s van Jessica Smith. Fijn dat er ook filmpjes van 10-15 minuten tussen zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Ange, 1 kilo er af! Hier was ik 94,1, dat is 0,9 kilo eraf. Een mooi begin van onze uitdaging.



Leuk dat jullie die filmpjes doen, zal binnenkort ook eens kijken. Ik heb een hometrainer en een loopband tot m'n beschikking, daar ben ik nu eerst mee aan het opbouwen.



Bijna weekend! En een uitdagend weekend. Heb een high tea en een etentje, dus voor de rest zal ik me zo netjes mogelijk gedragen om de balans er een beetje in te houden. Hebben jullie nog uitdagingen voor de boeg?
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook aansluiten?

Mijn startgewicht is 79,4 kg

Tussendoel: 75 kg

Streefgewicht: 70 kg



Fijn dat dit zo'n klein clubje is. ;)

Bij mij gaat het bewegen goed. Het eten is wat lastiger. Net zoals sommige anderen probeer ik nu 6x te eten.

Ik hoop dat dit een beetje gaat werken als een stok achter de deur
What doesn't kill you makes you stronger!!
Welkom, anne-bloem. Ja fijn hè, een klein clubje.



Alissa, goed van je. 0,9 kilo eraf. Veel plezier met high tea en etentje. Misschien is er een slank soepje en slank toetje te bestellen. (Of is het een etentje bij mensen thuis?)
Alle reacties Link kopieren
Hai dames!



@ Anne-bloem: welkom! Regelmatig eten is hartstikke goed



@ Alissa: prachtig resultaat! En een gezellig weekend voor de boeg zo te lezen. Geniet ervan.



@ Ange: ook al zo'n mooi resultaat, mogen jullie trots op zijn!



Ik weeg vandaag 81.6, onsje minder dan de tabel en 3.3 minder dan 1 januari. Had maandag gewogen, dus dit is voor mijn eigen berekening weer even een tussenstand. Ben met alle gelijkstand en minnetjes blij, zelfs als het weinig is Moet wel de teugels ietsje strakker trekken omdat ik iets minder beweeg en iets teveel feestje en etentjes heb deze en afgelopen week. Maar dat komt goed, dat is ook niet altijd zo natuurlijk.



Morgen even een balansdagje zonder snoep en even met wat meer beweging en dan zie ik het verder wel. Blijf wel altijd in mijn hoofd houden dat een dagje minder of een keer een wat minder resultaat niet het einde van de wereld is, zolang je maar lekker doorgaat (oh en ik heb ook wel eens mijn @!*#&@*# momenten hoor, heb jaren met eetbuien geworsteld, maar probeer mezelf altijd met beide benen op de grond te houden en alles te rationaliseren).
Hoi Alissa e.a.,



Wat een fijne manier om elkaar op deze manier te steunen bij het afvallen. Voor mij werkt het ook goed om het afvallen in kleine stapjes op te delen, dus ik sluit me graag bij jullie aan. Ook bij mij zijn de zwangerschapskilo's er nooit helemaal af gegaan, op een gegeven moment was ik zelfs dikker dan tijdens de zwangerschap! Langzaam maar zeker ontdek ik steeds meer over wat voor mij werkt: regelmatig sporten, elke dag even wandelen of fietsen en maat houden met eten.



Het hoeft voor mij niet snel te gaan, als er maar vooruitgang in zit en ik het vol kan houden zonder een verschrikking voor mijn omgeving te zijn. Het sporten heeft ervoor gezorgd dat ik weer lekker in mijn vel zit. Het mag natuurlijk nog strakker, maar ik ben nu ook tevreden met mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Anne-bloem en Xai, leuk dat jullie mee gaan schrijven. En herkenbaar Xai, dat het even eng is om cijfers op een forum te zetten. Maar we zijn lekker anoniem hier, en daarnaast zitten we ook nog eens in hetzelfde schuitje.



Wat goed Schuifspeldje, dat je ondanks veel etentjes ed toch nog een ons bent afgevallen. Dat is veel prettiger dan een plus te zien!



Vanmorgen stiekem even gespiekt op de weegschaal en ik woog gewoon nog eens 0,6 kilo lichter dan gisteren! Dat zet ik niet in de tabel natuurlijk, maar geeft me wel motivatie om het niet te gek te doen dit weekend. Vreemd dat er zoveel verschil tussen zit, maar houden zo zeg ik haha.

Ik werd om kwart over zeven met honger wakker. En dat terwijl ik wilde uitslapen! Ben er uiteindelijk om acht uur maar uit gegaan en heb net een lekker bord havermout op. Heb geluk dat het gezond is en ik het ook nog eens heerlijk vind. Voor de zoetheid doe ik er een paar druppeltjes Stevia door en altijd een theelepel kokosolie. Schijnt ook heel goed te zijn.



Ik mis het gewicht van Lottapoppa en Knorretje91 nog voor de tabel, wat is jullie huidige gewicht? Hoe gaat het?



Nou, maak er een leuke dag van allemaal! Ik denk dat ik straks even op de loopband spring. Iets met pluk de dag ofzo toch?
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
O ja, Schuifspeldje, wil jij liever met je startgewicht van 1 januari in de tabel? Ik heb het gewicht genomen vanaf start van dit topic. Ben zelf ook op 1 januari begonnen en was al wat kwijt, maar dacht dat het handiger was om van het moment van start van topic uit te gaan. Als je het liever anders ziet, dan pas ik het zo voor je aan hoor. Het moet voor iedereen even motiverend zijn natuurlijk.
Live life, love livin'
@Alissa, fijn dat ik erbij mag. Je bent goed bezig zo!



@Anne-Bloem, die stok achter de deur is precies wat ik nodig heb. Wel een zachte meelevende stok.



Dit weekend wordt een uitdaging. Ik ga zo taarten bakken voor mijn dochters verjaardag. Gezelligheid en snoepen gaat goed samen. Dit jaar heb ik me wel ingehouden qua hoeveelheid boodschappen. Ik hoop de schranspartij de dag daarna dus te kunnen vermijden...



Fijn weekend allemaal
Alle reacties Link kopieren
Gisteren wel gewogen (68kg), maar een druk dagje gehad. Vandaag ook weer druk druk. Merk dat ik het erg moeilijk vind om wat meer te bewegen. Ik ben wel blij dat ik van het snaaigoed al veel beter af kan blijven. Dat wil ik nog even tot in elk geval het eind van deze maand vol houden en dan me ook gaan focussen op meer beweging. Wil voorkomen dat ik alles tegelijk doe en dan niet vol houd en bij de pakken neer ga zitten.



Heb wel even een dipje gehad, gewoon totaal niet happy met mezelf. Ik zie alle vetrolletjes en vind mezelf ineens echt lelijk. Slaat natuurlijk helemaal nergens op. Tot voor kort was ik nog enigzins tevreden met mezelf, oke gezonder eten en meer bewegen mocht sowieso wel (ongezonde levensstijl). En ik mocht ook wel op mijn gewicht gaan letten, ben niet dik te noemen, maar als ik zo door zou gaan zou ik toch wel echt dikker worden. Goed, nu dus de start gemaakt, kijk in de spiegel en dan baal ik gewoon zo van mezelf. Ik zie ineens nog duidelijker die vetrollen, niet extreem hoor maar toch de z.g.n. zwembandjes zeg maar. En dan, krijg je de neiging om te gaan snaaien. Troost / stress eten wellicht. Heb mezelf er van kunnen weerhouden (kleine hoera), maar vroeg me toch af of iemand dit herkent? Het is ineens zo confronterend lijkt wel. Voor mij is het wel nieuw om echt bewust bezig te zijn met het veranderen van levensstijl en het roer om te willen gooien. Ik merk dat ik het echt moeilijk vind. Wellicht dat ik al langer ontevreden ben met mezelf, dat weggekropt hebt en het nu naar de oppervlakte komt? Ik weet het echt niet.



Ange ik hoop dat je er wat aan hebt! Vind het zelf zo fijn dat het laag drempelig is.



Alissa78 persoonlijk ben ik van mening dat af en toe wat zoeter eten best moet kunnen. Je moet immers ook kunnen genieten en ontspannen he! IK denk dat het ook niet vol te houden is als je je die dingen gaat ontzeggen of je enorm schuldig over gaat voelen. Wel is het naar mijn mening goed om bewust van te zijn, dus even wat meer gaan sporten de dagen erna / ervoor. Even weer wat strenger qua voeding etc. Maar ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee hoe daar mee om te gaan.



En ik lees goede resultaten! :D

Hier van de week echt het snoepgoed laten staan wat voor een kilo minder heeft gezorgd! Mijn gewicht gisteren: 68.



Anne-bloem en Xai welkom! Leuk dat jullie mee komen posten!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

graag zou ik bij jullie in het groepje willen (als dat mag). Ik zoek wat aansluiting met mensen waar ik het over mijn afval proces kan hebben en die mij af en toe kunnen motiveren als het nodig is.



Mijn naam is goldenrose, ik ben 25 jaar en student. Momenteel volg ik personal body plan. Ik ben in december begonnen met 67 kilo, momenteel weeg ik 60 kilo (morgen weer wegen). Mijn streefgewicht is uiteindelijk 55 kilo, ik ben ook maar slechts 1.60. Mijn tussengewicht is 57 kilo. Graag wil ik proberen om het tussengewicht te behalen begin juni en het eindgewicht halverwege augustus.



Ik ben al erg goed bezig, heb soms wel wat moeilijke momenten. Ik weeg/meet mij dus officieel 1x per maand (over 2 weken weer). Ik heb dan ook met mijzelf afgesproken om dan pas weer te gaan cheaten. Via PBP heb ik macro's (aantal kcal, koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels) die ik per dag mag, soms past daar dus best ook wat lekkers in. Ik doe dus 3x in de week krachttraining en loop 2x per week hard.



Ik zou het heel leuk vinden als ik bij jullie aan mag sluiten.



Liefs,

goldenrose
Alle reacties Link kopieren
@Knorretje: wat goed, een hele kilo eraf. Daar mag je heel trots op zijn! En wat je schrijft is denk ik voor heel veel mensen herkenbaar. De gedachten die je in je hoofd hebt bepalen het filter waarmee je naar jezelf kijkt. Omdat je je sinds kort bent gaan realiseren (bewuste gedachten) dat je niet tevreden bent, zorgt dat nu waarschijnlijk voor het negatieve filter en de neiging om jezelf dan te gaan troosten. Heb ik in het verleden ook vaak gehad en nog steeds bij vlagen. Mij helpt het om de negatieve gedachten soort van weg te sturen en proberen te vervangen door positieve gedachten. Doe je dat een tijdje dan kom je in een veel positievere flow waarin schuldgevoel, je dik voelen, etc een veel kleinere rol krijgen. Ik ben de kunst zeker nog niet machtig, maar merk wel dat ik veel beter in mn vel zit nu. Tuurlijk moet er wat van mn gewicht af, maar ik wil vooral gezond en fit worden en daar zet ik me voor in. Snap je een beetje wat ik bedoel?



@goldenrose: welkom! Natuurlijk mag je je aansluiten, wij hebben nog geen ledenstop hoor. Misschien komt dat ooit nog een keer. Leuk om te lezen hoe je het aanpakt. De macro's waar je over praat klinken een beetje als het flexpointsysteem van Weight Watchers, klopt dat? Knap dat je zo vaak in de week beweegt, dat zal ook zeker meespelen met je supergoede resultaat. Al 7 kilo kwijt!



Ik heb gisteren heerlijk genoten van de high tea. Gelukkig was het niet zo overdadig als dat ik het wel eens heb meegemaakt, al zitten er alsnog natuurlijk genoeg calorieen in. Zal me eens proberen te herinneren wat ik heb gehad: heeeeeel veeeeeeel thee (haha), een aardbei en een soesje met een laagje frosting. Een mini brownie, een mini muffin en 2 kleine kaneelbroodjes. Ik heb de sandwiches en de chocolademousse afgeslagen. En het was daarnaast ook nog eens heel gezellig. Daarnaast gingen ze met zn allen nog een keer patat met een snack eten, maar ik ben naar huis gegaan en heb mn qinoa ovenschotel met veel groenten gegeten. Dus dat was mooi ter balans.



Vandaag is het weer zo'n dagje, vanmorgen ontbijt op bed gemaakt voor mn man en dan vind ik het wel zo gezellig om samen in bed te ontbijten. Dus ipv mn havermout, 2 kaiserbroodjes gegeten. En vanavond uit eten! Zag al heerlijke dingen op het menu staan als carpaccio en biefstuk, dus ik denk dat ik daar wel iets lekker kan uitzoeken. Ik laat het stokbrood lekker staan heb ik besloten, dat scheelt dan ook weer wat.



Doen jullie nog iets speciaals voor Valentijn?
Live life, love livin'
Welkom, goldenrose. Wat goed dat je al 7 kilo bent afgevallen.



Wat fijn dat er al weer wat af is, Alissa. Dat belooft wat voor komende vrijdag.



Goed hoor, Schuifspeldje. Eén uitschieter is niet erg. Zo lang je maar niet doorschiet in "Het is nu toch al verpest." Ben jij ook vegetariër?



Xai, hoe ging het taarten bakken? Misschien kan je nog wat invriezen. Ik heb een keer porties chocoladecake ingevroren. Bij ontdooien minstens even lekker.



Vandaag heb ik een walking-video gedaan voor de buikspieren.

https://www.youtube.com/watch?v=ZpFqBE70jF4

Leuk!

Bedankt voor de tip, Knorretje.

O, Knorretje, dat troosteten ken ik wel. (En veel vrouwen zijn emo-eters.) Een ander gebruikt sigaretten, alcohol, weed of excessief shoppen als troost. Wat mij wel helpt: superlekkere kruidentheeën kopen. Bijvoorbeeld Yogithee choco. En daarvan een grote mok met een beetje melk en eventueel een lepeltje honing. Een warme buik geeft vaak al het comfortabele gevoel.



Bij AH had ik een bakje sojabonen gekocht als vervanger van aardappelen. Boordevol eiwitten. En lekker.



Succes dames.



Fijn, zo'n groepje om uit te wisselen en elkaar te steunen.



Alissa, bedankt voor het bijhouden van de tabel. Edit, ik lees je nieuwe post. Ja, ik wil me ook gezond en fit voelen. Lekker in mijn vel zitten.
Alle reacties Link kopieren
@alissa78 dankje voor je reactie. ik denk inderdaad dat het een beetje vergelijkbaar is met WW. Zo mag je dus eigenlijk alles, maar met mate, waardoor je moet zorgen dat het in je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid past. Wat lekker dat je vanavond uit eten gaat (of vast nu al bent). Heerlijk van genieten. Ik ga over 2 weken uit eten en kan er nu al naar uitkijken. Carpaccio is ook echt mijn lievelings. Van mijn vriend heb ik zojuist (onverwachts) een bos bloemen gekregen, maar verder doen we er dus niets aan.



@-ange- ja ik ben zeker blij dat er al 7 kilo af is, werkt heel motiverend. Ik vind het ook heel leuk om bij dit groepje aan te sluiten, zo heb je toch wat meer mensen waar je steun bij kan zoeken.



Ik was vanochtend op de weegschaal, die gaf gewoon 58,8 aan! Heel erg blij mee. Zat vanaf 31/1 op het gewicht van 60 kilo. Ben ook nog ongesteld geweest, dus het gewicht kan goed kloppen. Over 2 weken mijn officiële meting (waar ik ook progressie foto's maak). Ik hoop dan heel erg dat ik nog dit gewicht op de weegschaal heb staan, dan ben ik al superblij. Mijn probleemgebied is echt mijn buik, daar mag nogal wat vet vanaf. Als ik gewogen heb houd ik ook meteen een cheatday, lekker eten wat ik wil (met mate).
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, mag ik ook mee kletsen?



ben 36 jaar, mama van 2 kleine kindjes (4 en 2) en 18 jaar samen met mn man.

Ben vorig jaar januari al begonnen met gezonder leven en ben inmiddels 10 kg kwijt.

Heb me nu ingeschreven bij de sportschool voor een fitness abonnement, welke start op 2 maart dus ben benieuwd.

Wil uiteindelijk 3 a 4x per week gaan sporten. En gezond eten.



Menu van vandaag was;

Ontbijt; optimel aardbeien kwark met verse aardbeien

tussendoor; paar stukjes popcorn (bioscoop met kinderen)

Lunch; tonijn (uit blik waterbasis) mango, avocado, aardbeien, komkommer

tussendoor; whey shake voor de eiwitten

Diner; echt heel erg, 3 boterhammen met 1 bamischijf en 1 kroket. we aten bij schoonouders en die hadden dus echt niks maar dan ook niks gezonds op tafel. grrrrr



Ook zit ik te twijfelen om te beginnen met personal body plan, online coaching/voeding/houding/fitness om net dat extra stukje begeleiding en stimulans te hebben. Maar de kosten houden mij nog even tegen.



Hoop dat ik er nog bij mag/kan. Ga ff jullie pagina's doorlezen.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed golden rose! Doet je vast goed om dat tussendoor op de weegschaal even te zien.



Welkom Senna! Natuurlijk mag je er nog bij. We hebben op vrijdag de weegdag/dag dat je je gewicht doorgeeft. Als je me even je huidige gewicht (van vorige week), je tussendoel en je einddoel doorgeeft dan zorg ik dat je voor vrijdag in de tabel komt te staan. Ik snap dat je wat aanhikt tegen de kosten. En het ligt er natuurlijk ook aan of het je zelf lukt om de knop om te zetten of dat je daar echt even iemand voor nodig hebt. Want dan is het het geld wel waard en kun je stoppen als je knop om is.



Ik heb gisteren heerlijk gegeten: carpaccio vooraf, een beetje heldere kippenbouillon met 1 stukje stokbrood, biefstuk met champignons en peertjes en wat frietjes en het toetje heb ik geskipt. Valt op zich nog wel mee denk ik. maar ik heb vandaag een rustig dagje gehouden qua eten en heb vanmiddag een les van Evy hardgelopen.



O: havermout

L: 4 rijstwafels met rookvlees en 2x ei

D: broccoli met zalm



Ik ga ervoor dat ik op vrijdag een minnetje zie en dat ik me dan weer een stukje fitter voel dan vorige week!
Live life, love livin'
Alle reacties Link kopieren
thx dat ik er bij mag.



gewicht vorige week was 65.2 kg doel is 59.9 en tussendoel is 62 kg.

Ja ik ben ook benieuwd of het mij zelf gaat lukken om vaak te sporten of dat je toch de stok achter de deur nodig hebt... misschien dat ik het even een maandje aankijk hoe het gaat. begeleiding bij de sportschool heb ik er niet bij in zitten, heb een basic abonnement genomen.



alissa78; lekker hoor wat je gisteren hebt gegeten. heb je vandaag alleen gegeten wat je had opgegeven of nog wel wat tussendoortjes? ik zou dan anders echt honger hebben!



vandaag hier gegeten;

ontbijt; gewokte kip met groenten en noodles (van body en fit shop, low carb)

tussendoor; whey shake

lunch; 2 bruine boterhammen geroosterd met kipfilet en sla

tussendoor; kop champignonsoep

diner; kop champignonsoep en daarna spaghetti bolognese met sla en als toetje magere aardbeien kwark.



en ik heb me toch een honger nu..... arrrgh en heel de snoepkast ligt nog vol chips, over van mn verjaardag 2 weken geleden, daar de helft niet kwam door griep/verkoudheid.



maar ik blijf eraf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven