Geld & Recht alle pijlers

Hoeveel betaal ik de oppas?

13-02-2016 08:21 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, binnenkort ga ik kennis maken met een potentiele oppas. Ze is 24, heeft wat ervaring met oudere kindjes en woont drie deuren verder. Het gaat om incidenteel oppassen in de avond als man en ik bijvoorbeeld uiteten willen. Onze dochter (ruim 1) ligt dan al in bed. Nu heb ik haar naar haar tarieven gevraagd en wat ze normaal krijgt, maar ze antwoordde heel diplomatiek dat ze dat altijd in overleg bespreekt. Ik heb echter geen flauw idee wat gangbaar is. Hoeveel per uur is redelijk? (Ik forum mobiel, vandaar geen alinea's).
Alle reacties Link kopieren
Van 19.00 tot 23.00 uur, 25 euro. Zoiets zou ik doen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En bugles van de de Lidl is natuurlijk niks mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Goede-Fee schreef op 13 februari 2016 @ 09:40:

[...]





Ik weet niet hoe jij rekent maar bruto 9 euro is niet 4 euro netto.Inderdaad. Alsof iemand met het minimum loon uberhaupt in de buurt van het 52% tarief komt zeg....
quote:Nouschi schreef op 13 februari 2016 @ 09:55:

Van 19.00 tot 23.00 uur, 25 euro. Zoiets zou ik doen.Daar krijg je mijn net 17 jarige dochter nog maar een klein beetje mee warm. En dan nog niet enorm... Die krijgt voor die tijdsduur 30 tot 35 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het echt prima vinden om 3 deuren verderop voor 20 euro een avondje op de bank te zitten met lidl-cola en aldi-chips.

Of ik nou daar of hier zit te forummen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 13 februari 2016 @ 09:59:

[...]



Daar krijg je mijn net 17 jarige dochter nog maar een klein beetje mee warm. En dan nog niet enorm... Die krijgt voor die tijdsduur 30 tot 35 euro.



Dochter van vriendin was destijds 16/17 en kreeg dan 20 euro. Vond ze helemaal ok. Het Nibud geeft dit als richtprijs:



Een scholier die ’s avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een bedrag per uur. Een bedrag van 2,65 tot 4 euro per uur is dan redelijk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik ook een oppas met dezelfde leeftijd (met heel veel ervaring en twee bijna afgeronde opleidingen op het gebied van kind-en ontwikkeling), en ik weet natuurlijk niet hoe jouw oppas in elkaar steekt, maar ik ben allang blij met dat ik iets voor de ouders kan doen, m'n avond af en toe ook even lekker bankhangend door kan brengen en een beetje bij kan verdienen. Wat ik krijg is bij elk gezin weer verschillend; bij een gezin met 2 wat oudere kinderen krijg ik 12,00 per uur (wel een kind met een beperking) en bij een ander gezin met 3 hele jonge kinderen krijg ik 5 euro als ze slapen en 8 euro als ze wakker zijn en weer een ander gezin met 2 kinderen krijg ik altijd 6 euro per uur. En bij allemaal kom ik met evenveel liefde oppassen!



Zo te horen komt jouw oppas ook graag oppassen en kun je best wel 6/7 euro per uur aanbieden (aangezien ze nooit komt oppassen als jouw kind wakker is toch?). Mocht ze echt niet tevreden zijn, kan ze dit best zelf aangeven (was voor mij een goede leerschool om dit te doen toen ik maar 4 euro per uur kreeg als 22-jarige), maar ik denk niet dat ze dit zo snel zal doen als je 6/7 euro aanbied.



Ik vind deze vraag zelf ook altijd lastig blijven, vooral omdat het Nibud geen goede richtlijnen biedt (vind ik) en voor alle argumenten die in dit topic genoemd zijn wel iets te zeggen valt!
7,50 dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 13 februari 2016 @ 09:27:

Een zak chips en limonade?

En dat zie je als gunst?

Dat is vanzelfsprekend dat je dat aanbiedt. En wel meer dan dat.

En niet iets lulligs van de Lidl dat je zelf ook nooit gebruikt, maar lekkere merken.



Poeh kan je nog iets arroganter klinken? Jij kent TO zo goed dat je weet wat voor etensmerken zij thuis heeft staan?

Wat een arrogantie zeg.. Niet normaal.



TO, ik zou je dilemma aan haar voorleggen. Ze heeft dus vaker opgepast, dus ze snapt heus wel dat het lastig is.

Persoonlijk zou ik haar denk ik tussen de 6 en 8 euro per uur geven. Afhankelijk van of het kindje al slaapt en dergelijke.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mrs_Big schreef op 13 februari 2016 @ 09:41:

Ze hoeft niet zoveel te doen?



Nee, ze heeft alleen maar de verantwoordelijkheid over het belangrijkste in je leven, namelijk je kinderen

Dit vind ik altijd zo'n onzin. Wat denk je dan van de leidsters op het dagverblijf, of de juf, die je toevertrouwt dat ze je kind leert lezen en schrijven. Die mogen dan wel minstens een ton per jaar verdienen, zeker.

TO, als ik lees wat je over je oppas schrijft, lijkt vijf euro me prima om mee te beginnen. Als het bevalt kun je altijd nog omhoog. Je kunt ook naar boven afronden. En zorg dat je weet wanneer ze jarig is en breng iets langs met Sinterklaas of zo.

40 euro voor een avondje oppassen op een slapend kind...
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Orangetree schreef op 13 februari 2016 @ 09:59:

[...]



Daar krijg je mijn net 17 jarige dochter nog maar een klein beetje mee warm. En dan nog niet enorm... Die krijgt voor die tijdsduur 30 tot 35 euro.



Ik ben blijkbaar snel warm te krijgen. Ik zou die ¤25 namelijk prima vinden.



Ik was 29 toen ik begin met oppassen met 31 gestopt want met zwangerschapsverlof.

Elke week 1 middag van 14.00 tot 17.30.

¤20.

Ik vond het dan ook vooral heel erg leuk en gezellig. De tijd vloog voorbij.



Als gastouder krijg ik ¤5 per kind per uur. Maar dat is bruto.

Sommige bedragen die hier staan vind ik dan ook erg hoog.

Zeker voor een avond oppas. Op een kvd betaal je ook geen ¤9 per uur. En dan heb je geschoolde leidsters en alles erbij.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Onze 20-jarige oppas krijgt ¤40 voor een hele avond, zeg 19.00 - 01.00. Mocht het later worden dan nog een tientje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Het is zwart werk, dus is er geen minimumloon van sprake. Jij hebt het voor te kiezen.
Alle reacties Link kopieren
7,50 per uur of 25 voor een avond.

Zeker als je kind gewoon doorslaapt, komt niks moeilijks qua verzorging bij kijken oid. 35-40 euro zou echt belachelijk zijn.. Succes!
anoniem_261691 wijzigde dit bericht op 13-02-2016 11:26
Reden: Typefout
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:_______ schreef op 13 februari 2016 @ 11:09:

Het is zwart werk, dus is er geen minimumloon van sprake. Jij hebt het voor te kiezen.Kwestie van vraag en aanbod, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pil0u schreef op 13 februari 2016 @ 10:04:

Ik zou het echt prima vinden om 3 deuren verderop voor 20 euro een avondje op de bank te zitten met lidl-cola en aldi-chips.

Of ik nou daar of hier zit te forummen.😃
Alle reacties Link kopieren
quote:_______ schreef op 13 februari 2016 @ 11:09:

Het is zwart werk, dus is er geen minimumloon van sprake. Jij hebt het voor te kiezen.Wat heb jij nou voor spooknick?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 13 februari 2016 @ 13:07:

[...]





Wat heb jij nou voor spooknick?Ik dacht al dat het aan mijn telefoon lag...
quote:Pil0u schreef op 13 februari 2016 @ 10:04:

Ik zou het echt prima vinden om 3 deuren verderop voor 20 euro een avondje op de bank te zitten met lidl-cola en aldi-chips.

Of ik nou daar of hier zit te forummen.Ik ook.
Gewoon minimumloon voor die leeftijd.
Ik vind 7 - 7,5 Euro/uur niets teveel voor een volwassen oppas.

Bedenk dat de kans bestaat dat het kind ziek wordt, overgeeft, .....dan hangt de oppas echt niet de hele avond op de bank te Netflixen hoor.
Alle reacties Link kopieren
10,00per uur
Alle reacties Link kopieren
Nou, deze oppas wordt het sowieso niet, al kreeg ik geld toe, maar ik heb nu wel een goede indruk gekregen van een redelijk uurloon.
quote:muni schreef op 13 februari 2016 @ 21:31:

Nou, deze oppas wordt het sowieso niet, al kreeg ik geld toe, maar ik heb nu wel een goede indruk gekregen van een redelijk uurloon.Want? En wat is uiteindelijk een redelijk uurloon?
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, ze was toch niet zo aardig?



Hier nog niet betaald voor een oppas, mijn ouders passen graag (en gratis) af en toe op, en naar vrinden mogen de kinderen mee (kunnen ze mooi die van hen bezighouden...). Geen idee wat mijn 19-jarige buurmeisje zou vragen voor oppassen (ze doet een HBO pedagogiek opleiding, dus weet wel wat van kinderen), misschien even checken bij de andere buren, waar ze wel eens oppast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven