Innesteling? Bloedverlies?

14-02-2016 12:25 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 16 en 8 dagen (6 feb) geleden heb ik onbeschermd seks gehad met mijn vriend. De laatste dag van mijn menstruatie was 10 dagen (4 feb) geleden. Mijn cyclus duurt 42 dagen en mijn menstruatie duurt 7 dagen (en begon dus op 28 jan). Op het moment dat ik seks had met mijn vriend was ik dus op de 9e dag van mijn cyclus. 4 dagen (10 feb) later kreeg ik opeens lichte bloedingen die 2 dagen lang duurde (en af en toe lichte krampen) Ik ben heel erg bang dat ik nu zwanger ben, omdat die twee dingen bekend staan als 'innestelings symptomen'. Ik heb mijn dokter gebeld en die zegt dat zij mij nog niet kan helpen. Daarom vraag ik jullie advies. Is het mogelijk dat er sprake is van een innesteling / zwangerschap?
Ja dat is mogelijk.



Dat wordt een zwangerschapstest.



En als je niet zwanger wildt worden ga er dan voortaan serieuzer mee om.
Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic



En in hemelsnaam, gebruik anticonceptie als je niet zwanger wil worden.
Geen seksuele voorlichting gehad?
Jep grote kans
Ja dat kan.

Over een week kun je testen. Ik duim voor je dat je niet zwanger bent, en hoop dat je hierdoor je anticonceptie gaat regelen!
Alle reacties Link kopieren
Grote kans. Je kan nog geen test doen nu. Dus de huisarts ook niet.



maar...



Gebruik alsjeblieft anticonceptie zeg!
Alle reacties Link kopieren
Stappenplan:

Testen! Zwanger? Praat met iemand over de mogelijkheden. Niet zwanger? Blijven testen tot je ongesteld bent.

Ongesteld? Ga aan de pil en koop een familipak condooms

1 ongelukje kan, 2 is gruwelijk dom
Zwangerschap is zeker mogelijk. Maar het is nu nog te vroeg om te testen. Je kunt testen vanaf de dag dat je (bij een regelmatige cyclus) ongesteld zou moeten worden.



Goede anticonceptie (en bescherming tegen soa's) regelen voortaan!
Alle reacties Link kopieren
Maar is het niet zo dat de dagen na je ongesteld geweest bent je het minst vruchtbaar bent? Daarom lijkt het me soms nog onwaarschijnlijk dat ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 14 februari 2016 @ 12:31:

Geen seksuele voorlichting gehad?Die heb ik wel gehad en we hebben het al die tijd veilig gedaan. Behalve op die avond. Ik was net ongesteld geweest en we gingen er vanuit dat ik niet zo snel zwanger zou raken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anoniem123124 schreef op 14 februari 2016 @ 14:39:

Maar is het niet zo dat de dagen na je ongesteld geweest bent je het minst vruchtbaar bent? Daarom lijkt het me soms nog onwaarschijnlijk dat ik zwanger ben.

Beter opletten op school hoor

De kans op zwangerschap is kleiner als je ongesteld BENT, maar juist de week na je menstruatie is de kans het grootst
Alle reacties Link kopieren
Nee dan heb je toch niet opgelet.... de dagen na je menstruatie ben je juist vruchtbaar omdat dan je eisprong komt en sperma verrekes lang kan overleven in je buik.



Zeg je bent 5 dagen ongesteld, hebt seks op dag 8, sperma ligt lekker in je eileider te wachten tot er op dag 14 een eitje komt... of je eisprong is zomaar 1 of 2 dagen eerder etc.



Maar de kans op zwangerschap is altijd 50% waar dan ook in je cyclus : wel of niet zwanger. Dit is zo geen veilige manier van seks hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 14 februari 2016 @ 14:43:

[...]



Beter opletten op school hoor

De kans op zwangerschap is kleiner als je ongesteld BENT, maar juist de week na je menstruatie is de kans het grootstOh okey. Op het internet las ik allemaal andere dingen... Ik ging er dus van uit dat ik bijna niet vruchtbaar was op dat moment.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven