Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.



(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
Alle reacties Link kopieren
OEH, stokstaartje, BRILJANT......!

Daar had ik eerder op moeten komen....!
En, was het vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Hahaha! Ja!

We zijn nèt terug.

Deze keer hadden we hier vóór aanvang van het feestje een flink 'meningsverschil ' met puber dochter. Dat overschaduwde de weerstand tegen het feestje nogal.

Puberella zou studeren en dan Na dit studeren meegaan naar het feestje (zij houdt juist erg van feestjes, don't ask me why ) maar ze had te weinig gestudeerd, mocht niet mee. Dat was een flinke commotie. Dus het op tijd naar het feestje gaan was eigenlijk meer een statement naar háár toe, dan een gaan voor de jarige.
Ben je nu alleen geweest of met een ander kind? En hoe trok het overige bezoek deze kleine afvaardiging?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 13 februari 2016 @ 16:51:

maar ze had te weinig gestudeerd, mocht niet mee. Dat was een flinke commotie.

Wat knap zeg, dat je dit zo hebt besloten.

Ik heb geen kinderen, maar zou ook echt niet geschikt zijn om ze op te voeden.

Ik zou veel te soft zijn, en ze zouden waarschijnlijk opgroeien tot ellendige lamstralen
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 13 februari 2016 @ 16:57:

Ben je nu alleen geweest of met een ander kind? En hoe trok het overige bezoek deze kleine afvaardiging?

Met ander kind. En de familie vroeg dus idd waar de andere helft v ons gezin was, ik legde gedecideerd uit dat puberella wat 'vertraging had opgelopen met de studie' maar een uurtje later zou komen op eigen gelegenheid. Na een uur kreeg ik telefoon dat puberella ruzie had gemaakt met 'opvoeder-2' zodat haar de toegang tot het feest bij nader inzien toch ontzegd was. De familie begreep (na mijn korte mededeling) dat dit een heet hangijzer was, haalde de wenkbrauwen op en besloten hier pas verder over te speculeren als ik weg was.



Zonder al teveel ophef zijn we al vrij vroeg weer vertrokken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 13 februari 2016 @ 17:03:

[...]

(...)

Ik zou veel te soft zijn, en ze zouden waarschijnlijk opgroeien tot ellendige lamstralen Ik ben bang dat dit hier ook al gebeurd is...
Je moest natuurlijk wel vroeg weg om te controleren of het huiswerk af was.



Hoeveel mensen waren er aanwezig? Ik kan me nog steeds weinig voorstellen bij hele grote verjaardagen. Misschien omdat wij een best kleine woonkamer hebben. Gisteren wilden de schoonouders op bezoek komen, dus dat hebben we ook weer gehad voor een week of 4-5.
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 14 februari 2016 @ 00:25:

Ik ben bang dat dit hier ook al gebeurd is...

Ik denk zomaar dat dat reuze meevalt.

Je lijkt me een prima moeder.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 14 februari 2016 @ 07:44:

1) Je moest natuurlijk wel vroeg weg om te controleren of het huiswerk af was.



2) Hoeveel mensen waren er aanwezig? Ik kan me nog steeds weinig voorstellen bij hele grote verjaardagen. Misschien omdat wij een best kleine woonkamer hebben.



3) Gisteren wilden de schoonouders op bezoek komen, dus dat hebben we ook weer gehad voor een week of 4-5.

1) ---> dit hadden we al als reden opgegeven waarom mijn man er niet bij was 'toezicht houden op huiswerk-ontwijkende-puberella.'



2) ---> viel mee, een bepaald gezin was blijkbaar op vakantie, dus die kwamen niet, ik was zelf maar met 1 kind, ipv dat we met z'n vieren kwamen, dus tijdens dat poosje DAT ik er was waren er mss ....een man of... 24 (?) Maar wel dus ook een stuk of 10 kinderen in allerlei leeftijden. (Dus zo'n 14 volwassenen en 10 k)



3) ----> lekker dat je dat gehad hebt! En dan meteen 4 a 5 wk er vanaf? Fijn hoor. Mijn man wil toch wel echt élke week even contact hebben met zijn ouders. Dat is mij nèt iets te vaak. Dus nu gaat hij straks zelf maar even er heen, als hij toch boodschappen gaat doen.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week sowieso teveel contact gehad met mijn eigen ouders.

Eén dag wilde mijn mdr gezellig even komen kletsen. Oké. Prima.

Toen wilde 'jongste' graag daar logeren. Oké, ook prima.

Maarja, die moest natuurlijk de dag erna ook weer even thuisgebracht worden. Dus, de dag erna weer allemaal in een kringetje zittend koffie drinken. De dag daarna bleek puberella op eigen houtje een afspraak te hebben gemaakt om samen met een nichtje gezellig bij opa en oma te gaan logeren, en Neeee, dat werd allemaal geregeld zodat wij niet op-en - er hoefden te taxiën. Dus toen stonden ze hier weer op de stoep om haar op te halen. ("Kopje koffie dan maar?") En, jaja, de dag erna moest puberella natuurlijk weer terug, dusss. ....

Dingdong! HAAAAAAI DAAR ZIJN WE WEER! En gezellig net tijdens het avond eten, ja lekker een kopje koffie gat er wel in ja!

(Ik ben toen nogal snauwerig geweest vrees ik... )

Toen ze weer vertrokken konden we afscheid nemen met een eenvoudig :"Nou, tot morgen dan maar hè? " want zij waren ook op dat feestje gisteren.



Hoezo overdosis familie?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lotte35 schreef op 14 februari 2016 @ 09:48:

[...]



Ik denk zomaar dat dat reuze meevalt.

Je lijkt me een prima moeder.





Thanx! Wil jij niet eens met m'n puberella praten..?
Alle reacties Link kopieren
quote:ikbenik schreef op 14 februari 2016 @ 12:48:

Wil jij niet eens met m'n puberella praten..?

Ik denk wel dat paarse highlights mij best heel goed zouden staan.

Van mezelf ben ik zo bleek als de neten, dus dat pakt vast goed uit.



Schept misschien een band?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren


Interessante benadering
Alle reacties Link kopieren
If you can't beat them, join them
You don't have to fit into the format
quote:ikbenik schreef op 14 februari 2016 @ 12:45:

Hoezo overdosis familie?! O mannnnnn! Opa en oma hadden ons gisteren al niets nieuws te vertellen sinds kerst. Oma vond het dan weer geweldig dat ik ziek was geweest, daar leefde ze helemaal van op. Verder stellen ze altijd dezelfde vragen en maken dezelfde opmerkingen; ik moet er niet aan denken om dat iedere dag mee te maken!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat gevoel had ik dus ook nogal sterk.

Nee, ja, nee het gaat wel goed ja, nee, niks nieuws meer meegemaakt nee.....SINDS GISTEREN....!!!
Jeetje, wat maak jij weinig mee!



Nou ja, het pleit dan wel weer voor ze dat allebei je kinderen er willen logeren. Die van mij zullen dat nooit gaan vragen, alle spulletjes die oma meebrengt ten spijt. En opa probeert het ook, maar omdat hij tevens wil dat ik niet zie wat hij meebrengt, weten de kinderen nooit dat hij het heeft meegebracht.



(En hij doet het achter mijn rug om omdat ik anders wat zeg. Het is helemaal niet zo lollig namelijk om iedere maand bij (ieder bezoek) iets in de hoeveelheid van 20 playmobildoosjes of 15 legogrondplaten te krijgen. Als ze nou nog helemaal niks hadden, maar van beide speelsoorten heeft hij al eerder dergelijke of grotere hoeveelheden meegenomen. We hebben nu meer dan 65 grondplaten, om even een beeld te schetsen. Het is niet lief, maar ziek. Gelukkig zegt man ook vaak nee, hoeven we niet, als hij mee moet lopen naar de auto, maar gisteren werd het aan de kapstok gehangen in een anonieme tas. Over een paar weken is schoonzus weer jarig, dus dan zit schoonvader het hele feestje te wachten tot ik naar de wc ben of zo. Om maar even on topic van feestjes te blijven ))
Alle reacties Link kopieren
Organiseer een Playmobil/grondplatenparty. Soort Tupperwareparty, maar dan anders
You don't have to fit into the format
Je weet wat het woord party betekent? hihihi
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 14 februari 2016 @ 20:30:

Je weet wat het woord party betekent? hihihi
Alle reacties Link kopieren
quote:2koffie schreef op 14 februari 2016 @ 20:30:

Je weet wat het woord party betekent? hihihiDaarom juist.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Dat was de clou.



Zeg maar
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Als je genoeg grondplaten en steentjes hebt, kun je mss wel een ECHT huis bouwen. Schuurtje voor in de tuin ofzo. Zou wel gaaf zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wtf, 64 grondplaten? Wat moet een kind daar nu mee....





Sorry dat ik binnenval trouwens, herkende mezelf wel in de tt, ik houd ook niet van (kring)feestjes en spontaan binnenvallende mensen. Ik spreek liever 1 op 1 af met vriendinnen. Tot grote spijt van mijn ouders ga ik dus ook niet meer naar familieverjaardagen (mijn ooms, tantes, neven en nichten). Mijn excuus was altijd dat ik ver weg woonde en daar door de week echt geen tijd voor had, maar nu ik weer in dezelfde gemeente woon heb ik t zo maar gehouden, en dat bevalt heel goed!



Mijn ouders kan ik gelukkig redelijk handelen, en mn schoonfamilie woont ver genoeg weg om niet spontaan voor de deur te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven