Wie gaat er nog naar de HEMA?

15-01-2015 13:12 1062 berichten
Naar aanleiding van dit bericht: Omzet HEMA verder teruggelopen



Ik vind het geen verrassing. Ik merk dat ik zelf weinig meer kom omdat de kwaliteit van de producten achteruit lijkt te hollen. In elk geval van die producten die ik daar vaak kocht. Ondergoed en sokken bijvoorbeeld. Maar gisteren ook weer fotolijsten. Ik heb een fotolijst nodig en wilde daar best iets meer aan uitgeven voor een degelijk, deugdelijk product. Dan ging ik altijd naar de HEMA. Maar in de hele stapel fotolijsten vond ik er geen één die niet beschadigd was of niet goed in elkaar was gezet. En dat voor 8 euro. Voor de helft van dat geld heb ik bij de Action een lijst die wél intact is.



Voor mij was de HEMA altijd een winkel waar je voor iets meer geld dan Action, Xenos een goed product kreeg, waar ik dan dus ook graag meer voor betaalde. Nu lijkt het net of de kwaliteit hetzelfde/slechter is als/dan die van de Action, terwijl de prijs niet navenant is.



De HEMA wijt het omzetverlies aan allerlei bedrijfsmatige oorzaken, maar ik vraag me af of het ook niet aan klantenverlies ligt (in mijn geval door kwaliteitsverlies).

Is dat alleen mijn ervaring of zijn er meer mensen die niet meer (vaak) bij de HEMA komen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdens de Hemarkt echt idioot veel ondergoed voor mijn zoon gekocht, huidige maat en de volgende maat. Boxers en hemden, 2 voor ¤1. En best wel wat biokatoen shirts ook voor ¤1.



Ik kom eigenlijk nog best graag bij de Hema, zie er ook altijd wel weer iets wat ik leuk vind, en de oog make up removerpads zijn de fijnste.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik erger me vooral aan de sterk wisselende kwaliteit. Ik koop er vaak onderbroeken in zo'n verpakking met drie. De ene keer is het prima kwaliteit, maar de volgende keer is het na één keer wassen al gebeurd.

Daar baal ik van.



Pas nog een pollepel gekocht, daar zitten splinters aan na één keer afwassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 13 februari 2016 @ 09:36:



Ik kom eigenlijk nog best graag bij de Hema, zie er ook altijd wel weer iets wat ik leuk vind, en de oog make up removerpads zijn de fijnste.



Sinds ze die veranderd hebben, vind ik die ook lang zo fijn niet meer.



Helaas hebben Kruidvat en Etos ze ook veranderd en nu zijn ze eigenlijk allemaal flut.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ze zijn iets minder geworden maar, voor mij, nog steeds de fijnste.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:S0LEIL schreef op 12 februari 2016 @ 23:05:

[...]





Mensen zouden zich daar eens wat meer in moeten verdiepen. Halal vlees is nog veel dieronvriendelijker dan wat uit de bio-industrie komt en dát is al erg. Waarom zou je dat dan willen eten, als je religie dat niet eens voorschrijft?Precies!
Als je gewoon bio-industrie vlees eet vind ik het echt flauwekul om het bij halal vlees ineens over dierenleed te gaan hebben. Als je het dierenleed allemaal zo erg vindt moet je geen (bio-industrie)vlees eten. Het gaat bij de meeste om een heleboel dingen maar niet in de eerste plaats om dierenleed, ga dan niet doen alsof.



Verder vind ik de Hema waardeloos tegenwoordig. Ondergoed is van slechte kwaliteit. Inderdaad die drie in een pakje waren altijd prima nu worden ze snel lubberig en vaal alsof je ze al eeuwen hebt. Theedoeken net zo, de theedoeken die ik van mijn ouders meekreeg toen ik op kamers ging zwerven nu nog rond als poetslap samen met de theedoek die ik twee jaar geleden kocht die nu in dezelfde staat is.. Ik kocht ook altijd scrub voor mijn gezicht maar die is verandert en nu is het dus waardeloos en maak ik het zelf.



Ik vind het vragen of ik er nog X bij wil ook altijd wel irritant, als ik X wilde had ik X wel gepakt namelijk. Maar goed de medewerkers moeten dat vragen en kunnen er ook niets aan doen dus zeg ik netjes nee dank u. Ik heb ooit van iemand die bij de McD werkte gehoord dat ze bedacht hadden dat de medewerkers na het opnemen van elke bestelling moesten zeggen "I'm loving it", de slogan was toen geloof ik nieuw. Maar daar waren ze het zo niet mee eens dat ze het niet hoefde te doen. Lijkt me een Amerikaans idee zo een ingestudeerd zinnetje dat vinden Nederlanders vaak toch een tikje overdreven. Maar ja die dingen bedenken mensen op kantoor die zelf niet 400 keer op een dag bij elke bestelling "I'm loving it" hoeven te zeggen waarna klanten ze raar aankijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 12 februari 2016 @ 23:05:

[...]





Mensen zouden zich daar eens wat meer in moeten verdiepen. Halal vlees is nog veel dieronvriendelijker dan wat uit de bio-industrie komt en dát is al erg. Waarom zou je dat dan willen eten, als je religie dat niet eens voorschrijft?



Hoezo is het veel dieronvriendelijker? Veel erger dan bio-industrie kan het niet worden. Het moment van het slachten valt in het niet bij het leven dat een dier gehad heeft.

Bovendien heeft een varken volgens mij het slechtste leven van alle vleesdieren dus wat dat betreft is halal ook beter dan vlees waar varken in zit.

In principe zou halal vlees zelfs juist van diervriendelijk gehouden dieren moeten komen, maar ik geloof niet dat daar erg de hand aan wordt gehouden. Ik koop geregeld halalvlees en wat mij opvalt is dat de kwaliteit in elk geval veel beter is dan gewoon vlees uit de supermarkt. Er zit veel minder water in en gehakt wordt vers gedraaid.
.
Alle reacties Link kopieren
Action
De leuke jurkjes en jasjes in de kindercollectie mis ik ook. En dan die kindermaillots, na 1 x dragen vallen de gaten erin en na 1x wassen alle elasticiteit eruit!
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 13 februari 2016 @ 12:54:

Ik heb ooit van iemand die bij de McD werkte gehoord dat ze bedacht hadden dat de medewerkers na het opnemen van elke bestelling moesten zeggen "I'm loving it", de slogan was toen geloof ik nieuw. Vreselijk!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
quote:mwcactus schreef op 13 februari 2016 @ 12:54:

Als je gewoon bio-industrie vlees eet vind ik het echt flauwekul om het bij halal vlees ineens over dierenleed te gaan hebben. Als je het dierenleed allemaal zo erg vindt moet je geen (bio-industrie)vlees eten. Het gaat bij de meeste om een heleboel dingen maar niet in de eerste plaats om dierenleed, ga dan niet doen alsof.





Wat doe jij gekke aannames?



Ik doe niet alsof. Ik eet ook geen bioindustrievlees. Sterker nog, ik eet helemaal geen vlees. Of vis, of wat dan ook dat doodgemaakt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 13 februari 2016 @ 13:08:

[...]





Hoezo is het veel dieronvriendelijker? Veel erger dan bio-industrie kan het niet worden. Het moment van het slachten valt in het niet bij het leven dat een dier gehad heeft.

Bovendien heeft een varken volgens mij het slechtste leven van alle vleesdieren dus wat dat betreft is halal ook beter dan vlees waar varken in zit.

In principe zou halal vlees zelfs juist van diervriendelijk gehouden dieren moeten komen, maar ik geloof niet dat daar erg de hand aan wordt gehouden. Ik koop geregeld halalvlees en wat mij opvalt is dat de kwaliteit in elk geval veel beter is dan gewoon vlees uit de supermarkt. Er zit veel minder water in en gehakt wordt vers gedraaid.



Dit is misschien niet helemaal het goede topic om een discussie te gaan voeren (of misschien kunnen we af en toe de rookworst benoemen), maar uit diverse onderzoeken is gebleken, dat halal vlees in deze contreien niet zo halal gehouden wordt, maar gewoon in vergelijkbare omstandigheden gefokt en gehouden wordt als in de "normale" bioindustrie. Idem voor vervoer.

Daarnaast is de slacht nog vele malen gruwelijker. Genoeg voorbeelden te vinden online, maar dat is geen fijn gezicht.

Anyway, niet het topic hiervoor lijkt me. En het moge duidelijk zijn dat ik van beide geen voorstander ben.
Alle reacties Link kopieren
De HEMA...de laatste keer dat ik er was liep ik er even doorheen. Ik vond het 3x niks.

En de keer ervoor wilde ik een Hema simkaartje kopen. 5 minuten in de rij gestaan voor het kaartje bij de kassa maar die hadden ze niet meer. En er werd gevraagd of ik nog een rolletje snoep ofzo wilde kopen. Maak je geen vrienden mee bij Boomheide.
Alle reacties Link kopieren
Fotobestelling gedaan.



Mijn sleutelhanger was er gisteren.

Mijn pakje speelkaarten was er vandaag.

Mijn tweede pakje speelkaarten is er hopelijk maandag.



Nieuw beleid om mensen twee keer extra terug te laten komen ???????
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de kwaliteit van de hema kleding ook echt achteruit gehold. Waar ik het tot een jaar of twee geleden nog prima vond. Maar heb nu de een na de andere ervaring dat shirts echt enorm snel vaal worden. Dat ze vormeloos worden. Ik heb sexy onderbroekjes gekocht met een roze panterprintje die ik na 1 keer wassen bijna kleurloos uit de machine haal. Alle kleur weggewassen

Ik heb een leuke broek vorig jaar terug gebracht, omdat ik het echt te gortig vond. Na twee keer wassen was de hele opdruk weg. Ook potloden die ik voor mijn kinderen gekocht had: alle punten waren in de potloden gebroken. Je kon dus blijven slijpen, maar een nieuwe punt trok je er zo weer uit. Waardeloos.



Ben heel erg afgeknapt op de Hema.
Alle reacties Link kopieren
Behalve om daar wat te drinken of lunchen als het goedkoop moet zijn. Want het eten vind ik er wél lekker!



Behalve Utrecht, dat vind ik echt niet te doen zo druk. Of was dat de V&D? Hmmm, weet niet meer.
quote:S0LEIL schreef op 13 februari 2016 @ 22:37:

[...]





Wat doe jij gekke aannames?



Ik doe niet alsof. Ik eet ook geen bioindustrievlees. Sterker nog, ik eet helemaal geen vlees. Of vis, of wat dan ook dat doodgemaakt is.



Dan heb ik het dus niet over jou.



Van de zomer nog een hip blauw nagellakje gekocht bij de Hema, bijna waterdun spul en na drie laagjes zag je mijn nagel er nog doorheen en zag het eruit alsof ik een blauwe nagel had door stoten ofzo. Ik heb even overwogen terug te gaan zo waardeloos was het maar dat vond ik toch teveel moeite, dus in de kliko en koop er geen nagellak meer.



Ik vind de broodjes trouwens stukken minder lekker dan vroeger en het restaurant is altijd onderbezet. Zelfs als je niet op een heel druk moment komt sta je tien minuten in de rij omdat een meisje moet afrekenen, koffie maken en de boel bijvullen als iets zoals gewoonlijk op is. In Amstelveen kun je zelf je koffie pakken bij de Hema en dan afrekenen, schiet wel lekker op vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Sokken koop ik bij de VenD. Maar voor hoelang nog.

hema heef wel voor 80 cent heerlijke allesreiniger. Die gifgroene. Ruikt super. Verder hebben ze de koffiecorner gesloten, terwijl die altijd bomvol zat, zo jammer. Het was een echte ontmoetingsplek voor veel dorpsgenoten. Jongenskleding wordt steeds minder. Wel heel veel pruldingetjes....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, de hema is overgestapt op pruldingen. En dan denk ik, wéér een winkel met prullen. Alsof er niet al genoeg prullen te koop zijn. En daarvoor vind ik het aanbod niet bijzonder genoeg om van toegevoegde waarde te zijn. Ik vind de prullen van flying tiger dan vele malen leuker. Of xenos. Hema zou af moeten stappen van dat concept.



Waar ik de Hema altijd heel sterk in heb gevonden waren de huis spullen. Die vond ik leuk en betaalbaar. De kussenhoezen, de vaasjes, de handdoeken, de lampjes en planken, de prullenbakken, de gordijnen, de dekbedovertrekken (hoewel ik die niet kan kopen, want niet lang genoeg voor mijn dekbedden), de pannen, de voorraaddozen, etc.

En de kantoorspullen en kinderspeelgoed spullen. Die vond ik ook altijd erg de moeite waard. Maar heb het gevoel dat dat juist plek heeft moeten maken voor pruldingen. En dan ook nog eens in een rommelige winkel die een onduidelijke structuur heeft.

Kortom, asap terug naar het oude concept. Never change a winning team is toch het gezegde?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels kopen we er alleen nog rookworst en vleeswaren (die zijn nog steeds uitstekend).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf altijd graag bij Hema komen omdat ze er gewoon leuke spulletjes hebben, en de dingen die ik er koop heb ik niets op aan te merken. Behalve panty's koop ik er eigenlijk niets van kleding/ondergoed/sokken, dus daar kan ik niet over mee praten. Ik koop er vooral leuke woonaccessoires e.d.
Niet meer, de kwaliteit van veel artikelen is schrikbarend achteruit gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Voor een ontbijtje kwam ik er weleens. Ben ik mee gekapt omdat het niet zo vers is eigenlijk. Het wordt namelijk koud aangeboden. Verder koop ik er soms toiletartikelen zoals wattenstaafjes of make-up remover pads maar meer ook niet. Het personeel is wel altijd vriendelijk/behulpzaam. De service is echt veel beter als bij de V&D.
Ik koop er al 32 jaar lang mijn oogpotloodjes.
Alle reacties Link kopieren
De Hema is ook leeggezogen door een buitenlandse investeringsmaatschappij. De ziel is eruit en het komt nooit meer goed. Zo simpel is het.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven