Zwanger worden na miskraam in 2016

26-12-2015 10:23 651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik (83angel) zag wel dat er een topic was voor zwanger worden na miskraam in 2015 maar nog niet voor 2016.

Hier kunnen dames zich aanmelden die eind 2015 begin 2016 1 of meerdere miskramen hebben gehad en in 2016 weer willen gaan proberen zwanger te worden.

NaamLeeftijdMiskraamNodBijz
83Angel32/3622-12-2015Zwanger ud 29-09-20161e kindje
Botanietje32/32dec 2015 en april 2016?1e kindje
Calm3131/2806-12-2015Zwanger ud 21 sep 20161e kindje
Lot1231/33april en novemberZwanger3e kindje
siska7441/4025-12-2015, 7-3-2016?2e kindje
Jayla23232/385x, laatste 8-1-2016?2e kindje
Bluebell8926/2902-12-2015?1e kindje
GreysAnatomy14735/2908-12-2015Zw ud jan 20181e kindje - Via IUI
Meeuwtje8233/3428-12-2015?1e kindje
anoniem_267345 wijzigde dit bericht op 19-01-2018 10:00
34.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Jayla2 schreef op 12 februari 2016 @ 13:34:

Misschien willen de nieuwe meiden die mee willen blijven schrijven ook in de tabel? Ik raak het overzicht een beetje kwijt



heb ik ook wat last van. ik wil best toevoegen als iedereen even de gegevens door geeft.



@calm les je nog wel mee of heb je even tijd voor jezelf genomen? wat erg begrijpenlijk is. Ik hoop voor jullie dat jullie nu wel onderzoeken krijgen ik leef met jullie mee.



Jayla ook succes op het wachtbankje. Ik hoop op allemaal mooie testen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal, ik durf het bijna niet te zeggen omdat het zo onwerkelijk is, maar ik heb deze week positief getest! Ben dus weer zwanger direct na mijn miskraam.



@Greys: ik heb dus ook eerst twee negatieve testen gehad, maar bleef maar "overtijd". Uiteindelijk dus toch positieve test, dus duim heel erg dat dat voor jou ook het geval zal zijn.



@voor de andere dames op het wachtbankje (Siska, Botanietje,Jayla, en voor wie ik nog vergeet..): ik duim voor jullie!! Dat er maar heel veel positieve testen mogen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Smaak, gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo snel weer gelukt is.



Hier flink verkouden aan het worden na een paar dagen weg te zijn geweest, dus wellicht heeft mijn lijf even andere prioriteiten. Ik kruip in elk geval onder de wol.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Gefeliciteerd Smaak! Wat fijn zo snel na de miskraam!
Beterschap Botanietje!
Alle reacties Link kopieren
Whow Smaak, wat goed zo snel alweer zwanger! Gefeliciteerd!



Botanietje, wat rot dat je niet lekker bent, beterschap! Hebben jullie wel fijne dagen gehad?
Alle reacties Link kopieren
quote:83angel schreef op 13 februari 2016 @ 13:56:

[...]

heb ik ook wat last van. ik wil best toevoegen als iedereen even de gegevens door geeft.

.



Ik wil er wel graag bij hoor. ik ben 29 en mijn partner is 27 de miskraam was (ik ben dinsdag 26-01 opgenomen in het ziekenhuis maar het kindje is er op zaterdag 30-01 uit gekomen. maar het kindje is tussen 19 jan en 22 jan overleden dus hoe zit dat dan??) NOD heb ik echt geen idee van, vind mijn cyclus nu sowieso een raadsel... hoe zit dat nou? wanneer gaan mn cyclus in? vanaf de dag dag het kindje er uit kwam? of vanaf de dag dat ik opgenomen ben in het ziekenhuis en ik de pillen kreeg? heb trouwens een test gedaan 1 x in de week de afgelopen 2 weken en beide nog flink wat hormoon aanwezig, was ook 12 weken zwanger dus had ook al aardig wat hormoon. dus ben bang dat het nog wel ff duurt... want hierna gaat mn cyclus toch pas echt in?Ik merk dat ik toch wel weer graag zwanger wil worden alleen snap er even helemaal niks meer van met het verloop van mijn cyclus.. hoop dat jullie mij dit kunnen uitleggen? o en dit was ons eerste kindje.



verder hebben al gehoord dat het kindje een open ruggetje had en zijn ze nu aan het onderzoeken hoe dat kwam... hoop dat het een ''toevalstreffer'' was.. iemand hier ervaring mee??



@smaak gefeliciteerd zeg! wat super fijn



@iedereen, heel erg bedankt voor het warme welkom!
Lente: volgens mij gaat je cyclus weer lopen als lichaam weet dat er een miskraam was, dat kan dus verschillend zijn; misschien wist je lijf al dat het hartje niet meer klopte maar bleef het vruchtje nog wel zitten, misschien wist je lichaam het pas toen het vruchtje eruit kwam.

In mijn geval werd ik precies 28 dagen na m'n acute miskraam ongesteld, had precies een week niet gebloed. Mijn miskraam werd door de Gyn acuut genoemd omdat het vruchtje waarschijnlijk twee dagen of een dag ervoor nog gewoon een kloppend hartje had (lazen ze af aan het niveau van m'n HCG, dat schijnt namelijk al af te nemen als het hartje niet meer klopt en het was bij mij op de dag van de miskraam/verlies vruchtje nog zo hoog dat ze zelfs even aan een tweeling dachten)

Veel meer dan afwachten wat er gebeurd kan je eigenlijk niet, daarom raadden ze volgens mij ook vaak aan om na een miskraam eerst een keer ongesteld te worden, dan weet je vanaf wanneer je moet tellen als je zwanger blijkt (en in mijn geval ook om m'n lijf het restweefsel te laten opruimen)



Verder geen ervaring met onderzoek naar de reden voor de miskraam; ik was het vruchtje al verloren (heb het wel zelf gezien maar hoefde het niet mee te nemen voor onderzoek)



Smaak: gefeliciteerd 🙏🏻
Ik lees wel mee maar even behoefte aan rust. Als er wat te melden is dan horen jullie het!
Sterkte Calm!
Alle reacties Link kopieren
He lieve Calm, neem je rust. Wat nodig is voor jou.



Lente, geen zorgen over de tabel hoor. Mijn eerste menstruatie kwam 5 weken na de miskraam (Cytotec na missed abortion). Vervolgens heeft de hysteroscopie mijn kersverse cyclus weer een opdonder gegeven dus tja, toen wist ik het ook niet zo precies. Ik tel nu 2 weken op bij mijn vermoedelijke eisprong. Of het klopt zien we dan wel weer. Het is gewoon een verwarrende en heftige periode voor je lijf, dat kan even duren. Herstel komt wanneer het komt, probeer ik mezelf maar te vertellen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
quote:lentedejong schreef op 14 februari 2016 @ 10:18:

[...]





Ik wil er wel graag bij hoor. ik ben 29 en mijn partner is 27 de miskraam was (ik ben dinsdag 26-01 opgenomen in het ziekenhuis maar het kindje is er op zaterdag 30-01 uit gekomen. maar het kindje is tussen 19 jan en 22 jan overleden dus hoe zit dat dan??) NOD heb ik echt geen idee van, vind mijn cyclus nu sowieso een raadsel... hoe zit dat nou? wanneer gaan mn cyclus in? vanaf de dag dag het kindje er uit kwam? of vanaf de dag dat ik opgenomen ben in het ziekenhuis en ik de pillen kreeg? heb trouwens een test gedaan 1 x in de week de afgelopen 2 weken en beide nog flink wat hormoon aanwezig, was ook 12 weken zwanger dus had ook al aardig wat hormoon. dus ben bang dat het nog wel ff duurt... want hierna gaat mn cyclus toch pas echt in?Ik merk dat ik toch wel weer graag zwanger wil worden alleen snap er even helemaal niks meer van met het verloop van mijn cyclus.. hoop dat jullie mij dit kunnen uitleggen? o en dit was ons eerste kindje.



verder hebben al gehoord dat het kindje een open ruggetje had en zijn ze nu aan het onderzoeken hoe dat kwam... hoop dat het een ''toevalstreffer'' was.. iemand hier ervaring mee??



@smaak gefeliciteerd zeg! wat super fijn



@iedereen, heel erg bedankt voor het warme welkom!



Ik breek even in, lees toevallig je berichtje maar ik kan je geen PB sturen. Heb ongeveer hetzelfde meegemaakt dus misschien heb je wat aan mijn verhaal



Met 12 weken kwamen we er achter dat er een vocht schilletje om ons kindje zat. Met 13 weken was te zien dat ons kindje al aan het overlijden was en met 14 weken ben ik bevallen (15 januari). Dit is bij mij niet zo heftig verlopen als bij jou, maar ook ik ben nog gecuretteerd na de bevalling.



Inmiddels is het 4 weken later en ben ik sinds gisteren ongesteld. Ook ik heb zelf nog testen gedaan om te checken of het HCG al uit mn lichaam was.

Na 1,5 testte ik nog positief, vorige week vrijdag (3 weken na bevalling) was de test negatief.

Mijn bloed is nog getest op HCG en daar krijg ik dinsdag de uitslag van, maar ik ga er vanuit dat mijn waarden erg laag zijn.



Het verloopt voor iedereen natuurlijk anders, maar ik hoop dat dit je misschien een beetje houvast geeft.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief dat je je ervaring komt delen, Marle. Ik zie trouwens dat we allebei even hebben meegeschreven in hetzelfde zwangerschapstopic.

Wat hebben jullie het zwaar gehad met zolang onzekerheid. Veel sterkte en een dikke
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
@Lente, volgens mij is het inderdaad wat Siska zegt en start je cyclus weer op het moment dat je lichaam heeft herkent dat er iets niet goed zit. Ik tel zelf elke keer vanaf de curretage (het hartje was al een aantal dagen/weken eerder gestopt, maar de miskraam kwam niet vanzelf op gang). En volgens mij hangt het er ook wel vanaf hoe lang/kort je cyclus voor die tijd was, mijn gyn zegt dat de meeste vrouwen na 4-6 weken weer voor het eerst ongesteld worden.



Mijn cyclus is meestal 29-30 dagen, bij vorige miskramen werd ik tussen dag 32 en 35 meestal weer ongesteld. Ik zit nu op dag 32, nog niet ongesteld en zwangerschapstest (ik kon het niet laten )was vanmorgen negatief. We wachten dus maar weer af.



@Marle, lief dat je je verhaal hier komt delen voor Lente! Heftig verhaal heb jij ook zeg, zo laat nog in de zwangerschap dat het verkeerd gaat, als je eigenlijk voor je gevoel denk ik al een soort van veilige grens over bent gegaan van 12/13 weken. Fijn dat je lichaam het afgesloten heeft en je nu weer ongesteld bent geworden, jammer dat je niet gelijk weer zwanger bent, maar wel fijn dat je weer een cyclus hebt. Veel succes met zwanger worden en voel je welkom om mee te schrijven



Sterkte Calm, dikke knuffel



@Botanietje, hopelijk ben je alweer een beetje opgeknapt?
Alle reacties Link kopieren
@Marle, innd erg fijn dat je dat komt delen, maar je zegt 4 weken later? vanaf wanneer precies 4 weken?



en ach ja denk nu ook we zien wel wanneer ik ongesteld moet worden.. merk aan mezelf dat ik toch wel weer schiet in het bezig zijn met mn cyclus reguleren en zwanger worden enzo maar goed 1 maandje later is ook niet zo'n drama... stom eigelijk.. maar ja wil zo graag weer terug naar dat gevoel merk ik...
Alle reacties Link kopieren
@Lente: 4weken na de bevalling. Ben op 15 januari bevallen en was 14 februari weer ongesteld.

Maar hoop nergens op want het kan ook zomaar 6 of 8 weken duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken je gevoel trouwens heel goed. Wil.ook weer heel graag zwanger zijn, maar heet moet wel verantwoord zijn. Bij mij wordt mn hcg waarde nog gecontroleerd ivm de kans op achtergebleven weefsel en daardoor een kans op gezwelvorming. Net gebeld dat heet nog te hoog is, dus weer geprikt. Het blijft hier dus voorlopig nog een droom en.geen werkelijkheid
Alle reacties Link kopieren
@marle: nee ik reken nergens op hoor... realiseer me net ook gewoon dat ik beter rustig mn eerste menstruatie af kan wachten en daarna zien we wel verder. maar wat een gedoe zeg! hoe kan er nou wat achterblijven als je gecuretteerd ben? en wat ik dus ook begrijp is dat je wel gewoon ongesteld kunt worden ondanks dat je nog hcg in je systeem heb? dacht juist van niet.. vandaar dat ik er zo graag vanaf wou zeg maar
Alle reacties Link kopieren
@ Lente: het verschilt van persoon tot persoon. Tegen mij zeiden ze dat ik waarschijnlijk niet spontaan ongesteld zou worden door het restweefsel, maar ik werd het toch. Bij de hysteroscopie bleken daarna toch nog placentaresten en beginnende onstekingscellen aanwezig te zijn. Het kan kennelijk allemaal. Restweefsel na curettage is redelijk zeldzaam maar ze werken in feite blind, vandaar.

Herken het gevoel van snel door willen hoor! De miskraam heeft me best onzeker gemaakt dus hoe eerder ik weer dat het goed kan gaan, hoe beter.



@Jayla: helaas hoge koorts en hoesten, flink griep. Lief dat je het vraagt.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: bedankt voor jullie lieve felicitaties. Vond het moeilijk om te delen, omdat ik kan begrijpen dat het aan de ene kant ook confronterend voor jullie is, en ik jullie allemaal een positieve test gun.



@ Lente: ik had 2 weken na het stoppen van het bloeden mijn vermoedelijke eisprong.. Maar daarvoor wel kleine 2 weken gebloed. Ik probeerde echt op mijn lichaam te letten wanneer mijn eisprong zou zijn. Op de dag van de eisprong zelf misselijk en hoofdpijn. Dat was voor mij een teken. Aangezien jij verder in je zwangerschap was, kan het zo zijn dat je lichaam wat langer de tijd nodig heeft.



@ Botanietje: balen zeg dat je ziek bent... Hoge koorts en hoesten is geen pretje. Hopelijk is je man/vriend lief voor je en kan je goed uitzieken. Beterschap!
Alle reacties Link kopieren
@smaak: hoe weet je dat zo goed wanneer je je eisprong had?



@iedereen: ik lees hier dat een hoop van jullie ovulatie testen doen maar die zijn toch niet betrouwbaar als je nog HCG in je systeem zit? of is dat ook een fabel?
Alle reacties Link kopieren
@Lente Voor mij was het al bijna 2 maanden na de miskraam, dus dat viel alles mee. Zag duidelijk dat de lijn per dag donkerder werd.



Op mijn cyclus zelf valt alleen nog geen peil te trekken, want ik ben 10 dagen na de (vermoedelijke) eisprong alweer ongesteld geworden. Geen positieve test voor mij deze maand. Nou ja, eerst maar eens uitzieken.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Lieve meiden,



Ik zou jullie bij ontwikkelingen op de hoogte houden, sorry voor de lange radiostilte, hopelijk begrijpen jullie na mijn verhaal waarom.



Zoals verteld testte ik op 20-01 positief, zonder menstruatie na mijn miskraam weer meteen zwanger. Op 22-01 heb ik een forse helderrode bloeding gehad en gingen we er vanuit dat het weer mis was gegaan. Hierna bleef ik donker bruin bloed verliezen en heb ik op 01-02 weer een flinke bloeding gehad. Ook daarna bleef het donkerbruin bloedverlies houden (voor t idee ongeveer een inlegkruisje per dag).

04-02 hadden we de echo gepland in overleg met huisarts en verloskundige om de status van de miskraam te bekijken en eventuele vervolgstappen te plannen.



Bij de echo op 04-02 zagen we tot onze grote verbazing een mooi sterk hartje kloppen, we hadden alles verwacht behalve dit. Ik was volgens de meting 6w + 4d zwanger. De verloskundige gaf aan dat dit een goed teken was maar zag naast het vruchtje ook een vrij grote zwarte vlek zitten, ze vermoedde dat hier de bloedingen vandaag kwamen maar wist het niet zeker, het kon ook iets anders zijn. We zijn direct doorverwezen naar het ziekenhuis en hebben de dag erna een spoedecho gehad. HIer zagen en hoorden we het hartje weer kloppen. De Gynaecoloog gaf aan dat de vlek geen cyste of hematoom was maar wat het wel was, dat kon ze niet zeggen. Medisch kon er niets gedaan worden, het was hopen dat de vlek vanzelf kleiner zou worden en niet in 1x zou "barsten" want dan zou het vruchtje mee kunnen komen. Advies was dan ook niet te veel inspanning, niet tillen, niet sporten en niet seksen.



Hierna hebben we dus behoorlijk in spanning gezeten, op 11/2 weer een echo om te monitoren. Kindje was mooi gegroeid naar 7+4 en had een mooie hartslag. De verloskundige gaf aan dat de 8 weken tegenwoordig de echte grens is. 10/12 weken blijft maar na een goede echo bij 8 weken konden we geruster zijn gaf ze aan.



Gisteren dus de 8 weken echo, ik zou 8+2 moeten zijn. Bij de echo bleek dat ons garnaaltje het afgelopen weekend flink zijn best had gedaan. Volgens de meting was ik 8+6, (vandaag dus 9 weken) en hij had een mooi hartje en bewoog heel goed! Nu kunnen we dus stiekem wat opgeluchter adem halen! Het blijft spannend tot de 12 weken maar nu durf ik het toch met jullie te delen! Wij krijgen een kindje op 21 september 2016! :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkomnieuwe meiden! Heb een tijdje niet geschreven, omdat ik vorige week ook weer positief heb getest! Het was voor ons de 2e ronde na m'n miskraam! Maar ik vind het zooooo spannend, dat ik er niet van kan genieten! Durf ook nog niet zo goed de de verloskundige te bellen!😳



@calm! WoW wat een mooi verhaal! Fijn dat ondanks de bloedingen alles tot nu toe goed gaat! Jouw verhaal geeft weer moed! Hoop dat jij er al een beetje van kan genieten !



@lentedejong ik heb ook ovulatietesten gebruikt, nadat ik zeker wist dat m'n Hcg uit m'n lijf was! Bij mij hadden ze ook bloed geprikt en de laatste keer dat ze dat deden was het Hcg nog maar 10. Toen een menstruatie afgewacht en toen pas ovulatieyesten gaan gebruiken.



@botanietje! Balen dat je zo snel na je eisprong weer ongesteld werd! Ik had dat de eerste keer na de miskraam ook! Ben toen op advies van iemand elke dag een eetlepel gemalen lijnzaad gaan nemen en dat hielp om de luteale fase weer te verlengen naar 14 dagen! Beterschap voor nu iig!
Alle reacties Link kopieren
Calm, wat fantastisch dat je toch zwanger bent gebleven! Ik snap dat het behoorlijk spannend is geweest al die weken. Wauw, wat een verhaal. Fijn dat je het met ons bent komen delen. Heel veel geluk.



@Lot: bedankt voor de tip (en het delen van de ervaring, dat helpt ook), dat ga ik dan zeker proberen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven