De voordelen van een depressie ;-)

26-01-2016 11:27 1416 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Hè, wat goed!
Life is short. Eat dessert first.
Met dank aan jou Roos.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 14 februari 2016 @ 13:14:

Met dank aan jou Roos.

Graag gedaan.



Life is short. Eat dessert first.
Met je gekke smileys steeds.
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 12 februari 2016 @ 08:45:

Soms lijkt het of dit een eettopic is geworden

Mmm, ben niet heel actief geweest laatste weken, dus ik weet niet of ik de aangesproken persoon ben om te reageren, maar... voor mij maakt het echt uit wat ik eet. Gaat het slecht en eet ik slecht (zoet, vet, afhaal, kant & klaar, dat werk), dan kan ik er donder op zeggen dat ik verder afzak. Maar als het écht niet goed gaat, is iets gezonds eten moeilijk. Iets bedenken, naar de supermarkt, het klaarmaken, da's zo moeilijk. Zeker iets bedenken. Dus ik laat me wel eens inspireren door de menusuggesties hier



Voor mede-inspiratielozen: vandaag heb ik boerenkool gegeten. Deze week ga ik ook nog aardappeltjes en een vegaburger bakken en die eten met erwtjes. En ik eet een avond soep met sla.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zanahoria schreef op 09 februari 2016 @ 05:08:

Alvast een goede morgen allemaal. Ben er een beetje vroeg bij, maar lig een beetje wakker. Dat maakt niet zoveel uit, want ik kan toch uitslapen ik heb de baan gekregen die ik wilde! nu hopen dat mijn start ook goed is. Ik merk dat mijn angstgedachtes weer eens niet zo goed gaan. En ik ben best wel heel bang voor de eerste dagen bij het bedrijf. Het idee om de hele dag opgesloten te worden, niet weg te kunnen, te moeten blijven tot 17:00. Ik word al misselijk als ik er aan denk. Dat wordt waarschijnlijk oxazepam nemen en gaan.



Wat ontzettend vervelend dat het zo slecht gaat Merida. Is dat de eerste keer dat je naar medicijnen gaat kijken, of slik je op dit moment ook wat? (Of heb je in het verleden wat geslikt?)Wat fijn dat je de baan hebt gekregen die je zo graag wilt! Gefeliciteerd! Ik heb zelf nog nooit oxazepam genomen, maar als je daar suf van wordt, is het misschien niet zo handig op je eerste werkdag. Vraag anders aan je huisarts of je die kunt nemen of beter wat anders. De mijne wil daar altijd wel over meedenken. Wanneer begin je? Maart?
Alle reacties Link kopieren
quote:tinypotato schreef op 12 februari 2016 @ 10:57:

Nee, ik denk dat ik het inderdaad verkeerd begreep doornroosje en dat Cateau verwijst naar de aanvaring met Moiren. Ben het ermee eens dat het topic is ingedut. Jammer inderdaad!



Met mij gaat het redelijk, op zich een productieve week geweest op gebied van problematiek. Het is nu meer 'out in the open' en dat geeft mij wat ruimte. Ik ben ook gestart met medicatie. Krijg het wel benauwd van de lange weg te gaan, hoe veel kan ik nog volhouden? Op welke manier moet ik dat doen? Kan ik beter stoppen met werken of niet? Ik weet het allemaal niet. Ben bang om verkeerde keuzes te maken. Daarnaast dikke relatiecrisis, hoe hou ik die ballen ook in de lucht? Gaat dat wel goed aflopen? Maar goed...stap voor stap



Hoe is het met jou? Ik lees in dit topic dat je voor anderen vaak steunend bent, maar niet zo veel hoe het met jou is?

Tinypotato, goed dat je de stap gezet hebt om naar de dokter te gaan en medicatie te vragen!! Hopelijk merk je er snel effect van en wordt alles wat lichter, want je hebt wel erg veel op je bordje liggen op dit moment. Is het een idee om je ziek te melden tot de medicatie effect heeft? Dan kun je eerst de energie die je hebt op je relatie richten en hoef je geen drastische, definitieve keuzes te maken over stoppen met werken. Werken bied je waarschijnlijk ook structuur en afleiding, alleen komt het nu (op mij) over of het even te veel is. Door je ziek te melden kun je even focussen in plaats van alles tegelijk te hoeven doen.



Ik geloof verder niet dat ik al jullie berichtjes van de laatste week begrip, ook de eerste zin in de quote hierboven niet. Ik weet ook niet of het nodig is, of dat er iets gebeurd is (dit is geen vissen naar uitleg), maar ik zou het jammer vinden als ikea en moiren weg zijn. En ik vond de stripjes in de OP ook altijd grappig, maar misschien lag dat aan mij.



Voor nu het laatste berichtje, voor ik het hele topic overneem. Slaap lekker allemaal! En sterkte met de nieuwe week
Alle reacties Link kopieren
Trusten, Tobbert en jij ook sterkte met de nieuwe week.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen! Hoe gaat het met iedereen?



Hier sneeuwt het. Niet zo hard gelukkig.
Life is short. Eat dessert first.
Goedemorgen Roos.

Ik denk dat ik wel een goede dag heb vandaag, even zien.



Hier is het lente en schijnt de zon uitbundig. Alles in het huis staat tegenover elkaar open om door te tochten. Is er een prima dag voor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 15 februari 2016 @ 11:03:

Goedemorgen Roos.

Ik denk dat ik wel een goede dag heb vandaag, even zien.



Hier is het lente en schijnt de zon uitbundig. Alles in het huis staat tegenover elkaar open om door te tochten. Is er een prima dag voor.

Fijn dat je een goede dag hebt. Wat ga je eten vanmiddag?



Brrr, had in de keuken ook het raam open, maar na een half uurtje toch dichtgedaan. Boven staan de ramen altijd open.
Life is short. Eat dessert first.
Het wordt vandaan zuurkool met een karbonaadje.



Ja, in de slaapkamer hoort er altijd een raam open te staan, anders wordt het zo benauwd, zelfs als het koud is. Ik kan ook niet slapen als er niet voldoende zuurstof in de slaapkamer is.

Als het sneeuwt is het inderdaad wel erg koud om met het raam open te zitten, maar niet getreurd, over 5 weken is het alweer lente. Jaja, ik hou het bij.



Hoe gaat het verder met je? Heb je nog steeds last van je rug?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 12 februari 2016 @ 10:19:

Goedemorgen allen.



Tja, er gebeurt hier niet veel anders meer.

Is ook niet gek als je elkaar niet een hart onder de riem mag steken.



Jammer hoor, het was echt een topic waar ieder iets voor zichzelf uit kon halen. volgens mij heeft niemand gezegd dat dat niet mag, ook Moiren niet. Ze zet alleen vraagtekens bij jouw manier en ook dat mag. Daar kun je iets mee doen of niet, maar ga niet het slachtoffer uithangen dat je niks meer mag zeggen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook, dat het dan benauwd voelt, dus 's nachts staan de ramen boven ook open.



Ik ben gewoon een koukleum de laatste weken hoor, inmiddels schijnt de zon.

En idd, de lente komt er bijna aan! Normaal gezien waren we afgelopen zaterdag op vakantie vertrokken, maar op het laatste moment toch maar gekozen om eind april ergens anders naartoe te gaan. Ik ben er nog niet uit of ik een type ben dat in de winter naar de zon wil. Enerzijds heb ik geen zin in heel dat gedoe in de winter, anderzijds denk ik nu 'hmm, zou mss toch wel leuk geweest zijn'.



Rug is zo goed als genezen! Gisteren een drukke dag gehad, dus vandaag lekker rustig aan doen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:rosanna08 schreef op 15 februari 2016 @ 11:27:

[...]



volgens mij heeft niemand gezegd dat dat niet mag, ook Moiren niet. Ze zet alleen vraagtekens bij jouw manier en ook dat mag. Daar kun je iets mee doen of niet, maar ga niet het slachtoffer uithangen dat je niks meer mag zeggen

Je blijft er wel op terug komen hè en lekker sympathiek ook. Het enige dat ik Moiren heb geboden waren positieve zaken en dat vind zij niet prettig, dus nee, daar verander ik niets aan. Het is haar goed recht om ondergedompeld te zijn in een leven balancerend tussen Tim Burton en the Cure, maar daar pas ik me niet aan aan. Ik zie het leven liever van de positieve kant, ondanks alles.



Dit is het laatste wat mij betreft, ik ga weer over tot de orde van de dag.
quote:doornroosje9 schreef op 15 februari 2016 @ 11:31:

Heb ik ook, dat het dan benauwd voelt, dus 's nachts staan de ramen boven ook open.



Ik ben gewoon een koukleum de laatste weken hoor, inmiddels schijnt de zon.

En idd, de lente komt er bijna aan! Normaal gezien waren we afgelopen zaterdag op vakantie vertrokken, maar op het laatste moment toch maar gekozen om eind april ergens anders naartoe te gaan. Ik ben er nog niet uit of ik een type ben dat in de winter naar de zon wil. Enerzijds heb ik geen zin in heel dat gedoe in de winter, anderzijds denk ik nu 'hmm, zou mss toch wel leuk geweest zijn'.



Rug is zo goed als genezen! Gisteren een drukke dag gehad, dus vandaag lekker rustig aan doen.

Bij twijfel niet doen. Dat heb ik hier op Viva geleerd.

Het zou fantastisch zijn als je beide data kon vertrekken. Ik vind dat we met z'n allen toch wel op z'n minst vier keer per jaar op een mooie vakantie moeten kunnen, helaas is niet iedereen het met me eens.



Gelukkig dat het weer goed gaat met je rug, je hebt al genoeg te verstouwen zonder nog meer gedoe.

Geniet van je rust.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 15 februari 2016 @ 12:09:

[...]



Bij twijfel niet doen. Dat heb ik hier op Viva geleerd.

Het zou fantastisch zijn als je beide data kon vertrekken. Ik vind dat we met z'n allen toch wel op z'n minst vier keer per jaar op een mooie vakantie moeten kunnen, helaas is niet iedereen het met me eens.



Gelukkig dat het weer goed gaat met je rug, je hebt al genoeg te verstouwen zonder nog meer gedoe.

Geniet van je rust.



We gaan al drie keer dit jaar, maar volgend jaar mss toch eens in de winter.



Dank je, zal ik zeker van genieten!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 15 februari 2016 @ 12:04:

[...]



Je blijft er wel op terug komen hè en lekker sympathiek ook. Het enige dat ik Moiren heb geboden waren positieve zaken en dat vind zij niet prettig, dus nee, daar verander ik niets aan. Het is haar goed recht om ondergedompeld te zijn in een leven balancerend tussen Tim Burton en the Cure, maar daar pas ik me niet aan aan. Ik zie het leven liever van de positieve kant, ondanks alles.



Dit is het laatste wat mij betreft, ik ga weer over tot de orde van de dag.ik blijf nergens op terugkomen, dat doe je zelf met die sneer naar Moiren. Ik heb alleen op het moment zelf iets gezegd en nu. Verder heb je duidelijk geen enkel idee wat het inhoudt om net als Moiren manisch depressief te zijn, want dan zou je dit niet uit je toetsenbord kunnen krijgen.

Ik ben er ook klaar mee, was al nauwelijks hier te vinden, maar nu helemaal niet meer





Voor de anderen, heel veel sterkte en succes en Roosje, je bent een schatje
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb een manisch depressieve vriendin en naar aanleiding van haar reactie op dit gedoe krijg ik dit met gemak uit mijn toetsenbord.
Alle reacties Link kopieren
Niet ieder manisch-depressief persoon is hetzelfde natuurlijk. Dat lijkt me verdomd moeilijk.

Ik denk ook dat geschreven woorden op verschillende manieren geïnterpreteerd kunnen worden. Vind het ook jammer dat Moi het niet fijn meer vindt om hier te schrijven.
Life is short. Eat dessert first.
Het is ook niet leuk dat het loopt zoals het loopt, maar als iedere opmerking die ik maak als sneer wordt gezien, dan kan ik niets goed meer doen natuurlijk. Er worden van muggen olifanten gemaakt en op dit moment heb ik niet de creativiteit om daar op een goede positieve manier mee om te gaan.



Wat betreft manisch depressiviteit. Nee niet iedereen is hetzelfde, dat is waar, maar dat wil nog niet zeggen dat je helemaal geen keuzes kan maken.

Meer wil ik er nu echt niet meer over melden.



Dankjewel Roos, nogmaals, voor hoe je me bijstaat, ik heb daar echt heel veel aan en inderdaad, je bent een schat, dus ik hoop dat je je in deze discussie niet mee laat zuigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat iedereen die depressief is, of daar iets van heeft, kwetsbaar is en soms opmerkingen anders kan opvatten dan bedoelt.



Cateautje: je kan zo leuk schrijven! Ik trek me echt aan je op!
Fijn dat je er iets aan hebt Emma, dat doet me goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik bemoei me ook niet met die discussie. Ik begrijp jullie allebei.



Haai, emma!
Life is short. Eat dessert first.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven