Ex heeft vriendin, maar houdt van mij

14-02-2016 11:29 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen...

Mijn ex-vriend (zeer intensieve relatie en na de breakup uiteindelijk vriendschap 'plus') heeft sinds 2 jaar een nieuwe vriendin. Hij durfde dat niet aan mij te vertellen uit angst om me te kwetsen, met als gevolg dat ik er na 1,5 jaar zelf achter kwam.



Dat onze vriendschap nog steeds heel liefdevol was en we nog regelmatig seks met elkaar hadden, maakte dat ik dit op z'n zachtst gezegd niet leuk vond om te horen.



Ik heb haar geïnformeerd over onze vriendschap/seksuele relatie en wat 'bewijzen' meegestuurd om haar de keuze te geven wat ze ermee wilde.



Nu zijn we maanden verder en heb ik geen seks meer met hem gehad. Maar hij is des te communicatiever geworden. Naast liefdevolle berichtjes, is hij ook op zoek naar een luisterend oor omdat hij in de war is over zijn leven nu.

Hij is niet gelukkig en is in de gauwigheid met haar gaan samenwonen. Dus er staat praktisch gezien een hoop op het spel.



Nu stuurt hij mij dat hij nooit geluk heeft gekend in zijn leven. Gewoon nooit. Ik geloof dat wel, ik ken hem tenslotte goed. Maar ik vind het vreselijk om te lezen.

Hij kent twee! momenten van geluk en ontspanning in zijn leven en die waren beide met mij.

Dat hij alleen met mij de enige gelukkige momenten in zijn leven heeft gehad, raakt mij enorm, maar maakt me ook boos.



Want wat heeft zijn nieuwe vriendin nou voor relatie?



Ik weet niet goed of ik (naast er voor hem zijn met advies en een luisterend oor) iets moet doen.



Hij heeft mij tot op het bot gekwetst door mij 'aan het lijntje' te houden terwijl hij iemand leerde kennen, vele vakanties met haar maakte en nu met haar samenwoont. Of eigenlijk heeft hij mij juist zo gekwetst omdat hij dit niet aan mij vertelde.



Ik neig naar een tweede keer contact met haar opnemen om haar te informeren. Maar ik twijfel ook wat ik daar mee opschiet.

Hij wil zelf beslist niet met haar in gesprek over zijn twijfel en zal dat mij ook niet in dank afnemen.

En het belangrijkste: hij heeft zó tegen mij gelogen dat ik hem iig nooit meer terugwil.



Ik wil alleen niet dat hij (en zij daarmee ook) ongelukkig is en straks een leven met net-niet gewenste kindjes heeft (hij heeft geen kinderwens en wil nooit trouwen).



Wat zouden jullie doen?
anoniem_276045 wijzigde dit bericht op 14-02-2016 11:33
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
quote:mjdlh schreef op 14 februari 2016 @ 12:17:

[...]





Maar je hebt haar toch al "bewijzen" gestuurd dat hij vreemd gaat met jou? Hoe reageerde ze daarop? Blijkbaar heeft ze het niet uitgemaakt met hem, waarom zou je het dan nog een keer doen?ze kan er natuurlijk mee bereiken dat die vriendin die vriend verbiedt nog met de 'crazy ex' om te gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:mjdlh schreef op 14 februari 2016 @ 12:17:

[...]





Maar je hebt haar toch al "bewijzen" gestuurd dat hij vreemd gaat met jou? Hoe reageerde ze daarop? Blijkbaar heeft ze het niet uitgemaakt met hem, waarom zou je het dan nog een keer doen?



In deze volgorde:

1. Achterkomen

2. Bericht naar haar om te zeggen dat ik vorige week (dat is dus maanden geleden nu) nog seks in de duinen had met haar vriend. Met selfie van ons in de auto.

3. Berichtje aan hem dat ik heel boos was en haar intussen had geïnformeerd en hem nooit meer wilde zienhorenspreken.

4. Al mijn mailadressen en tel vervangen

5. Hij stuurt bloemen naar mijn huis en komt achter nieuw mailadres en begint weer

6. Recent bericht: ik ben niet gelukkig. Alleen met jou blablabla

7. Realiseer me dat dit nergens over gaat en dat ook haar informeren geen zin heeft.
anoniem_276045 wijzigde dit bericht op 14-02-2016 12:28
Reden: .
% gewijzigd
Vrouw, laat het los. Blokkeer hem overal. Hij gebruikt je, en om jou te paaien zit ie suf te lullen en zegt wat jij wilt horen. Hij is met haar. Niet met jou. Ga iets leuks doen met je vriendinnen en zoek een vent voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robertadoe schreef op 14 februari 2016 @ 12:27:

[...]

In deze volgorde:

1. Achterkomen

2. Bericht naar haar om te zeggen dat ik vorige week (dat is dus maanden geleden nu) nog seks in de duinen had met haar vriend. Met selfie van ons in de auto.

3. Berichtje aan hem dat ik heel boos was en haar intussen had geïnformeerd en hem nooit meer wilde zienhorenspreken.

4. Al mijn mailadressen en tel vervangen

5. Hij stuurt bloemen naar mijn huis en komt achter nieuw mailadres en begint weer

6. Recent bericht: ik ben niet gelukkig. Alleen met jou blablabla

7. Realiseer me dat dit nergens over gaat en dat ook haar informeren geen zin heeft.Wat een sneu kleutergedrag. Van jullie allebei.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het gaat om zijn daden en acties.

Niet om wat hij je zegt. Woorden kunnen zo loos zijn.



Zo en nu even de reacties lezen😁
Alle reacties Link kopieren
Hoi... ik zou inderdaad echt verdergaan met je eigen leven hoor....zo zonde van je energis. Ik heb zelf ook het nodige meegemaakt (scheiding) maar kan jd echt aanraden je te richten op jezelf en op zoek te gaan naar de dingen jn heg leven waar je positieve energie van krijgt ipv dat het je alleen maar energie kost...want wat heb JIJ er uiteindelijk nou aan om haar te informeren...je krijgt waarschijnljjk alleen maar te maken met een boze ex die jou alleen nog maar meer onnodige energie gaat kosten. Nee echt ik zou kiezen om het niet te doen en daarmee dus te kuezen voor jezelf! X
Alle reacties Link kopieren
quote:Hij kent twee! momenten van geluk en ontspanning in zijn leven en die waren beide met mij. Natuurlijk. Vandaar dat jij zijn ex/stiekeme seksvriendin bent terwijl hij met haar samenwoont.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
En het zegt ook wel wat over jullie relatie dat hij maar 2 (!) geluksmomenten heeft gehad in zijn leven he?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarop werp jij je op als de ridder in nood door haar op de hoogte te stellen??? En dat wil je nu weer gaan doen???



Echt......heel weird.

Get a life!
Kunnen we deze gemoedstoestand van dit soort vrouwen niet dopen tot het 'Disney syndroom'?
quote:Robertadoe schreef op 14 februari 2016 @ 12:27:

[...]





In deze volgorde:

1. Achterkomen

2. Bericht naar haar om te zeggen dat ik vorige week (dat is dus maanden geleden nu) nog seks in de duinen had met haar vriend. Met selfie van ons in de auto.

3. Berichtje aan hem dat ik heel boos was en haar intussen had geïnformeerd en hem nooit meer wilde zienhorenspreken.

4. Al mijn mailadressen en tel vervangen

5. Hij stuurt bloemen naar mijn huis en komt achter nieuw mailadres en begint weer

6. Recent bericht: ik ben niet gelukkig. Alleen met jou blablabla

7. Realiseer me dat dit nergens over gaat en dat ook haar informeren geen zin heeft.



Wat walgelijk dit. Vooral punt 2 als je dat echt zo hebt gezegd.

Je verlaagt jezelf behoorlijk. Plus, hoe kan iemand nou echt achter je email adres komen? Dan moet je die wel ergens hebben staan/laten rondslingeren.

Ik heb mijn emailadres al 15 jaar en daar is nog nooit iemand "achtergekomen"
TO wil gewoon dat de boel klapt tussen ex en zijn vriendin en denkt daar zelf de bom voor te kunnen leggen. Waarom heb je zoveel over voor een man die jou amper nog ziet staan?? Ga met jezelf aan de slag TO, daar ligt het ware probleem.
Alle reacties Link kopieren
Hè fijn, al die reacties die eigenlijk geen reactie zijn, maar wel even een mooie gelegenheid om eens iemand ongevraagd af te zeiken.



Graag constructief of anders niet
Alle reacties Link kopieren
quote:black_eyed schreef op 14 februari 2016 @ 13:27:

TO wil gewoon dat de boel klapt tussen ex en zijn vriendin en denkt daar zelf de bom voor te kunnen leggen. Waarom heb je zoveel over voor een man die jou amper nog ziet staan?? Ga met jezelf aan de slag TO, daar ligt het ware probleem.





Was het maar zo eenvoudig he?

Nee nee, deze man is ooit veroordeeld voor stalking, dus mailadres achterhalen kan hij kennelijk nog steeds.

En vergis je niet: ie-de-re dag is hij er weer. Snap je nu misschien waarom ik haar er bij wilde halen? Hij snapt zelf niet dat 'nee, concentreer je op je eigen leven' dat ook echt betekent.



Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Zodra jij de communicatie met hem stopt stopt alles.

Jij bent niet verplicht te reageren op al zijn mailtjes.

Kennelijk ben jij gemakkelijk te paaien door zijn gelul.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Dus je hebt Echte Liefde met je stalker, die ook nog eens een vriendin heeft.
quote:Robertadoe schreef op 14 februari 2016 @ 14:03:

[...]





Was het maar zo eenvoudig he?

Nee nee, deze man is ooit veroordeeld voor stalking, dus mailadres achterhalen kan hij kennelijk nog steeds.

En vergis je niet: ie-de-re dag is hij er weer. Snap je nu misschien waarom ik haar er bij wilde halen? Hij snapt zelf niet dat 'nee, concentreer je op je eigen leven' dat ook echt betekent.



Zucht.Waarom sprak jij dan nog met hem af? Als hij zo een stalker is?
Goh, het wordt wel een beerput ineens hè.

Van liefdevolle vriendschap naar stalking.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robertadoe schreef op 14 februari 2016 @ 14:03:

[...]





Was het maar zo eenvoudig he?

Nee nee, deze man is ooit veroordeeld voor stalking, dus mailadres achterhalen kan hij kennelijk nog steeds.

En vergis je niet: ie-de-re dag is hij er weer. Snap je nu misschien waarom ik haar er bij wilde halen? Hij snapt zelf niet dat 'nee, concentreer je op je eigen leven' dat ook echt betekent.



Zucht.Je schrijft in je OP nog: Ik weet niet goed of ik (naast er voor hem zijn met advies en een luisterend oor) iets moet doen.



Wat moet je nog met die man? Laat gaan!!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine schreef op 14 februari 2016 @ 14:13:

Goh, het wordt wel een beerput ineens hè.

Van liefdevolle vriendschap naar stalking.Wel goed lezen he.. hij is veroordeeld voor stalking. Daarmee geef ik aan dat hij op die manier aan mijn mailadres kwam. Niets meer.
quote:Robertadoe schreef op 14 februari 2016 @ 14:35:

[...]





Wel goed lezen he.. hij is veroordeeld voor stalking. Daarmee geef ik aan dat hij op die manier aan mijn mailadres kwam. Niets meer.Als je die bijdehandheid nou eens gebruikt om die loser uit je leven te bannen?
De enige die jou hier afzeikt ben jezelf. Je zet je namelijk neer als een enorm sneu en naïeve vrouw zonder zelfrespect die haar ex niet kan loslaten.
quote:Robertadoe schreef op 14 februari 2016 @ 14:35:

[...]





Wel goed lezen he.. hij is veroordeeld voor stalking. Daarmee geef ik aan dat hij op die manier aan mijn mailadres kwam. Niets meer.

en verzwijgt een vriendin voor anderhalf jaar, hij speurt net zo lang op internet tot hij je nieuwe e-mail heeft, hij neemt geen genoegen met 'nee, ik wil je niet meer' als antwoord en hij bestookt je dagelijks met zielige berichten.



Maar goed, als jij dat een liefdevolle, gelijkwaardige relatie vindt, wens ik je veel geluk.
Alle reacties Link kopieren
quote:KitKeller schreef op 14 februari 2016 @ 14:15:

[...]





Je schrijft in je OP nog: Ik weet niet goed of ik (naast er voor hem zijn met advies en een luisterend oor) iets moet doen.



Wat moet je nog met die man? Laat gaan!!Dit schept toch wel het beeld dat jij niet heel hard bezig bent of van plan bent om hem te negeren. ... zeg nou zelf
Alle reacties Link kopieren
Voor een luisterend oor kan hij 24/7 Sensoor bellen.

Volgens mij vind jij zijn geleur stiekem heel erg leuk.
volg je verstand, gebruik je gevoel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven