Geen menstruatie na het stoppen met de pil

11-08-2015 12:37 2244 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rowiee_17

Leeftijd: 21

Laatste AC: Eind mei

Menstruatie: Eerste menstruatie op 11-09, tweede menstruatie 14-10, derde 17-11

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: Cyclus 1: 107 dagen, cyclus 2: 33 dagen, cyclus 3: 35 dagen.

Snowy89

Leeftijd: 26

Laatste AC: 15 april

Menstruatie:

Zwanger: -

Bijzonderheden:

Melli

Leeftijd: ?

Laatste AC: april

Menstruatie: 10-1 derde menstruatie (cyclus 23 dagen)

Bijzonderheden:

ipke

Leeftijd: 27

Laatste AC: 17 juni

Menstruatie: Eerste menstruatie 27-09, tweede menstruatie 12-11.

Zwanger: Ja

Bijzonderheden: eerste cyclus 97 dagen, tweede cyclus 46 dagen.

Michelle 444

Leeftijd: 25

Laatste AC: 29 mei

Menstruatie: Eerste menstruatie 08-07, tweede 09-11

Bijzonderheden: Cyclus 1: 39 dagen, cyclus 2: 124 dagen

Spinnekop

Leeftijd: ?

Laatste AC: ?

Menstruatie: -

Bijzonderheden: -
Ooh sorry! Succes Michelle.... En jij natuurlijk ook 1590 maar dan voor maandag lol

Spannende tijden weer spinnekop... we gaan weer duimen

Snowy ik zit nu op dag 31. Maar volgens mij gaat het beginnen...
Okee.. Dacht namelijk dat de pil nx resette, maar alleen je eisprong tegen hield.. Ben nog al een leek hierin haha..

Ohh dat zou mooi zijn Melli!!
Ik denk snowy dat je met de pil hetzelfde effect hebt als de provera ed: zodra je stopt krijg je een bloeding en das de bedoeling
Als ik meer weet laat ik het jullie weten haha!

Weet alleen dat ze zei een reset en dat je meteen kon beginnen met spuiten zonder een bloeding af te wachten mocht je die krijgen.
Bedankt voor de lieve berichtjes :)! Was echt enorm zenuwachtig zeg. pfff

Net terug van het ziekenhuis. Eerst is er een inwendige echo gedaan, baarmoeder zag er goed uit maar wel veel blaasjes op de eierstokken dus vermoeden van pco, maar door verder geen symptomen die daarop wijzen weten ze het nog niet. Ook meteen een kweekje gedaan. Nu duphaston mee.. middel wat ik 10 dagen moet gaan slikken en drie dagen daarna wordt ik ongesteld. Daarna paar keer bloedprikken en op 24 maart stat het volgende bezoek aan de gyn gepland, dan mag mijn man mee, gaan ze meteen ook zijn zaad testen.

Ik merk dat het me meer doe dan verwacht. Had gedacht blij te zijn dat er stappen genomen worden, en dat ben ik uiteraard ook, maar vind het ook erg heftig dat het romantische baby maken nu veranderd is in een medische molen met medicijnen, plannen en een hoop afspraken met artsen..

Even laten bezinken dus.

1590 jij ook succes maandag!!
Michelle fijn dat je nu iig wel wat meer duidelijkheid hebt! Hoop voor je dat je weinig bijwerkingen van de duphaston krijgt! Ik had provera. (Precies hetzelfde middel).

Moet je nu een paar keer bloed prikken zodat ze je hormoonhuishouding kunnen controleren gedurende de weken na de kuur?

Had je veel eiblaasjes op je eierstokken?

Gelukkig is pco heel goed te behandelen! Als dat eruit gaat komen.

Viel de echo mee? daar keek je wat tegenop toch?
@ hier; vanmorgen een fijn gesprek gehad in het zkh. Snap nu ook duidelijk de werking van Clomid en waarom het niet werkt! Er was nog niets gegroeid de grootste was pas 6.3mm..

Heb ook een info boekje over ovulatie inductie gekregen en al een boekje over hoe het werkt met de gonal f injecties!

Maandag nog een echo en dan op na vrijdag naar de gyn!
Fijn dat je even een berichtje doet Michelle. Dus toch pco of iets in die hoek? kans was ook wel groot natuurlijk. Ik heb ook geen pco symptomen hoor, alleen bij de aller eerste echo op het randje qua aantal eiblaasjes maar de volgende echos was dat wel telkens heel prima. Gek he?

romantische is er wel af ja, heel herkenbaar! Heb je een fijne gyn? Ga je ook al met clomid beginnen of eerst een periode zo echo's?
Thanks voor de reacties meiden:). Aantal blaasjes viel mee, wel meer dan 10 (begreep dat dat de grens is?), gok zelf rond de 15.

De echo zelf viel wel mee, was een heel aardige vrouw en het licht werd gedimd, benen hoefden niet heel wijd. Dus daarna dacht ik alles wel gehad te hebben, maar bij de gyn mocht ik weer met de benen wijd, en nu echt wijd, met een lekker felle lamp erop en naast de gyn ook een co-assistent en nog een verpleegkundige ofzo. Was gezellig daar beneden dus haha. Vond het nogal ongemakkelijk maar ging al heen snel gewoon plat liggen met mijn ogen dicht. Nu wel blij dat ik het allemaal gehad heb, en verwacht dat het de volgende keer wat minder gek is.

De gyn is wel oke, in ieder geval een vrouw, daar ben ik wel blij mee. Ze is vast heel goed, maar niet echt sociaal. Heel kort maar wel lekker duidelijk.

Geen idee, clomid is nog helemaal niet genoemd, ze gaan dus nu eerst de menstruatie opwekken en dan kijken wat er daarna met mijn hormonen gebeurt. Wellicht als inderdaad blijkt dat ik te weinig hormonen aanmaak voor eisprong dat ik dan clomid krijg.

Snowy, wat gaat er bij de gyn besproken worden dan donderdag?

En melli; ben je al ongesteld????!

Spinnekop; hoe voel je je? jammer dat het niet meteen weer raak was! Hoe voel je je met de clomid? Heb je last van bijwerkingen?
Joh vervelend dat je eerst door de assistent gezien moest worden voor de echo. Dat is toch niet erg vrouw vriendelijk.

Geen bijwerkingen van de clomid gelukkig. Nr 3 al op.
Michelle fijn dat je wat duidelijkheid hebt.. Ik kan me heel goed voorstellen dat het 'romantische' beeld er een beetje af is door de hele medische molen!

Je ziet trouwens wel heel vaak dat je bij pcos geen andere symptomen hebt..

Snowy zijn de boekjes een beetje duidelijk qua uitleg? Is het al zeker dat je met injecties begint na het gesprek bij de gyn? Heb je daar meer vertrouwen in?

Spinnekop wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt van de clomid!
Michelle; Valt dan idd mee maar wel pco hoeveelheid. Ik heb er stuk of 20-25 zitten wat de gyn toen dacht.. Daarom slaat de Clomid waarschijnlijk ook niet aan omdat er meer hormoon gemaakt moet worden omdat het over alles verdeeld moet worden.

Wat vervelend dat er zoveel bij de 2e echo waren! Hier word altijd even gevraagd of ik er bezwaar tegen heb als er een co ass bij is.

Bij mij moet de gyn gaan kijken wat de vervolg behandeling gaat worden. En moet met haar af spreken waar ik deze ronde mee ga afbreken omdat ik geen Provera meer wil hebben vanwege de erge bijwerkingen de laatste x.

Pollewop; Ja alles is duidelijk te lezen. Weet nu ook beter hoe alles werkt. De gyn moet beslissen of ik mag gaan spuiten. Maar ga daar wel vanuit. En heb daar alle vertrouwen in.
Hoi dames! Afgelopen woensdag de termijnecho gehad en ik ben op 1 september uitgerekend! Voor de eerste keer het hartje horen kloppen, erg bijzonder. Ben vandaag 11w4d. Eergister uit het niks een 'dikkere' buik. Alles bij elkaar wordt het nu toch ineens heel echt! Volgens de verloskundige zijn we uit de gevarenzone en dat is voor mij eindelijk het signaal dat het echt gaat gebeuren. We hebben het ook tegen iedereen verteld nu en hebben alleen maar leuke reacties gekregen, helemaal super.

Hoe is het bij jullie ondertussen? Weer een paar daagjes stil geweest.
Wat fijn rowie!!! Ohh alle reacties lijken me zooo leuk

Hier geen nieuws... Nog steeds helemaal nx...
Vandaag naar de gyn geweest. Was enorm gespannen.

Eerst gesprek gehad en daarna is er een inwendige echo gemaakt. Alles zag er goed uit volgens de gyn. Een klein eitje en dun baarmoederslijmvlies. Kreeg niet echt duidelijk wat dit nou precies inhield. Daarna nog bloed laten prikken.

Vriend moet deze week zijn sperma inleveren en dan 9 maart terug voor de uitslagen. Dan mogelijk starten met ovulatie inductie. Foldertje meegekregen.
Een klein eitje en geen bm slijmvlies wil zeggen dat er nik gebeurt en ook niet gaat gebeuren de komende week qua eisprong of menstruatie
Rowiee; fijn dat je een goede echo had!

1590; Dun baarmoederslijmvlies betekend geen menstruatie oid op korte termijn zoals spinnekop zei. Dit bouwt zich in de cyclus op. Ben benieuwd wat ze uit de bloeduitslagen halen.

@ hier nog even een paar daagjes afwachten! Gisteren was er ook niets op de echo te zien. Mijn bm slijmvlies bouwt zich wel heel mooi op alleen de eitjes doen het niet
Mag ik hier ook meeschrijven. Ik heb nu gedurende 8 maanden geen menstruatie gehad, niet toen ik de pil nog gebruikte in stopweken. En ook niet na het stoppen met de pil.

Loop nu sinds kort bij de gyn, zij heeft een paar inwendige echo's gemaakt en geprikt op hormonen.

Hier kwam uit dat mijn prolactine-waarden zijn verhoogd. Mogelijk dat daardoor de menstruatie uitblijft. Nu moet ik in maart weer bloed laten prikken en dan hopen dat het gezakt is en dat menstruatie op gang komt. Vind het best spannend allemaal.
C'est la vie
Natuurlijk mag je meeschrijven!

Even een update vanuit hier. De gyn had nog even een echo gemaakt en nog geen groei. Toch nog voor de zekerheid een test doen en dan begin ik morgen met 10 dgn Primolut ipv Provera. Daar staan gelukkig geen vervelende bijwerkingen in de bijsluiter

Als ik ongesteld word op dag 3 voor een uitgangecho en prik instructie!
Welkom suzie. Waar komt die verhoogde waarde door, weet je dat?

Hey snowy. Succes voor de volgende ronde met spuiten dan!
Okee dit is bijna eng... Had eigenlijk niet zoveel vertrouwen na het dunne baarmoederslijmvlies en een klein eitje, maar vriend heeft goede moed en wil graag ovulatietesten. Nou vooruit... Sinds dinsdag gedaan en steeds donkerder en nu is die echt veel donkerder dan de teststreep... Wat kan ik hier van geloven?
Een eitje groeit ca 2 mm per dag en springt bij 18mm. Dinsdag waren je eitjes onder de 10mm denk ik. Zou net aan kunnen dus
Zelf geloof ik er nog niet zo in, maar we wachten af. Hebben wel even van het moment gebruik gemaakt.
Je gebruikt geen ochtend urine voor het testen toch? Dat kan onbetrouwbaar zijn. Verder zie je het over 2 weken vanzelf
Nee geen ochtendurine. Precies de gebruiksaanwijzing gevolgd.

Net weer een testje gedaan en nog steeds heel erg positief.

Probeer er maar een klein beetje vertrouwen in te hebben en we zien het inderdaad vanzelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven