Nasleep van relatie met narcist.. Ervaringen? Nieuw!

05-10-2008 20:20 1929 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat ik via deze weg ervaringen kan delen over het hoe weer verder gaan na een relatie met een narcist.

Mijn verhaal in het kort:

Ik heb bijna een jaar lang een aan/uit relatie gehad met mijn ex waarvan ik dus denk dat hij een narcistische persoonlijkheid heeft.

Inmiddels heb ik wel het gevoel echt klaar met hem te zijn, maar toch merk ik dat ik er nog elke dag mee bezig ben. Het lijkt wel alsof hij een bepaalde macht over me heeft, waar ik niet onderuit kan. En ik snap dat niet van mezelf! Ik zie mezelf toch wel als een redelijk intelligente, verstandige vrouw, maar in zijn buurt verandert dat volkomen. Ik heb het gevoel dat ik stilsta nu, ik kom zo niet verder en vergooi mijn tijd.

Mijn vrienden wil ik hier ook niet meer mee lastig vallen, want die horen me al een jaar lang klagen, en zien me net zo hard weer terugrennen wanneer het hem uitkomt.

Hij heeft me zo ontzettend veel pijn gedaan en mijn zelfbeeld in gruzelementen geslagen...

Zijn er hier vrouwen die hier ervaring mee hebben? En hoe zijn jullie losgekomen? Wie kan me helpen de knop om te zetten?

Alvast heel erg bedankt!

Hoppetee
quote:eindelijk schreef op 23 oktober 2008 @ 11:19:

[...]

Om mijn part gaan ze in de duobak, maar beslist niet meer naar jou!

Mijn vrienden bewaren sinds die tijd dingen voor mij bij hun thuis.

@Eindelijk,wat een zielige man dit verschrikkelijk.

En nog erger jij hebt nog met hem vandoen helaas.

Ja face laat het een waarschuwing zijn voor iedereen die van plan is om met een N een gezin te stichten. Dat is de enige positieve draai die ik er nog aan kan geven.

En: wat je niet breekt maakt je sterker. Eindelijk moet echt beresterk zijn geworden.
.
heb ik ook wel nodig, ben niet meer zo jong, 55, toch twee pubers en dan scheiden. Hoe haal je het eigenlijk in je hoofd, denk ik dan.
Nou hadden N1 en ik al een compleet verschillende smaak, dus er was al geen ruzie over de CD's - hij mag Andre Hazes en Frans Bauer zelfs graag houden. Sterker nog, da's iets om voor naar de rechter te gaan, mijn bijna ex stelt mij bloot aan ethervervuiling. Nee, hoor, grapje. Al ben ik geen fan, ieder zijn meug!

Maar serieus nu, wat een kinderachtige kerel, je gunt me niets. Jeemig, het lijkt wel een klein kind.....
Maar ik ga er nu voor de rest een leuke dag van maken. Het zonnetje schijnt heerlijk. Heb wat gewerkt op de computer, in huis wat opgeruimd, in mijn hoofd wat opgeruimd, muziiekje aan, vriendin heeft kofiie klaar, boodschapje doen. Deze dag is even voor mij, ik zal even gewoon zijn als een gewoon mens. Heerlijk. Ik ga genieten van het moment.

Ik wens jullie ook een fijne dag toe!
Goed idee eindelijk, ik ga me ook van de bank sleuren en ff lekker het zonnetje in.
.
quote:eindelijk schreef op 23 oktober 2008 @ 12:39:

Maar ik ga er nu voor de rest een leuke dag van maken. Het zonnetje schijnt heerlijk. Heb wat gewerkt op de computer, in huis wat opgeruimd, in mijn hoofd wat opgeruimd, muziiekje aan, vriendin heeft kofiie klaar, boodschapje doen. Deze dag is even voor mij, ik zal even gewoon zijn als een gewoon mens. Heerlijk. Ik ga genieten van het moment.

Ik wens jullie ook een fijne dag toe!Heel goed. Ga eruit! Dat heeft mij er ook doorheen getrokken. Ook mijn N1 deed de meest rare en kinderachtige dingen. Blijf naar buiten gaan. Letterlijk de frisse lucht opsnuiven. Ga beppen met die vriendin en koop iets leuks of lekkers voor jezelf. Trakteer jezelf!
best wel een goede dag gehad. En vanavond zomaar eens frietjes gebakken. Vanaf dat mijn man thuis komt, verandert toch de sfeer, is ineens de warmte en gezelligheid weg. Hij wilde er zowaar eens aan deelnemen, maar de kilte maakt het onecht lijkt het. In ieder geval was het wel een keer een rustige avond zo.
Goed te horen dat het ergste van je dip weer even voorbij is en dat je toch een fijne dag en avond hebt gehad. Jammer dat hij het dan weer een beetje verpest, maar nog eventjes en dan ben je daar vanaf en kun je de hele dag ontspannen genieten van je kinderen. Je klinkt als een hele lieve moeder.
.
quote:impala schreef op 25 oktober 2008 @ 00:10:

Goed te horen dat het ergste van je dip weer even voorbij is

en dat zónder medicijnen!!

en dat je toch een fijne dag en avond hebt gehad. Jammer dat hij het dan weer een beetje verpest, maar nog eventjes en dan ben je daar vanaf en kun je de hele dag ontspannen genieten van je kinderen. Je klinkt als een hele lieve moeder.dank je

Vandaag een paar uur in de tuin gewerkt, zowaar met zijn vieren!!!!

Ik dacht echt, goh, dat dit kan.

Morgen zou hij de verdeling uitwerken. Zal me benieuwen wat het nu wordt. Afgelopen week is hij nogal op zijn rechten en plichten gewezen door een financiëel adviseur. Volgens mij is hij daar nu nog stil van. SInds die tijd is het gewoon rustiger geworden. Ik wacht af.
Brrr en nu door derden er op gewezen worden en ineens kan het wel?

Pas op hoor @eindelijk.

Hij begint nattigheid te voelen en dat zal in zijn nadeel werken (lees>de controle kwijtraken die hij meent te hebben over jou en de kinderen).Tenminste zo hij afgelopen tijd handeld.

En gaat nu de goedheid zelve uithangen.

Wees alert,maar dat ben je wel.

Nog even volhouden maar.
quote:eindelijk schreef op 26 oktober 2008 @ 01:53:

[...]

dank je

Vandaag een paar uur in de tuin gewerkt, zowaar met zijn vieren!!!!

Ik dacht echt, goh, dat dit kan.

Morgen zou hij de verdeling uitwerken. Zal me benieuwen wat het nu wordt. Afgelopen week is hij nogal op zijn rechten en plichten gewezen door een financiëel adviseur. Volgens mij is hij daar nu nog stil van. SInds die tijd is het gewoon rustiger geworden. Ik wacht af.Zei ik toch al, dat hij echt niet met alles wat hij wilde, weg kon komen? En ja, Face2, soms moet een ander je daar echt op wijzen. Mijn ex en advo gingen maar door, totdat de rechter er korte metten mee maakte. Toen accepteerde ex het wel. Maar inderdaad, wees op je qui vive, hij zou zomaar ineens de aardige man kunnen uithangen en je zo willen overhalen tot een voor hem gunstige regeling. Laat het nu maar over aan de advocaten. Die staan er minder emotioneel in dan jij, en dat is goed.
vandaag had hij een plan opgesteld voor de verdeling. Ik moet zeggen, dat het aardig in de richting was. Een paar dingen moesten 'erbuiten' blijven, een beetje meer voor hem, maar oké, geen geruzie en gescheld. Wat bijgesteld moest worden heb ik opgeschreven, een plan van aanpak gemaakt, afspraken over wie wat doet, zoals polissen opvragen, rekening overmaken, verzekeringen etc. en over een paar dagen toetsen. Hij weet nog niet zeker of hij ermee accoord kan gaan, maar dat zie ik nog wel. En ik wil het ook bij de advocaat toetsen. Als het op deze manier in rust geregeld kan worden, mag het van mij. Ook al heeft hij iets meer, wat dan nog. Ik hoop dat het nu goed gaat komen.
quote:eindelijk schreef op 26 oktober 2008 @ 13:56:

vandaag had hij een plan opgesteld voor de verdeling. Ik moet zeggen, dat het aardig in de richting was. Een paar dingen moesten 'erbuiten' blijven, een beetje meer voor hem, maar oké, geen geruzie en gescheld. Wat bijgesteld moest worden heb ik opgeschreven, een plan van aanpak gemaakt, afspraken over wie wat doet, zoals polissen opvragen, rekening overmaken, verzekeringen etc. en over een paar dagen toetsen. Hij weet nog niet zeker of hij ermee accoord kan gaan, maar dat zie ik nog wel. En ik wil het ook bij de advocaat toetsen. Als het op deze manier in rust geregeld kan worden, mag het van mij. Ook al heeft hij iets meer, wat dan nog. Ik hoop dat het nu goed gaat komen.Wat wil hij buiten sluiten? Let wel op hoor. Doet mij wel denken aan onze boedelverdeling. Ik had van dat kristal bij AH indertijd gespaard. Ik zei dat ik een paar dingen wilde meenemen. Waarop zijn advocaat echt zo heel geinteresseerd riep: 'kristal?' Die dacht dat 't om peperduur kristal ging. Ik nam alleen de whiskykaraf mee, de whiskyglazen en de bonbonsschaal. De wijnglazen mocht ex houden.
een paar kristallen glazen zouden het laatste zijn waar ik me druk over zou maken. Ik hoop ook dat jullie er nu uit gaan komen eindelijk, en dat-ie niet alsnog gaat terugkrabbelen.
.
Kwam hier weer even bijlezen.

Wow, Eindelijk, wat goed dat je bij hem weggaat! En ook veel sterkte .

Ik heb laatst een kopie van mijn ex-N in de plaatselijke kroeg gezien. Niet alleen was het een uiterlijke kloon, ook zijn gedrag was niet te beschrijven gelijk aan dat van ex-N. Toen deze kroegbezoeker het ook nog presteerde tegen mij te gaan praten, heb ik hem stomverbaasd aangestaard, terwijl mijn alarmbellen allang weer afgingen. Het was zó ontzettend eng dat ik op het punt stond weg te lopen. Dezelfde manier van doen, het praten met de handen, de houding, die zelfingenomen blik, hetzelfde kapsel, dezelfde, enge ogen en ook de kleding was gelijk. Ik heb nog een seconde gedacht: misschien is dit wel een broer waar hij niets van af weet. Of heeft-ie zichzelf gekloond ;). Het werd nog erger toen hij zich in een gesprek tussen mij en een vriendin ging mengen en deed alsof hij alles over ons wist. Zo hadden we het over een meisje met een eetstoornis, en hij begon daar heel denigrerend over mee te praten. Later kwam hij er weer bij en toen ik net ergens over aan het vertellen was, nam hij het gesprek over, onderbrak mij en zei hij: 'Toen heb je dat gedaan? Ik bedoel, waar bemoei jij je mee?' Dat zei hij tegen míj? Ik heb hem met mijn meest dodelijke blik aangestaard. Daarna hield hij zich koest, maar ik was zó boos en het was ook zó eng toevallig, dat ik op de een of andere manier toch een wrang gevoel aan de avond over heb gehouden ... Alles speelde zich weer in mij hoofd af als een film ... Zijn hele houding herinnerde mij weer aan ex-N, zelfs zijn manier van praten en zijn stem kwamen overeen. Bah. Ik heb mijn avond er verder niet door laten verpesten, maar het kwam allemaal weer even keihard terug.
scary souffleur!

ja het is zo, als je één keer goed intrapt bent, pik je ze er voortaan zó uit en ga je al over je nek hij voor iets tegen je kan zeggen. Gelukkig maar dat je alarmbellen zo goed werken!
impala wijzigde dit bericht op 27-10-2008 16:20
Reden: lettertje omgedraaid
% gewijzigd
.
quote:Souffleur schreef op 26 oktober 2008 @ 18:42:

Kwam hier weer even bijlezen.

Wow, Eindelijk, wat goed dat je bij hem weggaat! En ook veel sterkte . dank je

Ik heb laatst een kopie van mijn ex-N in de plaatselijke kroeg gezien. Niet alleen was het een uiterlijke kloon, ook zijn gedrag was niet te beschrijven gelijk aan dat van ex-N. Toen deze kroegbezoeker het ook nog presteerde tegen mij te gaan praten, heb ik hem stomverbaasd aangestaard, terwijl mijn alarmbellen allang weer afgingen. .lijkt wel een griezelfilm. Hitchcock of zo iets.
quote:eindelijk schreef op 26 oktober 2008 @ 13:56:

vandaag had hij een plan opgesteld voor de verdeling. Ik moet zeggen, dat het aardig in de richting was. Een paar dingen moesten 'erbuiten' blijven, een beetje meer voor hem, maar oké, geen geruzie en gescheld. Wat bijgesteld moest worden heb ik opgeschreven, een plan van aanpak gemaakt, afspraken over wie wat doet, zoals polissen opvragen, rekening overmaken, verzekeringen etc. en over een paar dagen toetsen. Hij weet nog niet zeker of hij ermee accoord kan gaan, maar dat zie ik nog wel. En ik wil het ook bij de advocaat toetsen. Als het op deze manier in rust geregeld kan worden, mag het van mij. Ook al heeft hij iets meer, wat dan nog. Ik hoop dat het nu goed gaat komen.Vandaag zou hij ormulieren ophalen om geld van een spaarrekening te halen om naar een andere over te zetten voor de verdeling. Hij had ze niet gehaald. Hij heeft alleen gezegd dat hij er nog eens over nagedacht had en het er niet helemaal mee eens was. Morgenavond zou hij het me vertellen. Uitstel van iets vertellen betekent meestal slecht nieuws voor mij. Dat ken ik, geen enkele uitleg, alleen een aankondiging. Ik wacht maar af wat het nu weer wordt.
K** voor je. Was er al bang voor. Maar uiteindelijk heb jij toch de langste adem hoor en kom je echt wel waar je wezen wil.

Enne, lekker he, die smiley !
.
Ik doe niet meer mee aan het gejojo. Als zijn voorstel vanavond voor mij ongusnstiger is, gaat het via de rechter. Dat is voor mij uiteindelijk nóg gunstiger. Ik had gedacht, ik gun hem wat extra, geen advocaat en rechter meer, klaar, dus ook geen hoge rekening. Maar via de rechter krijg ik uiteindelijk wat meer dan nu, een gedeelte gaat naar de advocaat en hij krijgt minder. Ook goed toch?
quote:impala schreef op 28 oktober 2008 @ 01:09:

Enne, lekker he, die smiley !staat gewoon hier in het menu, vond het wel toepasselijk!
Zeker goed @eindelijk.

Zo hij wil hoor,denk dat maar.

En in jouw voordeel.
ik ben gewoon klaar
En ik wil jullie allemaal bedanken voor de steun, support, medeleven. Het heeft er mede voor gezorgd dat ik niet helemaal gillend gek ben geworden. Ik ben lang niet meer zo kalm geweest als nu!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven