Hekel aan feestjes...

13-09-2015 13:05 1879 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb -persoonlijk- een beetje een hekel aan sommige, niet alle, feestjes.

Aan verjaardagen, waarbij iedereen in een kringetje zit op een harde keukenstoel. Natuurlijk mag iedereen dat zelf weten. Dus iedereen kan in dit topic laten weten of hij/zij het ermee eens is. Zonder elkaar aan te vallen.

(Oorspronkelijke openingspost veranderd; eigen mening afgezwakt, humor eruit gehaald, hopelijk nu minder kans op misverstanden)
quote:Pink-Ink schreef op 21 februari 2016 @ 22:57:

Mijn schoonouders doen dat ook. Ik vier mijn verjaardag al niet meer sinds ver voordat zij in mijn leven kwamen, maar toch willen zij altijd langskomen. Als je dat dan afhoudt, komen ze tóch! Echt onbegrijpelijk.Zorgen dat je niet thuis bent. Lekker met je eigen gezin uit eten gaan bijv. Of desnoods n weekendje weg.
Shoot first, ask questions later!
quote:ikbenik schreef op 21 februari 2016 @ 23:42:

[...]

Dat klinkt geweldig, maar zeg nou eerlijk, je KUNT toch niet alleen maar doen wat je zelf wil en geen enkele verplichting nakomen...?

Je hebt altijd te maken met andere mensen en wat ZIJ willen, wensen, hopen, en verwachten. Hierin geen enkel compromis sluiten (stel dat je miljonair bent en 100% onafhankelijk van werk verplichtingen) geeft mss ruimte maar ook eenzaamheid.

Ik las dat jij afhankelijk bent van je mans auto. Zorg voor je eigen vervoer zodat jij gewoon weg kan als hij dienst heeft.

En waarom zou je aan alle uitnodigingen gehoor geven? Als mensen niet accepteren dat je niet voor alles op komt draven dan is dat n goed moment om je contacten te filteren. Je hebt meer aan n paar goede vrienden of familieleden dan aan een hele massa. Als je met n paar mensen tijd hebt voor qualitytime (en daar vallen wederzijdse verjaardagbezoeken niet onder) zul je je vast minder eenzaam voelen als nu met dit gejaag van hot naar her.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 22 februari 2016 @ 05:04:

[...]

Ik las dat jij afhankelijk bent van je mans auto. Zorg voor je eigen vervoer zodat jij gewoon weg kan als hij dienst heeft.

En waarom zou je aan alle uitnodigingen gehoor geven? Als mensen niet accepteren dat je niet voor alles op komt draven dan is dat n goed moment om je contacten te filteren. Je hebt meer aan n paar goede vrienden of familieleden dan aan een hele massa. Als je met n paar mensen tijd hebt voor qualitytime (en daar vallen wederzijdse verjaardagbezoeken niet onder) zul je je vast minder eenzaam voelen als nu met dit gejaag van hot naar her.

Het is niet 'zijn' auto, maar gewoon de gezamenlijke auto. Twee auto's aanschaffen is financieel niet haalbaar. Maar het zou een praktische oplossing geweest zijn, ja.

Verder klopt het dat je niet hoeft altijd overal te komen 'opdraven'. Hier proberen we tegenwoordig wat kritischer mee om te gaan. Helaas blijft het af en toe zo dat er na een of twee weken 'niks' toch weer een klustertje 'Belangrijke Verplichtingen' zich aandient.

Zoals deze week dus. Die late diensten vallen nu eenmaal soms ongelukkig, daarin valt weinig te schuiven. Twee ouderavonden in 1 week komt normaliter ook niet voor, maar nu dus wel. Beiden belangrijk genoeg om heen te moeten. Dus weer even een rommelige week qua avondeten. Koken voor meerdere dagen en individuele bordjes de magnetron inschuiven op de tijden die mogelijk zijn.
quote:redbuIIetje schreef op 22 februari 2016 @ 04:57:

[...]

Zorgen dat je niet thuis bent. Lekker met je eigen gezin uit eten gaan bijv. Of desnoods n weekendje weg.Ik sta ze vriendelijk te woord bij de voordeur en neem dan weer afscheid
Ik denk dat ik er van af ben dat mijn moeder per se wil komen rond mijn verjaardag. Dat scheelt weer een hoop nutteloos gezeur over wat ik wil hebben en of de hond mee mag.

Pink-Ink, hoe vaak heb je al bij de voordeur 'gevierd' en hoe vaak daarna bleven ze nog komen?
quote:2koffie schreef op 22 februari 2016 @ 12:35:

Ik denk dat ik er van af ben dat mijn moeder per se wil komen rond mijn verjaardag. Dat scheelt weer een hoop nutteloos gezeur over wat ik wil hebben en of de hond mee mag.

Pink-Ink, hoe vaak heb je al bij de voordeur 'gevierd' en hoe vaak daarna bleven ze nog komen?Ze komen nog elke keer. Afgelopen keer was ik niet thuis (doordeweekse werkdag), toen heeft mijn man koffie met ze gedronken. Het is drie, vier keer gebeurd dat ze aan de deur kwamen op mijn verjaardag of de dag erna, terwijl ik van tevoren uitdrukkelijk had gezegd dat ik het niet vierde. Ze zijn hier hartstikke welkom, maar wel op afspraak. Daar heb ik een valide reden voor, maar ook als ik geen enkele andere reden had dan 'geen zin' vind ik het nog steeds gerechtvaardigd om zelf te bepalen wanneer ik bezoek ontvang.
Ik heb wel het idee dat sommige mensen 'niet vieren' opvatten als 'dat geldt voor vrienden maar niet voor ons'. Terwijl ik koffie drinken met iemand op mijn verjaardag gewoon vieren vind.

Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik wat bot heb moeten doen tegen mijn schoonmoeder toen die 'ik vier het niet' ook niet begreep en maar door bleef vragen hoe laat ze langs konden komen. Ik weet niet meer hoe bot, maar het werkte. Mijn moeder vatte het ook niet, maar haar gezelschap trok ik wat beter dus heb ik me ieder jaar maar weer laten overhalen tot een afspraak - waar ik dan achteraf weer spijt van had.

Maar jeetje, als ik al een paar keer niet werd binnen gelaten dan zou bij mij toch wel een kwartje vallen hoor :-)
Mijn schoonouders zijn op zich lieve mensen maar ze hebben inderdaad een enorm bord voor hun kop. Ze staan altijd onaangekondigd voor de deur en de schaarse keren dat ze wel een afspraak maken, komen ze veel en veel te laat (lees: minimaal een uur). Het gesprek daarover zijn we al vele malen aangegaan, maar ze doen toch wat ze zelf willen. Tja, dan moet je niet verbaasd zijn als je niet altijd binnen kunt komen.
Ja, ik vind 3 a 4x aan de deur staan, nadat je gezegd is dat er NIETS GEVIERD WORDT, aan de deur geweigerd worden en nog steeds elk jaar langs gaan, getuigen van een meters dikke plank voor je kop . Of een heeeel slecht geheugen, dat kan natuurlijk ook.
Cross post
Ik dacht dat ze hier ook een enorm bord hadden, maar dat valt zo te zien wel mee. De onaangekondigde bezoeken zijn immers opgehouden nadat ik een paar keer niet thuis was. Of misschien nog wel vaker; ik weet natuurlijk niks van de keren dat ik echt niet thuis was en ze dus echt niet heb gezien. Ik heb ze wel een paar keer gezien toen ik bijna thuis was en ze net wegreden, en een paar keer dat ik geen zin had en de deur niet opendeed. (In geen van de gevallen hebben ze het er ooit over gehad, wat ik dan ook weer opmerkelijk vind. Niet van: goh, een paar dagen geleden kwamen we even langs maar was je niet thuis.) En een paar keer daarvan hadden ze eerst gebeld maar had ik niet opgenomen. Soms expres, soms niet. Maar ja, ze wisten dus niet of ik er drie kwartier later wel zou zijn en toch gingen ze dan zo'n eind rijden. Bord.
quote:2koffie schreef op 22 februari 2016 @ 15:33:

Ik heb wel het idee dat sommige mensen 'niet vieren' opvatten als 'dat geldt voor vrienden maar niet voor ons'. Terwijl ik koffie drinken met iemand op mijn verjaardag gewoon vieren vindt.

(...)

Ja, dat denk ik dus ook.

10 jaar geleden hoorde ik mezelf nog in een omzichtig verhaal uitleggen dat we het dus niet vieren, waarna mijn moeder vervolgens vroeg wanneer het uitkwam; in de ochtend of liever in de middag..? (?)

- Ehm, ik VIER het dus niet, ma..!

-jaja, maar je hoeft het ook niet te VIEREN, ik wil je alleen ff je kadootje komen brengen, kopje koffie erbij; gezellig!

- ?! Mam, dat IS 'vieren'!

Tegenwoordig raak ik er iets meer bedreven in. Ik zeg dat we het niet vieren, en nee, dat we ook niet thuis zijn, en mam, dat betekent dus ook dat je niet langs kunt komen omdat je dan aan een gesloten deur staat, en nee, de 'andere-oma' komt dus OOK niet, nee, ikbenik - man is er OOK niet, er is dus NIEMAND. NEE, de kinderen zijn ook weg. Klopt. Er is geen taart, geen koffie, geen mens, en de deur is dicht. Ja. Precies ja. Nee, de dag erna moeten we allemaal werken....
Jeetje, 2koffie..! Ik denk dat ze dan echt he-le-maal NIKS te doen hebben die dag...!
quote:2koffie schreef op 22 februari 2016 @ 15:53:

Niet van: goh, een paar dagen geleden kwamen we even langs maar was je niet thuis lag je onder de vensterbank.)Geintje
Schoonvader was toen denk ik net met pensioen en schoonmoeder heeft niet gewerkt. Ik werkte toen niet maar presteerde het toch vaak om helemaal niet thuis te zijn als ze belden of langskwamen. Meestal niet eens met opzet. Maar ja, zij dachten "ze werkt niet dus ze is thuis", alleen ik was wat mobieler en ondernemender met de baby/dreumes/peuter dan zij waarschijnlijk vroeger waren. Voor babyzwemmen waren we al gauw 2,5 uur weg met de fiets.
quote:Lotte35 schreef op 22 februari 2016 @ 16:21:

[...]

Geintje Ik heb wel een keer peuter geïnstrueerd om op de grond te gaan liggen toen oma ineens onaangekondigd voor het raam stond en door de luxaflex probeerde te gluren, en ik heb me wel afgevraagd of ze ons kon zien. haha.
Ik heb onlangs gehad dat ik meer dan 3 keer uitgenodigd ben voor zelfde verjaardag.

Verjaardag van mijn nichtje die ook mijn vriendin is en 40 is geworden:

Verrassingsfeestje met vriendinnen voor haar gegeven.

Week later gaf ze zelf een feest voor de familie, dus ook geweest.

Ik ben nog naar haar toe geweest, op haar verzoek, op de dag zelf dat ze jarig was, met mijn dochter.

En nu vroeg ze of we nog even een datum gingen plannen voor ander vriendinnengroep, die ik dan ook weer ken.

Daar heb ik maar voor bedankt, die sla ik even over. Vind haar hartstikke lief, maar om nu 4 keer haar verjaardag te vieren.

Maar dat was nog best wel een ding trouwens.

Ik had ook zoiets met mijn schoonzus, haar en mijn dochter zijn vriendinnetjes.

Haar dochter was aantal weken geleden op een donderdag jarig. Dit vierden ze de zaterdag ervoor.

En vervolgens kreeg ik nog een bericht of we ook nog even op de dag zelf kwamen, de opa's en oma's kwamen ook weer.

En dochter gaat ook nog naar het kinderfeestje.

Wat een gedoe!
quote:2koffie schreef op 22 februari 2016 @ 16:31:

Ik heb wel een keer peuter geïnstrueerd om op de grond te gaan liggen toen oma ineens onaangekondigd voor het raam stond en door de luxaflex probeerde te gluren, en ik heb me wel afgevraagd of ze ons kon zien. haha.
Pff, er loopt ook een topic rondom de vraag of het egoïstisch is om je verjaardag te vieren. In dit geval is het antwoord ronduit ja.
Ik bedoel dus het verhaal van Baudolino
quote:Pink-Ink schreef op 22 februari 2016 @ 16:54:

Ik bedoel dus het verhaal van Baudolino Ha, ja, zag het topic net, dacht al, had het beter daar kunnen plaatsen, haha.
@ikbenik ik bedoel dan ook alleen de verplichtingenzoals verjaardagen etc.

Werk, afspraken etc. Ligt uiteraard anders, maar ook daar kun je best mee schuiven soms
Moet er niet aan DENKEN. ...! Een verjaardag VIER KEER VIEREN???

Baudolino :
quote:Sweety2015 schreef op 22 februari 2016 @ 17:17:

@ikbenik ik bedoel dan ook alleen de verplichtingenzoals verjaardagen etc.

Werk, afspraken etc. Ligt uiteraard anders, maar ook daar kun je best mee schuiven soms

Begrijp het, Sweety2015.

Ik bewaak mijn agenda als een pitbull. (Althans, dat probeer ik. )

Morgenavond hadden we nog 'open' staan, (als enige avond deze week), heeft mijn man mijn schoonouders uitgenodigd om te komen eten.... hoor ik net

Volgens mij moeten we toch eens proberen de neuzen één kant in te krijgen op dit vlak...

Ik moet morgen de hele dag werken, daarna ben ik meestal BEKAF. Dan wil ik in mijn allerlelijkste huispak en konijnensloffen aan op de bank ploffen. Diner stel ik me voor als een bordje op schoot. Lekker scheten laten, in mijn neus peuteren, vloeken en mopperen over wie er gemeen tegen me was. Horen hoe het met de kinderen was. Kijken wat ze hebben meegemaakt en lekker met hun meeleven. Maar dat gaat dus nu anders lopen. Nu gaan we blijkbaar een formeel etentje hebben, beleefdheden uitwisselen over hoe het op de bridgeclub was vorige week en vernemen hoe het met de likdoorns van tante Betsie is inmiddels.

Mijn schoonouders zijn Gouden mensen, maar ze kunnen het niet opbrengen om langer dan 4 seconden ergens naar te luisteren.

Ik overdrijf een KLEIN beetje.

Maar ik heb geen ziiiiiiiiin....!
Kun je niet bij hun gaan eten?

Voordelen;

Je hoeft niet te koken, alleen aanschuiven

- je komt wanneer je wil en nog beter je gaat ook als je er klaar mee bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven