Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de personen die van zichzelf weten dat ze zich terughoudender of rooskleuriger hebben voorgedaan bij het geven van hun persoonsprofiel aan de "wetenschappers" zelf het snelst nee zullen zeggen. En de vrouwen eerder dan de mannen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit weleens een SF-boek gelezen waarin mensen op soortgelijke manier aan elkaar gekoppeld werden. Je was zo'n beetje verplicht elkaar aardig te vinden, want de wetenschappelijke methode zei het.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bespottelijk concept.

Niet dat ik huwelijk als 'heilig' beschouw maar een beetje serieus nadenken voor je er aan begint lijkt me geen luxe.

Het is wél een contract.

Ik ben momenteel aan het scheiden en pffffff wát een gedoe.



Ik ga wel kijken een keer.

Het zal wel weer allemaal niet zo heftig zijn als wordt voorgespiegeld.
Ja ik zou zelf ook echt niet meedoen. Ik geloof ook niet dat alleen op basis van wetenschappelijk onderzoek een match kan worden gemaakt. Maarja, misschien zit ik fout.
quote:Eleonora-1 schreef op 01 maart 2016 @ 17:22:

Bespottelijk concept.



Ik ben momenteel aan het scheiden en pffffff wát een gedoe.



.Sterkte. Ik ben ooit ook gescheiden en dat is niet 1,2,3. Daarom vind ik het concept ook niets. Je maakt van het huwelijk een spelletje.
Alles voor de kijkcijfers.

En aangezien heel veel datingprogramma's al zijn uitgemolken moeten ze weer iets "schokkends" verzinnen om de kijkers te trekken.

Ik ga niet kjken.
quote:jaw schreef op 01 maart 2016 @ 17:14:

Ik denk dat de personen die van zichzelf weten dat ze zich terughoudender of rooskleuriger hebben voorgedaan bij het geven van hun persoonsprofiel aan de "wetenschappers" zelf het snelst nee zullen zeggen. En de vrouwen eerder dan de mannen.

Niks voor jou om daaraan mee te doen ?

(Oww ik ben slecht ;) )



Ik ga uit nieuwsgierigheid wel kijken maar ik vind het een vrij achterlijk programma geloof ik..
Alle reacties Link kopieren
Ook een idee voor tv: laat twee personen die "wetenschappelijk" een match zijn elkaar voor het eerst treffen bij de notaris waar ze sleutels ontvangen en per direct moeten tekenen voor een gezamelijke hypotheek van ¤300.000 voor het huis dat bij de sleutels hoort.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van slecht ;)
quote:edamame schreef op 01 maart 2016 @ 17:32:

Ook een idee voor tv: laat twee personen die "wetenschappelijk" een match zijn elkaar voor het eerst treffen bij de notaris waar ze sleutels ontvangen en per direct moeten tekenen voor een gezamelijke hypotheek van ¤300.000 voor het huis dat bij de sleutels hoort.









Ook daar zullen de aanmeldingen voor binnen komen, dat weet ik gewoon zeker.
Vanavond begint het toch?



Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 01 maart 2016 @ 17:37:

[...]







Ook daar zullen de aanmeldingen voor binnen komen, dat weet ik gewoon zeker.Plot twist: het huis blijkt dan ook nog eens een "opknappertje" te zijn. #relatietest
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk programma, alsof je door mensen van buitenaf goed gematcht kan worden, je eigen gevoel moet toch ook een rol spelen? Maar ja je moet toch wat na al die andere date toestanden als: liefde op het eerste gezicht, blind dates, daten in het donker, naakt daten op een eiland, wie trouwt mijn zoon, the bachelor,(buitenlandse en onbekende) prins zoekt vrouw, etc. etc. etc. Al is dit programma volgens mij vorig jaar ook op net 5 geweest. Kan mij iets van voorstukjes herinneren.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
@Puss in boots vanavond begint het

@edame een huis van 3 ton en dan nog een opknapper hahaha.

@Mutsje ja inderdaad vorig jaar was hetzelfde soort programma. Daarom vroeg ik mij in mijn openingspost af, of dit programma wel toegevoegde waarde zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe wettig dat 'wettelijk huwelijk' is. Trouwen ze in gemeenschap van goederen en lopen ze dus het risico met de schulden van de ander opgezadeld te worden? En hoe zit het dan met de bedenktijd, die normaal gesproken verplicht is tussen ondertrouw en jawoord?
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof niet dat DE ideale partner bestaat. Je kunt ook later van iemand gaan houden, dat gebeurt bij uithuwelijken ook wel. Verliefdheid is fijn, maar m.i. geen basis voor een duurzame relatie. Dit programma kan tot geslaagde huwelijken leiden. Ben benieuwd.
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zeker kijken. Normaal 21.30 Koopverslaafd maar hier switch ik wel even voor.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me best een leuk programma.



Denk alleen wel dat dat trouwen nep is. In Nederland moet je toch eerst in ondertrouw waarbij ze ook vragen hoe de relatie is enzo om verkeerde intenties uit te sluiten?! Kan me niet voorstellen dat ambtenaren hieraan meewerken
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd. Denk niet dat het succesvolle huwelijken gaan worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar de Engelse versie gezien. Een stel is niet getrouwd, het tweede stel iets van een maand later gescheiden en het derde stel leek potentie te hebben, maar ik heb het net opgezocht en zij zijn ook uit elkaar: http://www.dailymail.co.u ... nored-bossy-sex-life.html
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:miss011 schreef op 01 maart 2016 @ 18:30:

Het lijkt me best een leuk programma.



Denk alleen wel dat dat trouwen nep is. In Nederland moet je toch eerst in ondertrouw waarbij ze ook vragen hoe de relatie is enzo om verkeerde intenties uit te sluiten?! Kan me niet voorstellen dat ambtenaren hieraan meewerkenVolgens Peter vd V. is het écht een echt huwelijk. Zodat het ook niet een te vrijblijvende 6 weken zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 01 maart 2016 @ 18:45:

[...]





Volgens Peter vd V. is het écht een echt huwelijk. Zodat het ook niet een te vrijblijvende 6 weken zijn.Dan hoop ik dat ze uitleggen hoe dat dan kan!
quote:miss011 schreef op 01 maart 2016 @ 18:51:

[...]





Dan hoop ik dat ze uitleggen hoe dat dan kan!



Zul je straks zien maar is ook gewoon te googelen:



De kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
quote:fouteman schreef op 01 maart 2016 @ 17:32:

Ik hou van slecht ;)



Aan het dubbelnicken ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven