Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
quote:DG2015 schreef op 01 maart 2016 @ 18:39:

Ik heb vorig jaar de Engelse versie gezien. Een stel is niet getrouwd, het tweede stel iets van een maand later gescheiden en het derde stel leek potentie te hebben, maar ik heb het net opgezocht en zij zijn ook uit elkaar: http://www.dailymail.co.u ... nored-bossy-sex-life.htmlGoh...
Alle reacties Link kopieren
quote:Zelatrice schreef op 01 maart 2016 @ 19:04:

[...]

Goh...Ik vond het ook niet erg verrassend. Het verrassende aan het programma vind ik eerder dat ze mensen zo gek hebben gekregen om te trouwen met een onbekende.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
quote:fientje1982 schreef op 01 maart 2016 @ 17:23:

Ja ik zou zelf ook echt niet meedoen. Ik geloof ook niet dat alleen op basis van wetenschappelijk onderzoek een match kan worden gemaakt. Maarja, misschien zit ik fout.Mijn man en ik hebben elkaar ontmoet via een datingsite waar je een heel uitgebreide vragenlijst moest invullen en dan werd gekoppeld aan mensen die volgens onderzoek dan bij je moeten passen. We zijn weliswaar niet direct getrouwd, maar de matching was bij ons wél heel goed / kloppend. Ik geloof dus wel dat zoiets kan, alleen moet ik er wel bij zeggen dat de eerste 10 mensen die volgens onderzoek bij mij pasten NIET bij mijn pasten.
Alle reacties Link kopieren
quote:fientje1982 schreef op 01 maart 2016 @ 17:23:

Ik geloof ook niet dat alleen op basis van wetenschappelijk onderzoek een match kan worden gemaakt. Maarja, misschien zit ik fout.Van de stellen die uit verliefdheid of lust bij elkaar gekomen zijn scheidt ook zo'n 35%, dus dat werkt blijkbaar ook niet optimaal.
Alle reacties Link kopieren
ik kijk alleen omdat er een bekende van mij meedoet.
"Boring conversation anyway"
Ik vind dat programma "Married by Mom and Dad" van TLC al raar en dit lijkt me nog erger wat totale vreemden gaan het voor jou bepalen.
Maar de realiteit is toch gewoon dat die 'perfecte match' onder de aanmeldingen moet zitten? dat verkleint de vijver nogal dunkt me. Als je iedereen in NL gaat onderzoeken gaat het er heel anders uitzien denk ik.



Ik kan niet kijken vanavond, wel jammer Ik geloof er trouwens niet in, volgens mij gaan ze totaal voorbij aan het uiterlijk, terwijl dat toch ook wel belangrijk is. Als je je helemaal doodschrikt als je 's ochtends naast je kijkt, maar hij houdt wel van giraffes, is dat toch niet genoeg?
Alle reacties Link kopieren
quote:-Puss-in-Boots- schreef op 01 maart 2016 @ 18:55:

[...]





Zul je straks zien maar is ook gewoon te googelen:



De kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.Dat is geen uitleg toch? Ik bedoel waarom moet je normaal in ondertrouw en hoeft dat nu niet
quote:miss011 schreef op 01 maart 2016 @ 19:39:

[...]





Dat is geen uitleg toch? Ik bedoel waarom moet je normaal in ondertrouw en hoeft dat nu niet

Ze zeggen ja tegen de verbintenis een aantal weken voor het trouwen. Dan zal er vasy een document voor ondertrouw getekend en ingediend worden.



Maar ga vooral kijken
quote:DG2015 schreef op 01 maart 2016 @ 19:09:

[...]



Ik vond het ook niet erg verrassend. Het verrassende aan het programma vind ik eerder dat ze mensen zo gek hebben gekregen om te trouwen met een onbekende.

Ja dat denk ik ook wel eens, ik kan me echt niet voorstellen dat iemand dat vrijwillig doet.

Het is overigens wel commerciële tv.. voor hetzelfde geld zijn het acteurs of zo...
Alle reacties Link kopieren
quote:AmyFarahFowler schreef op 01 maart 2016 @ 19:33:

Maar de realiteit is toch gewoon dat die 'perfecte match' onder de aanmeldingen moet zitten? dat verkleint de vijver nogal dunkt me. Als je iedereen in NL gaat onderzoeken gaat het er heel anders uitzien denk ik.



Ik kan niet kijken vanavond, wel jammer Ik geloof er trouwens niet in, volgens mij gaan ze totaal voorbij aan het uiterlijk, terwijl dat toch ook wel belangrijk is. Als je je helemaal doodschrikt als je 's ochtends naast je kijkt, maar hij houdt wel van giraffes, is dat toch niet genoeg?Dat is natuurlijk ook zo. Maar ze zoeken uit de vijver die er is welke matches ze kunnen vinden, en andere potentiele kandidaten vallen af. Ze gaan dus niet iedereen die zich aanmeldt aan de man of vrouw helpen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
quote:AmyFarahFowler schreef op 01 maart 2016 @ 19:33:

Als je je helemaal doodschrikt als je 's ochtends naast je kijkt, maar hij houdt wel van giraffes, is dat toch niet genoeg?







Ik ga ook kijken! Eerlijk gezegd denk ik toch dat de mensen die zich hiervoor lenen vrij desperate zijn en waarom zijn ze dat? Omdat ze blijkbaar op geen enkele andere manier iemand kunnen vinden. Dus weet je van tevoren al bijna zeker dat je gekoppeld gaat worden aan een of andere gast die of heel lelijk is of een vreselijk karakter heeft of waar iets anders mis mee is... Nouja, dat lijkt mij in ieder geval. Ben vooral erg benieuwd naar de deelnemers!
I'm not myself, I'm a replica of me
present!
quote:noekie84 schreef op 01 maart 2016 @ 20:55:

[...]









Ik ga ook kijken! Eerlijk gezegd denk ik toch dat de mensen die zich hiervoor lenen vrij desperate zijn en waarom zijn ze dat? Omdat ze blijkbaar op geen enkele andere manier iemand kunnen vinden. Dus weet je van tevoren al bijna zeker dat je gekoppeld gaat worden aan een of andere gast die of heel lelijk is of een vreselijk karakter heeft of waar iets anders mis mee is... Nouja, dat lijkt mij in ieder geval. Ben vooral erg benieuwd naar de deelnemers!



Ik zie echt geen lelijke gedrochten hoor.

Ik vind dat eigenlijk ook best een onaardige aanname dat er wel iets mis is met de deelnemers.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:noekie84 schreef op 01 maart 2016 @ 20:55:

[...]









Ik ga ook kijken! Eerlijk gezegd denk ik toch dat de mensen die zich hiervoor lenen vrij desperate zijn en waarom zijn ze dat? Omdat ze blijkbaar op geen enkele andere manier iemand kunnen vinden. Dus weet je van tevoren al bijna zeker dat je gekoppeld gaat worden aan een of andere gast die of heel lelijk is of een vreselijk karakter heeft of waar iets anders mis mee is... Nouja, dat lijkt mij in ieder geval. Ben vooral erg benieuwd naar de deelnemers!



Tuurlijk. Want iedereen die alleen is, is heel lelijk of dom of naar...

Alle reacties Link kopieren
Heel veel jongens ruiken naar oude voetbalschoenen
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe zie ik ook allemaal normale mensen. Ik denk dat, omdat ik niet goed snap waarom het dan nooit lukt om zelf iemand te vinden.
I'm not myself, I'm a replica of me
quote:elfjetwaalfje schreef op 01 maart 2016 @ 18:20:

Ik geloof niet dat DE ideale partner bestaat. Je kunt ook later van iemand gaan houden, dat gebeurt bij uithuwelijken ook wel. Verliefdheid is fijn, maar m.i. geen basis voor een duurzame relatie. Dit programma kan tot geslaagde huwelijken leiden. Ben benieuwd.

Hier ben ik het mee eens. Ik geloof ook niet zo in sprookjes.



Ik geloof toch dat ik dit wel grappig vind, maar of het werken gaat, geen idee.

(Alhoewel het i.m.o. meer zin heeft dan bijv. Tinder)
Ik geloof niet in het nut van het huwelijk, dus ook niet in dit programma. Ik vindt dat het huwelijk moet worden afgeschaft.
???????? Zie ik het nou goed dat die getinte vrouw zwanger is??

Ok...
Alle reacties Link kopieren
quote:noekie84 schreef op 01 maart 2016 @ 21:40:

Tot nu toe zie ik ook allemaal normale mensen. Ik denk dat, omdat ik niet goed snap waarom het dan nooit lukt om zelf iemand te vinden.Omdat je gewoon niemand tegenkomt, omdat je niet zo van daten houdt, of daar gewoon niet zo handig in bent, omdat je denkt dat je iemand gevonden hebt en die gaat dan weg, omdat je net iets te vaak gekwetst bent, omdat je carrière net iets teveel aandacht heeft opgeëist, omdat je voor een ziek iemand in je omgeving hebt moeten zorgen, omdat je een tijdje niet lekker in je vel zat, er zijn zóveel redenen waarom het misschien nog niet gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
quote:honingbijtje schreef op 01 maart 2016 @ 21:41:

Ik geloof niet in het nut van het huwelijk, dus ook niet in dit programma. Ik vindt dat het huwelijk moet worden afgeschaft.



Waarom moet?

Ik geloof er ook niet in, wil ook niet per se trouwen, maar wat anderen doen moeten ze wat mij betreft zelf weten.
Alle reacties Link kopieren
Ja, misschien wel. Ik betrek het op mezelf. Ik ben totaal niet knap, ik ben dik en verder ook niet bijzonder oid en toch heb ik een relatie. Als zelfs ik iemand kan vinden... Nouja, daar komt mijn gedachtegang dus vandaan...
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
quote:noekie84 schreef op 01 maart 2016 @ 20:55:

[...]









Ik ga ook kijken! Eerlijk gezegd denk ik toch dat de mensen die zich hiervoor lenen vrij desperate zijn en waarom zijn ze dat? Omdat ze blijkbaar op geen enkele andere manier iemand kunnen vinden. Dus weet je van tevoren al bijna zeker dat je gekoppeld gaat worden aan een of andere gast die of heel lelijk is of een vreselijk karakter heeft of waar iets anders mis mee is... Nouja, dat lijkt mij in ieder geval. Ben vooral erg benieuwd naar de deelnemers!Ik vind jouw reactie een stuk sneuer dan je opgeven voor dit programma.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven