Entertainment alle pijlers

Married at First Sight

01-03-2016 17:07 2871 berichten
Ik kan mij van vorig jaar ook een programma herinneren van stellen die ook met elkaar gingen trouwen voor het altaar. Het programma werd niet zo goed bekeken. En de 2 stellen die bij elkaar kwamen door wetenschappelijk onderzoek, zijn uiteindelijk gescheiden.

Ik ben benieuwd in hoeverre dit programma nog vernieuwend is.

Ik ga wel kijken. Wie ook?





Hieronder meer uitleg:

Het nieuwe RTL 4-datingprogramma Married at First Sight is niet weggelegd voor types met bindingsangst. De singles passen wetenschappelijk gezien perfect bij elkaar, maar moeten wel meteen met elkaar trouwen als ze elkaar willen ontmoeten.



Voor iedere vrijgezel die wel eens wat anders wil proberen dan gewoon een afspraakje, is er nu Married at First Sight. Een groep single mannen en vrouwen heeft zich aangemeld voor dit nieuwe datingprogramma van RTL, gepresenteerd door Peter van der Vorst. Ze worden door wetenschappers aan elkaar gekoppeld. Niet op gevoel, maar op basis van grondig onderzoek.



Fysieke en mentale kenmerken

Een bioloog, een psycholoog en een seksuoloog lichten de kandidaten door op fysieke en mentale kenmerken. Op basis daarvan wordt een profiel gemaakt, waarbij de ideale partner wordt gezocht. Tot nu toe allemaal leuk en aardig, maar er zit een addertje onder het gras: de kandidaten krijgen op de testdagen te horen dat het gaat om een wettelijk huwelijk, waarbij ze hun partner pas voor het altaar ontmoeten.



Onderzoeken

Zodra de kandidaten van de eerste schrik zijn bekomen, onderzoeken de wetenschappers de vrijgezellen. Kunnen ze koppels vormen van degenen die bereid zijn mee te doen? Want als ze 'ja' zeggen, weten ze dat ze over een paar weken trouwen met een partner die ze nog nooit ontmoet hebben, maar die volgens de wetenschap wel de prins(es) op het witte paard is.
Alle reacties Link kopieren
Ik had je 2e reactie nog niet gelezen en vind het verdrietig hoe je over jezelf denkt.
Alle reacties Link kopieren
Leuk programma tot nu toe!
quote:Bumba1985 schreef op 01 maart 2016 @ 19:13:

[...]





Mijn man en ik hebben elkaar ontmoet via een datingsite waar je een heel uitgebreide vragenlijst moest invullen en dan werd gekoppeld aan mensen die volgens onderzoek dan bij je moeten passen. We zijn weliswaar niet direct getrouwd, maar de matching was bij ons wél heel goed / kloppend. Ik geloof dus wel dat zoiets kan, alleen moet ik er wel bij zeggen dat de eerste 10 mensen die volgens onderzoek bij mij pasten NIET bij mijn pasten.Hahaha wat grappig. Mijn man en ik ook. We hadden een match van iets van 95 procent. En we zijn nog steeds gelukkig. Dus misschien kan het toch. Ik was het zelf helemaal vergeten
Alle reacties Link kopieren
quote:noekie84 schreef op 01 maart 2016 @ 21:47:

Ja, misschien wel. Ik betrek het op mezelf. Ik ben totaal niet knap, ik ben dik en verder ook niet bijzonder oid en toch heb ik een relatie. Als zelfs ik iemand kan vinden... Nouja, daar komt mijn gedachtegang dus vandaan...



Ja dat denk ik ook wel eens, als die het al kan... waarom ben ik dan nog alleen?

Maar zo werkt het nou eenmaal. Misschien ben jij minder kritisch dan ik. Misschien was jij op het juiste moment op de juiste plek. Of misschien ben je minder lelijk dan je zelf denkt en ik een stuk lelijker dan ik zelf denk

Het (liefdes)leven is nou eenmaal niet logisch.
Alle reacties Link kopieren
Noekie, het klinkt trouwens een beetje alsof je maar gesettled hebt met "ik kan niets anders krijgen". Ik hoop toch van harte dat dat niet zo is, want dan ben jij een stuk slechter af dan een hele hoop mensen zonder partner...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwfoto's gezien van de bruiloft van een indiase mevrouw die uitgehuwelijkt was door haar ouders. Man is vantevoren 1 keer langsgeweest en toen was de electriciteit uitgevallen, dus echt gezien heeft ze m niet. Lijkt wel hierop, behalve dat je ouders je bruidegom uitzoeken ipv een wetenschappelijk team.

Ze is al heeeel lang getrouwd en ze hebben twee geweldige kinderen. Misschien werkt het soms wel beter als je weet dat je er wat van moet maken en minder romantische verwachtingen hebt. Beiden zijn overigens hoog opgeleid.



Uiteindelijk kom je partners per toeval tegen, hier heb je alleen niet zelf mogen filteren. Maar ja, als 1 op 3 toch al mislukt...
Alle reacties Link kopieren
Nee dat is niet zo hoor hihi, ben best kritisch eigenlijk

Hier trouwens ook online ontmoet, via paiq, weet niet of iemand dat kent?
I'm not myself, I'm a replica of me
quote:AmyFarahFowler schreef op 01 maart 2016 @ 19:33:

Maar de realiteit is toch gewoon dat die 'perfecte match' onder de aanmeldingen moet zitten? dat verkleint de vijver nogal dunkt me. Als je iedereen in NL gaat onderzoeken gaat het er heel anders uitzien denk ik.



Ja gelijk heb je, misschien als ze heel Nederland zouden kiezen is het heel wat anders.
Bizar
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit eerste stel zie ik ook wel voor me!
quote:S0LEIL schreef op 01 maart 2016 @ 21:53:

[...]





Ja dat denk ik ook wel eens, als die het al kan... waarom ben ik dan nog alleen?

Maar zo werkt het nou eenmaal. Misschien ben jij minder kritisch dan ik. Misschien was jij op het juiste moment op de juiste plek. Of misschien ben je minder lelijk dan je zelf denkt en ik een stuk lelijker dan ik zelf denk

Het (liefdes)leven is nou eenmaal niet logisch.Gaat toch oook niet allemaal om looks joh
Alle reacties Link kopieren
Dat tweede koppel lijkt me op het eerste gezicht wel te passen.
Alle reacties Link kopieren
om een gedachte bij noekie neer te leggen, ik denk dat mensen een relatie beginnen en hebben omdat de ander iets ontdekte in die persoon wat erg aantrok (mooie ogen, een zachte stem, bepaalde gewoontes, zorg voor een ander, eerlijkheid, trouw, ik neem aan dat dat je veel te bieden hebt,

en bovendien, beauty is in the eyes of the beholder
Alle reacties Link kopieren
wat ik mooi vind, mag jij spuuglelijk vinden
Tvp
Alle reacties Link kopieren
quote:Groenoog schreef op 01 maart 2016 @ 22:07:

wat ik mooi vind, mag jij spuuglelijk vinden



Dat is zeker waar inderdaad

Heb te snel geoordeeld merk ik, slechte eigenschap van me. Sorry, wilde niemand voor het hoofd stoten! Het tweede koppel lijkt me wel bij elkaar passen als ik ze zo zie!
I'm not myself, I'm a replica of me
Alle reacties Link kopieren
Wanneer gaan de koppels elkaar ontmoeten?

De eerste uitzending al?
Alle reacties Link kopieren
quote:fleuur schreef op 01 maart 2016 @ 22:03:

[...]



Gaat toch oook niet allemaal om looks johDat bedoelde ik ook niet hoor! Dat haalde Noekie zelf aan in een eerder bericht.
Alle reacties Link kopieren
quote:Banaantje123 schreef op 01 maart 2016 @ 22:16:

Wanneer gaan de koppels elkaar ontmoeten?

De eerste uitzending al?



Op de trouwdag geloof ik.

Ik denk niet dat dat al vandaag is, maar geen idee wanneer wel.
IK dacht nu komt een heel oud iemand.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie ook dat die blonde dame bij Patty een bekend gezicht heeft? Ik vind dat zij erg lijkt op iemand uit n ouder programma "Babyboom" wel een stukje voller maar toch.. Meer mensen die dat hadden?
Bi sonraki hayatimda gel.
Leuke match
Alle reacties Link kopieren
Haar gezicht!



Wat beweegt mensen om aan zoiets mee te doen
Alle reacties Link kopieren
Dalman en ik leken in eerste instantie over en weer niet echt op het ideaalplaatje in ons hoofd (en datingsite). Maar we werden verliefd, en ook veranderden we alleen daardoor al. We zijn een aantal jaren al heel gelukkig mét kinderen en willen nooit meer anders.

Ik vraag me oprecht af of dat ook tot stand zou zijn gebracht op deze (al dan niet) wetenschappelijke wijze, en daarom ben ik nogal sceptisch over deze opzet. Alsof ik zoveel jaar geleden dezelfde was als nu, alleen al....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven