Noodsituatie.

02-03-2016 15:46 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door de vervelendste omstandigheden ben ik dakloos. Mijn lieve vriendin heeft me met open armen opgevangen in haar huis dat bestaat uit een nok van een dak met een klein beetje daglicht en een slaapkamer. Hier verblijf ik al een jaar en drie maanden.

Maar nu heb ik sinds een paar maanden kanker en nog maar een twee jaar te leven. Een barre boodschap.

Wie weet voor deze tijd een lekker schoon huijsje met tuin, of nette flat met lift, natuurlijk met zon. Ik heb hier zo'n behoefte aan.

Wie o wie weet iets?

De woonruimte wordt gezocht in Rotterdam noord, blijdorp of centrum.

Groet, Wian.
quote:ronniemitchel schreef op 02 maart 2016 @ 16:25:

[...]

Zouden die niet al bezet zijn door de ouderen die het bejaardenhuis uit moesten?Geen idee. Vroeger gingen er ook mensen van 50 heen. Zo van " dan is het er maar alvast " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar een caravan of vakantiehuisje vind je dus niks, iig voor de zomermaanden ?

Een tuinhuisje is ook niet zo makkelijk aan te komen, volgens mij.
quote:Dubbs schreef op 02 maart 2016 @ 16:21:

[...]

Echt belachelijk om uit een ziekte als kanker (of welke ziekte dan ook) ziektewinst te willen halen door een huis te claimen.

Waarom is dat belachelijk. Waarom zou je niet winst willen maken in je levensomstandigheden, wanneer je op andere gebieden zo ongelofelijk veel inboet?

In de laatste seizoen van 'Over mijn lijk' een mooi voorbeeld van iemand met PSMA. Ze zou niet lang meer te leven hebben en voor die periode die ze nog had, heeft ze een aangepaste woning gekregen (weet niet meer via wie of wat). Mooie winst toch, naast het grimmige toekomst beeld?! Wat is daar niet goed aan?

(Inmiddels is haar diagnose aangepast, komt ze niet op korte termijn te overlijden, maar mag ze volgens mij wel in het huis blijven wonen)
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Je geeft wel heel selectief antwoord.

Ook ik heb mijn bedenkingen eerlijk gezegd, omdat voor zover mij bekend geen prognoses over levensverwachting worden gegeven.

Nog een keer: Sta je ergens ingeschreven? Heb je gekeken naar anti kraak?
quote:IBAOHI schreef op 02 maart 2016 @ 16:29:

[...]

Waarom is dat belachelijk. Waarom zou je niet winst willen maken in je levensomstandigheden, wanneer je op andere gebieden zo ongelofelijk veel inboet?

In de laatste seizoen van 'Over mijn lijk' een mooi voorbeeld van iemand met PSMA. Ze zou niet lang meer te leven hebben en voor die periode die ze nog had, heeft ze een aangepaste woning gekregen (weet niet meer via wie of wat). Mooie winst toch, naast het grimmige toekomst beeld?! Wat is daar niet goed aan?

(Inmiddels is haar diagnose aangepast, komt ze niet op korte termijn te overlijden, maar mag ze volgens mij wel in het huis blijven wonen)Geweldig als een wbv die mogelijkheden heeft, maar ik vraag me oprecht af of je rechten kunt ontlenen aan het feit dat je ziek bent. Laat ik het anders zeggen, hier in provinciestadje waar ik woon iig niet.
krijg een heeel naar gevoel bij to en haar topic.... geloof er niks van. als je zo ziek bent en max2jr te leven heb, vind ik dat je prioriteiten erg raar zijn. zou eerder genieten van t samenwonen met je vriendin, de dingen doen die je nog wilde enzo. ipv van allemaal eisen en wensen hebben omdat je ''kanker'' hebt... sneu maar geloof er helemaal niks van!!!!!
quote:vivapimpelmees schreef op 02 maart 2016 @ 16:32:

Ook ik heb mijn bedenkingen eerlijk gezegd, omdat voor zover mij bekend geen prognoses over levensverwachting worden gegeven.

Nog een keer: Sta je ergens ingeschreven? Heb je gekeken naar anti kraak?Dacht ik ook, maar gebeurt nog wel Sis, in mijn omgeving nu ook weer twee die een prognose hebben gekregen. ( oh..enne.. )
quote:huurvrouwtje schreef op 02 maart 2016 @ 16:36:

krijg een heeel naar gevoel bij to en haar topic.... geloof er niks van. als je zo ziek bent en max2jr te leven heb, vind ik dat je prioriteiten erg raar zijn. zou eerder genieten van t samenwonen met je vriendin, de dingen doen die je nog wilde enzo. ipv van allemaal eisen en wensen hebben omdat je ''kanker'' hebt... sneu maar geloof er helemaal niks van!!!!!Ze woont niet " gezellig samen met " , ze is noodgedwongen bij iemand ingetrokken.
Rotterdam gaat de komende jaren duizenden sociale huurwoningen slopen omdat er een overschot is in het lage segment. Lijkt me dus niet zo moeilijk om een huisje met een tuintje te huren voor niet al te veel geld
quote:huurvrouwtje schreef op 02 maart 2016 @ 16:36:

krijg een heeel naar gevoel bij to en haar topic.... geloof er niks van. als je zo ziek bent en max2jr te leven heb, vind ik dat je prioriteiten erg raar zijn. zou eerder genieten van t samenwonen met je vriendin, de dingen doen die je nog wilde enzo. ipv van allemaal eisen en wensen hebben omdat je ''kanker'' hebt... sneu maar geloof er helemaal niks van!!!!!En als TO toevallig iemand is die liever alleen woont? Ik zou ook niet genieten van samenwonen met een vriendin hoor. Ik vind het niet zo raar dat als je zoiets te horen krijgt, dat je je laatste jaren wil doorbrengen hoe jij dat wil.
Life is short. Eat dessert first.
quote:vivapimpelmees schreef op 02 maart 2016 @ 16:32:

Ook ik heb mijn bedenkingen eerlijk gezegd, omdat voor zover mij bekend geen prognoses over levensverwachting worden gegeven

Dit dus.

Een familielid van mij is recent overleden aan een primaire hersentumor en artsen wilden geen prognose geven; omdat zo werd gezegd ze er in het verleden te vaak naast zaten.

En hij heeft na de diagnose heel wat korter geleefd dan 2 jaar.
TO, ook ik zou het fijn vinden als je weer eens even op zijn minst ergens op reageert. En liefst even op alle vragen. Dus ook op de vraag waarom een vakantiewoning geen optie is, waar je precies staat ingeschreven, of je al naar anti-kraak hebt gekeken, hoeveel wachttijd je al hebt opgebouwd, hoeveel je vrienden je kunnen helpen en hoeveel je te besteden hebt aan de inrichting van de woning. Het is namelijk ook zo dat als je een woning krijgt zonder vloerbedekking (en die kans is aanwezig) en je moet bijvoorbeeld ook nog een trap laten bekleden, je wel even 500-1000 euro extra moet rekenen. Dat soort dingen zijn wel van belang om te weten.

Ook een optie: geef even aan of je een gestoffeerd/gemeubileerd appartement wil of dat een kaal appartement ook een optie is.
quote:IBAOHI schreef op 02 maart 2016 @ 16:29:

[...]

(Inmiddels is haar diagnose aangepast, komt ze niet op korte termijn te overlijden, maar mag ze volgens mij wel in het huis blijven wonen)

Als het oprecht zou zijn, neem je aan wat je aangeboden wordt maar blijkbaar het het zoldertje met weinig daglicht bij die vriendin toch wel goed.

Die ziektewinst misbruiken om hoog van de toren te blazen en eisen te hebben over wat je goed vindt is belachelijk.

Die stemmingmakerij ook, nou wat zielig op dat zoldertje met bijna geen daglicht. Door omstandigheden dakloos geworden maar een eisenpakket van hier tot Tokio. En nu kanker met een prognose van 2 jaar. Tuurlijk.

En jahoor, genoeg troela's die erin trappen.

Zolang iemand zulke eisen heeft en zich te goed voelt voor een woning via het reguliere traject, terwijl iemand dakloos is geraakt, en nu met een zielig verhaaltje op een forum iets porbeert kan ik dat alleen maar dieptriest vinden.
Wat voor kanker heb je TO?
Dubbs, heb je TO's postgeschiedenis gelezen ?
Ik denk dat er hier maar heel weinig mensen zitten, als ze er al zitten, die panden in Rotterdam bezitten. Mochten er nou mensen zitten die bij een woningstichting werken dan zijn ze ook aan regels gebonden.

Ik wil gerust alle sites Googlen van kamers en huizen die je kunt huren in Rotterdam, maar dat heb je zelf al gedaan neem ik aan ?
Ga naar een hulpinstantie (maatschappelijk werk ofzo) en bekijk samen met hen de situatie
of schakel maatschappelijk werk in via het ziekenhuis waar je onder behandeling bent
quote:Yggdrasil- schreef op 02 maart 2016 @ 17:10:

Wat voor kanker heb je TO?doet dat er iets toe?
Nee.eigenlijk niet. Sorry

Sterkte TO
quote:sugarmiss schreef op 02 maart 2016 @ 16:13:

Sorry maar ik vind dit geen noodsituatie.

Een gezin met jonge kinderen die nu in een te klein flatje in een achterstandswijk woont tussen de drugsdealers kan zo'n huis een stuk beter gebruiken dan jij.

Je hebt een dak boven je hoofd. Bent maar alleen dus niet veel ruimte nodig en zolang kun je er toch geen gebruik meer van maken.

Zoooooo hee, kom jij ff lekker uit de hoek zeg.

Wat een dieptriest persoon ben jij dan zeg.
quote:Dubbs schreef op 02 maart 2016 @ 16:48:

[...]

Als het oprecht zou zijn, neem je aan wat je aangeboden wordt maar blijkbaar het het zoldertje met weinig daglicht bij die vriendin toch wel goed.

Die ziektewinst misbruiken om hoog van de toren te blazen en eisen te hebben over wat je goed vindt is belachelijk.

Die stemmingmakerij ook, nou wat zielig op dat zoldertje met bijna geen daglicht. Door omstandigheden dakloos geworden maar een eisenpakket van hier tot Tokio. En nu kanker met een prognose van 2 jaar. Tuurlijk.

En jahoor, genoeg troela's die erin trappen.

Zolang iemand zulke eisen heeft en zich te goed voelt voor een woning via het reguliere traject, terwijl iemand dakloos is geraakt, en nu met een zielig verhaaltje op een forum iets porbeert kan ik dat alleen maar dieptriest vinden.Ja heel gek dat to haar laatste levensjaren in een mooi huisje wilt doorbrengen waar ze zich fijn en lekker in voelt. Hoe durft ze.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 maart 2016 @ 17:10:

Dubbs, heb je TO's postgeschiedenis gelezen ?

Net gedaan.

Verandert mijn mening niet hoor. Ik blijf het zeer raar vinden dat iemand denkt op basis van ziekte meer eisen te kunnen hebben dan voor ieder ander. Of dat je denkt dat als je kanker hebt je ineens een bepaalde voorkeursbehandeling krijgt, of uit de hoogte kunt doen.

Dat ze dakloos is geworden, en nu kanker heeft, betekent niet dat je ineens met je eisen kunt zwaaien en het wordt ingewilligd.
quote:Vivaneesje schreef op 02 maart 2016 @ 17:28:

[...]

Ja heel gek dat to haar laatste levensjaren in een mooi huisje wilt doorbrengen waar ze zich fijn en lekker in voelt. Hoe durft ze.Dat willen we allemaal, en net als ieder ander kun je het gewoon doen met wat er aangeboden wordt.
quote:Dubbs schreef op 02 maart 2016 @ 17:31:

[...]

Net gedaan.

Verandert mijn mening niet hoor. Ik blijf het zeer raar vinden dat iemand denkt op basis van ziekte meer eisen te kunnen hebben dan voor ieder ander. Of dat je denkt dat als je kanker hebt je ineens een bepaalde voorkeursbehandeling krijgt, of uit de hoogte kunt doen.

Dat ze dakloos is geworden, en nu kanker heeft, betekent niet dat je ineens met je eisen kunt zwaaien en het wordt ingewilligd.Je doet alsof ze vraagt om een villa met bedienden...?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven