Algemeen vluchtelingentopic deel 6

12-02-2016 19:34 3104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Superhuisvrouw schreef op 11 maart 2016 @ 13:40:

Zal mij benieuwen hoe zondag de verkiezingen in Duitsland aflopen er zijn er genoeg die Mutti geweldig vinden.Maar ze trekt heel eurpa mee de ellende in. En deze ellende is nog lang niet voorbij want dagelijks komen er nog weet niet hoeveel bootjes binnen . En landen zoals Portugal en Spanje hoeveel nemen die er eigenlijk op?Mmmmmmmmmmmmm ze is veel minder populair dan voor haar: Hartelijk welkom

Stond vanmorgen een analyse in Trouw zondag kon wel eens een zwarte dag voor haar worden, ze krijgt een rode kaart

Let maar op, AFD doet het zelfs beter dan in de peilingen, mensen zijn nog wat angstig om voor hun mening uit te komen maar in de anonimiteit van het stemhokje is alles anders.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

http://www.telegraaf.nl/b ... Irakezen_naar_huis__.html

3000 per maand!!!!

Ik hoop dat Dijkhoff ook de Telegraaf leest
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hoeveel maanden is 1,5 miljoen / 3000?
Krijg de rambam. Allemaal.
quote:hollebollegijs schreef op 11 maart 2016 @ 19:47:

[...]

Mmmmmmmmmmmmm ze is veel minder populair dan voor haar: Hartelijk welkom

Stond vanmorgen een analyse in Trouw zondag kon wel eens een zwarte dag voor haar worden, ze krijgt een rode kaart

Let maar op, AFD doet het zelfs beter dan in de peilingen, mensen zijn nog wat angstig om voor hun mening uit te komen maar in de anonimiteit van het stemhokje is alles anders.+100
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ja net op nieuwsuur de AFD doet het goed , in 3 deelstaten verkiezingen.
Bij Pauw gaat het ook weer goed.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 11 maart 2016 @ 23:23:

Bij Pauw gaat het ook weer goed.Alweer? Zit nu niet te kijken, gisteren ging het ook over zielig in de modder. Dat de mensen ook een andere keuze hebben wordt niet eens overwogen. Natuurlijk is het sneu, maar wat doen ze daar aan die grens als er ook andere opties zijn. Nee naar (noord-west) Europa en anders niks is het motto zo lijkt het.
quote:fairy1 schreef op 11 maart 2016 @ 23:27:

[...]

Alweer? Zit nu niet te kijken, gisteren ging het ook over zielig in de modder. Dat de mensen ook een andere keuze hebben wordt niet eens overwogen. Natuurlijk is het sneu, maar wat doen ze daar aan die grens als er ook andere opties zijn. Nee naar (noord-west) Europa en anders niks is het motto zo lijkt het.Een of andere jonge ondernemer die voetbaltenues gaat uitreiken, een dame die alleen maar gezinnen wil, ik geloof dat ze van Vluchtelingenwerk is. Over een paar maanden is de stroom nog steeds op gang, dan is het te heet.
Van de week in de Volkskrant een feuilleton vanuit Heumensoord. Een bewoner aldaar doet dienst als busbegeleider voor de kinderen die vanuit Heumensoord naar school gingen. Papa vertelde dat hij in Riyad woonde, daar zonder werk kwam. Schoolgeld was daar 4500 euro en dat kon hij niet meer opbrengen. Nu is hij dus in Nederland. En blij, want kind kan weer (gratis) naar school.

Nou heb ik begrepen dat ze in Saudie Arabië iedereen buiten zetten die niks bijdraagt. Dat Nederland dan dus maar deze mensen opvangt en van onderwijs voorziet vind ik apart. Ik gun die meneer en zijn gezin goed onderwijs etc., maar waarom zitten ze uitgerekend hier? Voor hun veiligheid of voor het "alles is gratis" principe? We zijn toch knettergek dan.
Misschien is het al gezegd maar een tijd geleden stond in de krant dat de vluchtelingen die in Finland zaten terug naar huis gingen. De mensen waren niet aardig en het was koud. Dat zegt toch heel veel of niet?
quote:Manonna schreef op 11 maart 2016 @ 23:48:

Misschien is het al gezegd maar een tijd geleden stond in de krant dat de vluchtelingen die in Finland zaten terug naar huis gingen. De mensen waren niet aardig en het was koud. Dat zegt toch heel veel of niet?Ik denk eerder dat de taal te moeilijk is.
quote:MarianneDavids schreef op 11 maart 2016 @ 23:55:

[...]

Ik denk eerder dat de taal te moeilijk is.Wij laten ons niet kennen, we kunnen vast nog wel onaardiger zijn als de Finnen en onduidelijker spreken ook.
quote:MarianneDavids schreef op 11 maart 2016 @ 23:33:

[...]

Een of andere jonge ondernemer die voetbaltenues gaat uitreiken, een dame die alleen maar gezinnen wil, ik geloof dat ze van Vluchtelingenwerk is. Over een paar maanden is de stroom nog steeds op gang, dan is het te heet.

Had je het geluid uitstaan? Die mevrouw was de burgemeester van Amstelveen die met de dood is bedreigd omdat er vluchtelingen in haar gemeente worden opgenomen. Met de dood bedreigd door die nette Nederlanders die voor hun land opkomen. Die jongen heeft een bedrijf dat gratis sporttenues regelt voor sportclubs. Heeft niets met vluchtelingen te maken.

Of heb ik soms gemist dat Trijntje Oosterhuis op zondagmiddag gaat zingen voor vluchtelingen? En dat Folia een krantje wordt voor vluchtelingen?
quote:bethweeter schreef op 12 maart 2016 @ 07:47:

[...]

Had je het geluid uitstaan? Die mevrouw was de burgemeester van Amstelveen die met de dood is bedreigd omdat er vluchtelingen in haar gemeente worden opgenomen. Met de dood bedreigd door die nette Nederlanders die voor hun land opkomen.

Met de dood bedreigd? Een of ander gefrustreerd persoon roept iets en daar wordt dan een heleboel drukte over gemaakt. De gewone mensen in de stad hebben dagelijks te maken met agressie van immigranten en allochtonen. Daar wordt niet zo erg op gereageerd, dat hoort er allemaal bij!

Niet zo zeuren!

Die doodsbedreigingen tegen een burgemeester neem ik niet serieus, allemaal gejank, ligt er al eentje dood ergens dan? Is er zelfs wel eens een burgemeester gewond geraakt???? Nou dan!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 12 maart 2016 @ 08:30:

[...]

Met de dood bedreigd? Een of ander gefrustreerd persoon roept iets en daar wordt dan een heleboel drukte over gemaakt. De gewone mensen in de stad hebben dagelijks te maken met agressie van immigranten en allochtonen. Daar wordt niet zo erg op gereageerd, dat hoort er allemaal bij!

Niet zo zeuren!

Die doodsbedreigingen tegen een burgemeester neem ik niet serieus, allemaal gejank, ligt er al eentje dood ergens dan? Is er zelfs wel eens een burgemeester gewond geraakt???? Nou dan!

Dat Wilders wordt bedreigd neem je dus ook niet serieus? Hij is ten slotte ook nog nooit gewond geraakt. Toch zonde van ons belastinggeld dat al die beveiligers worden ingehuurd als dat niet nodig is. En ik lees net dat Jan Roos en zijn kinderen bedreigd worden. Moeten die ook niet zo zeuren?

Zowel van Roos als Wilders ben ik geen fan maar dat ze bedreigd worden vind ik heel ernstig. Net zoals burgemeesters die bedreigd worden.
quote:bethweeter schreef op 12 maart 2016 @ 08:55:

[...]

Dat Wilders wordt bedreigd neem je dus ook niet serieus? Hij is ten slotte ook nog nooit gewond geraakt. Toch zonde van ons belastinggeld dat al die beveiligers worden ingehuurd als dat niet nodig is. En ik lees net dat Jan Roos en zijn kinderen bedreigd worden. Moeten die ook niet zo zeuren?

Zowel van Roos als Wilders ben ik geen fan maar dat ze bedreigd worden vind ik heel ernstig. Net zoals burgemeesters die bedreigd worden.Wilders leeft nog DANKZIJ die strenge beveiliging.
quote:jo-elise schreef op 12 maart 2016 @ 09:00:

[...]

Wilders leeft nog DANKZIJ die strenge beveiliging.Je begrijpt geloof ik niet helemaal wat ik schrijf.
quote:bethweeter schreef op 12 maart 2016 @ 09:04:

[...]

Je begrijpt geloof ik niet helemaal wat ik schrijf.

Zeker begrijp ik je wel , alleen ik reageerde op je 2 en 3e zin. Dat is alles.

Ik vind al die bedreigingen ook meer dan vreselijk en ik haat het wat je vandaag de dag te horen krijgt.

Iedereen mag iets vinden van iets, of je voor of tegen bent, maar dan wel op een eerlijke manier.

Helaas staat de wereld bol van de oneerlijkheid , corruptie en leugens.

Kijk naar het artikel over de aangiftes van Wilders.

Werkelijk te triest gewoon, wat men vandaag de dag inzet om Wilders te slopen. Dat is in dit land prioriteit nummero uno lijkt het wel.

En waarom? Omdat hij het beestje bij de naam noemt. dat is alles. Deze valse aangiftes zeggen mij meer dan genoeg. En zo stom zijn ze ook nog, om hun eigen nest te bevuilen.

Wie neemt deze lui dan nog serieus? Ik niet hoor. Stelletje slappelingen zijn het. Iets willen bereiken met de meest gore leugens.
Ik reageerde op de post van mienietjefietje die vindt dat de doodsbedreigingen aan het adres van burgemeesters jankverhalen zijn die ze niet serieus neemt. Ik vraag me dan af wat het verschil is tussen de bedreigingen tegen de ene persoon of de andere? Elke bedreiging is er een te veel, of het nou Wilders of een burgemeester is. Waarom moeten we de bedreigingen tegen Wilders wel serieus nemen en die tegen de burgemeesters (en andere bestuurders) niet? Dat mag mienietjefietje mij eens uitleggen.
Het is ook wat, vlucht je als hoogleraar naar het koude Sassenheim en dat staat je dit te wachten, de school van de kinderen wil geen Arabische lessen geven maar verwijst door naar de Marokkaanse moskee waar je kinderen vervolgens te horen krijgen dat ze niet echt welkom zijn omdat je vrouw geen hoofddoek heeft.

Verder nog een onfatsoenlijke medewerker van het UWV die voorstelt dat je misschien in de horeca kan gaan werken omdat er momenteel geen vacatures hoogleraar zijn........................ Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dit was niet echt zoals de mensensmokkelaar het had voorgespiegeld.

Vandaag in Trouw

Maar die mensen kunnen toch niet terug. Ze zijn toch gevlucht voor oorlog, vertellen onze politici ons.
quote:hollebollegijs schreef op 12 maart 2016 @ 09:34:

Het is ook wat, vlucht je als hoogleraar naar het koude Sassenheim en dat staat je dit te wachten, de school van de kinderen wil geen Arabische lessen geven maar verwijst door naar de Marokkaanse moskee waar je kinderen vervolgens te horen krijgen dat ze niet echt welkom zijn omdat je vrouw geen hoofddoek heeft.

Verder nog een onfatsoenlijke medewerker van het UWV die voorstelt dat je misschien in de horeca kan gaan werken omdat er momenteel geen vacatures hoogleraar zijn........................ Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr dit was niet echt zoals de mensensmokkelaar het had voorgespiegeld.

Vandaag in Trouw

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]Wat een idioot zeg. Alsof dit land op hem zit te wachten. Wij hebben hen niet nodig, zij ons, voor veiligheid. Nu krijgen ze geen bommen meer om hun oren, wij worden wel de oren gewassen door deze lui. Laten ze in godesnaam dit land dankbaar zijn dat ze hier MOGEN zijn, in alle veiligheid.
Werkloze hoogleraar in de Arabische taal en letterkunde kan zijn eigen kinderen geen Arabisch leren.

Ik geloof het.

Krijg de rambam. Allemaal.
quote:bethweeter schreef op 12 maart 2016 @ 08:55:

[...]

Zowel van Roos als Wilders ben ik geen fan maar dat ze bedreigd worden vind ik heel ernstig. Net zoals burgemeesters die bedreigd worden.Er is al eens een politiek figuur vermoord nl. Pim Fortuyn, dus neem ik de bedreiging tegen Wilders wel serieus. Maar die burgemeesters leven allemaal nog.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:hollebollegijs schreef op 12 maart 2016 @ 09:34:

Vandaag in Trouw

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]Ander werk is status verlagend terwijl hier een ingenieur niet te beroerd is om trambestuurder te worden, hij heeft werk. Gaat wel ten koste van mensen zonder universitaire opleiding. Dit lijkt me geen gevalletje van niet kunnen maar van niet willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven