Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 5!

09-03-2016 11:04 3549 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 4 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 4 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen.

NaamLftd/lengteStartdatumStartgewichtVorigVorigHuidigStreefTotaal
Hout-kacheltje44 / 1.76 02-01-2017100,280,280,2---7820
Jane-Ice42 / 1.6013-07-201764,160,359,3---544,8
Eline18823 / 1.6814-07-2017110,9107,898,7---7012,2
Ariël14933 / 1.6926-12-201789,1---------74,9---
Saga196651 / 1.7018-08-201777,673,872,7---654,9
TheaM57 / 1.6821-08-2017119,8103,8102,6100,69819,2
Melanievv8828 / 1.7224-08-2017124,4109,4106,1102,374,422,1
Lieve_Lee34 / 1.6828-08-2017103,199,695,6---657,5
Mammalin41 / 1.7218-09-201794,792---------2,7
Loes3434 / 1.7419-09-20178882,880,579,6708,4
Drackie29 / 1.6122-09-201796,487,586,584,95811,5
MiniMe333 / 1.7004-11-2017117113,3112,7109,7807,6
dinie1990-- / 1.--06-11-201766,7---------58---
Redmissy37 / 1.7608-11-201775,77574,5---683
pixymama37 / 1.5207-07-20177964,2------55---
Ericoss28 / 1.7525-09-201792,377,676,574,97017,4
Mauvi---/1.7409-10-201710089,486,885.97314,1
Shakedd---/---22-11-201792,2---------75---
Daniella---/1.7622-11-2017107,7101,7------706
Jaanz28/1.7824-11-201792,290,186,7---755,5
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 26-12-2017 11:03
79.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:marmar83 schreef op 11 maart 2016 @ 11:13:

Hoi!



Vanaf zondag hoor ik er ook bij, maar ik wil me toch alvast melden.

Succes marmar, gaat je zeker lukken!!
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,



Ik las al met jullie ervaringen mee voordat ik begon aan Cambridge en opzoek was naar meer informatie en ervaringen van mensen die bezig waren met Cambridge 500.

Ik ben vandaag precies een maand bezig en nu in het totaal 7,5 kg afgevallen. Mijn start gewicht was 97,8 en vandaag 4 weken later stond bij de weging de stand op 90,5 kg.ik ben ook vnml vet kwijt geraakt.

Het gaat prima, eigenlijk geen moeite gehad met starten, ik was net 2 weken ziek geweest, at al niet veel, had al geen trek meer in koffie dus de hoofdpijnen etc zijn mij bespaard gebleven.

Vorige week tijdens mijn weekje Noorwegen ook gewoon mijn zakjes meegenomen en dat was goed te doen. Om niet te bezwijken onder de lucht van verse kaneelbroodjes ben ik maar aan de chai thee gegaan... Dat was dan heerlijk!

Mij doel is onder de 70 kg te komen en dan het liefst stabiel op 65 kg. Nog een lange weg te gaan maar het gaat goed.

Vandaag ga ik starten met mijn eetweek, waar ik dan aan de ene kant naar uit kijk, weer eens wat kauwen..iets hartigs (ik neem nu 2x soep en 1x shake) maar aan de andere kant ook een beetje huiverig voor de overgang van eetweek weer terug naar de gewone dieetweken.. Ik ga er maar gewoon van genieten en volgende week maar weer gewoon de schouders er extra onder.

Vandaag boodschappen gedaan, lekker vis en kip gehaald en bergen groente, dus dat komt helemaal goed.

Tot nu toe heb ik behalve op vakantie dan, niet extra aan beweging gedaan. Ik sta en loop wel de hele dag als ik niet inde auto zit, maar niet echt inspannend heb ook een conditie als een .. Dus morgen gaan we maar eens starten met flink doorwandelen en volgend week wat kracht oefeningen toevoegen.

Voor 24 juni heb ik mij als stok achter de deur opgegeven voor een 5 km run met ander collega's in Haarlem. Moet nog wel starten met trainen, maar dat komt goed.. Maar in dit geval geldt wel hoe minder kilo's belasting...hoe beter..!

Tot nu toe heb ik al veel aan jullie verhalen en ervaringen hier gehad. Het werd voor mij nu ook eens tijd om mee te doen en niet aan de kant te blijven staan en alleen maar lezen!
Alle reacties Link kopieren
Succes nieuwelingen!!
Alle reacties Link kopieren
Succes allemaal, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel! Mijn eerste maaltijd in de eetweek is niet zo goed gevallen..

Ik heb erg last van maagzuur..l ik had ook helemaal geen trek in eten..

Trekt wel weer bij.. Morgen maar een salade proberen. Vandaag courgettespaghetti gemaakt met knoflook en rode ui geroerbakt met een ons vis.



Heeft iemand van jullie nog een favoriet recept voor in je eetweek?
Alle reacties Link kopieren
Hartelijk welkom marmar en Annemarie



Nou heb ik zelf nog maar 1 eetweek achter de rug, maar ik vond de 'Makkelijke spinazie, ei en tomaat ovenschotel' erg lekker!! (Gerecht door 2 delen en ipv kaas, hüttenkäse) Verder ben ik ook nog op zoek naar lekkere eetweek recepten.



Tip: op die site staan heerlijke koolhydraatarme gerechten, die je gemakkelijk eetweekproof kunt maken
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik ben sinds gisteren begonnen met CB. Mijn zoveelste afvalpoging en mijn zoveelste deelname aan een forum. Weightwatcher, Lemmers, Dukan, Atkins, alles geprobeerd, maar ik ben nu aan het bijlezen en zit halverwege deel 3. Het geeft ontzettend veel motivatie om vol te houden. Zoveel mensen die blijvend afgevallen zijn.

Ik hou het nu alleen op shakes, soepje geprobeerd (chili) en ging bekant over mijn nek, wat is dat vies. Ik heb 1 lepeltje gehad en de rest in de gootsteen gemikt.



De shakes zijn heerlijk.



Ik zie dat iedereen na 3 weken een eetweek heeft. Mijn consulente vertelde dat je ook 5 dagen kunt shaken en 2 dagen eten. Het eindresultaat is dan het zelfde. Ben ik de enige die dat doet?



Omdat ik nu net begin, shake ik 7 dagen zodat ik mijn eet dagen in het weekend heb.
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
@dropsleutel: het kan, maar het wordt niet aangeraden door CB zelf. Ik heb het ook wel eens gedaan, maar je moet na een tussenweek echt weer in je ritme komen. Mentaal en fysiek.



Officieel mag je na 2 weken pas repen en na 3 weken pas een tussenweek. Ik zou je daar aan houden, ook om je darmen te sparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucyda schreef op 12 maart 2016 @ 09:48:

Hartelijk welkom marmar en Annemarie



Nou heb ik zelf nog maar 1 eetweek achter de rug, maar ik vond de 'Makkelijke spinazie, ei en tomaat ovenschotel' erg lekker!! (Gerecht door 2 delen en ipv kaas, hüttenkäse) Verder ben ik ook nog op zoek naar lekkere eetweek recepten.



Tip: op die site staan heerlijke koolhydraatarme gerechten, die je makkelijk eetweekproof kunt makenLasagne met courgette ipv lasagnebladen (zonder bechamel uiteraard), gewoon met de kaasschaaf snijden. Of met een spiraalsnijder van courgette, spaghetti maken met tomatensaus en kip of vis!
Alle reacties Link kopieren
Ook welkom hier dropsleutel!

Ik ben het wel met Mrs Big eens, ik zou je houden aan het CB-regime zeg maar.

Mocht het echt niet gaan tijdens de weekenden, dan kun je dat altijd nog proberen, toch?

Ik weet dat iemand op dit forum dit trouwens wel deed, maar ik weet niet meer wie dit was en of dit uiteindelijk een goed idee was? (lees: is diegene op streefgewicht gekomen/gebleven ) Wellicht weten de oudgedienden onder ons dit nog wel?



Bedankt voor de tip Mrs Big! Zo'n lasagne ga ik de volgende keer proberen
Alle reacties Link kopieren
Zijn die eetweken er eigenlijk alleen omdat dat wettelijk verplicht is? Of hebben ze ook nog nut?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf zo'n smokkelaar. De eerste keer CB heb ik niets gezondigd, maar de tweede keer hier en daar een kh-arme maaltijd bij gelegenheden omdat ik mezelf zo zielig vond dat ik niets mocht. Dat liep uiteindelijk uit op snackpartijen met suikervrije chocolade en drop, met vreselijke buikkrampen tot gevolg door de zoetstoffen. Wel bleef ik afvallen, zo'n kilo of 1-1,5 per week.



Nu shake ik weer als 'onderhoudskuurtje' (paar aangekomen kilo's van de feestdagen en winter er weer af krijgen) en ben ik af van het ongezonde en obsessieve gevreet binnen de koolhydraatarme perken.

Het gaat om gezond zijn en blijven! Ik neem overdag altijd mijn shake en reep, en in de avond bekijk ik of ik écht honger heb of gewoon zin om te eten. In het eerste geval bereid ik een magere maaltijd, zoals een kippenbouillon met veel groenten. Dan kan ik er weer even tegenaan. Het moet geen straf zijn. Heb ik alleen hoofdhonger neem ik een extra kop thee en glas water. Daarna is het vrijwel altijd weer over.



Dit werkt voor mij omdat ik maar enkele kilo's hoef en van mijn eetbuien en de 'ik mag niets ik ben zielig' gedachte af ben. Ik zou het niet aanraden als je meerdere tientallen kilo's kwijt wil (want het gaat langzamer) en/of je een ongezonde relatie met voeding hebt (eetbuien). Want in dat laatste geval is 1x 'zondigen' vaak een recept voor schuldgevoel en een eetbui met allerhande ongezonde dingen.
Alle reacties Link kopieren
quote:christinayang schreef op 12 maart 2016 @ 11:18:

Zijn die eetweken er eigenlijk alleen omdat dat wettelijk verplicht is? Of hebben ze ook nog nut?Ook voor je darmen. Die komen vrijwel stil te liggen tijdens het shaken.
Alle reacties Link kopieren
Lucyda en Mrs_Big, dank jullie wel voor de tips, lijkt mij heerlijk!

Vanavond kipgehakt, knoflook, courgette, ui geroerbakt. Heerlijk maar samen met mijn soepje gewoon eigenlijk te veel en dat merk ik weer.. Hoe krijg ik het allemaal weg.. Moet maar wat eerder stoppen de volgende keer... Ik merk na 4 weken dat mijn maaginhoud wel wat kleiner is.

Dropsleutel de soepen leuk ik op met hotcurry kruiden en Chili peper en wat bieslook. Vandaag was het iets kouder geworden en toen proefde ik ook die kartonsmaak, maar eigenlijk eet ik 2 x per dag soep en dat werkt voor mij goed tot nu als het wat warmer wordt zal ik misschine wat meer shakes gaan gebruiken, we zien het wel..
Alle reacties Link kopieren
kun je van die soep niet een sausje maken voor over je vlees / groenten? Of een goed gevulde groentesoep ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Christinayang die tip heb ik ook gelezen, misschien gewoon eens proberen.

Omdat ik tijdens CB 500 de voorkeur geef aan 2x soep dacht ik nu iets meer weer met een vork en mes te gaan eten..

Ik was bang dat ik van de maaltijden tijdens de eetweek weer meer trek zou gaan ontwikkelen maar dat juist helemaal niet tot nu toe. Wel erg genoten van de kip gisteren.



Volgens mijn consulente is de eetlepel echt voor je darmen op gang te houden. Als je moeite hebt hierme dan naar 3 weken, anders kan het wel iets uitgesteld worden.

Ik heb zelf gekozen voor 4 weken omdat dit beter uitkwam ivm werk. Deze week een week die hectisch is en ook voor veel emoties zorgt. Ik merk dat extra eten voor mij toch veel met druk en emoties te maken heeft zowel positief als negatief..we gaan dus eens kijken hoe het deze week verloopt. Goede test...

Vandaag ga ik de makkelijke spinazieschotel proberen lucyda, alles in huis dus dat komt goed! Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Eetlepel moet eetweek zijn....
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Mijn consulente begon er zelf over de optie om 5 dagen te shaken en 2 dagen mager eten erbij. Het zou makkelijker vol te houden zijn. Ik begin nu met mijn 3e dag, en ik vind het goed te doen. Maar dat riep ik ook bij al mijn vorige diëten. Morgen werken, ik hoop dat ik dan genoeg water binnen krijg, ik mag geen water op de werkvloer, dus moet het hebben van mijn pauzes.



Van de week toch maar ff met CB bellen over de eetweek. Ik zou volgende week in het weekend beginnen met eten, maar dat is afhankelijk wat CB zelf zegt
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren een moeilijke dag. Ik was ook erg moe van de drukke week. Daardoor had ik ook meer trek en had een kortlontje.

Op de zaterdag avond hebben wij ook altijd lekkere dingen, zoals toosten etc.

Ik haal het toch in huis voor de kinderen.

Ik ben maar vroeg naar bed gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ariel heb jij mijn gegevens ontvangen?

Ik ben namelijk niet helemaal zeker of het berichtje is overgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook even moeilijk. Hebben jullie ook last van trillen? Mijn benen en handen trillen, energielevel is beneden nul. Derde dag, hoop dat het morgen beter gaat, dan zit ik in ketose volgens consulente. Thuis soms inderdaad ook een kort lontje. Gisteren patat gebakken voor de kinderen, best lastig
het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Hoi ladies,



Allemaal bedankt voor de tips, beetje laat. Maar was zo druk de afgelopen dagen. Dat van die squats ga ik ook maar doen, dat is toch 4 minuten tijdens het tandenpoetsen.

Ben deze week niets afgevallen helaas, heb me er wel aan gehouden. Maar op een of andere manier voelde ik ook dat ik deze week niks zou afvallen. Mijn consulent zei dat ik door de stress, waarschijnlijk niks ben kwijtgeraakt. Misschien kan het kloppen, door de stress ben ik ook zo dik geworden.

Ik kan niet altijd reageren, maar vind het altijd wel fijn om jullie verhalen te lezen en dat motiveert nog steeds.

Ik ga proberen deze week wat minder gestresst in te gaan. Jullie ook allemaal succes deze week.
Alle reacties Link kopieren
@ dropsleutel: trillen heb ik niet gehad. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad de eerste paar dagen. En nu na 1.5 week vooral een droge mond en een beetje koud. Koude handen vooral. Maar ik was altijd al een koukleum

@ fatossie: balen dat je niets bent afgevallen, maar als het door de stress komt zal je toch zeker gewoon vocht vasthouden ofzo? Heel simpel.. die calorieën heb je sowieso verbrand!

@ annemarie: Ik denk dat die eetweek voor mij erg lastig gaat worden. En het 'afkicken' daarna ook. Ik heb verder ook geen stoelgang problemen tot nu toe dus ik ga misschien even overleggen met consulente en misschien ook huisarts hoe nodig het is. Er moet zoveel af bij mij.. heb gewoon geen zin in als ik eenmaal in de flow zit er dan elke 3 weken uit gehaald te worden En je valt denk ook minder af daardoor lijkt mij. Ik ga het nog even overdenken. Ik zit pas in de tweede week.
Alle reacties Link kopieren
quote:dropsleutel schreef op 13 maart 2016 @ 10:27:

Hier ook even moeilijk. Hebben jullie ook last van trillen? Mijn benen en handen trillen, energielevel is beneden nul. Derde dag, hoop dat het morgen beter gaat, dan zit ik in ketose volgens consulente. Thuis soms inderdaad ook een kort lontje. Gisteren patat gebakken voor de kinderen, best lastig



De eerste 3 á 4 dagen vond ik ook lastig, vooral in het weekend, maar echt volhouden hoor, want hierna wordt het alleen maar makkelijker. Als je goed in ketose zit voel je geen honger meer en krijg je meer energie. Ik zit nu in m'n 5e week en ik vind 't heerlijk dat ik totaal niet meer met eten bezig hoef te zijn. En ik heb hiervoor ook echt alles geprobeerd, maar Cambridge is 't eerste wat echt voor mij werkt. Ik val altijd langzaam af en met Cambridge val ik gewoon elke week 1,5 kg af. Dat motiveert zo enorm.

Succes Dropsleutel!!
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Blijf je tijdens en na een eetweek ook in ketose?



Hier dag 1. Mango vind ik mwah, walnoot smaakte beter en ik ga zo op zoek naar een soepje. Drinken gaat me goed af, maar ik merk wel dat ik overal eten zie en wil. Dus de cambridgereset gaat hopelijk werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven