Single 30+ mannen zijn losers

27-03-2016 10:33 330 berichten
Ik vind het zo raar. Ik hoor vaker van vriendinnen dat ze de meeste single mannen maar losers vinden. Of het zijn players. Of ze hebben te veel bagage.



De dames zijn ook gewoon single, maar ze vinden zichzelf zelfstandig en kieskeurig. Ze vinden zichzelf in elk geval prima relatiemateriaal. Terwijl de mannen met weinig relatie-ervaring worden afgedaan als losers.



Gisteren weer gehoord van een vriendin die druk aan het daten is. Ze had een leuke vent ontmoet. Maar toen ze hoorde dat hij (41 jaar) nog nooit had samengewoond haakte ze af. Terwijl ze zelf 38 is en nooit langer dan 1 jaar relaties heeft volgehouden. Dat is toch raar? Ze vindt zichzelf een soort Sex in the city-meid ofzo. En de man in kwestie is nu een halve autist.
Bijzondere vriendinnen heb je.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n vriendin heb ik ook. Ik vroeg haar toen of ze zichzelf en mij ook een loser vond. Nee, dat niet. "Wat een onzin" heb ik toen gezegd, en het daarbij gelaten.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Dat soort dames moet je versieren, en dan mee het bed in duiken en net op het moment dat je gaat penetreren kijk je op je horloge...



En dan zeg je



Is het al zo laat?



Ik moet er vandoor.
Ik neem aan dat dit de ongenuanceerde versie van het verhaal is.



Maar het klopt voor een groot deel wel Mannen boven de 30 die single zijn hebben doorgaans of geen zin in een relatie, of ze zijn gescheiden, of weduwnaar, of ze kunnen gewoon geen relatie onderhouden.



Het grappige is: dit geldt allemaal ook voor vrouwen in die leeftijd. Behalve het feit dat die, in Amsterdam in ieder geval, in de minderheid zijn en mannen dus meer keus hebben en vrouwen vaker op hun neus gaan. Daarbij het evolutionaire aspect dat vrouwen doorgaans eerder willen settelen et voila.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat heel veel mensen zichzelf onbewust anders zien dan hoe ze anderen bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Nou mannen over de 40 zijn over het algemeen nou niet echt parade paardjes.



veel hebben stoornissen, verslavingen en een spoor van eigen gecreëerde shit achter zich aan hangen.



ook vrouwen worden vaak zo benoemd door mannen, geen idee heb ik als vrouw geen ervaring mee.



het is druk in het kanaal zeg maar.



ik hoef nooit geen relatie meer, geen zin in al dat drama en afgelikte mannen boterhammen.
quote:keukenstoel schreef op 27 maart 2016 @ 10:41:



het is druk in het kanaal zeg maar.

Alle reacties Link kopieren
Het valt mij vooral op dat knappe / ''leuke'' mannen alles kunnen maken, terwijl precies hetzelfde gedrag bij andere mannen opeens problematisch gevonden wordt.



Een vriendin van mij loopt nu al een half jaar lang achter een echt leuke vent aan (veel meiden vinden hem leuk). Maar hij is ook al (bijna) 30 en voor zover ik weet ook al jaren vrijgezel. Maargoed hij is knap, twee meter, en heeft universiteit gestudeerd dus dat is dan opeens geen probleem.



Terwijl een andere jongen van rond zijn leeftijd, anderhalve kop kleiner die er gewoon 'gemiddeld' uitziet, is opeens een loser omdat hij altijd maar vrijgezel blijft. Terwijl ik dan denk: lekker oppervlakkig. Op het uiterlijk na, wat is nu concreet het verschil tussen beide heren? Waarom is de een begerenswaardig en de ander een kneus die geen vrouw kan krijgen?
Alle reacties Link kopieren
O wat ook nog is dat als ze 55 plus worden en het verval toeslaat lichamelijk en uit geraast zijn met sex en gedoe willen ze ineens een vrouw die zoo lief is en verzorg waardig voor hun oude dag.

Gos gos!
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer is 40 en single.

Helaas is hij gewoon nog niemand tegen gekomen en ik denk zelf, hoe langer het duurt, des te moeilijker het zal worden om zijn leven met iemand te delen. Hij is immers al zo lang alleen. Hij heeft een goede baan waarvoor hij ook veel moet reizen, veel vrienden (die wel allemaal gezinnen hebben) en hij is misschien een beetje verlegen als het op vrouwen aan komt.

Maar een loser? Nee dat vind ik niet.

Wel vind ik het jammer voor hem, omdat ik weet dat hij wel graag wil en zich af en toe eenzaam voelt, maar ook wel voor mij en mijn ouders omdat er waarschijnlijk geen schoondochter (of zoon misschien?!) of kleinkinderen / neefjes of nichtjes zullen komen.



Als je ouder single bent, man of vrouw, dan heb je gewoon meer baggage.

Wat bekrompen van je vriendin om zichzelf beter te vinden dan een mannelijke single.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Het scheelt natuurlijk ook dat je financieel en maatschappelijk gezien niet meer móet he? Je hoeft niet is een slechte relatie te blijven, of uit armoede maar met iemand te trouwen. Wel vind ik dat vrouwen nog vaak wordt voorgespiegeld dat een partner vinden het summum van hun leven zou moeten zijn, en voor mannen veel minder. Alsof je toch een soort van tweederangs bent zonder partner. an is het wel frustrerend als je wat er in je vijver rondzwemt helemaal niet aantrekkelijk vind.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Losers wil ik niet direct zeggen. Overgrote deel lijkt last te hebben van Peter Pan syndroom.
quote:MarindaH schreef op 27 maart 2016 @ 10:39:

Ik neem aan dat dit de ongenuanceerde versie van het verhaal is.



Maar het klopt voor een groot deel wel Mannen boven de 30 die single zijn hebben doorgaans of geen zin in een relatie, of ze zijn gescheiden, of weduwnaar, of ze kunnen gewoon geen relatie onderhouden.



.

Als je weduwnaar bent, ben je een loser?



Wow
Alle reacties Link kopieren
quote:MarindaH schreef op 27 maart 2016 @ 10:39:

Ik neem aan dat dit de ongenuanceerde versie van het verhaal is.



Maar het klopt voor een groot deel wel Mannen boven de 30 die single zijn hebben doorgaans of geen zin in een relatie, of ze zijn gescheiden, of weduwnaar, of ze kunnen gewoon geen relatie onderhouden.



Het grappige is: dit geldt allemaal ook voor vrouwen in die leeftijd. Behalve het feit dat die, in Amsterdam in ieder geval, in de minderheid zijn en mannen dus meer keus hebben en vrouwen vaker op hun neus gaan. Daarbij het evolutionaire aspect dat vrouwen doorgaans eerder willen settelen et voila.



Ik vind het maar onzin.



Ik was vroeger bijvoorbeeld heel onzeker. Je kent het vast wel; een witte huid, beetje mollig en acne waar je u kon tegen zeggen.



Nu richting de 30 afgelopen 10 jaar hard gestudeerd met weinig tijd, nu op zoek, heb ik veel meer aanzien. Mede door het sporten maar ook door het ouder worden krijg ik meer vrouwelijke aandacht.



Het grote verschil is dat veel vrouwen en mannen al een oordeel klaar hebben liggen gebasseerd op persoonlijke ervaringen om zich heen.
Alle reacties Link kopieren
OW jee dan ben ik met een lozer getrouwd. Toen ik hem ontmoette was hij 32 en na zijn 22e geen relaties meer gehad. Hij is wel vaker wen leuke vrouw tegen gekomen maar dan waren ze niet verliefd op hem of andersom vrouwen vonden hem leuk maar hij hun niet. Hij was ook kieskeurig .
Alle reacties Link kopieren
quote:estrellas2 schreef op 27 maart 2016 @ 10:47:



Wat bekrompen van je vriendin om zichzelf beter te vinden dan een mannelijke single.True, maar op een bepaalde manier vind iedereen zich beter dan een ander. Dit is slechts 1 manier.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
ik merk wel dat sommige single 30+ mannen wel erg veel eisen hebben qua uiterlijk..

En in mijn omgeving ken ik ook wel een paar al jaren single vrouwen die het geweldig met zichzelf getroffen hebben .

Heeft een man een dialect of geen computer dan wordt hij door deze vrouwen gelijk afgeschreven
Ik vind er trouwens echt geen verschil inzitten. Er zitten leuke mannen bij, en hele stomme. Net als dat je 20er bent.
Dus als je als man nog nooit hebt samengewoond ben je een loser, als je wel hebt samengewoond (en misschien zelfs een kind hebt) heb je teveel bagage en als je veel korte relaties hebt gehad ben je een player. Ik begin te begrijpen waarom die vriendin nog vrijgezel is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex (van al meer dan 10 jaar geleden, we zijn nog steeds bevriend) vind "vrouwen van onze leeftijd er zo oud uit zien". Tja, we worden allemaal ouder.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:badmeester schreef op 27 maart 2016 @ 10:38:

Dat soort dames moet je versieren, en dan mee het bed in duiken en net op het moment dat je gaat penetreren kijk je op je horloge...



En dan zeg je



Is het al zo laat?



Ik moet er vandoor.
Alle reacties Link kopieren
Tja de liefde is natuurlijk ook gewoon geluk hebben. Je moet maar net iemand tegenkomen die jou net zo leuk vindt als jij hem of haar. Je kunt je kansen vergroten maar je kunt niks afdwingen. Tegelijkertijd lijkt het me wel handig om goed naar jezelf te blijven kijken en je af te vragen wat jij zelf aan iemand te bieden hebt, en of jouw verwachtingen van de ander realistisch zijn.
quote:Dubbs schreef op 27 maart 2016 @ 10:48:

[...]



Als je weduwnaar bent, ben je een loser?



WowSerieus, dat is wat je eruit haalt?
quote:nerdopviva schreef op 27 maart 2016 @ 10:51:

Dus als je als man nog nooit hebt samengewoond ben je een loser, als je wel hebt samengewoond (en misschien zelfs een kind hebt) heb je teveel bagage en als je veel korte relaties hebt gehad ben je een player. Ik begin te begrijpen waarom die vriendin nog vrijgezel is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven