Weinig ervaring

02-04-2016 16:04 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er even over nagedacht, of ik dit topic zou willen plaatsen. Ik ben 25 en kom uit een vrij religieus milieu. Seks is er een no go als je niet getrouwd bent. Toch ben ik zelf inmiddels losgekomen van dat strenge religieuze en hoewel mijn ouders (mn mijn moeder) daar wat moeite mee hebben, gaat dat nu allemaal helemaal prima. Ik ga ook niet meer naar de kerk. Ik ben nu met twee mannen naar bed geweest, pas in het afgelopen jaar is dat gebeurd. Mijn ouders denken dat ik nog maagd ben en ik kan dat maar beter zo houden..... In ieder geval, deze mannen vonden het wel heel vreemd dat ik weinig ervaring had. Een van hen vroeg zelfs of ik niet toevallig lesbisch ben (ben ik niet). Niet dat er iets mis is met lesbisch zijn, absoluut niet, maar blijkbaar is er wel wat 'mis met je' als je op mijn leeftijd niet veel seks hebt gehad.



Natuurlijk is het in de eerste plaats belangrijk dat je zelf doet waar je je prettig bij voelt en ik heb in principe verder nergens spijt van gehad. Wel heb ik het idee dat ik ervaring mis, die ik graag op wil doen. Ook voor een toekomstige partner lijkt het me prettig dat ik weet wat ik wel en niet wil (en bovendien niet continu nieuwsgierig ben naar hoe het is om met andere mannen te zijn). Ik vraag aan jullie: is het echt zo gek dat ik maar een paar keer seks heb gehad in mijn leven? En hoe moeilijk is het om iemand te vinden waarmee je dat wat meer kan ontdekken? Het hoeft niet per definitie gelijk een relatie te worden, het gaat mij meer om zelfontplooiing. Mijn interesse is zeg maar aangewakkerd ;) Ik hoef niet per se met heel veel mannen naar bed, maar ik wil het graag voor mezelf wat meer onderzoeken, op een relaxte en veilige manier.
Alle reacties Link kopieren
Dat komt allemaal vanzelf wel als je de juiste bedpartner treft. Vooral weten wat je niet wil is belangrijk, niets doen tegen je zin.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Tinder
Alle reacties Link kopieren
quote:pien6 schreef op 02 april 2016 @ 16:12:

TinderTegenwoordig is het meer een app voor vaste relaties ipv seks, die periode is inmiddels wel geweest. Heb drie gasten gedate via Tinder, waarvan eentje een engerd was, en de andere twee op zoek naar een vaste relatie. Ik wil die mannen ook niet kwetsen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, en als iemand echt jou ziet zitten dan zal het niet allesbepalend zijn of je slechts 2/3 bedpartners eerder hebt gehad of dat je met een heel voetbalteam alle hoeken van het veld hebt gezien. Een opmerking van 'ben je toevallig lesbisch' zegt meer wat over die man dan over jou.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op vraag 1 :Ik vind het niet gek dat je maar een paar keer sex hebt gehad in je leven.

Antwoord vraag 2: Ik denk dat het heeel makkelijk is om een man te vinden met wie je meer sexervaring kan opdoen, maar kijk eerst wat je zelf wilt hierin en wat niet!
Zwaar religieus is zo beschadigend. Gogzijdank is de kerk hard op weg te verdwijnen.



Niet iedereen heeft veel bedpartners gehad hoor. Dat is ook wel een fabeltje van de huidige generatie.



Het gaat erom dat je je goed voelt bij wat je doet. En of dat nu uiteindelijk met minder dan 3 bedpartners is, of met 15, het maakt niet uit.



Overigens vind ik 25 de hoogste tijd om echt los te komen van je ouders. Het gaat ze natuurlijk geen zier aan of jij nog maagd bent of niet.



Ik hoop dat je verder los kunt komen. Een van mijn lieve vriendinnen is ook opgegroeid in een streng reformatorisch gezin, ze is lesbisch. Nu 29 jaar en zo in de war met haar gevoelens, de kerk, en haar ouders. Ze ontzegt zich de liefde, want leslisch zijn dat mag niet, daar is de bijbel duidelijk over.



Ik vind het zo verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoef je helemaal niet op zoek naar iemand om mee te oefenen oid. Je ervaart het allemaal vanzelf wel, wat je lekker vindt en wat niet.
quote:MarianneDavids schreef op 02 april 2016 @ 16:11:

Dat komt allemaal vanzelf wel als je de juiste bedpartner treft. Vooral weten wat je niet wil is belangrijk, niets doen tegen je zin.Dit. En bescherm jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet religieus en ben pas op m'n 28ste ontmaagd door degene met wie ik ondertussen 5 jaar een relatie heb. Ook voor die tijd wist ik al wat ik wel/niet wilde en gelukkig heb ik een partner gevonden die openstaat voor de dingen die ik graag (ooit) een keer wil uitproberen. Ik heb dus maar 1 sekspartner en voorlopig heb ik geen behoefte aan meer of anderen..
quote:pien6 schreef op 02 april 2016 @ 16:12:

TinderZou Tinder juist vermijden in dit geval. Juist de types die snel afkeuren..
Elk persoon is anders en daarom kan je op zich wel oefenen en vooral weten hoe het eventueel ook anders kan, maar je zal bij een ieder toch weer opnieuw moeten kijken hoe jullie klikken en op ontdekkingstocht.



Die ontdekkingstocht kan het beste gebeuren binnen een daadwerkelijk dateproces waarbij je elkaar leuk vindt en dus bij iemand waarbij je je ook vertrouwd voelt en die de tijd neemt en begrip.



Ervaring is verder overrated, lang niet iedereen met ervaring wordt uiteindelijk ook goed in seks of weet dan wat hij of zij moet doen.



Dat je nieuwsgierig bent lijkt me logisch. Vrouwen zijn vaak wat eerder volwassen dan mannen maar ik ken ook zat mannen die op hun 25ste nog niet echt veel of geen ervaring hadden of hebben. Daar zitten ook verstokte vrijgezellen tussen met een oudere leeftijd.



Iemand die een beetje zich kan indenken vindt jouw levensverhaal logisch dat het wat langer heeft geduurd en zal daar respect voor hebben. En daarmee jou dus ook weer extra veiligheid bieden.



Zoek je niet specifiek toch die veiligheid maar wil je ervaring opdoen op een minder vaste manier, de meeste mannen zijn nog steeds geen al te grote engerds, niet altijd even fijngevoelig of goed in seks of specifiek heel erg aardig maar als je het woordje nee beheerst en daar goed achter kan staan, stoppen de meesten echt wel. Dan kan je prutsers treffen die jou een slecht gevoel zouden willen bezorgen en ook ervaren gladderiken die hem er even in willen stoppen of mannen die de tijd nemen en gewoon wat willen seksen en prutsen.



Meestal is het best een leuke aangename bezigheid en valt of staat het vooral met het karakter van de ander, waarbij je ook een beetje probeert in te schatten hoe die ander wel of niet aardig en lekker blijft in bed.



Je kan ook gewoon naar de kroeg gaan, beetje flirten tegen sluitingstijd, een keer wat zoenen en dan kijken of er iemand uiteindelijk is die leuk is.



Op zich kun je als vrouw bij elke swipe naar rechts op Tinder een zeer grote kans maken je iemand treft die best wel eens wil seksen, datingsites staan vol met gefrustreerde mannen of geile mannen die gewoon er op willen. En als je laat merken dat jij iemand echt wel leuk vindt en dan alleen voor seks, komt het er vast aan. De mannen die echt heel graag alleen relaties willen en gigantisch teleurgesteld zijn als er alleen maar seks geboden wordt en dan alsnog er op in gaan en je dan gaan stalken... komt voor maar volgens mij kun je die ook vaak best wel duidelijkheid geven of anders uit de weg gaan.



Een echt leuke man vinden, die niet al te moeilijk gaat doen en niet alleen zijn eigen ding wil doen, vind ik altijd wat lastiger te vinden. Maar ze zijn er wel.



Het is een kwestie van proberen, daar kan niemand verder iets over zeggen. Het hangt van je eigen inzicht, wensen etc. af. Geen idee of een gigolo dan wat is, mij lijkt het niets, maar je hebt als het goed is geen gedoe en kan zeggen wat je wilt, of dat de werkelijkheid evenaart... betwijfel ik ook. Ik ben meer een voorstander van gewoon kijken welke leuke mannen er vrij rond lopen en zo nu en dan eens wat gaan daten.
Tinder is wel echt een grote vleeskeuring. De kans dat je daar iets leuks tussen vindt, het gaat ook vrij snel, beetje swipen links of rechts... paar fotootjes en dat is het. Maar het kan. Sommigen daten daar heel veel, anderen gaat het alleen om een like en wat gechat en spreken verder nooit af of zijn bezet. Ik zou anders zeggen probeer een datingsite of gewoon de kroeg.
Een gigolo????



Dat gaat wel heel erg van het ene, naar het andere uiterste hè? Lijkt me niet zo goed.



En voor de meeste toch echt een enorme, echt enorme dikke vette nee. Een gigolo! Haha, dan liever geen seks hoor. En ik hou van seks, kun je nagaan.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij hoef je niets anders te doen dan je eigen interesse en behoeftes te volgen. Je bent prima zoals je bent, je bent niet heel oud om met seks te beginnen en je hoeft niet een vent te zoeken speciaal voor een sekscursus oid.



Ik zou gewoon open zijn tegen de mannen die je tegenkomt, en uitleggen hoe het zit. Zou mij juist leuk lijken om samen uit te zoeken wat jij leuk vindt. Als je iemand vindt met wie het klikt, blijft het nog een poos lang samen ontdekken, en voor jou is dat alleen maar een beetje extra zo. Mannen die dat niks vinden, zijn ook niks voor jou.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Masturbeer je al?



Mijn ervaring is dat seks met elke nieuwe partner weer opnieuw uitgevonden moet worden. Genoot ik met persoon A ontzettend van X, met persoon B die anders geschapen is geniet ik veel meer van Y, terwijl ik Y met persoon A geen bal aan vond. Het is steeds weer een ontdekkingsreis.



Ik vind trouwens niet dat je abnormaal weinig ervaring hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:nikitaa22 schreef op 02 april 2016 @ 16:28:

[...]





Zou Tinder juist vermijden in dit geval. Juist de types die snel afkeuren..Op Tinder zitten heel veel verschillende types, is mijn ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 02 april 2016 @ 16:56:

Masturbeer je al?



Mijn ervaring is dat seks met elke nieuwe partner weer opnieuw uitgevonden moet worden. Genoot ik met persoon A ontzettend van X, met persoon B die anders geschapen is geniet ik veel meer van Y, terwijl ik Y met persoon A geen bal aan vond. Het is steeds weer een ontdekkingsreis.



Ik vind trouwens niet dat je abnormaal weinig ervaring hebt.

Dat ervaar ik precies zo.



Ik ben ook pas laat ontmaagd, ik was nog ouder dan jij. Ik zelf schaamde me er vreselijk voor en heb het alleen mijn eerste bedpartner verteld. Die was ontzettend lief en vond het een eer dat hij mij mocht ontmaagden.

Bij de volgende bedpartners was ik wel bang dat ze zouden merken dat ik weinig ervaring had, maar het boeide me ook weer niet zo veel. Het was voor mij een speeltuin waarin ik alles ging ontdekken.

Ik ben wel via Tinder aan ze gekomen en ook wel via sex datingsites. De meeste mensen denken dat daar alleen maar vieze oude mannetjes op zitten, maar ik ben er heel veel leuke vlotte jonge exemplaren tegengekomen.

Dus nee, het is niet gek dat je weinig ervaring hebt, maar zelf zou ik het niet aan de grote klok hangen, gaat niemand wat aan.
anoniem_279573 wijzigde dit bericht op 02-04-2016 17:11
Reden: Kleine aanpassing van de tekst.
% gewijzigd
quote:grotestapelkoekjes schreef op 02 april 2016 @ 16:13:

[...]





Tegenwoordig is het meer een app voor vaste relaties ipv seks, die periode is inmiddels wel geweest. Heb drie gasten gedate via Tinder, waarvan eentje een engerd was, en de andere twee op zoek naar een vaste relatie. Ik wil die mannen ook niet kwetsen.Haha dat vind ik dan wel weer stoer, opgegroeid in zo'n religieus gezin, laat begonnen aan seks en dan wel heel stoer drie kerels van tinder dat, dan heb je wel ballen.
We hadden hier op Viva ooit onze eigen gigolo's pagina... daar moest ik ineens aan denken bij dit topic. Al sla je me dood... wellicht doordat ze het al erg vindt mannen die een relatie zoeken niet te willen kwetsen met alleen seks.
Als een man dat al vreemd vindt, dan is het niet iemand die in jou geinteresseerd is. Want dan had hij wel meer moeite gedaan om jou te leren kennen en was het geen verrassing.



Ik weet niet of het een generatieding is of een kwestie van volwassen worden, maar in mijn ervaring wordt het toch wel gewaardeerd als je je bedpartners op één hand kunt tellen. Doe ik andersom ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Nee... ik vind het niet erg. Ik had pas seks voor de eerste keer toen ik 20 was. Dus het is helemaal niet erg dat je het 'pas' met 2 mannen heb gedaan. 1 man meer dan ik
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook pas met twee mannen gedaan en zit er zelf niet mee.

De vriend die ik nu heb heeft ook weinig ervaring, maar het voelt echt heel fijn



Hij luistert naar mij, vraagt veel, probeert wat uit en kijkt hoe ik daar op reageer. Als hij weet wat ik wil heeft hij daar echt geen ervaring met anderen voor nodig om mij plezier te geven en andersom geldt hetzelfde.



Scheelt ook wel een hoop dat ik geen behoefte heb om veel ervaring op te doen met verschillende mannen, maar misschien is dat voor jou wel heel anders.

Bedenk goed wat je zelf wel en niet wil, dat is het belangrijkste. Gek is het in elk geval zeker niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:maar blijkbaar is er wel wat 'mis met je' als je op mijn leeftijd niet veel seks hebt gehadHet zegt meer over die mannen dan over jou...
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn ex ontmoette, had ik ook nog heel weinig ervaring. Ook 2 a 3 keer in totaal.

Ik heb met mijn ex eigenlijk mijn eigen seksualiteit ontdekt, en als je een leuke vent treft dan vindt hij het echt totaal niet erg om dat samen met jou te ontdekken. Trouwens, sex is ook niet iets waar je jaren over doet om het te leren. Het gaat meer om vertrouwen, en samen ontdekken wat fijn en niet fijn is. Plus, je kan nog zoveel ervaring hebben, als je een partner treft die dan weer hele andere dingen lekker vindt dan moet je toch samen uitvogelen wat jullie "plekjes" zijn. Komt echt wel goed, maak je niet druk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven