Vrouwelijk perspectief nodig: problemen i.v.m ons seksleven

29-03-2016 19:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom erachter dat dit best wel een lap tekst is. Als je geen zin hebt om mijn opstel te lezen doe dit dan ook s.v.p. niet.



Als eerste zou ik willen verduidelijken dat ik een man ben en zojuist dit account heb aangemaakt. VIVA is natuurlijk hét vrouwenforum van het kleine aanbod dat Nederland heeft, dus vandaar dat ik de keuze maakte om hier om advies te vragen vanuit een vrouwelijk perspectief.



Mijn vriendin en ik zijn al ruim 5 maanden bij elkaar waarvan wij 2 maanden seksueel actief zijn. We kennen elkaar van onze HBO-opleiding en we hadden meteen een klik vanaf het moment dat we elkaar zagen. Al snel leerden we elkaar goed kennen en zo ontstond onze relatie. Ik ben heel gelukkig met onze relatie, helaas behalve op seksueel vlak. Ik twijfel over hoe ik dit zo kan zeggen dat het niet verkeerd overkomt, dus neem als je iets niet aan staat alsjeblieft met een korreltje zout.



Het voornaamste wat ik mis is initiatief vanuit haar kant. Ik merk dat ze wat meer verlegen is als het op seksueel gebied aankomt, dus ik verwacht ook niet meteen de gekste dingen, echter vormt het wel een probleem voor mij. Een relatie moet altijd vanuit twee kanten komen, maar ik heb nu het gevoel dat het, althans op seksueel gebied, alleen maar vanuit mij komt.

Daarnaast merk ik dat ze vaak gespannen is tijdens seks. Ik verwachtte eerlijk gezegd dat dit na de eerste paar keren, met wat geruststellende woorden, vanzelf zou overgaan, maar dat deed het helaas niet. Er lijkt totaal geen gewenning te zijn en ik voel me dan ook schuldig hiervoor naar haar toe.



Natuurlijk weet ik hoe een relatie werkt en heb ik dit dus ook al uitgebreid met haar gecommuniceerd. Meerdere gesprekken -zowel in seksuele als relaxte setting - gehad, waaruit ik niet veel wijzer ben geworden. Ze geeft aan dat ze niet gewend is aan initiatief tonen in de slaapkamer, volgens haar omdat ik haar eerste vriend ben. Toen ik vroeg wat er voor zorgde dat ze zich daar niet comfortabel mee voelde, zei ze dat ze dit niet wist en verwees ze eigenlijk weer terug naar dat ik haar eerste vriend ben. Ik vind het lastig om hier een oplossing voor te vinden. Ik kan haar niet dwingen tot initiatief. Initiatief gaat erom dat ze zelf die stap zet. Ik wil graag het gevoel hebben dat er ook seksuele aantrekkingskracht vanuit haar is en op dit moment is dat er helaas niet, althans zo voelt dat voor mij. Ze weerlegt dit niet en kijkt schuldig naar beneden, waarop ik beslis dat ik het gesprek beëindig.



Terug naar het 2e obstakel. Ik begrijp dat lieve woordjes het op dit moment echt niet meer gaan oplossen, dat dat even duidelijk mag zijn. Ik heb geprobeerd ervoor te zorgen dat ze haar aandacht dan ook niet afwendt. Elektronische apparaten uit, geen afspraken gepland voor haar nadat we elkaar zien, ect. Comfortabel, schone setting (zover als ik dat kan beoordelen) en bovenal een hoop geruststelling vooraf vanuit mij. Dat ze zich geen zorgen hoeft te maken over of een van ons klaarkomt, dat alles veilig zal gebeuren, dat zodra ze zich niet comfortabel voelt ze dit tegen mij moet zeggen - en als ik even in het seksuele mag treden - een ontspannen befbeurt van te voren na natuurlijk het opwindend voorspel.

Eerlijk waar, ik krijg het idee alsof ik een of ander monster ben in bed, terwijl ik er vrij zeker van ben dat ik dat wel had gemerkt aan een van mijn ex'en als dat zo was. Als ik hierover met haar praat dan wordt ik dus helemaal niet wijzer. Ze kan me niet vertellen waarom ze zich ongemakkelijk voelt en het gesprek is meteen zo dood als een pier. En dat terwijl we normaal heel spontaan met elkaar praten over de meeste variërende en soms rare onderwerpen.



Misschien heeft een van jullie persoonlijke soortgelijke ervaringen, en zou die met mij willen delen. Misschien iemand die me ergens op kan wijzen waar ik nog niet aan gedacht heb. Overigens ook i.v.m. de slechte communicatie omtrent seksueel gebied. Het is vrij moeilijk voor mij om dit vanuit haar kant te bekijken, aangezien ik een worst daar beneden heb hangen en ik dingen waarschijnlijk toch wel wat anders zie als vrouwen.



Ik weet niet hoe het hier zit met de community-spirit dus het spijt me dat ik dit moet vragen maar, graag alleen serieuze reacties.



Alvast bedankt.
anoniem_282337 wijzigde dit bericht op 29-03-2016 19:53
Reden: Interpunctie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TO, omdat ik wel het gevoel hebt dat je het goed bedoelt, toch even een reactie geschreven.



Ik ben ook spontaan, praat makkelijk, over bijna alles, ben open, sociaal, etc etc. Maar ik blijf het lastig vinden, praten over sex. Het haalt de spontaniteit er vanaf, het schept voor mijn gevoel te veel verwachtingen en al met al wordt ik er alleen maar onzeker van. Als ik pas zo kort met iemand samen was en er moeten dan al serieuze gesprekken over gevoerd worden, ik was dóór de deur heen gerend denk ik. Ik ben dus een van die mensen die na 2 maanden echt nog niet helemaal op het gemak is bij een nieuw iemand, die dan echt nog bezig is met nadenken over mijn eigen onzekerheden, over zou hij het wel fijn vinden, of hem dit vlekje of dat littekentje zou opvallen, of ik niet teveel of te weinig geluid maak en honderd andere dingen. Als ik in die periode dan ook nog te horen zou krijgen dat ik niet voldoe aan de verwachtingen (want, ja, daar komt het dus wel op neer wat je haar vertelt ongeacht hoe je het brengt!!) dan zou het bij mij een gevalletje 'graag of niet' zijn en was ik pleite.

En geloof me, na verloop van tijd neem ik zeker wel initiatief en ben ik echt niet meer verlegen. Maar daar gaat langer dan 2 maanden overheen en een geduldige partner die best mag bijsturen maar op een positieve manier.



Ik snap echt niet waarom je het op deze manier aan hebt gepakt. Je legt nu alleen maar nadruk op wat er niet goed gaat, wat je mist, wat je verwacht. Didactisch ben je wel gehandicapt, zeg maar. Waarom begin je niet eens met de omgekeerde aanpak, geef haar complimenten (op een normale manier, gemeend, niet fake), vertel het als ze iets doet wat je fijn vindt etc etc. Houd het positief, maak het leuk, heb plezier samen en geef het tijd. Sommige mensen zijn vrij vanaf dag 1 bij iemand, voor anderen gaat daar echt wel een aantal maanden overheen.



En knijp jezelf in de handen met de lieve, geduldige vriendin die je hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:VivaVisitor schreef op 02 april 2016 @ 01:43:

TO, omdat ik wel het gevoel hebt dat je het goed bedoelt, toch even een reactie geschreven.



Ik ben ook spontaan, praat makkelijk, over bijna alles, ben open, sociaal, etc etc. Maar ik blijf het lastig vinden, praten over sex. Het haalt de spontaniteit er vanaf, het schept voor mijn gevoel te veel verwachtingen en al met al wordt ik er alleen maar onzeker van. Als ik pas zo kort met iemand samen was en er moeten dan al serieuze gesprekken over gevoerd worden, ik was dóór de deur heen gerend denk ik. Ik ben dus een van die mensen die na 2 maanden echt nog niet helemaal op het gemak is bij een nieuw iemand, die dan echt nog bezig is met nadenken over mijn eigen onzekerheden, over zou hij het wel fijn vinden, of hem dit vlekje of dat littekentje zou opvallen, of ik niet teveel of te weinig geluid maak en honderd andere dingen. Als ik in die periode dan ook nog te horen zou krijgen dat ik niet voldoe aan de verwachtingen (want, ja, daar komt het dus wel op neer wat je haar vertelt ongeacht hoe je het brengt!!) dan zou het bij mij een gevalletje 'graag of niet' zijn en was ik pleite.

En geloof me, na verloop van tijd neem ik zeker wel initiatief en ben ik echt niet meer verlegen. Maar daar gaat langer dan 2 maanden overheen en een geduldige partner die best mag bijsturen maar op een positieve manier.



Ik snap echt niet waarom je het op deze manier aan hebt gepakt. Je legt nu alleen maar nadruk op wat er niet goed gaat, wat je mist, wat je verwacht. Didactisch ben je wel gehandicapt, zeg maar. Waarom begin je niet eens met de omgekeerde aanpak, geef haar complimenten (op een normale manier, gemeend, niet fake), vertel het als ze iets doet wat je fijn vindt etc etc. Houd het positief, maak het leuk, heb plezier samen en geef het tijd. Sommige mensen zijn vrij vanaf dag 1 bij iemand, voor anderen gaat daar echt wel een aantal maanden overheen.



En knijp jezelf in de handen met de lieve, geduldige vriendin die je hebt!



Jammer dat je een bericht niet een +1 of een "like" kan geven.

Slaat de spijker op z'n kop!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven