Morning after pil

06-04-2016 18:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist de MAP genomen, omdat vanmiddag bleek dat het condoom gescheurd was.



Sinds een week slik ik geen anticonceptiepil meer, omdat ik over ga stappen op de Mirena en sinds een paar dagen voel ik mij net een konijntje omdat mijn libido zo hoog is (Gelukkig! Want dit was de reden van mijn overstap).



Het punt is nu dat ik me dom voel dat ik de MAP heb moeten nemen, terwijl ik mijn best deed door een ander voorbehoedsmiddel te gebruiken. Mijn vriend heeft me getroost en gezegd dat het echt niet zo erg is. En toch voel ik me dom...
Als je geen MAP had genomen was dat nog veel dommer geweest. Dan hadden we hier weer gezeten met het 132.400.233'ste 'ben ik zwanger' topic
Alle reacties Link kopieren
Tja, niks aan te doen. Shit happens, je hebt het in ieder geval goed opgelost door een MAP te nemen. Dan is het toch goed? Je zou eerder dom zijn als je juist niet voor de MAP had gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Niks aan de hand joh, verstandige keuze gemaakt toch?
Wat is hier zo dramatisch aan dat je zelfs getroost moet worden?
Kan toch gebeuren? Ik vind je niet dom. Een condoom scheurt meestal wel alleen als je hem niet goed omdoet (met lucht ertussen) dus als je iemand wil beschuldigen, zou dat de persoon zijn die de condoom om heeft gedaan.



Ik heb ooit twee MAPS in een maand genomen toen ik een vriend had die niet fatsoenlijk een condoom om con doen (ook gelijk de enige twee). Ik ben er niet trots op ofzo, maar ik zit er ook echt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ben je nu niet ongesteld dan? Aangezien je een week van de pil af bent...
Een MAP nemen betekend niet dat je per definitie een zwangerschap beëindigd hebt.

De kans op en het risico dat zijn aanwezig waardoor je ervoor kiest.

Het is hartstikke goed dat je meteen in actie bent gekomen!
Alle reacties Link kopieren
Die pillen zijn er toch voor nood situaties? Ik vind het dom als je een MAP ziet als anticonceptie, en er laks mee om gaat.. Maar dat heb heb je niet gedaan dus dan is het toch goed.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
ik vind niets doms aan de MAP nemen, enkel aan de MAP niet nemen.





Maar vraag me wel af hoe dat condoom precies kon scheuren? Wat ging er mis?
Hartstikke goed dat je een condoom hebt gebruikt, pech dat hij scheurde, en hartstikke goed dat je een map hebt gebruikt!



Niet om je ongerust te maken, maar een poosje geleden las ik hier op het forum dat een map niet goed zou werken bij vrouwen zwaarder dan 70-75 kilo. Geen idee wat er waar van is, maar als je zwaarder bent is het misschien de moeite om dat nog eens na te zoeken, zodat je het tegen de tijd dat je weer ongesteld moet worden in de gaten kan houden...?
Alle reacties Link kopieren
quote:mapressa schreef op 06 april 2016 @ 19:38:

Hartstikke goed dat je een condoom hebt gebruikt, pech dat hij scheurde, en hartstikke goed dat je een map hebt gebruikt!



Niet om je ongerust te maken, maar een poosje geleden las ik hier op het forum dat een map niet goed zou werken bij vrouwen zwaarder dan 70-75 kilo. Geen idee wat er waar van is, maar als je zwaarder bent is het misschien de moeite om dat nog eens na te zoeken, zodat je het tegen de tijd dat je weer ongesteld moet worden in de gaten kan houden...?Het lijkt me sowieso verstandig om dat te doen, of je nou 30 kg of 300 kg weegt. Een MAP is namelijk helemaal niet zo betrouwbaar. Dus dan is je menstruatie in de gaten houden sowieso geen slecht plan.
quote:absor schreef op 06 april 2016 @ 19:25:

ik vind niets doms aan de MAP nemen, enkel aan de MAP niet nemen.





Maar vraag me wel af hoe dat condoom precies kon scheuren? Wat ging er mis?Och heden, nou dat weer. Condooms scheuren nou eenmaal wel eens. Zelfs bij ervaren gebruikers.
Alle reacties Link kopieren
Leest niemand dat ze nu ongesteld hoort te zijn? Na het stoppen met de pil? Dus ze heeft seks gehad in haar stopweek. Dan ben je sowieso niet vruchtbaar. Anders zou elke pil slikkende vrouw in haar stopweek de sjaak kunnen zijn. Volgende maand is een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw wat een reacties!



Ik heb het condoom zelf erom gedaan en het was absoluut niet de eerste keer!



Excuses, ik zie dat ik een fout heb gemaakt. Ik ben 2 weken geleden met mijn stopweek begonnen en had vorige week in principe met een nieuwe strip moeten beginnen. Maar ik was zo klaar met die rotzooi, dat ik besloot dat ik hem niet meer ging nemen. Met alle risico's van dien. Ik heb, onbewust, de stopweek in mijn verhaal dus niet meegeteld als de week waarin ik besloot om helemaal te stoppen met de pil.



quote:Dragisa schreef op 06 april 2016 @ 18:51:

Wat is hier zo dramatisch aan dat je zelfs getroost moet worden?Voor mij was het op het moment dat ik erachter kwam dat het mis is gegaan dusdanig dramatisch. Dus vandaar. En ik noem mezelf altijd een dramaqueen, dat is hoe ik ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven