Vaginisme

05-09-2015 22:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik ben hier nieuw op het forum omdat ik me erg schaam voor bepaalde zaken en hoop dat ik via deze wijze toch iets meer te weten kom.

Ik vind het heel erg lastig en durf er met niemand over te praten. ... ik heb volgens mij last van vaginisme of zoiets. Ik weet het niet zeker maar iedere keer als ik seks heb dan kan mijn vriend mij bijna niet penetreren omdat ik het dan soort van op slot gaat en het doet dan ook zeer. Ik wil ook heel graag kinderen in de toekomst maar ik ben bang dat dat hierdoor niet lukt. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel tips wat ik hieraan zou kunnen doen?



Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de huisarts die verwijst jouw naar de sexoloog en de sexoloog verwijst jouw naar de bekkenfisioterapeut. Die werken samen,ik heb een jaar over gedaan en ben zelf van vaginisme genezen. Bij mij duurde het ongeveer 8 maanden om penertratie te hebben. Ik liep 2 jaar met vaginisme, na 2 jaar heb ik actie genomen. Als ik dit wist, dan was ik meteen naar de huisarts geweest.



bij de sexoloog: praten over gevoelens en loslaten want was bang.

bij de bekkenfisioterapeut: ontspanningsoefeningen en kreeg pelotte mee dat zijn vier staafjes die worden steeds dikker. Ik oefende bijna elke dag een kwartiertje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven